De set van lo

Gestart door lo, oktober 14, 2009, 13:51:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

lo

Hoi Edwin,

Ik denk dat de karakter eigenschappen van de e-408 en de e-450 elkaar heel erg weinig ontlopen. Dat is namelijk 1 van de sterke punten van accuphase, de apparaten evolueren wel in techniek maar in principe niet in karakter.
De beleving die ik destijds bij jou had, komt denk ik 1 op 1 overeen met wat ik bij mij ervaar met de e-450. Dit moet ook jij kunnen be-amen nadat je bij mij bent geweest. Onze speakers hebben wel elk een specifiek karakter, maar dat maakt mbt de performance van de combi SA7 / e-408 - e-450 niets uit in mijn ogen (oren).

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Citaat van: Bearke65 op februari 27, 2010, 11:40:48
Ze is weer thuis !!!!!!!!!!!!!  pompom

Gelukkig, ik ben blij voor jullie dat het alweer de goede kant op gaat pompom
Als het gaat om belangrijke zaken in het leven is dat toch nog steeds de 1e.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

Lo ,


Accuphase heeft inderdaad een eigen specifieke klankkleur , die hoor ik altijd terug in een set waar Accuphase in voorkomt .
Ook in jouw set hoor ik dat terug .
En ook op de diverse hifi shows waar dan alles van Accuphase is , hoor je dat nog sterker terug .

Ik hou eigenlijk meer van de klankleur kombinatie van Marantz en Accuphase gekombineerd dan van alles van Accuphase .
Maar dat is weer persoons gebonden smaak voorkeur .




Groeten  EDWIN  B

lo

Edwin,

Even een heel klein tipje van de sluier op gelicht van mijn vergelijk tussen de SA7 en de DP600.
De SA7 betitel ik op dit moment als een speler met een iets nerveuzer, puberaal, karakter.
De DP600 betitel ik op dit moment als een speler met een ronder, rijper misschien wel evenwichtiger karakter.
Meer wil ik er nu niet over kwijt, want dat zou mogelijk mijn auditie beinvloeden.
Wat ik wel denk, misschien wel zeker weet, dat is dat dit karakter ook jou heel erg positief zou kunnen bekoren.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Had ik nog niet gedaan, maar vanmiddag nog even mijn afgeschermde  netsnoer van de SA7 op de DP600 gezet............. WOW :-o :kwijl:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

#380
Ik heb gisteren met LO een telefoon gesprek gehad van maar liefst 2 uur en 17 minuten .

En jawel het ging over het vergelijk tussen de DP600 en de SA7-S1 .

Heb nu in 1 keer zo veel informatie gehad van LO , ik ken er vorlopig mee vooruit tot aan het jaar 2012 . stupid

Dus als het over beide sacd spelers gaat horen jullie mij de komende 2 jaar niet meer  :-D  ,  tot dan zou ik zeggen  :

:-o :-o :-o :-o



HIHIHI .




Groeten  EDWIN  B

Bearke65

Edwin, dat gaat toch niet betekenen dat we je twee jaar moeten missen hier?  :-o :-o
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

lo

Citaat van: HiFi gek op februari 28, 2010, 12:50:30
Ik heb gisteren met LO een telefoon gesprek gehad van maar liefst 2 uur en 17 minuten .

En jawel het ging over het vergelijk tussen de DP600 en de SA7-S1 .

Heb nu in 1 keer zo veel informatie gehad van LO , ik ken er vorlopig mee vooruit tot aan het jaar 2012 . stupid

Dus als het over beide sacd spelers gaat horen jullie mij de komende 2 jaar niet meer  :-D  ,  tot dan zou ik zeggen  :

:-o :-o :-o :-o



HIHIHI .




Groeten  EDWIN  B

Tsja, de tijd vliegt als je het over je wederzijdse hobby (passie)  hebt :-D
Ik hoop niet dat je het erg vind als we toch voor die twee jaar nog eens met elkaar bellen :lol:
Ik denk dat we binnen kort toch nog maar eens moeten bellen, je wil wel het volledige verslag uit de eerste hand hebben denk ik :kwijl:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Vandaag is een goede vriend van me langs geweest om bij mij naar zijn muziek te luisteren.
We zijn met de DP600 begonnen om vervolgens naar de SA7 te gaan.
Hij vroeg op een gegeven moment of we weer terug konden naar de DP600.  :yes: ondanks het feit dat hij ook een echte marantz fan is.
Jeeminee welke kant gaat dit op.
Is er iemand die het weet??

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

bonbon

Citaat van: lo op februari 28, 2010, 21:52:51
Vandaag is een goede vriend van me langs geweest om bij mij naar zijn muziek te luisteren.
We zijn met de DP600 begonnen om vervolgens naar de SA7 te gaan.
Hij vroeg op een gegeven moment of we weer terug konden naar de DP600.  :yes: ondanks het feit dat hij ook een echte marantz fan is.
Jeeminee welke kant gaat dit op.
Is er iemand die het weet??

groet,

lo



hoi LO,

spannend allemaal..............
Ik kan al een beetje raden welke kant het op gaat.
Als je nog een koper zoekt voor je SA-7 dan hoor ik het wel

groetjes bonbon
PM14KI, SA-1, ST17, DV7001, speaker ESS AMT1D
Rotel RA980BX, RT935AX, RCD975, sony MDS JA20ES (MD),Denon DRM 740, Thorens TD125 SME3009 Goldring G1042, Dali 350
PM17 MKII, CD14, Quadral aurum30
sony MZ-RH1(port.MD), sony ECM-MS957 microfoon

lo

Heden middag nog even met mijn vrouw naar de dp600 in vergelijk met de SA7 zitten luisteren naar "haar" muziek. Ze had natuurlijk al een heleboel aangehoord maar wilde nu toch ook actief deelnemen in het vergelijk.

CD-tje van Anastacia en 1tje van Lucie Silvas. Misschien niet de meest "audiofiele" CD's maar wel heel erg bekend voor haar.

Oordeel van mijn vrouw: Best een groot verschil, groter zelfs (in haar oren) dan het verschil tussen de PM14 en de e-450. Is dit nu  pompom of  nopompom  :-D

Het verschil bij "goede" CD's en SACD's is nog groter. Jullie begrijpen dat de budget onderhandelingen nu gaan starten  :angel:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

ll0ll

Verschil ten gunste van welk model? De Accuphase?
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

lo

Citaat van: ll0ll op maart 01, 2010, 16:00:39
Verschil ten gunste van welk model? De Accuphase?

Voordeel (duidelijk) accuphase.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WimPeu

Citaat van: lo op maart 01, 2010, 15:54:38

Jullie begrijpen dat de budget onderhandelingen nu gaan starten  :angel:

groet,

lo

Jij laat er ook geen gras over groeien heh.  notworthy

You want the best, you got the best......
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

HiFi gek

Eigenlijk zou het ook vreemd zijn geweest als de SA7-S1 duidelijk de betere zou zijn geweest .

Dat je Marantz niet kunt vergelijken met Accuphase dat weet ik al heel wat jaren , maar dat de verschillen zo groot zouden uitpakken had ik ook nooit verwacht .
De SA7-S1 krijgt namelijk over de hele wereld zeer lovende recencies , dat zegt dus ook niet alles , uiteraard gaat het ook enkel om wat jij er van vind en niet wat een recencent er van vind .

Ik ben er toch stiekum trots op dat de DP600 de SA7-S1 duidelijk verslaat .
Als die Accuphase sacd spelers niet zo enorm duur waren geweest had ik er ook al lang geleden 1 gekocht .
De SA7-S1 heb ik vooral gekocht omdat hij als erg goede sacd speler nog betaalbaar is , ik had destijds heel graag de Accuphase DP77 willen hebben , maar helaas koste die wel even 10.500 euro .

Het voordeel van Marantz is vooral dat je het vaak met grote korting kan kopen .
Op Accuphase apparatuur zul je vrijwel nooit aanbiedingen zien , die zijn ook waardevaster .


Maar het goede nieuws voor mij destijds was dat de geïntegreerde Accuphase versterkers wel goed betaalbaar zijn en nog steeds zijn .
Dus die droom kon ik gelukkig wel verwezenlijken met een E-408 versterker .
Mocht ik ooit volop geld hebben dan heb ik al jaren als natte droom de absolute topset van Accuphase aanschaffen .
Dus de monoblokken met voorversterker en het losse DP800 sacd loopwerk met externe dac .

Maar dat blijft natuurlijk helaas bij dromen vrees ik .




Groeten  EDWIN  B