De set van lo

Gestart door lo, oktober 14, 2009, 13:51:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

HiFi gek

Eindelijk heb ik dan met LO een nieuwe datum geprikt wanneer ik bij hem op bezoek ga om zijn set te beluisteren .
Onze eerste afspraak was komen te vervallen wegens de sneeuwval van toen en de gladheid als gevolg hiervan .

Ik neem een aantal kabels mee en wat tweaks om uit te proberen op zijn set .

Na afloop zal ik mijn bevindingen opschrijven op deze topic van LO .



Over 1.5 week is het zover , tot dan LO .



Groeten  EDWIN  B

lo

Hoi Edwin,

Ja, we hebben het eindelijk voor elkaar om een afspraak te plannen. Badkamertje gooide ook nog roet in het eten :-D.
Vandaag is Fritz nog even aangeweest. Was leuk en we hebben samen genoten van hoe of het bij mij is en wordt met de "tweaks" die hij bij had. Ik denk dat jij wel kunt raden welke :-D. Er zijn er een stel hier gebleven dus dat betekent dat je niet je hele truckendoos mee hoeft te nemen :lol:. Aankomende zaterdag kunnen we hier nog even over van gedachten wisselen bij de opname van circle percussion door Fritz.

Ik denk dat Fritz nog wel even kort zijn bevindingen hier opschrijft.

Tot zaterdag.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

@ Madvillain

ja ben ik ook mee bezig er is zoveel mooie muziek  :-)


Citaat van: lo op januari 25, 2010, 21:14:15
Hoi @ marantz 81,

Ik had van Edwin vernomen dat je weer een keertje bij heb om bezoek ging. Mooi setje heeft hij inmiddels voor elkaar :yes: en klinkt fantastisch! Het klopt inderdaad dat "slechte" CD's minder goed klinken dan de "high-end" CD's. Toch geniet ik op mijn set eigenlijk nog steeds net zo van die CD's als van te voren. Hier speelt natuurlijk het feit dat je die CD's door en door kent een grote rol. Ze gaan ook steeds beter klinken en je ontdekt toch weer nieuwe dingen. Het wordt inderdaad anders als je nieuwe CD's gaat aanschaffen dan wil je wel gelijk kwaliteits CD's.
Mbt een high-end set is alles misschien toch betrekkelijk? Als je een mooie set hebt die goed matched, Speaker plaatsing is geoptimaliseerd en je hebt aandacht gehad voor de akoestiek dan ben je volgens mij al een behoorlijk eind op de goede weg.

Geniet van je set, ga af en toe eens luisteren bij Edwin, maar blijf tevreden met wat je hebt.

groet,

lo



ja klopt was weer gezzelig bij edwin ging ook pas om 1.30 naar huis en fantastisch klinkt het zeker  :yes:

ik geniet nog meer als eerst en heb dat ook hoor dat ik nu veel meer hoor wat op men cd,s staat enzv maar ik heb ook pop muziek en dat ik ga luisteren en denk wie heeft dit opgenomen  :roll: komt ook wel omdat je er ook zo mee bezig bent en probeer ook meer te genieten van het luisteren als dwangmatig  shutup fouten te zoeken ,maar sommige opname,s zijn echt om te  :cry: en andere wordt je helemaal blij van  :yes: hello   

ben ook zeker tevreden met wat ik heb  :-)   

high end tja idd wanneer is het dat  :roll: blijft moeilijk  betekent het beste van het beste maar wanneer is het dat het

viceadmiraal61

#258
van dag moest ik bij marantz zijn voor besprekingen met richard van der aviord en ken ishiwata
en daar na naar kharma in breda..ik dacht he dat is nu vlak bij lo...daar aan gekomen stond lo buiten te zwaaien
met van die aircraft badge..zo kon ik veilig landen vlak voor zijn huis..lo woond samen met vrouw..mooie dochter
en zoon in een vrijstaande huis ..en inderdaad de zon scheen erg mooi op zijn golden wonders...sorry ik
bedoel voor de goede lezers zijn installatie...ahum..marantz marantz en een enkel verdwaalde acuphase...
ja..het geluid was zondermeer warm van toon ..maar miste diepte en er was te veel bas....
keek even achter de installatie en daar lag de hele gamma..dat zeg ik gamma..stekker blokjes van het type
lego....lo...ik mocht ze weg halen en daar ging ik van start had nog twee audiolab powerkabels van 350,- elk
zijn nu voor 50-, elk van lo en heb tevens mijn stekkerblok er tussen gezet.....lo had alles al geaard dus
die klus was al geklaard..we gaan luisteren..he die te dikte bas die is weg..lo draaiden met de fabriekskabel
uit de doos..die geven zo wie zo al te veel bas..weg er mee.....en wat horen we nu het geluid is nog steeds
warm van tint maar meer open meer galm is er te horen kort om een verbetering........
we zijn er nog niet en ik hoop dat edwin de zaak voor lo verder afmaakt..let op maak niet lo af. @#$^$%%$%^
...we kunnen onze brabandse audio vriend niet missen.....omdat het altijd zo gezellig is onder de rivieren in
het zuiden van ons land...wordt vervolgt

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Musicman

Hoi Fritz.

Bedankt voor je verslag.
Maare.......je zou toch nergens aankomen??   :no: :-D
(Ik dacht het wel haha, want als kenner wil je elkaar helpen............en zo hoort het ook!! :yes:)
Tof dat je dat voor Lo hebt gedaan!!

Alleen jammer dat alles nog met de standaard 3x0,75mm kabeltjes was aangesloten.
(een degelijk 3x2.5mm had al verbeteringen opgeleverd.)
Aan de andere kant is het wel leuk hoe je je set in prestatie hoort "groeien"
Ik weet zeker dat de interlink van Edwin veel goed zal doen, maar dat had ik al gemeld.

Lo......geniet ervan!!

Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

lo

Het was leuk gisteren met Fritz bij mij thuis. En tsja je kon natuurlijk verwachten dat hij niet lijdzaam op de bank zou gaan zitten :-D. Opvallend was dat ook hij de bas te "vet" en wollig vond, hier zou ik in de toekomst ook aandacht aan geschonken hebben. Schuimrubber stoppen, origineel bijgeleverd bij dynaudio, in de reflexpoorten en zoals Fritz al aangaf de originele netsnoeren vervangen voor audiolab scheelt een behoorlijke slok op een borrel.
De combinatie van de kabels, netsnoeren, (STS)stekkerblok en pluggen maakten het geluidsbeeld een erg groot stuk rustiger en ruimtelijker. De ruimtelijheid en ambience die ik eigenlijk nog miste is nu voor een groot stuk nadrukkelijker aanwezig en dat vind ik erg prettig. Fritz had ook nog XLR kabeltjes bij en de e-450 is zonder problemen te schakelen tussen XLR en RCA. Zoals ik al had ondervonden bij mijn test met de monster kabeltjes zit er dmv XLR nog een extra verbetering in alhoewel, de bewoordingen van Fritz, een dure Siltech de inverstering niet waard zal zijn. (meevaller :-D). Ook moest Fritz constateren dat het volume verschil tussen RCA en XLR met mijn e-450 in combinatie met mijn speakers niet voor catastrofale problemen zorgt. Volume moest terug van bijv 10 voor 12 naar 13 voor 12. Alleszins acceptabel.
Nog even naar het CD'tje met daar op het dynamische "dans macabre" geluisterd op 5 voor 12. Ook Fritz was duidelijk verrast door de kracht en dynamiek van de versterker / speaker combinatie.
Mijn verbeterpunten liggen nu nog in een afgeschermde netkabel van uit de meterkast naar het stekkerblok en natuurlijk de koperen hulzen rondom de apparaat stekkers. Dit laatste is 1 van de dingen die ik met hifigek Edwin B wil gaan testen. Nogmaals ik vond het leuk dat Fritz spontaan op bezoek kwam, en ik denk dat hij het ook leuk vond en misschien toch nog verrast was door de capaciteiten van de accuphase in combi met de contours.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

Je hebt alweer behoorlijk wat winst geboekt zo te lezen .


Groeten  EDWIN  B

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

das mooi  :yes:   

wel fijn zo,n audio dokter  :-D

lo

Citaat van: Marantz 81 op januari 28, 2010, 19:53:43
das mooi  :yes:   

wel fijn zo,n audio dokter  :-D

Heb op zich geen hekel aan de dokter, maar deze doet geen pijn :-D :-D :schater:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81


Bearke65

Citaat van: lo op januari 28, 2010, 21:57:34
Heb op zich geen hekel aan de dokter, maar deze doet geen pijn :-D :-D :schater:

groet,

lo
... in de beurs misschien ?  :-o :lol:
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

lo

ai, das ook een zwakke plek. Tsja hobby's kosten geld. Tis niet anders. Zoals Fritz al ergens had gemeld is de prijs voor marantz forummers schappelijk :-D HLP

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Bommen en grananten. (1000 stuks om precies te zijn) %&*#@@%%
TV is er mee gestopt. 4e keer in de tijd dat we dat ding hebben. 3 x voeding kapot nopompom  Of ik hem altijd met de schakelaar uit en aan zet? Nee doe ik niet. Mogelijk ontstaan dan piek inductiespanningen waardoor voeding kapot gaat. Moet niet kunnen hè :x
Nog effe uit elkaar gehaald, op de voedings print een aantal rotte soldeer eilandjes gespot. Gesoldeerd en.......... nope. Nog niks. %^$$%%&& ding.
Vanmiddag effe snel wezen orienteren. Panasonic plasma G15. Mooi beeld alleen geen digitale decoder on board, dus moet je weer zo'n los ding erbij zetten. Weer een apparte AB nopompom. Ding is trouwens veel te breed HLP
Valt buiten het meubeltje en voor de licht schakelaar.
Rustig Rustig.
Neem de tijd om te zoeken :-D :angel:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.