De set van lo

Gestart door lo, oktober 14, 2009, 13:51:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Musicman

Als we dan toch bezig zijn...............wil ik ook wel meedoen met die Kwantum korting. pompom
(euh...., over 2 jaar dan wel he nopompom)
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

Musicman

Citaat van: lo op maart 02, 2010, 17:13:09

Tsja, zoals ik al eerder zei loop je inderdaad een "risico" als je weer eens iets anders in huis haalt.
Het probleem met dat soort dingen is dat je uiteindelijk geen rationele beslissing meer neemt maar 1 op basis van emotie. Is dat erg? Absoluut niet hoor.)

groet,

lo

Lo

Sommige beslissingen MOET je met je hart maken, zeker als iets je aangrijpt.
(of met een brok in je keel zit te luisteren.....zoals jij dat had)
Je bent (nog) niets kwijt, maar wel HEEL wat wijzer geworden.
Ik zou alles rustig op een rijtje zetten en er rustig over nadenken.

Wat je ook besluit,je hebt er een "probleem" bij...........het laat je nóoit meer los.
Maar ach, er zijn ergere dingen in het leven :wink:

GR, Pat

Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

joep

#422
Citaat van: lo op maart 02, 2010, 17:13:09
De andere kant is natuurlijk dat de dp600 mij / ons toch emotioneel heeft geraakt. Het probleem met dat soort dingen is dat je uiteindelijk geen rationele beslissing meer neemt maar 1 op basis van emotie. Is dat erg? Absoluut niet hoor. Ik denk dat van iedereen die zich hier op het marantz forum (en daar buiten) zich ophoudt, 95 % zijn aankoop beslissing op emotie baseerd. De kreet van marantz is niet voor niets "because music matters" en muziek is emotie.
(Jullie zien dat ik me er al weer een beetje verder naar toe heb gepraat. Misschien dat ik maar moet stoppen om het hier neer te pennen :angel:)

groet,

lo

Het is maar geld hoor! Je kunt het toch niet meenemen. En met werken is er een hoop van te verdienen. En je set zo beetje bij beetje opbouwen geeft je veel plezier. Als je de hele zooi in één keer zou aanschaffen is de pret ook in één keer over (Bezit is het einde van de begeerte) toch voor een groot deel. Van je muziek zul je echt wel heel lang genieten. En ik neem aan dat je aan deze set vele jaren heel veel plezier zult beleven. Althans zo denk ik erover.

lo

Citaat van: joep op maart 02, 2010, 19:10:21
Het is maar geld hoor! Je kunt het toch niet meenemen. En met werken is er een hoop van te verdienen. En je set zo beetje bij beetje opbouwen geeft je veel plezier. Als je de hele zooi in één keer zou aanschaffen is de pret ook in één keer over (Bezit is het einde van de begeerte) toch voor een groot deel. Van je muziek zul je echt wel heel lang genieten. En ik neem aan dat je aan deze set vele jaren heel veel plezier zult beleven. Althans zo denk ik erover.

Mee eens Joep, het is maar geld :-D. Het probleem met dat "spul" is vaak dat als het op is het niet zo maar weer aangroeid :no:. Zoals ik al zei ben ik niet klakkeloos aan dit "accuphase avontuur" begonnen. Na aanschaf van de SA7 lange tijd overwogen om de andere reference componenten aan te schaffen. Echter dat is, inclusief te bedingen kortingen, ook verrekte duur. Daarnaast is de complete reference set eigenlijk te veel van het goede voor normaal "huis tuin en keuken gebruik". De set zoals jij hem nu hebt, of misschien in de toekomst wil uitbreiden zal beter "passen". Feitelijk door ene Edwin (hifigek) :-D warm gemaakt voor accuphase. Voordien eigenlijk nooit of bijna nooit van gehoord. Tsja en dan ga je een keer bij hem luisteren en haal je zelf zo'n ding in huis en dan merk je dat je eigenlijk door 1 component te vervangen redelijk dicht van de VV + EV sets in de buurt komt. Kortom budget had ik al redelijk op orde, badkamertje heeft geen budget overschrijding gehad (zelfs er onder :yes:) dus vandaar. Door de tijd heen ben ik toch al wel langere tijd bezig om mijn set verder te up-graden en naar mijn smaak in te richten. Wat kosten betreft heb ik dit altijd bijzonder goed voor elkaar gehad vind ik. Indien ik "volledig" op accuphase over ga is dat naar alle waarschijnlijkheid wel de laatste up-grade in de componenten sfeer HLP. Misschien zal ik het gaan missen om me daar niet meer in te hoeven verdiepen, misschien ook niet :angel:.
En ik denk ook dat de set zoals ik hem nu voor ogen heb me bijzonder veel voldoening gaat schenken :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Citaat van: HiFi gek op maart 02, 2010, 17:38:36
LO , beslist niet verder meer over lolliestoklen maar aanschaffen die DP600 .

Als ik zelf de DP600 thuis als demo had gehad en ik was net zo entousiast als jij nu bent dan zou ik hem zo snel als mogelijk aangeschaft hebben .

Trouwens , ik heb er over nagedacht om ook ooit eens een keer een DP600 bij mij thuis te laten komen om hem te vergelijken in mijn set .
Maar als ik dat doe dan wordt het pas over 14 maanden , heb ik al even snel uitgerekend , zonder de financieën op peil te hebben heeft het ook geen enkele zin voor mij .
Dan zou ik mij zitten te verheerlijken op iets wat op dat moment onberijkbaar is .


Dit verhaal wordt dus misschien over 14 maanden herhaald door mij .




Groeten  EDWIN  B

Edwin,

Inderdaad, je moet de pecunias (eurotjes) op orde hebben voor je aan zo iets begint. :-D
In dit Topic waart een erg hardnekkig virus rond zoals menigeen al op merkte, en volgens mij is het nog niet uitgeroeid :no:
Het zou toch wat zijn hè als jij ook nog eens een dergelijke stap, luisteren naar een accuphase CD speler, zou gaan maken. Ben heel benieuwd Edwin :yes:
Gelukkig hebben we nog even de tijd om ons voor te bereiden. Maar ik volg je op de voet.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

bonbon

Hoi LO,

erg spannend allemaal zeg................
Als je tot aanschaf overgaat kom ik graag nog een keer luisteren als ik in de buurt ben.
Neem dan een mooie verzameling SACDtjes mee.. ( heb er ondertussen zo'n 50 mooie exemplaren)

veel succes met beslissen ( al heb ik het gevoel dat die al gemaakt is....)

groet
Koen
PM14KI, SA-1, ST17, DV7001, speaker ESS AMT1D
Rotel RA980BX, RT935AX, RCD975, sony MDS JA20ES (MD),Denon DRM 740, Thorens TD125 SME3009 Goldring G1042, Dali 350
PM17 MKII, CD14, Quadral aurum30
sony MZ-RH1(port.MD), sony ECM-MS957 microfoon

lo

Citaat van: bonbon op maart 03, 2010, 10:55:09
Hoi LO,

erg spannend allemaal zeg................
Als je tot aanschaf overgaat kom ik graag nog een keer luisteren als ik in de buurt ben.
Neem dan een mooie verzameling SACDtjes mee.. ( heb er ondertussen zo'n 50 mooie exemplaren)

veel succes met beslissen ( al heb ik het gevoel dat die al gemaakt is....)

groet
Koen

Hoi Koen,

Als het ervan is gekomen ben je weer welkom om nog eens te luisteren. En ja, SACD meebrengen is dan wel handig :angel:

Je leest het wel hier :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

#427
Citaat van: lo op maart 03, 2010, 10:04:27
Edwin,

Inderdaad, je moet de pecunias (eurotjes) op orde hebben voor je aan zo iets begint. :-D
In dit Topic waart een erg hardnekkig virus rond zoals menigeen al op merkte, en volgens mij is het nog niet uitgeroeid :no:
Het zou toch wat zijn hè als jij ook nog eens een dergelijke stap, luisteren naar een accuphase CD speler, zou gaan maken. Ben heel benieuwd Edwin :yes:
Gelukkig hebben we nog even de tijd om ons voor te bereiden. Maar ik volg je op de voet.

groet,

lo


Zoals ik al aangaf Gaat dat nog minimaal zo'n 14 maanden duren voordat ik een eventuele demo aan zou vragen van de DP600 .

Voor mij is een komplete Accuphase set al vanaf mijn jongensjaren een droom .
Ik volg het merk al ongeveer vanaf mijn 16e levensjaar schat ik ruw in , dat zegt meer dan 1000 worden lijkt mij .

Ik volg ook al jaren de demonstraties van Paul Hattink van HiFine (importeur) .



Groeten  EDWIN  B  



Groeten  EDWIN  B

Musicman

Hoi Lo.

IK had graag het verschil bij jou willen horen, tussen de SA7 en de DP600.
Dit zeker ook, omdat ik een "gevoels" luisteraar ben, en niet van geld of cijfertjes uitga.
(men wilt te vaak denken, dat veel duurder ook beter is......voor mij helaas niet altijd zo :-( )

IK heb je "verslag" gelezen en het kan zo op "hifi.nl" worden gezet bij "recencies (sa)cd spelers".
Je hebt het heel mooi verwoord, en vind dat je op jouw gevoel "moet" afgaan......en die van je vrouw.
Mijn (en de meningen van de forumers) doet er (zwart-wit gezegd) niet toe. :no:

Suc6 jongen en tot spreeks.

GR, pat
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

lo

Hoi Pat,

Dank je.
Klopt, het is (erg) leuk als je bijval krijgt hier op het forum voor je keuzes en de weg er naar toe. Des al niet te min is het mijn portemonaie en de muziek "smaak en beleving" van mij, mijn vrouw en de kids. Daar mag en kan geen enkel forum iets aan afdoen. Ik heb hier veel gehoord en geleerd de afgelopen periode. Ik ben er ook van overtuigd dat het forum, misschien wel een aantal forum leden in het bijzonder, mijn drang naar muzikale perfectie op een hoger plan hebben gebracht. Uit eindelijk kies ik (wij) zelf voor de audio set die ons het meest aanspreekt. Gelukkig maar :-D.
Misschien komt de mogelijkheid voor een vergelijk tussen de SA7 en de DP600 nog een keer voorbij :angel:.
Mocht dat zo zijn en je hebt "gezonde" interesse, kun je als nog eens komen luisteren misschien?
We moeten het even afwachten :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Vandaag heerlijk ontspannen naar de SACD "come away with me" van Norah Jones geluisterd.
Hele mooie en relaxte CD, heb toch weer genoten van de SA7  :kwijl: (zelfs na het vertrek van de DP600).
Toch weer fijn om niet te "moeten" luisteren om verschillen te beoordelen en verwoorden. Terug naar de basis waar het om draait. Genieten van de muziek.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Vandaag nog even contact gehad met Its, of mijn bestelde TV nog wordt geleverd HLP
Als het goed is wordt er deze week weer een zending uitgeleverd en men neemt accuut kontakt op als ie binnen is pompom
Zou het toch nog lukken? (10 februari besteld) Ik hoop het, is wel een heel mooi ding die philips 40PFL9704.
Als hij er is maak ik weer een mooi sfeer plaatje van het totaal (TV + SET) als het zonnetje schijnt :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Alweer enige tijd geleden dat de accuphase DP600 bij mij te gast was voor een luistersessie. Wij waren bijzonder gecharmeerd van het geluid wat deze speler voort bracht tov de SA7.
Ik kan jullie nu verklappen dat mijn SA7 zojuist is opgehaald door "musicman" Pat, en dat op de plaats van de SA7 inmiddels een DP700 van accuphase staat te spelen.
Bewust hebben we eea even stil gehouden tot dat alles volledig rond was. Nu is het moment om daar iets over te vertellen. Rond een uur of 19:30 was Pat bij mij en we hebben de gehele avond lekkere muziek gedraaid op de SA7. Dit natuurlijk nadat we de afgelopen tijd diverse malen contact hadden gehad vanwege het feit dat Pat serieuze interesse in mijn SA7 toonde. Heerlijke muziek gedraaid onder het genot van een bakkie koffie en een glaasje fris met een knabbeltje. Ik denk dat Pat erg voldaan en met een blij gevoel de thuisreis weer heeft aanvaard.
Pat het was leuk om je bij ons te ontvangen, en zoals afgesproken kom ik nog een keer naar jou om in jou set-up naar de SA7 te luisteren.

Zoals wel duidelijk werd nadat de leen DP600 weer bij mij vertrokken was had ik erg veel interesse om die te kopen. Echter in het traject van overwegen en beslissen ben ik op een DP700 gestuit. Ik heb contact gehad met de aanbieder. De speler en de aanbieder nagetrokken, en een afspraak gemaakt. En uiteindelijk gekocht.

De speler is inmiddels redelijk los gespeelt en overtreft het nivo van de DP600. Jullie begrijpen dat het weer opnieuw extra genieten is geblazen.

Ik zal proberen morgen wat voorlopige foto's te plaatsen.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

mars

#433
 stupid

JOOOOOOOH LO, ben je ff de mooiste set van het forum in elkaar aan het zetten notworthy.

Ik wist wel dat je accuphase mooi vind , maar dat je zo snel al een speler van deze door elektro kunsternaars gebouwde ACCUPHASE cd speler zou kopen , komt echt als een totale verrassing voor mij :wink: hahahaha :lol:

Als de pijn weg is en ik kan een auto lenen , dan ga ik een rondje sociale contacten onderhouden langs.
Zit jij echt wel bij :yes:
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

jowa

Wow, gaaf een complete accuphase set  notworthy  notworthy
En dat i.c.m. Dynaudio's, bijna te gaaf  HB HB HB