De set van lo

Gestart door lo, oktober 14, 2009, 13:51:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

bonbon

Citaat van: lo op februari 02, 2010, 22:01:07
Bommen en grananten. (1000 stuks om precies te zijn) %&*#@@%%
TV is er mee gestopt. 4e keer in de tijd dat we dat ding hebben. 3 x voeding kapot nopompom  Of ik hem altijd met de schakelaar uit en aan zet? Nee doe ik niet. Mogelijk ontstaan dan piek inductiespanningen waardoor voeding kapot gaat. Moet niet kunnen hè :x
Nog effe uit elkaar gehaald, op de voedings print een aantal rotte soldeer eilandjes gespot. Gesoldeerd en.......... nope. Nog niks. %^$$%%&& ding.
Vanmiddag effe snel wezen orienteren. Panasonic plasma G15. Mooi beeld alleen geen digitale decoder on board, dus moet je weer zo'n los ding erbij zetten. Weer een apparte AB nopompom. Ding is trouwens veel te breed HLP
Valt buiten het meubeltje en voor de licht schakelaar.
Rustig Rustig.
Neem de tijd om te zoeken :-D :angel:

groet,

lo


Jee wat vervelend zeg!!! :evil: :evil:

Ik probeer in zo'n gevallenme maar altijd te verheugen over de upgrade die het gevolg wordt van de storing...... 

sterkte en ja, geduldig zoeken!! :angel:

groet

Koen
PM14KI, SA-1, ST17, DV7001, speaker ESS AMT1D
Rotel RA980BX, RT935AX, RCD975, sony MDS JA20ES (MD),Denon DRM 740, Thorens TD125 SME3009 Goldring G1042, Dali 350
PM17 MKII, CD14, Quadral aurum30
sony MZ-RH1(port.MD), sony ECM-MS957 microfoon

jrm

Wat is dat toch met de tv's hier op het forum?
Houden de tv's niet van muziek :-o

Sterkte in ieder geval lo met je vervolgstappen.

lo

#272
Citaat van: jrm op februari 03, 2010, 23:03:06
Wat is dat toch met de tv's hier op het forum?
Houden de tv's niet van muziek :-o

Sterkte in ieder geval lo met je vervolgstappen.

Tsja TV's en audiofielen :-D gaat niet goed denk ik clown1
Of zouden de tinbindingen en contacten los trillen van de "verfijnde" frequenties die wij er op los laten :angel:
Mijn voorstel, echt waar!!, aan de rest van de familie was om van het geld voor een andere TV een mooie audio up-grade te doen. (Ze zouden dan mee mogen denken over wat dat moet worden) Ik moet eerlijk zeggen, zou niet weten wat (buiten tweaks natuurlijk). Of misschien weet ik toch wel iets  :angel:  :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

jrm

Misschien een beschermkast van afrikaans hout om de tv heen?
Mogelijk dat dat helpt tegen de muzikale stralen  :-D :-D

lo

Of een koperen bus?
:-D notworthy :schater: :schater:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

mars

#275
Citaat van: jrm op februari 03, 2010, 23:03:06
Wat is dat toch met de tv's hier op het forum?
Houden de tv's niet van muziek :-o

Sterkte in ieder geval lo met je vervolgstappen.

oi jrm,

Ik snap je . Ik heb me als 2 channel believer ook helemaal in het TV gebeuren gestort :oops: En ik moet eerlijk  zeggen dat sinds ik me aan het orienteren ben geweest op flatscreen gebied , het allemaal machtig interessant vind.

Voorals nog kijk ik nu tv terwijl het geluid over mijn 2 kanaals ''Naim'' versterker die mijn ''MC-systems M3'' speakers aanstuurt.
En wat gebeurt? Dit gaat prima :yes: , maar je moet wel op de bank tegenover de set gaan zitten.
Sterker nog , ik heb met deze manier van TV kijken geen center nodig, dat doet die naim erg goed .
Als ik tv kijk verdwijnen mijn speakers gewoon en komt het geluid hoofdzakelijk uit het beeldscherm, je merkt alleen dat ze er zijn als er effecten van links naar rechts ofzo komen.

Maar ik heb nu een leen Harman kardon DTS setje met 5 van die JBL speakertjes en een subwoofer, en ik ga vanavond dat eens aansluiten en eens luisteren hoe dat me bevalt.



MAAAAAAAAAAAAAAAR IK BLIJF WEL ALS HOOFD LIEFHEBBERIJ , 2 KANAALS WEERGAVE notworthy HOUDEN HOOR :yes:
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

lo

Hey mars,

Zoals ik al wel eens heb gepost zetten wij het geluid van de TV altijd uit en laten we dit over mijn set lopen. (ja ja nu staat niet alleen het geluid uit maar ook het beeld, sterker nog het ding staat nu in een hoek op de grond :-D :schater: :schater:)
Van uit alle zit posities bij ons is dit erg goed vinden wij. Ik zit eigenlijk altijd, bij tv kijken hè, helemaal links in de bank maar het geluid blijft altijd achter de TV en speakers vandaan komen. Nooit heb ik het gevoel dat er geluid uit mijn speakers komt, tijdens luisteren zowel als TV kijken, je begrijpt wat ik bedoel denk ik.
Gisteren nog gefocust op plasma, vandaag komt LED weer in beeld. We weten het niet redface HLP
Nog maar eens een nachtje over slapen. :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

mars

oi LO

Yeps ik snap precies wat je bedoelt :yes:

je hebt pm,
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

Citaat van: lo op februari 04, 2010, 15:16:53
Of een koperen bus?
:-D notworthy :schater: :schater:

groet,

lo


:lol: :lol: :lol: byebye  clown1 :schater:


vervelend van je tv succes met zoeken naar nieuwe ,misschien eerst een overspanningsbeveiliging in groepenkast plaatsen voor aanschaf van nieuwe tv

lo

Citaat van: Marantz 81 op februari 05, 2010, 17:42:08

:lol: :lol: :lol: byebye  clown1 :schater:


vervelend van je tv succes met zoeken naar nieuwe ,misschien eerst een overspanningsbeveiliging in groepenkast plaatsen voor aanschaf van nieuwe tv

Dank je, dat moet ik nog wel een keer doen ja, maar daaraan heeeft mijn TV niet het loodje gelegd nopompom
Tis van begin af aan continu een probleem geweest met de voeding. Is 3x vervangen en nu ben ik het compleet beu en leg ik hem waarschijnlijk voor de auto om er eens lekker overheen te raggen :evil:. Heb ik er ook eens ECHT plezier van.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

gerard

Citaat van: lo op februari 05, 2010, 18:40:21
en nu ben ik het compleet beu en leg ik hem waarschijnlijk voor de auto om er eens lekker overheen te raggen :evil:. Heb ik er ook eens ECHT plezier van.

:-D en straks een paar lekke banden  :evil:
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Marantz 81

het kan opluchten  :-D  violent1  ow oke ik dacht juist dat je al 3 tv,s had versleten  frusty

lo

Citaat van: Marantz 81 op februari 05, 2010, 21:35:22
het kan opluchten  :-D  violent1  ow oke ik dacht juist dat je al 3 tv,s had versleten  frusty

Klopt, allemaal aan bliksem inslag. Sindsdien trek ik dus altijd alle stekkers van onze audio en TV uit, en dat helpt. Ons huidige toestel, wat dus nu de geest definitief heeft gegeven, is hier nooit mee in aanraking geweest :no:. We hebben deze in 2005 gekocht. Was een "high-end" TV. Hij is nu inmiddels voor de 4e keer kaduuk. De 1e 3 keer was de voeding kapot (niet door bliksem). Ben het nu helemaal beu met dit ding en hij gaat op de schroothoop. Op zich is het wel een mooi ding. Volledig van staal en alluminium. Van binnen ziet het er ook netjes uit, maar @@@%^^**** tis klaar. :yes: :-D

groet,

lo

PS: Bandjes op auto zijn 225 breed. 2x er overheen en hij is zo plat als een cent :evil:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

#284
Even een momentje om de dag van vandaag te beschrijven.
Hifigek Edwin B is rond de klok van 11:00u bij ons aangekomen.
Afgeladen met 2 tassen zijn entree gemaakt :yes:
Ik had gisteren mijn set weer aangesloten dmv het door Fritz meegebrachte stekkerblok en de netsnoeren. Gister avond samen met mijn vrouw op ons gemakje zitten luisteren (Voordeel van TV kapot :-D)
Opvallend was dat zelfs mijn vrouw een verbetering in het geluid waarnam. (meestal laat ze zich niet zo uitgelaten uit over mijn verbeteringen. Ze staat er trouwens wel altijd achter, gelukkig) In het gehoor springen de grotere rust, ruimtelijkheid en ambiance er uit. Daarnaast klinken de noten cq tonen langer door. Het geheel klinkt sprankelender tov mijn gama stekkerblokken en originele netsnoeren.

Edwin had meegenomen: zijn BNC 75 ohm afsluitweerstand om de digitale uitgang van de SA7 af te pluggen. Zijn siltech netsnoeren om de SA7 en de e-450 aan te sluiten op het stekkerblok. Zijn Kharma RCA interlink. En de "licht gekleurde" houten blokjes voor onder de apparaten en zijn koperen hulzen voor over de apparaat stekkers. Daarnaast  natuurlijk een hele zak met CD's :-D
Eerst maar eens een aantal CD's gedraaid. Ook Edwin was onder de indruk van de kracht en de dynamiek die de huidige set-up ten gehore brengt. Zoals Fritz ook al had opgemerkt, is de bas rijkelijk aanwezig in mijn situatie. (som van systeem, CD en akoestiek) Soms overheerst het maar is in veel gevallen toch goed te "pruimen" vind ik. De schuimrubberstoppen heb ik verwijdert uit de reflexpoorten omdat daarmee niet aleen het laag maar het volledige frequentie gebied tot aan de tweeter grens wordt gedempt en daardoor mis je de andere mooie details.

Volgens mij zijn we begonnen met de kharma interlink. Tov mijn oehlbach interlink levert dit een minimale winst op. Ik had ook weer een setje monster XLR kabels geleend. Deze XLR zijn in alle gevallen beter. Het geluid krijgt meer "body" door kracht, volheid,  rijkheid en ruimtelijkheid. Als of je naar 2 verschillende schilderijen zit te kijken, en 1 daarvan is iets verbleekt en het andere is net vers met mooie heldere kleuren geschildert.
De BNC afsluitplug gaf hetzelfde effect als de XLR :yes:
De syltech netsnoeren gaven toch ook nog een verbetering en dan met name in het laag. Dit werd strakker en minder wollig. Had ik eigenlijk niet verwacht om dat ik van Fritz toch ook al mooie netsnoeren heb. Daarna hebben we de koperen hulzen om de apparaat stekkers geschoven. Ook dit leverde weer een kleine winst op zoals ik al omschreef bij de netsnoeren.
Vervolgens nog de "licht gekleurde" houten blokjes onder de SA7 en de e-450. Dit was duidelijk een verslechtering. Het geluids beeld werd onrustig en kwam op je af. Niet prettig.
Weer een tijdje CD's geluisterd. We waren het er overeens dat met alle door Edwin meegebrachte tweaks mijn set nog een stukje beter klinkt. Dit konden we als besluit natuurlijk goed testen door alles in 1 keer weer terug te brengen naar origineel.
Het was een leuke en ook weer leerzame ochtend en middag. Conclusie is: XLR is een groot verschil. De tweaks van Edwin voegen totaal ongeveer dezelfde bijdrage toe.
Edwin is rond een uur of 17:00 weer huiswaarts gekeerd.
Ik ga me weer concentreren op een BNC afsluit weerstand, koperen hulzen en een afgeschermde netkabel van uit mijn meterkast naar mijn stekkerblok.
PS we hebben trouwens ook nog geexperitmenteerd met de positie van de stekkers in het stekker blok. En inderdaad als je de stekkers verdraaid (fase komt dan dus op de andere pen) hoor je dat terug in het geluidsbeeld.

Dit is zoals Edwin en ik het vandaag met mijn set in mijn huiskamer en met de tweaks van Edwin ervaren hebben

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.