De set van lo

Gestart door lo, oktober 14, 2009, 13:51:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

ValentinoA

ik word er bijna zelf emotioneel van, geweldige set en idd heerlijk sfeervol zo op die foto
Stereo: Marantz PM 7003 / Marantz CD 5003 / Rega DAC / Logitech Squeezebox Touch / Technics SL-D202
Surround: Panasonic TX-L47FT60 / Marantz SR 7007 / Marantz DV 4003 / Panasonic BD-80 / Sony PS3 / Nintendo Wii

lo

Mooi hè. Een ochtend zonnetje onder de goede hoek. In 1 keer weer een goede start van de dag :-D

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Musicman

Hoi Lo.

IDD..............,er zijn veel mooie sets op dit forum te vinden.
Van betaalbaar tot zeer exclusief.

Ieder doet het op zijn (Of haar,....ja dames zijn er ook) manier.(zo ook ik :-D)
Nadeel van een erg goede (en getweakte) set is, dat je steeds minder goede cd's overhoudt om te draaien. :schater: :schater: :schater:

Als eerste zou ik de interlink aanpakken, als je dat nog niet hebt gedaan........die is (denk ik) de belangrijkste.
(die kan niet goed genoeg zijn, want een speakerkabel kan nooit meer "rechttrekken" wat de interlink laat liggen)
Het is jammer, dat je met je deur zit, wat betreft speakerkabel.
Kan je niet een rand van de onderzijde wegfrezen en een verhoogde dorpel neerleggen. (waar je je kabel dan onderdoor kan leggen...?)

Veel luisterplezier!!

                                             
                        Pat


Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

lo

#243
Citaat van: Musicman op januari 24, 2010, 23:41:11
Nadeel van een erg goede (en getweakte) set is, dat je steeds minder goede cd's overhoudt om te draaien. :schater: :schater: :schater:


Gelukkig klinken mijn "minder goede CD's" eigenlijk ook best nog wel goed. Ik geef toe dat het verschil met goede CD's wel groter wordt :-D

Citaat van: Musicman op januari 24, 2010, 23:41:11


Als eerste zou ik de interlink aanpakken, als je dat nog niet hebt gedaan........die is (denk ik) de belangrijkste.
(die kan niet goed genoeg zijn, want een speakerkabel kan nooit meer "rechttrekken" wat de interlink laat liggen)
Het is jammer, dat je met je deur zit, wat betreft speakerkabel.
Kan je niet een rand van de onderzijde wegfrezen en een verhoogde dorpel neerleggen. (waar je je kabel dan onderdoor kan leggen..?


Interlink wil ik inderdaad nog een keer serieus mee testen. Binnen kort komt hifigek Edwin B bij me langs en hij brengt zijn kharma RCA interlink mee. Ben benieuwd naar het veschil met mijn oehlbach.
Feitelijk wil ik inde toekomst naar XLR. Dus nog testwerk te doen zeg maar.
Een verhoogde dorpel is eigenlijk geen alternatief. In het verleden gekozen voor zo min mogelijk dorpels in huis en dat willen we graag zo houden. Dus is eea nog even in afwachting van een ander "vloertje".

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Musicman

Hoi Lo.

Ik bedoel dat een slecht opgenomen cd, nu nog duidelijker slecht (opgenomen) klinkt.
Daartegen klinken goede cd's nog beter........ :yes:
Ook het tweaken met jouw set zal veel beter hoorbaar zijn.

De interlink van HIFIGEK zal bij jou veel goeds doen.

Succes!!
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

viceadmiraal61

beste lo...kwam je naam tegen in een amerikaans restaurant...bij de koffie...sweet&lo
ga morgen naar marantz en dan naar breda kharma..vind jij het leuk als ik even langs kom
nee ik kom nergens aan...hoewel ik kom wel aan als ik teveel snoep ..en kom kwa reis
ook aan...goeie dag wat @D@##$@&(%$$*.onzin volgens mijn toetsen bord...
maar zou je mijn willen verwelkommen dat is eigelijk de vraag?

Marantz 81

wat dat te gaat vindt ik het ook wel eens moeilijk hoe ver je moet gaan met upgraden en tweaken

zelf ben ik ook iemand die steeds beter wil  violent1

sinds ik andere speakers heb en ben overgestapt van CD5001 naar SA7001KI  is het verschil al zo enorm groot ,dat ik nu al cd,s heb van  nopompom niet om aan te horen ,en andere cd,s zo ontzettend goed en mooi klinken ,heb nu echt een perfecte match gevonden ,kwa apparatuur kabels en speakers ,zou alleen nog betere versterker willen hebben  shutup voor meer controle en diepgang

MAAR of ik ooit een high end installatie zal bezitten betwijfel ik ,want hoop muziek die ik luister zijn middelmatige opname,s wat bij mij nu gewoon goed klinkt , maar als ik bij edwin ga luisteren dan klinkt het wel aardig en springen die hoogwaardige opname,s er zeer ver bovenuit ,bij mij hoor je ook zeer duidelijk het verschil in opname kwaliteit maar niet te verglijken en blijven er nog maar weinig cd,s over om echt van te genieten met zo,n installatie  :roll:

MadVillain

Nu je al zo bezig bent dan ga je je muzieksmaak ook nog verder uitbreiden. Dat had ik iig wel toen ik erachter kwam dat veel muziek wat ik beluisterde maar een belabberde kwaliteit had.
Nu is het muziek wat ik alleen nog maar via mp3speler luister. En de kwaliteit beter muziek luister ik via mn set.

lo

Citaat van: viceadmiraal61 op januari 25, 2010, 16:12:28
beste lo...kwam je naam tegen in een amerikaans restaurant...bij de koffie...sweet&lo
ga morgen naar marantz en dan naar breda kharma..vind jij het leuk als ik even langs kom
nee ik kom nergens aan...hoewel ik kom wel aan als ik teveel snoep ..en kom kwa reis
ook aan...goeie dag wat @D@##$@&(%$$*.onzin volgens mijn toetsen bord...
maar zou je mijn willen verwelkommen dat is eigelijk de vraag?

Hoi Fritz,

Hartstikke leuk, je bent van harte welkom. Ben de hele dag thuis dus tijd maakt niet zo veel uit! De badkamer mannen zijn nog wel aan het tegels zetten en daar moet ik af en toe eens kijken en natuurlijk voor een "bakkie" zorgen, maar dat is niet erg.
Ik pm je even met mijn adres.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Citaat van: Marantz 81 op januari 25, 2010, 20:32:54
wat dat te gaat vindt ik het ook wel eens moeilijk hoe ver je moet gaan met upgraden en tweaken

zelf ben ik ook iemand die steeds beter wil  violent1

sinds ik andere speakers heb en ben overgestapt van CD5001 naar SA7001KI  is het verschil al zo enorm groot ,dat ik nu al cd,s heb van  nopompom niet om aan te horen ,en andere cd,s zo ontzettend goed en mooi klinken ,heb nu echt een perfecte match gevonden ,kwa apparatuur kabels en speakers ,zou alleen nog betere versterker willen hebben  shutup voor meer controle en diepgang

MAAR of ik ooit een high end installatie zal bezitten betwijfel ik ,want hoop muziek die ik luister zijn middelmatige opname,s wat bij mij nu gewoon goed klinkt , maar als ik bij edwin ga luisteren dan klinkt het wel aardig en springen die hoogwaardige opname,s er zeer ver bovenuit ,bij mij hoor je ook zeer duidelijk het verschil in opname kwaliteit maar niet te verglijken en blijven er nog maar weinig cd,s over om echt van te genieten met zo,n installatie  :roll:

Hoi @ marantz 81,

Ik had van Edwin vernomen dat je weer een keertje bij heb om bezoek ging. Mooi setje heeft hij inmiddels voor elkaar :yes: en klinkt fantastisch! Het klopt inderdaad dat "slechte" CD's minder goed klinken dan de "high-end" CD's. Toch geniet ik op mijn set eigenlijk nog steeds net zo van die CD's als van te voren. Hier speelt natuurlijk het feit dat je die CD's door en door kent een grote rol. Ze gaan ook steeds beter klinken en je ontdekt toch weer nieuwe dingen. Het wordt inderdaad anders als je nieuwe CD's gaat aanschaffen dan wil je wel gelijk kwaliteits CD's.
Mbt een high-end set is alles misschien toch betrekkelijk? Als je een mooie set hebt die goed matched, Speaker plaatsing is geoptimaliseerd en je hebt aandacht gehad voor de akoestiek dan ben je volgens mij al een behoorlijk eind op de goede weg.

Geniet van je set, ga af en toe eens luisteren bij Edwin, maar blijf tevreden met wat je hebt.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Citaat van: MadVillain op januari 25, 2010, 20:40:02
Nu je al zo bezig bent dan ga je je muzieksmaak ook nog verder uitbreiden. Dat had ik iig wel toen ik erachter kwam dat veel muziek wat ik beluisterde maar een belabberde kwaliteit had.
Nu is het muziek wat ik alleen nog maar via mp3speler luister. En de kwaliteit beter muziek luister ik via mn set.

Hoi madvillain,

Klopt als een bus.
Mijn muziek horizon is de laatste 3 jaar met misschien wel 1000% vergroot.
Opvallend vind ik ook dat ik mijn vrouw en kennissen hier ook enthousiast voor kan maken!
Sommige dingen vinden ze, gelukkig nog steeds, maar niks :-D
Ik, en mijn vrouw, luisteren nooit naar MP3. Bij ons staat mijn set overdag altijd aan. Overdag op de tuner, 's avonds het geluid van de TV. Daar tussen door of daana lekker een CD'tje, en als ik alleen ben natuurlijk "mijn muziek op mijn geluidssterkte" :-D
Je ziet de inverstering is eigenlijk best rendabel HLP redface

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

MadVillain

en qua stroomverbruik dan?  :evil:

lo

Citaat van: MadVillain op januari 25, 2010, 22:00:34
en qua stroomverbruik dan?  :evil:

:-D peanuts tov wat er verder verbruikt wordt shutup :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

MadVillain

Kijk maar uit als de rest van de buurt wel sneeuw op het dak heeft liggen en jij niet  :evil:
Dat kan nog weleens verkeer geïnterpreteerd worden  clown1

Musicman

Hoi Fritz.

Sorry dat ik vraag........
Maar zou je je bevindingen die je hebt opgedaan bij Lo, met ons willen delen op het forum?
IK ben benieuwd en volgens mij zijn er meerdere. :yes: :yes:

Natuurlijk wel met de "goedkeuring" van LO. :wink:
IK wens jullie veel (luister) plezier en een leuke dag!

Gr, Pat
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels