De set van lo

Gestart door lo, oktober 14, 2009, 13:51:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Dennis E36

Dan dus ook maar een Accuphase CD speler aanschaffen :-D clown1

Ach kost wat....maar dan heb je ook wat :yes:
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

lo

Het zou wat zijn hè :-D. Maar toch maar niet denk ik :no:
In het schrijven staat mooi verwoord dat de attenuator knop absoluut geen invloed heeft op de geluids kwaliteit!
Voor de e-450 is het ook mogelijk om, en dit heb ik in de praktijk geprobeerd en gaat erg smooth en goed, het volume gewoon met de volume knop te regelen van wege de AAVA regeling. Men wijst er op dat indien men ook een accuphase CD speler heeft, dan geen "output-level" verschillen heeft.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Dennis E36

Wanneer gaat de Accuphase in bestelling? Of ben je er toch nog niet helemaal zeker van?
Misschien toch een Marantz voor en eind combo?
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

joep

#183


Dan maar een Accuphase CD speler. Das beter dan met een condoom over je versterker te gaan zitten luisteren. Ik zal wel weer zo goed zijn jouw oude CD speler voor een prijsje over te nemen.

jrm

Wat doe je dan met jouw cd-speler.... :wink:

lo

De accuphase was ik bijzonder gecharmeerd van. Bij Hifigek  Edwin in vergelijk met mijn PM14 en bij mij met de demo :-D pompom.
Heb nog, zoals ik al aangaf, met XLR gedraaid en was absoluut geen probleem met de relatief hoge SA-7 spanning. Ik kon de volume knop gewoon tot 10 voor 12 open zetten.
De SA-7 gaat dus niet de deur uit :-D. Dus speculeren heeft geen zin HB (condoom ook niet :schater:)

Marantz voor- eind combi is misschien ook een goed alternatief. Nadeel is wel dat je weer een extra apparaat krijgt waar door mijn "meubeltje" niet meer voldoet. Indien beiden niet voor elkaar onderdoen, kies ik toch de accuphase :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Citaat van: viceadmiraal61 op december 08, 2009, 13:22:30
nog even een reactie over de cd van roger waters amused to death..het gaat over hakt hij nu in op hout
of ijs ??????? wel het is hout...let op de tekst die hij zingt...when the slee is heavy and the timber wall getting
bold...in goed nederlands als de slee zwaar wordt en de houtblokken wal wordt dikker
dat is een maar aan het geluid hoor je dat de opname vlak bij een huis is gemaakt en niet op een
groot bevroren meer dan was er meer echo en veel lichter geluid van ijs

Nog even opgezocht wat Roger precies zingt. Het is geen timber wall maar het zijn timber wolves (wolven soort).
Hier onder een stuk uit de tekst: http://lyrics.smashits.com/view-402359-Too_Much_Rope.html

groet,

lo

When the sleigh is heavy
And the timber wolves are getting bold
You look at you
companions
And test the water of their friendship
With your toe
They
significantly edge
Closer to the gold
Each man has his price Bob
And yours was
pretty low
History is short the sun is just a minor star
The poor man sells his
kidneys
In some colonial bazaar
Ce sera sera
Is that your new Ferrari car

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

Citaat van: lo op december 11, 2009, 13:08:58
De accuphase was ik bijzonder gecharmeerd van. Bij Hifigek  Edwin in vergelijk met mijn PM14 en bij mij met de demo :-D pompom.
Heb nog, zoals ik al aangaf, met XLR gedraaid en was absoluut geen probleem met de relatief hoge SA-7 spanning. Ik kon de volume knop gewoon tot 10 voor 12 open zetten.
De SA-7 gaat dus niet de deur uit :-D. Dus speculeren heeft geen zin HB (condoom ook niet :schater:)

Marantz voor- eind combi is misschien ook een goed alternatief. Nadeel is wel dat je weer een extra apparaat krijgt waar door mijn "meubeltje" niet meer voldoet. Indien beiden niet voor elkaar onderdoen, kies ik toch de accuphase :yes:

groet,

lo


Ik geef je groot gelijk dat je je SA7-S1 niet inruilt tegen een Accuphase , dat zou ik zelf ook niet doen .

Als een Marantz voor en eind versterker kombinatie en de Accuphase E-450 niet voor elkaar onderdoen in een rechtstreeks vergelijk , dan zou ik inderdaad zoals jezelf al aangeeft voor de Accuphase kiezen .
Accuphase is namelijk veel mooier en verzorgder opgebouwd van binnen dan Marantz , we hebben het hier al uitgebreid over gehad .



Groeten  EDWIN  B

lo

Sinds vanmiddag staat de accuphase e450 weer terug bij mij. Niet als demo maar in eigen beheer zeg maar :-D
Op basis van de demo week, het luister middagje bij hifigek Edwin en de final test met XLR kabel, besloten om deze prachtige versterker tot mijn eigendom te maken HB. Ik heb op dit moment nog twee sets interlinks te leen, 1xRCA en 1xXLR van het merk monster, om de verschillen tussen beiden vast te kunnen stellen. De versterker is dmv de AB direct te schakelen tussen RCA en XLR, handig in dit geval. Heb alweer even zitten luisteren dmv CD balanced op XLR. Het volume is met de e-450 perfect dmv de volume knop te regelen  pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Stadium III

Kijk gefeliciteerd ermee !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WimPeu

Gedeliciteerd Lo. Pracht machine.  hello
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Citaat van: lo op december 12, 2009, 16:37:45
Sinds vanmiddag staat de accuphase e450 weer terug bij mij. Niet als demo maar in eigen beheer zeg maar :-D
Op basis van de demo week, het luister middagje bij hifigek Edwin en de final test met XLR kabel, besloten om deze prachtige versterker tot mijn eigendom te maken HB. Ik heb op dit moment nog twee sets interlinks te leen, 1xRCA en 1xXLR van het merk monster, om de verschillen tussen beiden vast te kunnen stellen. De versterker is dmv de AB direct te schakelen tussen RCA en XLR, handig in dit geval. Heb alweer even zitten luisteren dmv CD balanced op XLR. Het volume is met de e-450 perfect dmv de volume knop te regelen  pompom

groet,

lo
Wow, wat een aankoop: heel veel luisterplezier.
En nu dan maken dat je naar het Accuphase-forum komt :-P.

Sander.

Marantz 81

gefeliciteerd met deze prachtige versterker  :kwijl:

Totofan

Gefeliciteerd met je nieuwe versterker en laat de buren mee genieten :evil:
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

HiFi gek

Lo , geweldig dat je de E-450 nu jouw eigendom mag noemen .

Heel veel luister plezier ermee , dat gaat lukken hoor daar twijfel ik niet aan .

Is het dezelfde versterker die je eerst als demo had geleend , of weer een geheel ongebruikt exemplaar ?


Ga je er nu meteen ook een andere interlink bij kopen , omdat je nu een RCA en een XLR interlink ter vergelijk hebt geleend ?
Of is dit enkel als test voor jezelf bedoeld met die 2 interlinks ?




Groeten  EDWIN  B