De set van lo

Gestart door lo, oktober 14, 2009, 13:51:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

joep

Ik bedenk me opeens dat voor het geld van een E-450 je ook een Marantz SC-11 en SM-11 kunt aanschaffen.
De SC zag ik al staan voor zo'n 2000 euro en de SM zal ik laatst ook al in de aanbieding. Er zijn nu aardig wat winkels die uitverkoop houden in een poging toch nog wat omzet dit jaar te halen. Maar nogmaals het gaat nu niet allemaal over beter of slechter. Het worden een steeds kleiner karakter verschil wat er te horen is.

Marantz 81

of  1 x  KLIK   :kwijl:

en 2 x  KLIK     :-o  violent1

lo

#137
Citaat van: joep op december 05, 2009, 11:22:50
Ik bedenk me opeens dat voor het geld van een E-450 je ook een Marantz SC-11 en SM-11 kunt aanschaffen.
De SC zag ik al staan voor zo'n 2000 euro en de SM zal ik laatst ook al in de aanbieding. Er zijn nu aardig wat winkels die uitverkoop houden in een poging toch nog wat omzet dit jaar te halen. Maar nogmaals het gaat nu niet allemaal over beter of slechter. Het worden een steeds kleiner karakter verschil wat er te horen is.

Ik weet niet wat die componenten kosten :? Wat ik wel weet is dat er best veel ruimte zit in de prijzen als je gaat onderhandelen. Het slimst is vooraf te bepalen wat je budget is en daar niet overheen te gaan! Op die manier houdt je zelf de controle en moet de winkel ja of nee zeggen ipv andersom :evil:

Je hebt helemaal gelijk tav verschillen. Hoe beter je set, hoe kleiner de verschillen tav geluids kwaliteit. Zaken als microdetail, dynamiek, karakter, helderheid, luistermoeheid, bedienings gemak, enz enz gaan dan mee spelen. Naast deze zaken doet voor mij ook het stereo beeld, zoals breedte en diepte mee en een athentieke geluidsreproductie.

Zoals ik al eerder aangaf wil ik echt een verbetering in stereobeeld en ik ben er nog niet aan uit of dit met een geintegreerde versterker maximaal gehaald kan worden of dat dit echt een eigenschap is van voor en eindversterking. Nog meer vragen om te stellen zie je wel :-D De reference componenten zijn nog niet uit beeld echter vraag ik me af of dat weer net niet teveel van het goede wordt in mijn kamer 8-)

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Citaat van: Marantz 81 op december 05, 2009, 11:35:21
of  1 x  KLIK   :kwijl:

en 2 x  KLIK     :-o  violent1

Heeeele mooie klikjes heb je hier neer gezet :kwijl: :kwijl:

Hoe doe je dat :? Die link plaatsen bedoel ik :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

zijn idd wel aardige mono blokjes  :-P  of het te veel wordt ligt aan de grote van je kamer ,maar dan is het tot in de allerlaagste frequentie,s ultra stabiel  notworthy   alleen even de knip trekken  :lol:

die accuphase doet ook al 180 w per kanaal als ik het goed heb

moet je even bij mijn vorige bericht op citaat klikken kun je zien hoe je dat doet  :-)





lo

#140
tesje

klik

:-D misschien nog niet perfect maar gaat me lukken :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

Citaat van: lo op december 05, 2009, 11:05:51
Hoi Edwin,

Tav luister sessie PM14 bij jou, dat is in principe afgesproken. Op dit moment nog druk met de e-450, die in principe aankomende dinsdag weer terug gaat :cry:. Ik heb nog wel een aantal overwegingen die ik nog met de betreffende hifi zaak moet bespreken. 1 daarvan is: Toen ik bij hun was heb ik geluisterd naar de e-350 met volgens mijn een dp500 als cd speler op de s3.4 van dynaudio. Ik moet zeggen dat daar in eerste instantie de verschillen tussen accuphase en marantz groter leken dan ik nu in de huidige configuratie waarneem. En dat wil ik graag snappen en misschien ook nog wel thuis vaststellen :-D Maar nu loop ik vooruit op de zaken die alleen nog maar in mijn hoofd zitten. Mocht het uiteindelijk allemaal rap gaan kan het wel eens zijn dat ik rap met de PM14 bij jou sta :-D

groet,

lo



Zoals ik al aangaf kijk ik erg uit naar een vergelijking in mijn huidige set met de PM14mk2 ki en mijn E-408 .
Laat het maar weten als het zover mocht komen .

De E-350 waar jij naar luisterde tijdens de winkel luistersessie was hoogstwaarschijnlijk 100% ingespeeld , vandaar dat het denk ik ook beter klonk dan nu met de nog niet ingespeelde E-450 .
En de DP-500 is ook een totaal andere cd speler dan jouw SA7-S1 , die zal ook anders klinken dan je gewend bent van de SA7-S1 , + dat de akoestiek van de demoruimte totaal anders is dan bij jouw thuis .
Dat alles kan flink wat wat verschil in klank opleveren .

Hoor je trouwens nog steeds of de E-450 iedere dag weer wat beter ingespeeld raakt , of is die nou inmiddels wel ingespeeld  ?




Groeten  EDWIN  B

lo

#142
Hoi Edwin,

Is natuurlijk een groot verschil tussen de componenten daar en nu bij mij. Het verschil in geluid vind ik toch zodanig groot dat het voor mij een reden zal zijn om daar naar de oorzaak te gaan vragen. Akoestiek is een mogelijkheid die hierop van invloed is echter was de ruimte daar ook niet perfect, relatief klein met slechte wandjes. Ik denk dat de CD spelert de grote verandering te weeg brengt. Het klonk daar enorm helder en fris en het laag was fenomenaal (diep, strak en gecontroleerd met enorm veel power). Ik heb al eerder gezegd dat ik verbaast was dat dat uit de contours s3.4 kan komen :-D. En dat schept verlangens naar duidelijkheid  :yes:
Ik denk dat de e-450 inmiddels is ingespeeld. Hij speelt ongeloofelijk goed. Is erg dynamisch, hele mooie helderheid, erg krachtig, Nils Lofgren en Labryenco (flamenco gitaar) man zoals er aan die snaren wordt geplukt lijkt het wel of de speaker units uit de kast worden gestuurd. Op volume is de e-450 met afstand de winnaar. De PM14 is bijna net zo krachtig maar heeft niet de helderheid, dynamiek, detailering, precizie en reproductie als de e-450.  De PM14 is gewoon ook een erg goede versterker, maar de e-450 is echt een klasse beter :yes:.
Hoor je het verschil op lagere volumes? Ik wel maar mijn vrouw nog steeds niet :no:. Ze wil het niet zeggen :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

je had hem bijna goed mooie link ook  :-D

alleen aan het eind moet je niet   maar    zetten  byebye

ben wel benieuw naar de luistersessie op edwin zijn set met de PM14

lo

#144
ff aan het proberen ging mis :-D

en ja hoor tis gelukt, kijk maar terug :-D
Had niet alle leestekens d'r ingefrot :schater:
thanks voor de hulp

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

Op mijn eigen set pagina ( de set van HiFigek ) kun je het luisterverslag lezen zoals ik het ervaren hebt  tussen de Marantz PM14mk2 ki versterker van LO en mijn Accuphase E-408 versterker .



Groeten  EDWIN  B

Marantz 81


viceadmiraal61

tja....het is wat ik ken de problemen als je dat zo mag noemen van de pm 14 een hele mooie versterker voor zijn geld ,,alleen geen power boy ..dit is overgens wel beter als je de pm 14 xlr aanstuurd ...nu heb je de sacd 7 en
die moet je echt xlr aansluiten om het beste uit de sacd speler te halen ...en dan nu het volgende probleem
de sacd 7 heeft geen goede verbinding op xlr met accuphase je kan dan amper de volume knop opdraaien
edwin  heeft hier ook last van vandaar dat hij rca gebruikt de xlr zijn bij accuphase buiten de studio norm
te hoog in imp en input ..een voor en eind bak van marantz is veel beter in aansluiting xlr naar xlr ook
bij mijn thuis op menig studio app......

joep

#148
Citaat van: viceadmiraal61 op december 07, 2009, 16:24:47
tja....het is wat ik ken de problemen als je dat zo mag noemen van de pm 14 een hele mooie versterker voor zijn geld ,,alleen geen power boy ..dit is overgens wel beter als je de pm 14 xlr aanstuurd ...nu heb je de sacd 7 en
die moet je echt xlr aansluiten om het beste uit de sacd speler te halen ...en dan nu het volgende probleem
de sacd 7 heeft geen goede verbinding op xlr met accuphase je kan dan amper de volume knop opdraaien
edwin  heeft hier ook last van vandaar dat hij rca gebruikt de xlr zijn bij accuphase buiten de studio norm
te hoog in imp en input ..een voor en eind bak van marantz is veel beter in aansluiting xlr naar xlr ook
bij mijn thuis op menig studio app......

Citaat van: joep op december 05, 2009, 11:22:50
Ik bedenk me opeens dat voor het geld van een E-450 je ook een Marantz SC-11 en SM-11 kunt aanschaffen.
De SC zag ik al staan voor zo'n 2000 euro en de SM zal ik laatst ook al in de aanbieding. Er zijn nu aardig wat winkels die uitverkoop houden in een poging toch nog wat omzet dit jaar te halen. Maar nogmaals het gaat nu niet allemaal over beter of slechter. Het worden een steeds kleiner karakter verschil wat er te horen is.

Zoals ik al zei. Kijk eens naar een losse voor en eindbak van Marantz.
We kunnen er natuurlijk ook altijd mijn PM-11S1 aanhangen en eens luisteren.

lo

#149
Citaat van: viceadmiraal61 op december 07, 2009, 16:24:47
tja....het is wat ik ken de problemen als je dat zo mag noemen van de pm 14 een hele mooie versterker voor zijn geld ,,alleen geen power boy ..dit is overgens wel beter als je de pm 14 xlr aanstuurd ...nu heb je de sacd 7 en
die moet je echt xlr aansluiten om het beste uit de sacd speler te halen ...en dan nu het volgende probleem
de sacd 7 heeft geen goede verbinding op xlr met accuphase je kan dan amper de volume knop opdraaien
edwin  heeft hier ook last van vandaar dat hij rca gebruikt de xlr zijn bij accuphase buiten de studio norm
te hoog in imp en input ..een voor en eind bak van marantz is veel beter in aansluiting xlr naar xlr ook
bij mijn thuis op menig studio app......


Hallo Fritz,

Leuk dat je reageert hier op het forum nav de zondagmiddag die ik bij hifigek Edwin B heb door gebracht.
Mbt de PM14, dat klopt helemaal. Maar zoals je aangeeft gewoon een hele goede versterker voor de prijs die er destijds voor betaald moest worden.
Ten aanzien van de "mismatch" tussen de SA-7 en de accuphase voor de XLR aansluiting heb je me inmiddels al geinformeerd  waarvoor hartelijk dank! Voorzover ik je goed heb begrepen is het absoluut noodzakelijk om de SA-7 dmv XLR interlink te verbinden met de versterker om het geluid op een hoger plan te kunnen krijgen. Voorzover ik kan nagaan in de handleiding van de SA-7 is het ouput level bij ongebalanceerde aansluiting 2.5 V RMS en bij gebalanceerde aansluiting 5 V RMS (zo staat het letterlijk beschreven) Hieruit begrijp ik dat het level bij XLR dus 2x zo hoog is en zal daardoor als resultaat op de accuphase het volume bij een zelfde stand van de volume knop 2x zo hard zijn (misschien niet helemaal maar in essentie) Om dus fatsoenlijk te kunnen spelen staat je volume knop dus bijna op "0". Ik hoop dat ik het goed heb verwoord.
Nogmaals dank voor je interresse en je tips.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.