De set van lo

Gestart door lo, oktober 14, 2009, 13:51:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

joep

#225
Citaat van: VK op december 17, 2009, 14:25:12
Wow, prachtige set & setup!   pompom

Wel enigszins ontmoedigend, ben net m'n eerste kleine hifi stapjes aan het zetten & dan zie je dit  :-o
Je legt de lat wel hoog :wink:

Nu maar hopen dat ik niet meteen door de upgrade bug gebeten wordt, gevaarlijk beestje  :angel:

Veel plezier met deze schoonheid!

Waarschijnlijk de beste geïntegreerde versterker op het forum. Wil je echt beter dan moet je al met een Krell FBI aankomen, en dan is het nog maar de vraag. Maar het gaat er natuurlijk om dat jij met plezier naar muziek kan luisteren. Altijd leuk dat je kunt blijven dromen.

jowa

Citaat van: lo op december 14, 2009, 12:46:20
Nog even een foto gemaakt van de nieuwe situatie.
Zou er bijna emotioneel van worden van dit sfeer plaatje pompom

groet,

lo



Wow, ziet er gaaf uit, blijft erg begeerlijk zo'n accuphase.  notworthy

lo

Citaat van: HiFi gek op december 17, 2009, 19:19:00
LO

Ik verbaas het mij niet dat de E-450 nog steeds aan het inspelen is .
Om die reden en het vermoeden over het lange inspelen ben ik nog steeds niet bij jouw wezen luisteren .

Laat hem voorlopig maar eens goed loskomen , tegen de tijd dat je geen verschil meer waarneemt met het inspelen dan kom ik bij je langs .
Dat zal wel eind december worden schat ik in .



Groeten  EDWIN  B

Denk ik ook rond die tijd. Dat gaat absoluut goed komen :-D

We spreken elkaar snel.

groet,

lo

Citaat van: joep op december 17, 2009, 19:56:23
Waarschijnlijk de beste geïntegreerde versterker op het forum. Wil je echt beter dan moet je al met een Krell FBI aankomen, en dan is het nog maar de vraag. Maar het gaat er natuurlijk om dat jij met plezier naar muziek kan luisteren. Altijd leuk dat je kunt blijven dromen.

Thanks Joep voor je compliment. Dromen doe ik inderdaad nog steeds bij een heerlijk stukje muziek :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Gisteren een net kabel met aarde draad naar mijn set gelegd. Tevens een randaarde stekkerblok d'r aan geknoopt. Het is spul van de praxis, maar is nu even goed genoeg. In de toekomst nog eens "mooi" materiaal aanschaffen in combinatie met restyling woonkamer :-D. Dus Edwin (hifigek) ik ben er klaar voor om je te onvangen voor een luistersessie :angel:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

Citaat van: lo op december 25, 2009, 13:43:03
Gisteren een net kabel met aarde draad naar mijn set gelegd. Tevens een randaarde stekkerblok d'r aan geknoopt. Het is spul van de praxis, maar is nu even goed genoeg. In de toekomst nog eens "mooi" materiaal aanschaffen in combinatie met restyling woonkamer :-D. Dus Edwin (hifigek) ik ben er klaar voor om je te onvangen voor een luistersessie :angel:

groet,

lo



Bedoel je hiermee dat je ook tevens je SA7-S1 via het chassis aan de aarde hebt gekoppeld , of moet je dat nog gaan doen   ?



Groeten  EDWIN  B

lo

Dat moet ik nog doen, kan niet alles tegelijk dit was al een behoorlijke klus voor mij. Maar het plan is om dat komende maandag te doen. Daarna ben je welkom :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

Citaat van: lo op december 26, 2009, 13:10:26
Dat moet ik nog doen, kan niet alles tegelijk dit was al een behoorlijke klus voor mij. Maar het plan is om dat komende maandag te doen. Daarna ben je welkom :-D

groet,

lo


Ik bel je vandeweek wel even .



Groeten  EDWIN  B

lo

Vanochtend de SA7 aan aarde gekoppeld dmv aard draad aan chassis en randaarde stekker. Tis me gelukt :angel:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

mars

Citaat van: lo op december 28, 2009, 12:59:39
Vanochtend de SA7 aan aarde gekoppeld dmv aard draad aan chassis en randaarde stekker. Tis me gelukt :angel:

groet,

lo


oi oi,

Je bent wel in je nopjes he , met die superamp notworthy van je.


Hij is ook mooi :yes:
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

lo

mwha :angel: hij doet het best lekker zeg maar :-D
thanks mars notworthy en geniet van jou klasse naim. Volgens wat ik er zo snel van heb gezien en gelezen ook een klasse amp :kwijl:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Op dit moment meestal 's avonds serieus muziek luisteren.
Opvallend voor me is dat de set, in mijn belevings wereld, nog steeds groeit. Of dit te maken heeft met gewenning, door de tijd heen toch steeds meer CD's beluisterd, aarde SA7, inspelen e-450 of wat dan ook, ik weet het niet maar zo hoor ik het.
's Avonds met de gordijnen dicht als iedereen naar bed is op een laag volume. Werkelijk erg mooi en alles blijft in principe aanwezig, behalve natuurlijk de zachtste geluidjes maar dat is logisch. Stage wordt nog breder en dieper. Aanwijsbaarheid van performers en instrumenten is nog verder verbetert. Kortom ik ben er erg blij mee en geniet er intens van.
Ik ben benieuwd wat de tweaks van hifigek Edwin B bij mij op gaan leveren. In principe zou hij eind dec naar mij zijn gekomen echter vanwege de gladheid en de huidige verbouwing in de residentie is dit noodgedwongen uitgesteld moeten worden. Maarrrrrr wat in het vat zit verzuurt niet.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

Dat is zeker wel apart te noemen dat je nu nog steeds hoort dat de set steeds beter gaat klinken  .

Het lijkt mij sterk dat je versterker nu nog niet ingespeeld is , mocht je die na elke muziek beurd volledig uit schakelen dan kan het inderdaad wel vele maanden duren .
Met de power kontinu op aan moet dat inspelen binnen een week of 3 klaar zijn , maar dan staat hij dus pertinent 24 uur per dag aan .

Maar ik weet dat jij hem elke keer na muziek luisteren uit zet met de powerknop , dus het zou goed kunnen dat hij nog steeds met inspelen bezig is .



Groeten  EDWIN  B

lo

Hey Edwin,

Nee hoor, ik zet hem niet na elke "muziek beurt" uit. 's Avonds gaat hij samen met ons slapen en 's ochtends wordt hij met ons weer wakker :-D. Hij staat dus de hele dag aan op de tuner of een cdtje tussen door en 's avonds voor de TV :yes:. Ik denk dat het meer gewenning en het feit dat ik er in de tussen tijd natuurlijk bijna de hele cd collectie door heb, is. 's Avonds met de TV hoor je werkelijk alle details op de juiste plek. Ik ben er zeer tevreden mee :yes:. Van de week bel ik je 's avonds een keer om een afspraak te maken.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Musicman

Hoi Lo.

Schitterende set man!!!

Het zal nu al ongelofelijk mooi klinken,maar na wat tweaken en nettere kabels wordt het helemaal smullen. :yes:
Ik ben zelf net lid geworden van het forum en het is leuk om te zien, hoe ieder met z'n set(-je) bezig is.
En jij bent goed bezig.........kost wat, maar dan heb je ook wat!!! :-D :-D :-D

Succes en veel plezier!

Pat
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

lo

Hey Pat,

Dank je, het begint al ergens op te lijken hè :-D
Er is inderdaad nog ruimte voor verbetering tav de bekabeling. Mbt verbeteringen aan de netkabel en speakerkabels ben ik op dit moment nog gelimiteerd door de deur naar de hal tussen mijn linker speaker en het audio rack. In de toekomst komt er nog een keer een andere vloer in de kamer en dan kan ik natuurlijk rekening gaan houden met kabels. Helaas duurt dat nog even nopompom
Zoals je opmerkt zijn er op het forum een heleboel met meer dan beminnelijke sets, en dat zijn zeker niet altijd de duurste. Belangrijk zijn de, goede, combinaties en tweaks zoals speaker plaatsing en aandacht coor akoestiek :yes:
Geniet van het forum!

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.