De set van lo

Gestart door lo, oktober 14, 2009, 13:51:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

lo

Citaat van: Musicman op februari 09, 2010, 14:27:21
Hoi Lo.

Dat van die XLR's (van Fritz) heb ik dan ff gemist.
Ik vind het leuk te horen , dat je over sommige dingen hetzelfde denkt als ik.
Iedereen doet het op z'n eigen manier, hoe hij (of zij) vindt dat z'n favoriete muziek hoort te klinken.
(net als met culinair eten.......sommige houden van pittig, de anderen weer niet)

En dat maakt muziek luisteren (en alles eromheen) zo boeiend. :yes:

Gr, pat



Hoi pat,

Van die XLR's had ik volgens mij nog niet ergens beschreven, niet gek dat je dat dan gemist hebt :-D
Helemaal mee eens met je opmerking dat een ieder zijn eigen smaak of accenten heeft, en er daar door hele mooie individuele smaken ontstaan. Dat is misschien wel precies wat het zo leuk maakt om die ervaringen met elkaar te delen. Belangrijk vind ik om niet van een ander te vinden dat zijn/haar set minder is dan de "jouwe", dat kun je namelijk helemaal niet beoordelen naar mijn mening.  Je kent immers de opzet, smaak, gehoor en portemonaie niet van die ander!!
En ja boeiend is het alleszins, zeker als je hier (net als jij) serieus rond kijkt op het forum pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

leuk verslag en interessant om te lezen  :-)

HiFi gek

Citaat van: lo op februari 09, 2010, 18:26:44Belangrijk vind ik om niet van een ander te vinden dat zijn/haar set minder is dan de "jouwe", dat kun je namelijk helemaal niet beoordelen naar mijn mening.  Je kent immers de opzet, smaak, gehoor en portemonaie niet van die ander!!

groet,

lo


100% mee eens .

Om te beginnen is de opstelling van een set in de kamer al van doorslaggevend fijt wat je uiteindelijk te horen krijgt .
En de kamer akoestiek speeld net zo'n belangrijke rol .

Om die reden kan precies dezelfde set met exact dezelfde tweaks en kabels totaal anders klinken dan je eigen set .


Groeten  EDWIN  B 

lo

Citaat van: HiFi gek op februari 10, 2010, 17:52:40

100% mee eens .

Om te beginnen is de opstelling van een set in de kamer al van doorslaggevend fijt wat je uiteindelijk te horen krijgt .
En de kamer akoestiek speeld net zo'n belangrijke rol .

Om die reden kan precies dezelfde set met exact dezelfde tweaks en kabels totaal anders klinken dan je eigen set .


Groeten  EDWIN  B 

Hoi Edwin,

Dank je.
Ik heb de leen XLR's weer terug gebracht. En toch zo'n zelfde setje nieuw aangeschaft. Ze waren niet zo duur en klonken in mijn oren, zeker in vergelijk met de RCA interlinks, erg goed vandaar tot aanschaf over gegaan. Het is de monster 550i. Stel dat er in de toekomst nog eens een mooier set XLR interlinks voorbij komt dan heb ik me hier geen bult aan gevallen :-D
trouwens ook nog een 75 ohm BNC plug gekocht. Hij heeft op de plaats waar bij de jouwe een rood kunstof dopje zat een metalen dopje. Tevens zit er een kettinkje aan om te voor komen dat je hem kwijtraakt als je deze aansluiting wil gebruiken.
tevens nog een nieuwe TV besteld. Het is de philips 40pfl9704 geworden met volledig LED back-light. Waarschijnlijk wordt hij in maart uitgeleverd daar philips op dit moment uitlever problemen heeft. Heb wel een andere TV daar meegenomen die ik weer inlever als de philips binnen is. Kunnen we in ieder geval weer naar het weerbericht kijken pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Gisteren mijn PM14mk2KI verkocht aan bonbon.
Ik weet zeker dat hij weer een fijn nieuw thuis heeft gekregen met mensen die deze amp weten te waarderen pompom
Veel plezier ervan Koen :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

bonbon

Citaat van: lo op februari 17, 2010, 14:26:15
Gisteren mijn PM14mk2KI verkocht aan bonbon.
Ik weet zeker dat hij weer een fijn nieuw thuis heeft gekregen met mensen die deze amp weten te waarderen pompom
Veel plezier ervan Koen :yes:

groet,

lo

Gisteren bij Lo geweest om de PM 14 MKII KI op te halen en te genieten van een gastvrije ontvangst en een zeer beminnelijke geluidsinstalatie,

Ik heb echt zelden zo'n mooi geluid gehoord.... 
Alleen was er niet zoveel tijd en had ik (  frusty) gee eigen sacd's bij me , alleen wat kopieen in de auto,
desalniettemin echt genoten!

dank je wel LO!!
PM14KI, SA-1, ST17, DV7001, speaker ESS AMT1D
Rotel RA980BX, RT935AX, RCD975, sony MDS JA20ES (MD),Denon DRM 740, Thorens TD125 SME3009 Goldring G1042, Dali 350
PM17 MKII, CD14, Quadral aurum30
sony MZ-RH1(port.MD), sony ECM-MS957 microfoon

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

LO , ik had al het vermoeden dat jouw PM14mk2-ki naar BONBON zou gaan .

Mijn vermoeden is dus juist .

BONBON veel luisterplezier met je nieuwe aanwinst , ik heb zelf ook jarenlang dezelfde versterker gehad .




Groeten  EDWIN  B

lo

Yep, en ik ben blij dat hij naar een mede forumlid is gegaan. Bij bonbon is hij absoluut in goede handen.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

bonbon

Citaat van: HiFi gek op februari 17, 2010, 15:33:46
LO , ik had al het vermoeden dat jouw PM14mk2-ki naar BONBON zou gaan .

Mijn vermoeden is dus juist .

BONBON veel luisterplezier met je nieuwe aanwinst , ik heb zelf ook jarenlang dezelfde versterker gehad .




Groeten  EDWIN  B


thanks!!
PM14KI, SA-1, ST17, DV7001, speaker ESS AMT1D
Rotel RA980BX, RT935AX, RCD975, sony MDS JA20ES (MD),Denon DRM 740, Thorens TD125 SME3009 Goldring G1042, Dali 350
PM17 MKII, CD14, Quadral aurum30
sony MZ-RH1(port.MD), sony ECM-MS957 microfoon

lo

Ik zit me net te realiseren dat, nu de PM14 mk2 KI van eigenaar is gewisseld, ik mijn CD 17 mk3 KI eigenlijk ook wel kwijt wil.

Net als de PM14 verkeert ook deze in absolute nieuw staat (heeft altijd in mijn afgesloten hifi-rack) gestaan in een rook en huisdier vrij gezin.

De CD17 mk3 KI is de laatste uit de CD17 serie en is voor zien van een Delta-Sigma D/A converter. Daarnaast zijn twee digitale filter instellingen selecteerbaar. Zoals het hoort is de speler voorzien van een ringkern trafo net als alle andere marantz "features" die horen bij deze klasse spelers uit de premium lijn.

Heb je interesse, graag even pm.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

viceadmiraal61

heel goed dat je een philips hebt gekocht..blijft toch het mooiste beeld ..en nog wel een top line
heb net een kleine versie van deze gekocht uiteraard philips..
was bonbon niet of wel de man die de sa1 had?

lo

Dank je. Ik hoop wel dat hij begin cq half maart binnenkomt. Ik heb nu een sony bravia staan als "stand-in" tot de philips binnen is. Philips heeft kennelijk met dit type toestel, volledig LED back-light, lever problemen tgv lever problemen bij de leverancier die de LED array's maakt. Kennelijk start men de productie pas weer op als er voldoende orders zijn. Ik heb met de winkel afgesproken dat als hij er niet uiterlijk half maart is, de koop ongedaan wordt gemaakt en ik mijn geld weer terug krijg (zwart op wit) Op dat moment kan ik weer alle kanten op. Ik hoop wel dat ie komt :yes:

Mbt bonbon, dat klopt. Kijk maar in zijn signature onder aan zijn postings, zelfde plaats als waar bij jou Fritz de With staat.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

mars

#313
Citaat van: lo op februari 10, 2010, 18:17:23
Hoi Edwin,

Dank je.
Ik heb de leen XLR's weer terug gebracht. En toch zo'n zelfde setje nieuw aangeschaft. Ze waren niet zo duur en klonken in mijn oren, zeker in vergelijk met de RCA interlinks, erg goed vandaar tot aanschaf over gegaan. Het is de monster 550i. Stel dat er in de toekomst nog eens een mooier set XLR interlinks voorbij komt dan heb ik me hier geen bult aan gevallen :-D
trouwens ook nog een 75 ohm BNC plug gekocht. Hij heeft op de plaats waar bij de jouwe een rood kunstof dopje zat een metalen dopje. Tevens zit er een kettinkje aan om te voor komen dat je hem kwijtraakt als je deze aansluiting wil gebruiken.
tevens nog een nieuwe TV besteld. Het is de philips 40pfl9704 geworden met volledig LED back-light. Waarschijnlijk wordt hij in maart uitgeleverd daar philips op dit moment uitlever problemen heeft. Heb wel een andere TV daar meegenomen die ik weer inlever als de philips binnen is. Kunnen we in ieder geval weer naar het weerbericht kijken pompom

groet,

lo


OI LO

Vorige week trouwens bij een maat van me op bezoek gweest en die had ''jouw'' tv thuis staan ( die jongen werkt zelf in de verkoop van tv's enz enz :wink:)................................mooooooi beeld :yes: zeker weten!!!
Hij heeft hem ook pas een paar dagen binnen.

Hahaha die jongen zat mij trouwens goed te zieken , toen hij hoorde dat mijn nieuwe samsung al kapot was frusty, hahaha een paar dagen lang, heeft ie fijntjes er bij mij ingewreven dat ik een 'Philips'' had moeten kopen. En hoe vaak ik  gehoord heb ; ''Ik heb je nog zo gewaarschuwd'' kan ik niet eens meer tellen :roll:
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

lo

Hey mars,

Tsja, van je maten moet je het maar hebben zie je wel :-D :-D :evil:
Ik heb ook naar de Samsung's staan kijken. Erg mooie en vooral platte TV's :yes:. Toen we ons er een beetje in verdiept hadden bleek dat philips TV's maakt met volledig LED back-light (samsung heeft edge back-light). Contrast en zwart weergave nog beter. Dus keuze weer bijgesteld en deze besteld. Heeft echter een aanzienlijke levertijd nopompom. Maja, komt goed. (hoop ik redface)

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.