De set van lo

Gestart door lo, oktober 14, 2009, 13:51:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

jrm

Dat is mooi om te lezen!

Ik heb hier (nog steeds) geen tv, maar ben nu wel zo langzamerhand aan het rondsnuffelen  :-D
Ik heb het alleen niet zo op het ambilight (= puur gevoelsmatig, ik wil het zeker niet afkraken!)

Geniet ze!

lo

Citaat van: jrm op maart 31, 2010, 16:55:02
Dat is mooi om te lezen!

Ik heb hier (nog steeds) geen tv, maar ben nu wel zo langzamerhand aan het rondsnuffelen  :-D
Ik heb het alleen niet zo op het ambilight (= puur gevoelsmatig, ik wil het zeker niet afkraken!)

Geniet ze!

Hoi jrm,

Ik had eigenlijk helemaal geen eisen aan een andere TV. Maar ja de rest van de familie wil ook wat hè :angel:.
Ik was ook helemaal tegen philips en ambilight. Maar ik ben helemaal bekeerd nu. Beeld is schitterend dmv volledig LED backlight en het ambilight valt enorm mee. Zelfs ik vind het mooi :-D. Je kunt het trouwens ook gewoon uit zetten pompom. Volgens mij komt er op niet al te lange termijn een opvolger in deze 9000 serie.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Vlearmoes

Heb je de tv ook nog een beetje geoptimaliseerd mbv een calibratie DVD/BD ??
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

lo

Citaat van: Vlearmoes op maart 31, 2010, 20:11:50
Heb je de tv ook nog een beetje geoptimaliseerd mbv een calibratie DVD/BD ??

Nee, kan dat dan?
Je kunt in het configuratie scherm dmv een automatisch doorlopend menu diverse instellingen kiezen en veranderen. Je kunt zo ie zo alles veranderen, maar ben bang dat ik dan de weg kwijt raak HLP. Op dit moment is het Heeel erg mooiiiii :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

mars

aloha,

Citaat van: mars op Maart 26, 2010, 08:08:52
Ola , buenas tardes

La premiada es su amigo

Su sistema asombroso 


 

Maar eeeehhhh zou je het toch nog even kunnen vertalen   

groet,

lo

 

Tuurlijk,

Er staat;

Hallo goede avond.

Het is je gegund vriend.

je het een super systeem.

= allemaal een beetje plat spaans hoor (madrid)
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

lo

Kijk nu begrijp ik het notworthy notworthy
(dat het plat spaans was had ik echt wel in de gaten hoor redface :wink:)

Thanks mars voor je mooie woorden. Heb je toch even tijd vrij kunnen maken om achter je sugden uit te komen :-D
Nog wel ff een verslagje maken en foto's plaatsen bij jouw set hè maestro :wink:

groet,

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Citaat van: lo op maart 01, 2010, 20:43:53
Wat is in mijn optiek nu feitelijk het verschil tussen de SA7 en de DP600.

De SA7 is een "puber" die echt alles wil doen om het te laten horen wat hij kan. Hierdoor klinkt hij een stuk harder, scheller en geeft meer druk in het laag dan de accuphase. Daarnaast heeft hij ook een veel drukker geluidsbeeld. De DP600 betitel ik als een "rijpere" speler die ook alle details in de muziek laat horen. Echter hij doet dat met een zodanig gemak en plezier dat je direct naar de muziek zit te luisteren ipv "het kunstje" wat wordt uitgevoerd door de techniek. Instrumenten, zang alles klinkt hartstikke mooi en natuurlijk (in mijn oren want vergelijken met het eggie kun je op dat moment niet hè :wink:) De balans die in de uitvoeringen zit is werkelijk fantastisch. De ruimte in de diepte en tussen de instrumenten en performers is tastbaar en groot. Afgelopen zondag met mijn goede vriend hebben we regelmatig met een brok in ons keel naast elkaar gezeten. Ik maakte een opmerking, bij een bepaalde performance, dat het moeilijk was om met droge ogen te blijven luisteren. Hij knikte bevestigend.
Afgelopen middag met mijn vrouw. Lucie Silvas, niet de beste CD, met de SA7 een hele mooie zangstem. Met de DP600 een formidabele zangstem met alle kleine details en intonaties die door de zangeres in een toon of noot worden gelegd. Levens echt was ons oordeel, we hadden het nog nooit zo gehoord. Wij, mijn vrouw en ik, hebben in de afgelopen 10 jaar toch al een aantal systemen gehoord. Telkens nemen we dan dezelfde CD's mee, oa Lucie Silvas. Nogmaals nog nooit zo gehoord. (Een "comerciele" CD, goede CD's en SACD's klinken nog een klasse beter)

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk heb kunnen maken waar, IMO, de verschillen tussen de twee spelers zitten. Ik zal ongetwijfeld een aantal zaken niet hebben benoemd. Als ik eerlijk ben vind ik het eigenlijk wel goed zo en ben gevallen voor de accuphase :yes:

groet,

lo

Ik zou nog een kort verslagje maken van de DP700.
Feitelijk geldt voor de DP700 hetzelfde als ik al voor de DP600 had neergeschreven, zie hierboven. Echter de DP700 gaat nog verder. Ongeloofelijk veel detail, grotere ruimte tussen de performers en instrumenten, diepte is indrukwekkend. CD's van Enrique Iglesias klinken nog mooier aldus mijn vrouw, en dat zijn toch echt niet de beste CD's. CD collectie wordt nogmaals herontdekt mbt detailering. Maar het mooiste van alles is misschien nog wel dat de DP700 nog muzikaler is dan de DP600. Op het moment dat je een CD opzet zit je van begin tot eind bijzonder geboeid en met veel plezier te luisteren. Stil blijven zitten wordt een onmogelijke opgave. Zoals ik al omschreef betitelde ik de SA7 als een puber, misschien zelfs een opdringerige. De DP700 is een volledig uit ontwikkelde SACD speler die nooit te hard, schel of opdringerig wordt. Ook niet op hoge volumes. De tonale balans is schitterend, alle muzikale intonaties blijven hoorbaar ook al zijn de muziekstukken erg druk. Het mooiste compliment is misschien nog wel dat op het moment dat je hem aanzet je eigenlijk nergens meer op let of jezelf druk om wil maken. Er wordt muziek gemaakt, allleen maar muziek, en dat is genieten. Heel erg zelfs. Het heeft even geduurd, ongeveer een week of 2, voordat de speler weer volledig los begon te komen. Diverse fases doorgemaakt waarbij ik wel eens dacht, wat heb ik nu weer gedaan. Het stereo beeld werd smal en stond "links". Muzikale verhoudingen waren zoek. Maar uiteindelijk toch een fantastische speler geworden. Nee ik denk niet dat er veel beter is. Daarnaast is accuphase natuurlijk gebouwd als de spreekwoordelijke tank en ben ik er niet bang voor dat mijn huidige accuphase produkten tot in lengte van jaren probleemloos bij me blijven en ook zo zullen spelen. Let wel alles wat ik nu weer heb neer geschreven is zoals mijn vrouw en ik het ervaren. Wij zijn er enorm tevreden mee.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

Eindelijk dan het verslag van je DP700

Ik ging er al zelf van uit dat je enkele weken nodig zou hebben om hem in te laten spelen .
Dat het op sommige momenten totaal niet meer klinkt is normaal tijdens inspelen , ik heb dat zelf ook altijd met nieuwe apparatuur en met de Siltech Signature G6 kabels .

Een duidelijk en goed omschreven verslag heb je ervan gemaakt .

Geniet er maar van .



Groeten   EDWIN  B

lo

Dank je Edwin.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Vandaag een setje Siltech silver/gold XLR interlinks (Siltech SQ 80B G3) ontvangen. Ze zijn opgestuurd door Fritz de With (viceadmiraal). Hij belde me van de week of ik interesse had om dit setje eens vrijblijvend uit te proberen. Je begrijpt dat ik daar geen nee op kon zeggen :-) Heel erg leuk van Fritz om me daarvoor te bellen :yes:.
Al even zitten luisteren naar wat SACD's oa van STS digital natuurlijk. Wat me in eerste indruk opvalt in vergelijk met de monster M550i XLR is dat de sitech's frisser klinken daar waar de Monster duidelijk "donker" van klankleur is. Hierdoor ontstaan een nog detailrijker geluidsbeeld is mijn indruk. Daarnaast is de plaatsing nog preciezer in mijn beeld. Tevens is de laagweergave strakker en beheerster.
Nogmaals dit zijn de eerste indrukken. Aankomende tijd nog eens wat preciezer luisteren. (wat heb ik het toch slecht hè :-D)
De lengte van de kabels is 50 cm. Eigenlijk net iets te kort daar de XLR aansluitingen op de e-450 en DP700 precies op de tegenovergestelde hoeken van de apparaten zitten. Maar het gaat net alhoewel het wel strak staat.

Wordt vervolgd.

groet,

lo

PS: Fritz, nogmaals hartelijk dank voor het uitproberen en opsturen.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

LO

De meeste Siltech interlinks zijn ook verkrijgbaar in 75cm en uiteraard in 1 meter .



Groeten  EDWIN  B

bonbon

Citaat van: lo op mei 15, 2010, 16:09:58
Vandaag een setje Siltech silver/gold XLR interlinks (Siltech SQ 80B G3) ontvangen. Ze zijn opgestuurd door Fritz de With (viceadmiraal). Hij belde me van de week of ik interesse had om dit setje eens vrijblijvend uit te proberen. Je begrijpt dat ik daar geen nee op kon zeggen :-) Heel erg leuk van Fritz om me daarvoor te bellen :yes:.
Al even zitten luisteren naar wat SACD's oa van STS digital natuurlijk. Wat me in eerste indruk opvalt in vergelijk met de monster M550i XLR is dat de sitech's frisser klinken daar waar de Monster duidelijk "donker" van klankleur is. Hierdoor ontstaan een nog detailrijker geluidsbeeld is mijn indruk. Daarnaast is de plaatsing nog preciezer in mijn beeld. Tevens is de laagweergave strakker en beheerster.
Nogmaals dit zijn de eerste indrukken. Aankomende tijd nog eens wat preciezer luisteren. (wat heb ik het toch slecht hè :-D)
De lengte van de kabels is 50 cm. Eigenlijk net iets te kort daar de XLR aansluitingen op de e-450 en DP700 precies op de tegenovergestelde hoeken van de apparaten zitten. Maar het gaat net alhoewel het wel strak staat.

Wordt vervolgd.

groet


lo

PS: Fritz, nogmaals hartelijk dank voor het uitproberen en opsturen.



hoi LO

deze staan te koop op hifi-audio-markt.de ( verkoper uit NL) er staan nog een paar mooie Siltechs bij dezelfde handelaar

grt
koen



Siltech / SQ-110 Classic G5 Mk1 SATT XLR 0,75 metre (Gebrauchtgerät)
 
Click auf Bild -> Originalgröße
Produktgruppe: XLR-Kabel
Funktion: einwandfrei
Optik: neuwertig
Zubehör: komplett mit OVP
Farbe: 
Neupreis: 2195 EUR
Alter: 2 Jahre + 0 Monate
Garantie: 
Serien-Nr: no serial
Preis: 850,00 EUR

--------------------------------------------------------------------------------

Beschreibung: One pair of Siltech SQ-110 Classic G5 Mk1 interconnects with SATT treatment. They are absolute mint, like new! The length of this pair is 0,75 metre, the original box is included. This is the best Classic interconnect by Siltech ever! Terminated with XLR connectors. Retail price was 2.195 euro today (the SQ-110 was 1.695 euro, the SATT treatment was 500 euro). High-end from The Netherlands!

Please check my other items. Free shipping worldwide!

PM14KI, SA-1, ST17, DV7001, speaker ESS AMT1D
Rotel RA980BX, RT935AX, RCD975, sony MDS JA20ES (MD),Denon DRM 740, Thorens TD125 SME3009 Goldring G1042, Dali 350
PM17 MKII, CD14, Quadral aurum30
sony MZ-RH1(port.MD), sony ECM-MS957 microfoon

lo

#537
Hoi Koen,

Ik heb ze inmiddels gevonden. Nog steeds een behoorlijke smak geld hè :-D
De SATT behandeling kostte destijds 500 extra volgens de advertentie. Nu kost dit nog slechts 99 dacht ik ergens gelezen te hebben ivm een verbeterd cq versimpelt productie proces.
Bedankt voor het atenderen hierop.

Ik had trouwens een tijdje geleden alweer ook contact gehad met de aanbieder van de accuphase XLR kabels. Toen niet mee door gegaan om dat het contact niet naar mijn wens verliep. Wie weet nu wel :lol:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Vandaag trouwens nog een keer de verschillen tussen de Sitech en mijn monster XLR interlinks beluisterd. Ik heb de siltech's nu iets meer dan een week gegeven om weer in te spelen. De verschillen zijn in mijn oren ongeveer hetzelfde zoals ik ze eerder al beschreef. Iets frisser en minder "warm" van klankkleur dan de monster XLR's. Opzich past het net effe wat beter bij mijn set, zeker mbt het toch al behoorlijke laag wat mijn speakers produceren. Is het verschil groot? In mijn belevings wereld niet, het is geen verschil van dag en nacht. Zijn de siltech's beter? Ja volgens mij wel. Zijn ze het prijsverschil nieuw tov elkaar waard? Da's een goeie vraag waarop ik op dit moment niet bevestigend kan antwoorden, ofwel ik zou er toch behoorlijk ove moeten nadenken zou ik ze nieuw willen aanschaffen. In de loop van deze week wil ik nog een paar keer het vergelijk proberen te maken alvorens ik ze terug stuur naar Fritz. Zoals ik al omschreef zijn ze eigenlijk net iets te kort, zeker als ik in de toekomst nog een keer een ander hifi rack wil aanschaffen.
Misschien heeft Fitz, op termijn, nog wel een keer een mooie aanbieding pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

De sitech kabels zijn inmiddels weer in de doos terug op weg naar Fritz de With. De kabels klinken goed, beter dan mijn moster kabels, echter met 50cm net te kort. Nu dus eigenlijk in afwachting op nog eens een keer een mooi aanbod van de zijde van Fritz pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.