De set van lo

Gestart door lo, oktober 14, 2009, 13:51:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Musicman

Citaat van: lo op februari 06, 2010, 19:01:16
Ik had gisteren mijn set weer aangesloten dmv het door Fritz meegebrachte stekkerblok en de netsnoeren.


Je set weer aangesloten???
Heb ik wat gemist Lo?
Want een set zoals jij hebt , zou ik ALTIJD aangesloten laten staan.......klaar om te genieten!! :-D :-D

Ik weet zeker dat je wijzer bent geworden van Edwin z'n bezoek.
Want volgens mij, kan jouw interlink beter. shutup

Gr, pat
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

lo

Citaat van: Musicman op februari 06, 2010, 19:16:37

Je set weer aangesloten???
Heb ik wat gemist Lo?
Want een set zoals jij hebt , zou ik ALTIJD aangesloten laten staan.......klaar om te genieten!! :-D :-D

Ik weet zeker dat je wijzer bent geworden van Edwin z'n bezoek.
Want volgens mij, kan jouw interlink beter. shutup

Gr, pat

Hoi pat,

Ik was mijn vorige bericht aan het schrijven en drukte op een toets en pats hij stond al op het forum zonder dat ie afwas. In de tijd dat ik hem compleet heb gemaakt heb jij bovenstaande geschreven :-D
Fritz had zijn stekkerblok en kabels gebracht. Dit had ik nadien weer verwijdert om eea achter mijn rack nog te wijzigen. Gisteren eindelijk weer opnieuw geplaatst. Lees mijn volledige verslag nog maar eens door dan krijg je gelijk antwoord op je opmerking over de interlink :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Musicman

Hoi LO.

Sorry voor m'n opmerking van gisteren.... redface redface haha.
(dacht al.......niet aangesloten???)

Ik heb nu je complete verslag gelezen en je hebt het goed omschreven.
Zo zie je maar dat elke tweak niet altijd het gewenste resultaat oplevert (bij een andere set of situatie).
IK heb altijd in m'n achterhoofd, dat de componenten op zichzelf al goed moeten zijn, en bij elkaar moeten passen.(geluid).
Zolang dat niet zo is, heeft tweaken geen (of nauwlijks) zin.

Jij hebt een set die nu al op een hoog niveau staat (en klinkt) en waarbij je het met behulp van tweaks wel lekker kan stoeien.......zal wel enige tijd (en geld :-( ) kosten, maar het komt goed.

Ik vind het leuk dat je vrouw achter je staat!!
Das heel goed, want vrouwen hebben vaak en beter gehoor en nog belangrijker.........ze luisteren met gevoel.
Maak daar gebruik van als je verder gaat tweaken of upgraden.

Fijne dag!!

                             Pat

Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

#289
Zoals LO al aangaf ben ik zaterdag 6-2-2010 bij hem langs geweest met een aantal kabels en wat tweaks en een berg cd/sacd .

Om te beginnen hebben we eerst een 1.5 uur geluisterd naar zijn set met LO zijn eigen kabels en zonder mijn tweaks .

Wat vooral meteen opviel was de enorme dynamische kracht , met dank aan de Accuphase E-450 .
Het verbaasde mij nogal gezien de niet al te grote afmetingen van zijn Dynaudio boxen , en nog belangrijker hoe hard het ook stond , geen enkele vervorming gelukkig .

Als eerste deden wij het netsnoer van de SA7-S1 vervangen door mijn Siltech -Ruby Hill G6 (satt) netsnoer , ik vond het vooral ten goede komen aan de klankkleur .
Stemmen gingen wat natuurlijker klinken en wat meer diepte in het geluidsbeeld .
Als tweede ook zo'n zelfde Siltech netsnoer op zijn Accupase E-450 versterker , in feite hetzelfde als mijn beschrijving voor de cd speler .
Als derde stap ben ik heel goed gaan luisteren of de netsnoeren juist uitgepoold waren , op het gehoor dus .
Dat was voor ons beide duidelijk waar te nemen of de stekker goed of onjuist in het stekkerblokk zat .
Als vierde stap op beide Siltech netsnoeren de koperen hulzen geschoven , op de IEC konnectoren en tevens doorgemeten of ze kontakt met het chassis maakte .
Ook deze tweak was voor ons beiden duidelijk waar te nemen .
Als vijfde stap de BNC afsluitweerstand 75ohm op de externe dac aansluiting van de SA7-S1 .
Nu ging je vooral meer micro informatie waarnemen .
Als zesde stap de roodbruine Padouk blokjes onder de cd speler .
Helaas gaf dat niet het gewenste resultaat , het werd te druk nu , het geluid kwam teveel nadrukkelijk op je af .
Als zevende stap ook de blokjes onder de versterker en weer verwijderd onder de cd speler , ook onder de versterker is het geen succes .

Nou ben ik nog vergeten mijn Kharma : KIC-R-1A interlink te noemen , dit was eigenlijk de vierde stap dacht ik .
Hij was iets beter dan LO zijn eigen RCA interlink , maar minder dan LO zijn XLR interlink .
Het sterke punt van de Kharma vind ik zijn warmere klankkleur en een wat zachter karakter .
Het sterke punt van LO zijn XLR kabel is dat deze vooral meer micro info laat horen en meer body geeft aan het geheel maar helaas ook wat scherper klinkt in het hoog , en daar hou ik nou net niet van .
Voor het spektakel zou ik kiezen voor LO zijn XLR interlink , voor een aangenaam klankbeeld kies ik voor mijn Kharma interlink .

Daarna hebben wij in 1 keer alles weer tegelijk verwijderd om een totaal beeld te krijgen .
De lage tonen begonnen nu erg te overheersen viel ons op .
De natuurlijkheid in de klank werd minder .
De diepte werd minder .
Duidelijk te horen in een slechtere stem weergave .
Micro info werd minder en minder luchtigheid .



LO even ter aanvulling op jouw eigen verhaal .
De BNC afsluitweerstand ging dus niet zoals jij schreef op de digitale uitgang , die kun je afsluiten via je afstands bediening .
Dit is ook aan te raden  ,  het is duidelijk te horen , het wordt zelfs aangegeven in de gebruiks aanwijzing .
De BNC afsluitweerstand ging op de externe dac aansluiting , de digitale aansluiting is trouwens een COAX .


De reden dat ik mijn African Blackwood blokjes niet heb meegenomen is dat het een groot probleem is om ze weer stabiel onder de apparatuur te krijgen .
Ik gebruik er 4 per apparaat , dan ligt er haast altijd eentje los .
Ze zijn namelijk niet exact gelijk van hoogte , er zit in sommige wel 0.1mm hoogte verschil in .
Het is dan ook een ware ramp om ze alle 4 vast onder de apparatuur te krijgen .
Ook op mijn set werken de roodbruine Padouk blokjes niet , ik gebruik deze blokjes enkel onder mijn speaker kabels zodat ze vrij van de grond zijn , dan werken ze wel naar mijn wens .
De zwarte African Blackwood blokjes werken wel heel goed onder de apparatuur .
Dus LO , die kun je altijd nog als demo aanvragen bij Fritz om ze eens uit te proberen .




Groeten  EDWIN  B

lo

 notworthy notworthy

Nog beter omschreven dan ik had gedaan Edwin pompom
En ja, de dynaudio contour S3.4 in combinatie met de accuphase e-450 :kwijl: :kwijl: vind ik en jij ook nu om te smullen :-D
Bedankt voor je mooie recensie.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

LO   ,    Ik denk dat de sterk aanwezige lagentonen vooral worden veroorzaakt door je plavuizen vloer .
           En door staande golven tegen het raam achter je bank .


De opstelling is niet ideaal , zoals het kleine bankstel tegenover je linker box , de forse salontafel tussen de luister driehoek , en het niet symetrisch opstellen van de boxen in je kamer , en het audiorack dat niet exact tussen beide boxen in staat maar uit het midden is geplaatst .

IK vertelde je al hoe ik jouw set zou opstellen als ik in jouw huis had gewoond .
Dan zou ik de set in de lengte van de kamer opstellen , dat doet heel veel goeds voor het diepte beeld .

Ik liet je al horen wat een verschil het geeft als je de ruiten van je audiorack open klapt , helaas heb je aan de zijkanten ook ruiten geplaatst .
Dat geeft veel negatieve reflexies , als het mijn audiorack was had ik alle 4 de ruiten verwijderd .

Ik besef heel goed dat je daar niets aan kan veranderen , jij hebt nou eenmaal rekening te houden met een gezin in huis .
Zelf heb ik het geluk dat ik met niemand rekening hoeft te houden , daarom heb ikzelf alles aan meubels zo verplaatst en opgesteld dat het niet de weergave bij mij thuis in de weg staat .
De kleinste verandering of verschuiving van een meubelstuk is al waarneembaar .


En geloof mij maar , met het optimaliseren van de akoustiek en de juiste plaatsing van bank en meubels berijk  je nog veel meer mee dan met alle tweaks en Siltech netsnoeren bij elkaar gerekend .





Groeten  EDWIN  B

lo

Edwin,

Klopt. Zoals ik al meerdere keren heb aangegeven is akoestiek een nog te nemen Item :yes:
Echter, zoals je terecht op merkt, heb jij feitelijk met niemand rekening te houden en is jou kamer eigenlijk jou apparte luisteruimte. Mijn set zal altijd een onderdeel zijn van de kamer zoals hij is en het gezin wat ik heb. Mijn set heeft een multi functioneel karakter: Tuner, TV en een super stereoset. Toch heb ik op dit moment een mooi maximum kunnen bereiken onder de gegeven omstandigheden bij mij thuis. Zoals ik al zei wordt mijn audiorack misschien nog wel een keer vervangen na de aanschaf van een nieuwe TV. De rest van de indeling gaat toch wel zo blijven hoor :-D Zoals ik al zei wil ik mogelijk in de toekomst nog een keer advies van Toine Dingemans van Soundscapes mbt kamer akoestiek en hoe dit te optimaliseren. Ik weet dat hij bijzonder mooie resultaten kan bereiken.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WimPeu

Citaat van: HiFi gek op februari 07, 2010, 21:11:20

Zelf heb ik het geluk dat ik met niemand rekening hoeft te houden

Groeten  EDWIN  B

Daar kun je natuurlijk ook weer over discussiƫren..... :wink:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

Citaat van: WimPeu op februari 08, 2010, 17:07:10
Daar kun je natuurlijk ook weer over discussiƫren..... :wink:


:wink:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

jrm

Edwin en Lo,

Dit zijn de leukste stukjes (voor mij...) om te lezen.
Met name de 'tweaks' om het geluid beter te krijgen vind ik reuze interessant om te lezen.

Ik neem aan dat bij alle tweaks het geluidsniveau gelijk is gebleven?

Musicman

Citaat van: jrm op februari 09, 2010, 11:42:10
Edwin en Lo,

Dit zijn de leukste stukjes (voor mij...) om te lezen.
Met name de 'tweaks' om het geluid beter te krijgen vind ik reuze interessant om te lezen.

Ik neem aan dat bij alle tweaks het geluidsniveau gelijk is gebleven?


IK sluit me hier volledig bij aan. :yes:

Jullie zullen ongetwijfeld een leuke dag hebben gehad.

Naast het feit dat LO z'n setje "zag"(=hoorde) groeien, kwamen jullie beide er ook achter wat het meeste verschil in zijn set maakte.......persoonlijk zou ik daarmee beginnen.
Volgens mij waren dat de XLR's........even een tip, pak dan gelijk betere XLR's.
(misschien dat Fritz je een setje Siltechs kan lenen :wink: (weet zeker dat daar nog meer uit te halen is :-D)

Ed....ik heb je een paar keer gemaild en gesproken en vind het heel tof dat je zo met geluid bezig bent.
(ik herken mezelf daarin.....)
Maar ik vind het ook heel tof dat je anderen daarmee helpt......respect!!
We kunnen altijd van elkaar leren  :wink:

Daarom vind ik jullie verslag zo leuk.....het is duidelijk en plezierig om te lezen, hoe jullie de dingen hebben aangepakt.
Lo, ik wens je veel plezier met wat je hebt geleerd. :-D

Gr, Pat

Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

lo

Citaat van: jrm op februari 09, 2010, 11:42:10
Edwin en Lo,

Dit zijn de leukste stukjes (voor mij...) om te lezen.
Met name de 'tweaks' om het geluid beter te krijgen vind ik reuze interessant om te lezen.

Ik neem aan dat bij alle tweaks het geluidsniveau gelijk is gebleven?

Hoi JRM,

Het geluidsnivo is in principe gelijk gebleven door alle "tests" heen.
Er moet wel vermeld worden dat de uitgangsspanning van de XLR aansluiting hoger is dan die van de RCA aansluiting. Bij wisselen tussen mijn oehlbach met XLR en met de kharma van Edwin en XLR moest dus het volume gecorrigeerd worden. Maar ik denk dat we daar wel in geslaagd zijn :-D
De tweaks hebben we verder alleen uitgeprobeerd met de XLR. Leuk dat je de recensies interessant vond pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Citaat van: Musicman op februari 09, 2010, 12:31:19

IK sluit me hier volledig bij aan. :yes:

Jullie zullen ongetwijfeld een leuke dag hebben gehad.

Naast het feit dat LO z'n setje "zag"(=hoorde) groeien, kwamen jullie beide er ook achter wat het meeste verschil in zijn set maakte.......persoonlijk zou ik daarmee beginnen.
Volgens mij waren dat de XLR's........even een tip, pak dan gelijk betere XLR's.
(misschien dat Fritz je een setje Siltechs kan lenen :wink: (weet zeker dat daar nog meer uit te halen is :-D)

Ed....ik heb je een paar keer gemaild en gesproken en vind het heel tof dat je zo met geluid bezig bent.
(ik herken mezelf daarin.....)
Maar ik vind het ook heel tof dat je anderen daarmee helpt......respect!!
We kunnen altijd van elkaar leren  :wink:

Daarom vind ik jullie verslag zo leuk.....het is duidelijk en plezierig om te lezen, hoe jullie de dingen hebben aangepakt.
Lo, ik wens je veel plezier met wat je hebt geleerd. :-D

Gr, Pat



Hoi pat,

XLR interlink en de BNC afsluitplug hadden in mijn ogen de grootste bijdrage in het "tweak" gebeuren. Beiden volgens mij op dezelfde karakter eigenschappen van het geluid en naar mijn mening ook ongeveer in dezelfde mate :yes:
De XLR was, in mijn ogen, de duidelijke winnaar tov van mijn oehlbach RCA interlink en de kharma RCA interlink van Edwin. Edwin vond zijn kharma iets warmer klinken, maar ik ben de discussie met hem aangegaan en vond de kharma, net als de oehlbach een stuk doffer. Zoals ik al omschreef of je naar een verbleekt en een nieuw schilderij zit te kijken (luisteren?) Maar over smaak en interpretatie daarvan valt gelukkig niet te twisten :angel:
Zoals ik al schreef had Fritz, toen hij het stekkerblok kwam afleveren, ook een goeie XLR interlink bij. Na deze getest te hebben was zijn opmerking dat een dure siltech de investering niet waard zou zijn. Hier houd ik maar even aan vast :-D
Edwin heeft een hele mooie set, net als ik. Elke set heeft zijn eigen specifieke karakter eigenschappen en natuurlijk voor en nadelen. Toen ik bij Edwin was viel me op dat er relatief weinig bas in de muziek zat terwijl dat bij mij, zoals al besproken, ruim voorhanden is. Toch is Edwin een fan van muziek met daarin veel bas dmv percussie. Je bent gewend aan je eigen set en het bijbehorende geluid. Hoor je een keer iets anders kan dit snel uitgelegd worden als "not my cup of tea". Het is inderdaad anders maar beter of slechter is nog maar de vraag clown1
Wat me ook is opgevallen dat we, Edwin en ik, over het algemeen dezelfde veranderingen hoorden. Soms benoemden we het anders maar na "synchroniseren" tussen ons beiden bleek dat we erg veel overeenkomsten hadden.
Zoals Edwin al schreef gaat hij heel erg ver in het optimaliseren van zijn set en zijn kamer. Ik wil dat nooit op de manier doen zo als het hem voorstaat. Ik heb een huis en gezin met daarin een heel erg mooie set. Maar ik ga de prioriteiten niet omdraaien :no: HLP

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Musicman

Hoi Lo.

Dat van die XLR's (van Fritz) heb ik dan ff gemist.
Ik vind het leuk te horen , dat je over sommige dingen hetzelfde denkt als ik.
Iedereen doet het op z'n eigen manier, hoe hij (of zij) vindt dat z'n favoriete muziek hoort te klinken.
(net als met culinair eten.......sommige houden van pittig, de anderen weer niet)

En dat maakt muziek luisteren (en alles eromheen) zo boeiend. :yes:

Gr, pat

Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels