De set van lo

Gestart door lo, oktober 14, 2009, 13:51:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

HiFi gek

Citaat van: lo op februari 23, 2010, 20:43:11

Ik hoop dat iedereen het leuk vind :yes:

groet,

lo



Ik volg het zeker weten , is op dit moment de interesantste topic voor mij .



Groeten  EDWIN  B

bonbon

#361
Citaat van: bonbon op februari 23, 2010, 19:37:21
dat is nou eens met recht een stereo toren te noemen!!
http://www.accuphase.com/review_pdf/Music_Emotion_Test_Oct_2008_English.pdf


1 Accuphase C-2810   :kwijl:
 € 16.750,00
1  Accuphase DP-800 / DC-801   :kwijl:
 € 28.000,00
2  Accuphase M-6000   :kwijl:
 € 26.000,00

totaal: € 70.750,00  frusty  


Ook we leuk om iets te dromen te hebben nietwaar.

oh ja, xe schrijven in het artkel dat mocht het niet genoeg vermogen zijn dan kun je ook nog 2M6000 mono blokken per kanaal samen schakelen, heb je er dus 4
PM14KI, SA-1, ST17, DV7001, speaker ESS AMT1D
Rotel RA980BX, RT935AX, RCD975, sony MDS JA20ES (MD),Denon DRM 740, Thorens TD125 SME3009 Goldring G1042, Dali 350
PM17 MKII, CD14, Quadral aurum30
sony MZ-RH1(port.MD), sony ECM-MS957 microfoon

joep

Citaat van: HiFi gek op februari 23, 2010, 20:59:16


Ik volg het zeker weten , is op dit moment de interesantste topic voor mij .



Groeten  EDWIN  B

en voor mij........

JeroenGRT

Mooie set zeg  :-o ! Wat een mooie cd speler die SA7. Ben eigenlijk wel benieuwd welke versterkers je allemaal met elkaar vergeleken hebt?

lo

Thanks,

Is eigenlijk best lastig, versterkers met elkaar vergelijken. Om het even welke componenten ook trouwens. Je wil in principe altijd met je eigen materiaal vergelijken en dan het liefste thuis. Er zijn niet zo heel erg veel audio zaken die dit zomaar doen. Ik heb ooit de perreaux R200i met de PM14mk2KI vergeleken. Moest een wereld van verschil zijn maar ik hoorde het niet redface. Ik heb diverse malen de PM11S1 gehoord in combi met de SA11-S1 op diverse dynaudio speakers. Echter dat was in een audio zaak en zij hadden niet de PM14. Vorig jaar "mijn" PM14, die ik onlangs verkocht heb, mee gezeuld naar weer een andere audio zaak en daar vergeleken met de NAD M2 (een volledig digitale versterker die nu zo'n beetje op de markt komt) Klonk erg goed op Dynaudio C2! En op het eind van vorig jaar de accuphase e-450 thuis gehad en vergeleken met de PM14. Met stomheid geslagen was ik, zo groot was het verschil. Toen was de keus niet meer zo moeilijk voor me. Het resultaat ken je.
De SA7 is werkelijk een heel goede SA-CD speler. Op dit moment heb ik een vergelijk met de SA-CD speler DP600 van accuphase. Echter daar laat ik me nog niet over uit :-D :evil:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JeroenGRT

Ik heb in het verleden ook Accuphase gehoord en was toen erg onder de indruk, wat een power! Het geluid klonk best warm, maar alles klonk gewoon retestrak. Ik heb vorige week nog een Luxman gehoord, en dat geluid deed me wel een beetje denken aan Accuphase. Kan ook aan het design liggen, want ze lijken best op elkaar  :-D .



Ik heb ook vele versterkers gehoord op mijn speakers, en het blijft lastig. Thuis uitproberen is het beste, maar dat is niet altijd mogelijk. Ik ben met mijn speakers bij diverse winkels geweest, maar de akoestiek is overal anders. Dus blijft het nog lastig vergelijken. Maar je krijgt een aardige indruk

lo

Beetje een combi van marantz en accuphase, vind je niet?
notworthy notworthy

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Maurice

Citaat van: lo op februari 25, 2010, 22:27:42
Beetje een combi van marantz en accuphase, vind je niet?
notworthy notworthy

groet,

lo
Luxman heeft dat ook al een hele tijd ;)
Luxman is mij altijd te warm geweest, zelfde heb ik ook met Accuphase (sorry Edwin).
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

lo

Citaat van: Maurice op februari 25, 2010, 22:40:58
Luxman heeft dat ook al een hele tijd ;)
Luxman is mij altijd te warm geweest, zelfde heb ik ook met Accuphase (sorry Edwin).

Hoi Maurice,

Toen ik overging van de marantz PM14mk2KI naar de accuphase e-450 vielen een aantal zaken op nl:
De dynamische kracht van de accuphase is vele malen groter dan van de PM14 maar daar is al veel over gesproken inmiddels. Daarnaast viel vooral de "frisheid" "openheid" en "detailering" van het geluid op. In mijn oren dus niet "warmer". Nu begin ik me dus wel af te vragen of we allemaal dezelfde betekenis aan een X aantal "kwalificeringen" geven. Wat ik onder warmer zou verstaan zijn niet bovenstaande kwalificaties maar meer in de richting van meer bas, minder helder (te helder) waardoor detailering minder wordt. Warmer is misschien ook minder nerveus geluid?
Mijn vraag is natuurlijk wat versta jij onder warmer?

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Bearke65

Citaat van: Maurice op februari 25, 2010, 22:40:58
Luxman heeft dat ook al een hele tijd ;)
Luxman is mij altijd te warm geweest, zelfde heb ik ook met Accuphase (sorry Edwin).
Mogge Maurice

Dan moet ik IO ook bijval geven. Dat warme zal wellicht kunnen gelden voor de oudere types, echter ik heb de Accuphase 450 en 408 een aantal malen mogen beluisteren (waaronder ook bij Edwin) en ik kan je garanderen dat die jongens een allesbehalve warme sound hebben. Strerker nog, ze lijken qua kararkter veel meer op mijn eigen (snelle Densens) of Naim. Het verschil met een PM14 is duidelijk waarneembaar, die heeft niet de kracht en de snelheid van die Accuphase. Tevens klinkt de PM14 warmer (trager) dan de Accuphase versterkers (de KI versie heeft dat in mindere mate)

GRTZZ AJ
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

lo

Citaat van: Bearke65 op februari 27, 2010, 08:47:57
Mogge Maurice

Dan moet ik IO ook bijval geven. Dat warme zal wellicht kunnen gelden voor de oudere types, echter ik heb de Accuphase 450 en 408 een aantal malen mogen beluisteren (waaronder ook bij Edwin) en ik kan je garanderen dat die jongens een allesbehalve warme sound hebben. Strerker nog, ze lijken qua kararkter veel meer op mijn eigen (snelle Densens) of Naim. Het verschil met een PM14 is duidelijk waarneembaar, die heeft niet de kracht en de snelheid van die Accuphase. Tevens klinkt de PM14 warmer (trager) dan de Accuphase versterkers (de KI versie heeft dat in mindere mate)

GRTZZ AJ

Thanks AJ, treffend verwoordt in mijn ogen.
Hoe is het met de kleine nu?

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Bearke65

Citaat van: lo op februari 27, 2010, 10:41:08
Thanks AJ, treffend verwoordt in mijn ogen.
Hoe is het met de kleine nu?

groet,

lo
Ze is weer thuis !!!!!!!!!!!!!  pompom
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

HiFi gek

Citaat van: Maurice op februari 25, 2010, 22:40:58

Luxman is mij altijd te warm geweest, zelfde heb ik ook met Accuphase (sorry Edwin).


Klankkleur is nou eenmaal persoons gebonden , iedereen heeft zijn eigen voorkeur hiervoor .

En laten we daar vooral zeer blij om zijn , dat is namelijk de reden dat er zo enorm veel verschillende merken op de wereld zijn .
Als iedereen van de zelfde klankkleur hield waren een paar merken genoeg geweest , ik moet er niet aan denken , alleen al de gedachte eraan .

Als iedereen van Accuphase zou houden zou ik daar ook niet bepaald trots op zijn , is geen geintje hoor  :-o




Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

Citaat van: Bearke65 op februari 27, 2010, 11:40:48
Ze is weer thuis !!!!!!!!!!!!!  pompom


Gelukkig maar AJ , dat is nog velen malen belangrijker dan je audio hobby .



Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

Citaat van: Bearke65 op februari 27, 2010, 08:47:57
Mogge Maurice

Dan moet ik IO ook bijval geven. Dat warme zal wellicht kunnen gelden voor de oudere types, echter ik heb de Accuphase 450 en 408 een aantal malen mogen beluisteren (waaronder ook bij Edwin) en ik kan je garanderen dat die jongens een allesbehalve warme sound hebben. Strerker nog, ze lijken qua kararkter veel meer op mijn eigen (snelle Densens) of Naim. Het verschil met een PM14 is duidelijk waarneembaar, die heeft niet de kracht en de snelheid van die Accuphase. Tevens klinkt de PM14 warmer (trager) dan de Accuphase versterkers (de KI versie heeft dat in mindere mate)

GRTZZ AJ


Wat je hier verteld AJ dat viel mij inderdaad ook op tussen de klankleur van de PM14mk2-KI  en mijn Accuphase E-408 .

Toen LO laatst bij mij was om zijn PM14mk2-KI te vergelijken met mijn E-408 kon je duidelijk waarnemen dat de Marantz een stuk warmer klonk dan de Accuphase .


LO , ervaar jij dat ook zo in vergelijk met de E-450 en de Marantz ?
Of is er bij jouw E-450 een waarneembaar verschil in warmte t.o.v. mijn E-408 ?





Groeten  EDWIN  B