De set van lo

Gestart door lo, oktober 14, 2009, 13:51:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

BernHardN

wat ik begreep is dat philips de samsung schermen gebruikt, ja ja. vroeger was het andersom, bijna iedere tv had een philips beeldbuis!

Musicman

Citaat van: BernHardN op februari 22, 2010, 11:02:59
wat ik begreep is dat philips de samsung schermen gebruikt, ja ja. vroeger was het andersom, bijna iedere tv had een philips beeldbuis!


ja......en dat niet alleen.
Bijna alle Marantz cd spelers gebruikten ook de loopwerken van Phillips :yes:
Dat waren loopwerken die het nu nog probleemloos doen. notworthy
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

lo

Citaat van: BernHardN op februari 22, 2010, 11:02:59
wat ik begreep is dat philips de samsung schermen gebruikt, ja ja. vroeger was het andersom, bijna iedere tv had een philips beeldbuis!

Weet ik eigenlijk niet. Het zijn allemaal LCD panelen met diverse manieren van aanlichten (back-light) De samsung LED TV's hebben een edge back-light, ofwel de LED's zitten aan de linker en/of rechter zijkant in de TV. Het licht wordt over het scherm verspreid door "prisma's". Philips past deze techniek ook toe, maar in een aantal TV's niet zoals in de door mij bestelde. Hier zit een LED array achter, feitelijk over heel het scherm achterkant vele LED's. Het vermogen per LED is dus aanzienlijk minder dan bij edge back-light maar omdat het er zoveel zijn krijg je toch voldoende licht opbrengst. Tevens kunnen alle afzonderlijke leds gedimt en zelfs uit gezet worden. Hierdoor ontstaat een hogere contrast waarde en is de zwart weergave vele malen beter. (Dit is zoals ik het begrijp van alles wat ik er tot nu toe over gehoord en gelezen heb)

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

eddy

Dag LO,

Jouw set mag er zekers ook zijn super mooi setje (zal denk ik ook niet stinken) :wink:
sony kdl 46w4000 full hd.
marantz av 8003.
marantz mm 8003.
marantz ud 8004.
b&w htm1.
b&w 803 m2.
silverstone cw02.
x box elite.
sony ps3 120g.

lo

Dank U, dank U  notworthy.
Ben er best tevreden mee zeg maar :-D.

Ennuuhhh, stinken, nee dat doet ie gelukkig niet :lol:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

mars

Citaat van: BernHardN op februari 22, 2010, 11:02:59
wat ik begreep is dat philips de samsung schermen gebruikt, ja ja. vroeger was het andersom, bijna iedere tv had een philips beeldbuis!

oi,

Lijkt mij sterk , dat ''philips'' 'samsung'' schermen gebruikt !!!!

Het is namelijk zo (publiek geheim 8-) pje)  dat zo goed als alle ''grote'' tv merken hun schermen betrekken van een stuk 12 mega schermen fabrieken .
Wel kunnen de merken hun schermen laten maken volgens eigen specificaties.
Zo komt mijn ''koreaanse'' samsung tv uit slovakjije!

Daar bij is het ook een gegeven dat philips een beter en betrouwbaarder product verkoopt dan samsung.
Nu al weet ik je ( uit goede bron) dat het zwakke punt bij samsung LED tv's de voeding is.

Waarom ik zelf dan toch samsung en geen flips heb gekozen?.....simpel.....komt door de geringe cash flow naar mij toe hahaha


Maar even ten faveure van mijn tv , de ''samsung LE40B650'' staat binnen de producten lijn van samsung bekent als betrouwbaar.
En het beeld vind ik helemaal mooi en komt erg dicht in de buurt van de TOP TV's
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

lo

Hey mars,

Dank voor je aanvulling. Iets dergelijks heb ik ook ergens vernomen. De LED array voor de door mij bestelde philips wordt ook door een "grote" geproduceerd. (vraag me niet wie).
Ik heb inderdaad ook bij 40 inch samsung gestaan en overwogen om die te kopen. Nadeel was, bij die ik gezien heb, dat de "glas plaat" aan de voorzijde niet mat is maar spiegelt. Tegen over onze TV is een groot raam, dat zie je altijd terug op het beeldscherm. Vandaar toch de gematteerde met volledig LED back-light.
Mijn vorige TV was een conrac. Is inmiddels voor de 4e keer kaduuk. De 1e drie keren, jawel, kapotte voeding :x.
Hopelijk wordt je "cash-flow inwards" beter in de nabije toekomst :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

mars

Oi Lo,

Ja je moet echt weten wat je doet voordat je een samsung tv met ''crystal clear'' scherm (spiegel) koopt.

Want bij een verkeerde opstelling weerspiegelt de hele omgeving op het scherm ,......... eeeh ennu dan zie je wel alles behalve tv programma's.
Bij mij echter pakt het goed uit , en dan resulteert het in een messcherp en loeistrak beeldje.

Jawel ik weet dat de inward flow, binnen max 10 maanden weer opgang is :wink:
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Zojuist gebelt door de dealer van mijn accuphase versterker. Hij heeft op dit ogenblik de demo DP600 SACD speler in huis. Als alles goed gaat staat hij morgen bij mij om het verschil met mijn SA7 te kunnen beoordelen. Leuk vergelijk toch?
Ik houd jullie op de hoogte.  :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

joep

Een beetje last van jeuk Lo?

lo

Citaat van: joep op februari 23, 2010, 17:38:45
Een beetje last van jeuk Lo?

Ik heb al gekrabt maar het blijft vervelen zeg maar :-D
Ach als je niets probeert weet je nooit iets. Accuphase is een heel "mooi" merk :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WimPeu

Als ie beter mocht blijken te zijn kun je meteen een kwantum korting bij in bedingen want dan moet Edwin ook wel natuurlijk!! :-D

Succes met het vergelijk.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

HiFi gek

Ha eindelijk dus beschikbaar de DP600 Accuphase .

Nou LO , ik ben heel benieuwd naar het vergelijk , hoe lang mag je hem bij je houden ?



Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

Citaat van: WimPeu op februari 23, 2010, 17:45:19
Als ie beter mocht blijken te zijn kun je meteen een kwantum korting bij in bedingen want dan moet Edwin ook wel natuurlijk!! :-D

Succes met het vergelijk.


Nou Wim , dat kun je dus wel vergeten .
Ik ga mijn SA7-S1 niet omruilen voor een peperdure Accuphase , hij kost namelijk het dubbele .



Groeten  EDWIN  B