De set van lo

Gestart door lo, oktober 14, 2009, 13:51:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

lo

Citaat van: WimPeu op maart 01, 2010, 17:25:13
Jij laat er ook geen gras over groeien heh.  notworthy

You want the best, you got the best......

Tsja, dat is het risico als je weer eens iets beluisterd van een ander merk clown1
Ik heb dit natuurlijk niet zonder reden gedaan want dan luister je naar iets waar je alleen maar van kunt blijven dromen.

Nu ligt het allemaal nog vers in het gehoor natuurlijk, en is de drang om een dergelijke CD speler aan te schaffen wel heel erg groot geworden. Ik/we moeten het een en ander even op een rijtje zetten. Maar 1 ding is duidelijk, als ik niet op de pegels hoef te letten dan staat hij er morgen al bij wijze van spreken :yes:

Ik heb bij diverse mensen / "instanties" nog navraag gedaan wat de levensduur van CD en SACD nog zal zijn. (eigenlijk mijn eigen onderzoek voortbordurend over een topic mbt deze vraag hier op het marantz forum).
De meningen zijn licht verdeelt, maar niemand ziet op dit moment het gevaar dat CD op korte termijn verdwijnt. CD en SACD zijn nog steeds de beste digitale formaten om je muziek tot leven te brengen, al dus 1 van hen. De audiofiele en de betere labels blijven ook nog steeds SACD uitbrengen. Ik heb een tijdje geleden eens door het SACD aanbod op muziek.nl gescroled. Ik schrok me dood van het aantal titels. Toegegeven er zitten er een heleboel van Bach en Beethoven bij maar ook een heleboel mooie in mijn smaak. De accuphase CD spelers hebben daarnaast nog als voordeel dat ze ook nog als losse DAC zijn te gebruiken.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Hoi Edwin,

Zou niet moeten kunnen op basis van prijsverschil dat de SA7 beter zou zijn dan de DP600, daar heb je helemaal gelijk in.
Het is natuurlijk wel zo dat de ervaring zoals ik hem nu neer heb geschreven, de ervaring is van mij, mijn vrouw en mijn vriend. Dit zegt absoluut niets over hoe andere mensen, misschien in een andere set up, dit zouden ervaren en beoordelen. Wat ik wel weet is dat jij weet hoe of ik luister en de zaken beoordeel. Ik probeer dat behoorlijk objectief en eerlijk te doen. (voor mijn oren dan hè)
Indien de SA7 redelijk gelijkwaardig zou zijn zou ik er geen minuut over na denken om ook maar ooit een accuphase CD speler aan te gaan schaffen in de toekomst. Echter de zaken liggen anders en het verschil is eigenlijk heel erg groot. Dus onderhandelen met de directie en de verkoper van accuphase :-D (kan niet wachten :evil:)

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

ll0ll

Citaat van: HiFi gek op maart 01, 2010, 17:49:26Ik ben er toch stiekum trots op dat de DP600 de SA7-S1 duidelijk verslaat .


Maar die accuphase kost dan toch ook 2x zoveel?
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

lo

Citaat van: ll0ll op maart 01, 2010, 19:42:21
Maar die accuphase kost dan toch ook 2x zoveel?

Nee nee, dat is een misverstand. De accuphase DP600 kost 1.5 x zoveel. Is nog niet misselijk natuurlijk, maar hij is wel heel erg goed.  :yes:
Het nadeel van accuphase is weer wel, mbt prijs dan, dat je er nagenoeg niets af gepraat krijgt. Dat is bij marantz weer gunstiger. (Maar zoals ik al wel eens heb beweert vraag ik me af of dat inderdaad gunstig is)

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

mars

Oi Lo,


Dat is wel een toppertje ( was het al :yes: maar nu meer) aan het worden he , die set van jou notworthy.

Na half maart ga ik bij Edwin(hifigek) luisteren en ik ga ook nog een bezoek bij stadium afleggen.
Maar als ik bij jou in de buurt ben , zou ik dan mogen komen luisteren?

Ik heb op basis van wat ik over jouw gear weet, al een aardig ''plaatje cq geluid'' jouw set zal presenteren.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

lo

Wat is in mijn optiek nu feitelijk het verschil tussen de SA7 en de DP600.

De SA7 is een "puber" die echt alles wil doen om het te laten horen wat hij kan. Hierdoor klinkt hij een stuk harder, scheller en geeft meer druk in het laag dan de accuphase. Daarnaast heeft hij ook een veel drukker geluidsbeeld. De DP600 betitel ik als een "rijpere" speler die ook alle details in de muziek laat horen. Echter hij doet dat met een zodanig gemak en plezier dat je direct naar de muziek zit te luisteren ipv "het kunstje" wat wordt uitgevoerd door de techniek. Instrumenten, zang alles klinkt hartstikke mooi en natuurlijk (in mijn oren want vergelijken met het eggie kun je op dat moment niet hè :wink:) De balans die in de uitvoeringen zit is werkelijk fantastisch. De ruimte in de diepte en tussen de instrumenten en performers is tastbaar en groot. Afgelopen zondag met mijn goede vriend hebben we regelmatig met een brok in ons keel naast elkaar gezeten. Ik maakte een opmerking, bij een bepaalde performance, dat het moeilijk was om met droge ogen te blijven luisteren. Hij knikte bevestigend.
Afgelopen middag met mijn vrouw. Lucie Silvas, niet de beste CD, met de SA7 een hele mooie zangstem. Met de DP600 een formidabele zangstem met alle kleine details en intonaties die door de zangeres in een toon of noot worden gelegd. Levens echt was ons oordeel, we hadden het nog nooit zo gehoord. Wij, mijn vrouw en ik, hebben in de afgelopen 10 jaar toch al een aantal systemen gehoord. Telkens nemen we dan dezelfde CD's mee, oa Lucie Silvas. Nogmaals nog nooit zo gehoord. (Een "comerciele" CD, goede CD's en SACD's klinken nog een klasse beter)

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk heb kunnen maken waar, IMO, de verschillen tussen de twee spelers zitten. Ik zal ongetwijfeld een aantal zaken niet hebben benoemd. Als ik eerlijk ben vind ik het eigenlijk wel goed zo en ben gevallen voor de accuphase :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

ll0ll

Hoe lang heb je nu van die SA7 kunnen genieten?
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

lo

Citaat van: mars op maart 01, 2010, 20:36:21
Oi Lo,


Dat is wel een toppertje ( was het al :yes: maar nu meer) aan het worden he , die set van jou notworthy.

Na half maart ga ik bij Edwin(hifigek) luisteren en ik ga ook nog een bezoek bij stadium afleggen.
Maar als ik bij jou in de buurt ben , zou ik dan mogen komen luisteren?

Ik heb op basis van wat ik over jouw gear weet, al een aardig ''plaatje cq geluid'' jouw set zal presenteren.

Hey mars,

Tuurlijk mag je komen luisteren, had ik je al aangegeven :yes:.
Zoals inmiddels voor mij, ons, duidelijk aan het worden is komt er toch een accuphase CD spelert te staan. Ik kan me voorstellen dat, als het door gaat, je die zou willen beluisteren ipv de SA7. Ik weet natuurlijk nog niet hoe en wanneer en of we het echt door zetten. Misschien is jou bezoek aan Stadium lll wel te combineren met een bezoek aan mij? Zo maar even een schot in het wilde weg. Volgens mij woont Stadium lll maar een 30 km bij mij vandaan, en da's wel te overbruggen. Al moet ik je bij hem ophalen :-D. Je moet maar even kijken, ik kan me ook voorstellen dat je bij zowel stadium ll als bij mij misschien toch net iets langer wil blijven en dat het lastig te combineren is.
We keep in touch.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Citaat van: ll0ll op maart 01, 2010, 20:46:16
Hoe lang heb je nu van die SA7 kunnen genieten?

:-D
Ik geniet er trouwens nog steeds van hoor :yes:
Nu misschien even niet maar zometeen als de DP600 weer weg is weer wel.
De SA7 is een klasse speler, echter de DP600 is beter.
Ik heb de SA7, mei 2009 nieuw gekocht.
Grootste bottle-neck wordt het finaciële totaal plaatje.
Maar och als je niets probeert weet je ook niks HLP

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

ll0ll

Citaat van: lo op maart 01, 2010, 20:59:28
:-D
Ik geniet er trouwens nog steeds van hoor :yes:
Nu misschien even niet maar zometeen als de DP600 weer weg is weer wel.
De SA7 is een klasse speler, echter de DP600 is beter.
Ik heb de SA7, mei 2009 nieuw gekocht.
Grootste bottle-neck wordt het finaciële totaal plaatje.
Maar och als je niets probeert weet je ook niks HLP

groet,

lo

zo heb ik ook elke keer gedacht, toen ik die CD7 op ebay zag heb ik even flink moeten nadenken, maar wie niet waagt wie niet wint, zoiets. Ik had op dat moment het geld ervoor dus ik ben ervoor gegaan. Dat geld krijg ik er wel weer voor terug, zo'n apparaat houdt z'n waarde wel, dus waarom niet doen? Zo ook met die D1, gewoon doen, zulke kansen krijg je niet vaak.
Enige nadeel is dat je wel heel flink moet investeren wil je daar weer overheen gaan.
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

lo

Citaat van: ll0ll op maart 01, 2010, 21:11:25
zo heb ik ook elke keer gedacht, toen ik die CD7 op ebay zag heb ik even flink moeten nadenken, maar wie niet waagt wie niet wint, zoiets. Ik had op dat moment het geld ervoor dus ik ben ervoor gegaan. Dat geld krijg ik er wel weer voor terug, zo'n apparaat houdt z'n waarde wel, dus waarom niet doen? Zo ook met die D1, gewoon doen, zulke kansen krijg je niet vaak.
Enige nadeel is dat je wel heel flink moet investeren wil je daar weer overheen gaan.

Je raakt hem precies volgens mij.
Zo heb ik het ook met de SA7 gedaan. Vooraf lang in twijfel gestaan, maar achteraf blij dat ik de knoop door heb gehakt. Inderdaad waar dat de investeringen steeds hoger worden. Dat is het nadeel van steeds je grenzen weer opzoeken en proberen te verleggen. Toch komt er ergens een eind aan. In mijn geval misschien wel met een DP600. Wie weet.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WimPeu

Citaat van: lo op maart 01, 2010, 21:17:02

Toch komt er ergens een eind aan. In mijn geval misschien wel met een DP600. Wie weet.

groet,

lo

:schater: Waar heb ik dat eerder gehoord? Je moet idd wel enorme investeringen doen uiteindelijk. Maar er bestond toch ook een DP700.....

Ik blijf dit volgen natuurlijk want je krijgt een top set die je maar zelden ziet.  Geniet er van LO!! notworthy

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

mars

#402
Citaat van: lo op maart 01, 2010, 20:54:22
Hey mars,

Tuurlijk mag je komen luisteren, had ik je al aangegeven :yes:.
Zoals inmiddels voor mij, ons, duidelijk aan het worden is komt er toch een accuphase CD spelert te staan. Ik kan me voorstellen dat, als het door gaat, je die zou willen beluisteren ipv de SA7. Ik weet natuurlijk nog niet hoe en wanneer en of we het echt door zetten. Misschien is jou bezoek aan Stadium lll wel te combineren met een bezoek aan mij? Zo maar even een schot in het wilde weg. Volgens mij woont Stadium lll maar een 30 km bij mij vandaan, en da's wel te overbruggen. Al moet ik je bij hem ophalen :-D. Je moet maar even kijken, ik kan me ook voorstellen dat je bij zowel stadium ll als bij mij misschien toch net iets langer wil blijven en dat het lastig te combineren is.
We keep in touch.

groet,

lo


yep dat zou wel een superoplossing zijn .
Ik zal Rob (stadium) eind deze week bellen , en dan houdt ik jou ook gelijk op de hoogte.

Oja en ingeval van ophalen, zijn eventuele kosten of benzine kosten uiteraard voor mij ......(als ik maar even niet meer met het openbaar vervoer hoef te rijden :roll: :roll:) (ik ga nu al bijna 3 en een half jaar min of meer verplicht met het openbaar vervoer , ben blij dat het er is hoor)


(maaaaaaaaaaaaaaar af en toe jongen, dan zit je met mensen , waar je eigenlijk gewoon heel fijntjes aan zou willen vragen of ze accuzuur zouden lusten :evil:hehehe)

(als ik in de bus of in de trein stap ,komen er consequent mensen naast me zitten,...die; of tegen me aangaanlopen kletsen (als je pech hebt is het een klager :roll:) , of ze gaan crackers of zakken chips ''VR''eten op een manier dat horen en zien je vergaat frusty!!!  
Of er komt iemand die zich al 2 jaar niet meer heeft gewassen HLP,
Of iemand die ruzie loopt te zoeken,
En als klap op de vuurpijl, als eerdergenoemde personene niet naast je zijn neergestreken , dan moet je weer allert zijn want dan is er zo'n koppeltje gastjes , (die als broodwinning het beroven cq zakkenrollen van niets vermoedende burgers hebben...en er by the way ..NOG TROTS OP ZIJN OOK ,,GODVERDEGODVER frusty violent1 violent1)
( je weet wel dat zijn van die jongetjes , die na meerdere straatroven ''dmv sneeuwblokkades'' dan wel gepakt worden door onze dienders , en vervolgens krijgen ze van het O.M. geen straf, maar geld om een leuk feest voor hun en de buurt te organiseren puke nopompom  :| :-o

EEEEh vandaar dus dat , als het maar even kan, ik het openbaar vervoer mijdt.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

lo

Ik hoop voor je dat je toch weer een keer een "eigen set off wheels" krijgt. Ben je gelijk van je "OV hobby ellende" af.
Ik hoor het wel :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

joep

Een "eigen set off wheels" is ook niet alles. Liep zondag een tankstation binnen in Drente is er een jandeboerenlul een overval aan het plegen. Hoop shit en sta je daar met zo'n normvervager. Personeel in comateuze toestand en ikke met die gast tussen de smeerolie rek en de nieuwe autoweek. Ikke weg daar, ikke geen zin in een mes tussen mijn ribben of een kogel door mijn hersens.