De set van lo

Gestart door lo, oktober 14, 2009, 13:51:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HiFi gek

LO

Eindelijk toch maar bekend gemaakt dat je de DP700 hebt gekocht .
Ik wist het zoals je zelf al aangaf ongeveer 1,5 week geleden al , ik heb natuurlijk mijn mond erover gehouden zoals beloofd .

Nou nog een mooie omschrijving maken over het verschil in klankbeeld tussen de SA7-S1 en de DP700 ?

Hoe dan ook , het is een pracht apparaat om te zien , en dat zowel uitwendig met de houten kast en in het bijzonder ook inwendig qua opbouw en loopwerk .

Nou nog inderdaad een Accuphase T1000 Tuner erbij kopen .




Je gaf aan dat je audiorack de hoge gewichten van de Accuphase's niet goed meer aankan .
Als je een ander audiorack overweegt die zeer stevig is en ook nog eens ontkoppeld is d.m.v. een speciale konstruktie dan kan ik je hetzelfde rack als ik heb aanraden .
Dit rack kan maar liefst 100kg per plank dragen wordt aangegeven en is super stabiel , er zit totaal geen beweging in als ik er tegenaan duwt .
Het rack is helaas wel zeer prijzig , de prijs vermeld ik hier wijselijk niet .
Mocht je de aanschaf van zo'n rack overwegen dan zal ik je advies geven naar mijn ervaring met mijn eigen rack .

Het gaat om de :     CREAKTIV - LITTLE REFERENCE




Groeten  EDWIN  B

lo

Hoi Edwin,

Is dat inmiddels alweer zolang geleden dat ik je van mijn plannen op de hoogte bracht?
Heb ik toch mijn mond goed kunnen houden, jij ook trouwens :-D
Ik zal binnenkort nog een stukje schrijven over de verschillen die ik waar neem tussen de SA7 en de DP700 / DP600 (die zit ook nog in mijn geheugen)
Ik denk dat de DP700 in karakter niet veel afwijkt van de 600.
De T1000 tuner erbij zou inderdaad het plaatje compleet maken. Echter je weet wat die krengen kosten HLP
Misschien komt er nog 1 voorbij op de 2e hands markt. (niet waarschijnlijk maar je weet maar nooit, ik had ook niet verwacht dat er op het juiste moment een DP700 voorbij zou komen :-D)

Het stereo rack is iets wat ik nog eens op mijn gemak bekijk. Eerst maar even de nieuwe TV afwachten.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Sander

eerst al zoon mooie sa speler en nu alweer een nieuwe tv en ook al aan het nadenken over een tuner en audio rack.  pompom
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

lo

#468
Tsja, als je het zo achter elkaar zegt redface HLP
Dat er een andere TV moet komen is een toevalligheid vanwege het feit dat dat oude @@##$% ding voor de tichste keer kapot is.
Dat ik een avontuur aanging met accuphase uberhaupt en daarna met de CD speler was een redelijk ingecalculeerd risico :-D. Op dit moment spring ik er financieel gunstiger uit dan ik in eerste instantie beraamd had door dat ik nu een 2e hands DP700 heb ipv een nieuwe DP600.
In de onderhandelingen met de winkel kreeg ik uiteindelijk een inruilprijs voor mijn marantz componenten die ik nu ook met eigen verkoop net kan halen denk ik. (dan moet in nog wel de CD17 en de ST17 kwijt) Die situatie zou gunstiger zijn voor de onderhandelingen met de winkel. tav de eventuele tuner heb ik nog wel even de rust terug, maar wie weet krijg ik het volgende week weer wel te pakken HLP

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

jowa

Redelijk herkenbaar aan de weg die ik in gegaan ben met Densen. :lol:
Eerst de versterkers, vervolgens een cd-speler en tuner van hetzelfde merk.

Rust krijg je meestal toch pas als je je set in de basis heb zoals je hem wil hebben heb ik bij mezelf gemerkt  :-D

Op eBay staan nog wel wat oudere tuners van Accuphase te koop, zoals deze T-105, maar ja een T-1000 staat mooier bij de rest.

Succes met de jacht op een mooie tuner van Accuphase.

gerard

Citaat van: lo op maart 18, 2010, 22:53:19
De T1000 tuner erbij zou inderdaad het plaatje compleet maken. Echter je weet wat die krengen kosten HLP

Prijzen van Accuphase eens ff opgezocht...  :roll:  HLP
Dat zo'n tuner zelfs zo duur is nopompom

Heb je de geluidskwaliteit al eens vergeleken met andere (goedkopere) tuners tot zo'n €1000,-??
Of gaat het vooral om de looks.

Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

lo

Citaat van: jowa op maart 18, 2010, 23:53:09
Redelijk herkenbaar aan de weg die ik in gegaan ben met Densen. :lol:
Eerst de versterkers, vervolgens een cd-speler en tuner van hetzelfde merk.

Rust krijg je meestal toch pas als je je set in de basis heb zoals je hem wil hebben heb ik bij mezelf gemerkt  :-D

Op eBay staan nog wel wat oudere tuners van Accuphase te koop, zoals deze T-105, maar ja een T-1000 staat mooier bij de rest.

Succes met de jacht op een mooie tuner van Accuphase.

Dank je, ik doe mijn best :-D
Citaat van: gerard op maart 19, 2010, 12:55:11
Prijzen van Accuphase eens ff opgezocht...  :roll:  HLP
Dat zo'n tuner zelfs zo duur is nopompom

Heb je de geluidskwaliteit al eens vergeleken met andere (goedkopere) tuners tot zo'n €1000,-??
Of gaat het vooral om de looks.



Daar wordt je niet vrolijk van hè.
Ik heb de T1000 nog niet thuis gehad om te vergelijken met de ST17 M. Schijnbaar zijn ze wel heeeeel erg goed, maar ook heeeeeel erg duur.
Als ik voor een T1000 ga is het in de basis voor het geluid, maar ik moet eerlijk zijn de looks doen ook mee. Een volledige accuphase set is toch wel een droom aan het worden :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Dennis E36

Citaat van: lo op maart 19, 2010, 13:00:33
Dank je, ik doe mijn best :-D
Daar wordt je niet vrolijk van hè.
Ik heb de T1000 nog niet thuis gehad om te vergelijken met de ST17 M. Schijnbaar zijn ze wel heeeeel erg goed, maar ook heeeeeel erg duur.
Als ik voor een T1000 ga is het in de basis voor het geluid, maar ik moet eerlijk zijn de looks doen ook mee. Een volledige accuphase set is toch wel een droom aan het worden :yes:

groet,

lo

Denk dat die droom in de basis al gerealiseerd is. Mijn droomset is de Legendary set......kijk dat duurt nog wel ff :-D
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

lo

 notworthy notworthy notworthy

Wat ik heb geleerd inmiddels. De aanhouder wint en gedult is een schone zaak  redface HLP

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Dennis E36

Citaat van: lo op maart 19, 2010, 18:30:41
notworthy notworthy notworthy

Wat ik heb geleerd inmiddels. De aanhouder wint en gedult is een schone zaak  redface HLP

groet,

lo

Daar denkt mijn vriendin nu even anders over  :schater:

Jij hebt eerder eens in een topic van mijn gezegd "gij zijt gezegend". Dit omdat zij een super idee had: de gehele set in de lengt van de woonkamer te plaatsen.

Nu zeg ik tegen jou: GIJ ZIJT GEZEGEND :wink:
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

lo

Dank je notworthy

Ook een mooi spreekwoord:

Tel Uw zegeningen.

(maar wel lekker door blijven dromen en afwachten tot de kans zich voor doet :evil:)

Volhouden en in de tussen tijd gewoon fijn blijven genieten!!

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

Citaat van: lo op maart 18, 2010, 19:01:59
Nog even een paar plaatjes van de innerlijke lekkernijen.

Loopwerk:



Overzicht totaal:



groet,

lo
Leuk spul maar geen Marantz he  :angel:.



:wink: Sander.

lo

 redface

Och het speelt niet slecht hoor :evil:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

bonbon

Citaat van: lo op maart 20, 2010, 08:50:56
redface

Och het speelt niet slecht hoor :evil:

groet,

lo

Hallo LO,

ben niet meer zo vaak hier en heb dus een heel stuk gemist...

wauw wat een geweldig mooie speler.... proficiat, wat al dat heerlijk klinken, ben heel benieuwd,
Nu nog een echte mooie XLR ............. ha,ha.......... dat verdiend zo'n combi wel!!

echt heeeel erg mooi.......

Mijn upgrades op het moment zijn iets bescheidener maar niet minder wezenlijk,
MIjn speakers worden getuned en ik heb vandaag een nieuwe stroomgroep aangelegd ( nog niet operationeel)

geniet van je mooie duo ...................   :yes:

Koen
PM14KI, SA-1, ST17, DV7001, speaker ESS AMT1D
Rotel RA980BX, RT935AX, RCD975, sony MDS JA20ES (MD),Denon DRM 740, Thorens TD125 SME3009 Goldring G1042, Dali 350
PM17 MKII, CD14, Quadral aurum30
sony MZ-RH1(port.MD), sony ECM-MS957 microfoon

bonbon

Citaat van: lo op maart 20, 2010, 08:50:56
redface

Och het speelt niet slecht hoor :evil:

groet,

lo

Niet om je weer een nieuwe upgrade koorts te geven hoor maar was even het zoeken naar meer info over de  700 en kwam toen dit verhaaltje tegen,

kan me nauwelijks voorstellen dat het nog beter kan maar  .... dus toch nog ............... slechts 33.000 euro overigens

I have hade the DP-700 a couple of months. It is a very good player, and one of the best at its price point from my point of view. It replaced Cary 306 SACD which sounds like a cheap product in comparison. The Dp-700 is much more refined, has a precise and deep soundstage, much more liquid and analog sound. I have also compared it in my own system against Burmester 001 and the latest Burmester 069 reference player (both 2008 models). I found the Dp700 slightly better than the similar priced 001, but far behind the lot more expensive 069. I use my Dp700 for SACDs only as I now have the Burmester 069 for ultimate redbook playback.
PM14KI, SA-1, ST17, DV7001, speaker ESS AMT1D
Rotel RA980BX, RT935AX, RCD975, sony MDS JA20ES (MD),Denon DRM 740, Thorens TD125 SME3009 Goldring G1042, Dali 350
PM17 MKII, CD14, Quadral aurum30
sony MZ-RH1(port.MD), sony ECM-MS957 microfoon