De set van lo

Gestart door lo, oktober 14, 2009, 13:51:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

lo

Citaat van: joep op december 04, 2009, 15:05:43
Hi Lo. Ook ik ben aan het overwegen om een andere set aan te schaffen. Wat ik hier lees heb ik ook een beetje als je naar een nieuwe versterker luistert. Natuurlijk wil je dat de nieuwe een verbetering is. Maar als hij je niet 100% kan overtuigen wat dan? Dan kijk je nog en goed naar de prijs en wat ge er voor krijgt. Een E-450 kost zo'n 6800 euro. Daar gaat een eventuele inruil of verkoop van de oude versterker van af. Dus laten we zeggen dat je in een gunstig geval er een 5400 euro op tafel moet komen voor de nieuwe versterker de jouwe is. 5400 euro voor een verschil dat toch maar moeilijk te ontdekken is. Ik zit te denken aan de aanschaf van een Classé set. Versterker plus cd speler. De versterker CAP 2100 6000 euro plus CDp102 4460 euro maakt 10.500 euro. Ruil ik mijn oude spullen is en stel ik maak er 2500 euro voor dan moet ik nog altijd 8000 euro op tafel leggen. Er is zeker een verschil en misschien wel een verbetering maar hoeveel verbetering mag je verwachten voor 5400 of 8000 euro?

Lees verder over mijn luxe probleem op http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,3514.120.html

Hoi Joep,

Ook ik volg jou set op de voet, en had naar aanleiding hiervan ook al eens op de classé website zitten gluren. Ook k(c)lasse(é) materiaal. Zoals onlangs door iemand anders ook al gezegd is worden de veschillen in muzikale kwaliteit steeds kleiner naar mate je verder op de "high-end" ladder komt. Dan moet je jezelf inderdaad continu afvragen wat het kost en wat het oplevert (In het begin had ik het over kosten-baten analyse). Daarnaast komt de emotie om de hoek kijken die alle rationele benaderingen over het algemeen in 1 klap teniet doen. Waarom koop je bijv die dure auto met alle opties, glimmende licht metalen velgen en wat het niet meer zij terwijl je ook met een uitgeklede renault kangoo rond kunt rijden voor veeeeeeel minder geld en er waarschijnlijk meer gemak van hebt :-D
Het valt niet mee voor ons arme drommels :-D om de rug recht te houden en de juiste beslissing te maken. Vragen, dilemma's, financiën..... HLP

Ik merk inmiddels wel dat de verschillen met de PM14 groter worden, meer ingespeeld?
Schrijf ik zometeen een appart stukje van.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Hey Mars,

Bij de set van Joep schrijf je dat de perreaux eloquence ook een top amp is. Heb jij hier ervaring mee?
Ik heb ooit eens een perreaux radiance R200i (dik 6000 euro's) vergeleken met een oude PM14. Het verschil was duidelijk waarneembaar vertelde men mij. Ik zal wel doof geweest zijn maar ik hoorde het niet en ben dus voor de PM14mk2KI gegaan die de helft goed koper was. Daarnaast was een bij passende CD spelert van perreaux ook nog eens 6000 van die ronde schijfjes :eerie:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

mars

#122
oi LO

Yep dat heb ik zeker :yes:.

( even wat uitleggen)
Ik woon als ''sloeber'' :wink: in een ''best'' wel chique wijk in Den Haag( laat Marco maar praten) , en ik heb hier in de wijk allemaal geloofsgenoten gevonden en die hebben het ( laten we het fijntjes zeggen) financieel nogal makkelijk.

Ik heb trouwens zo vaak leen en ''probeer dat eens'' versterkers in huis , dat ik die niet eens allemaal ga belichten.
Zo gebeurde het dat ik samen met een overbuurman op versterker jacht ben geweest voor hem , en uit eindelijk ging hij voor de perreaux eloquence 250i.
Ik heb deze amp een avond op mijn mc-sytems m3 gehad en we kwamen tot de conclusie dat mijn huidige amp ( marantz pm82) veeeeeeeeeel beter was  clown1 hahahaha .(grap)
( in de music emotion van een paar maanden terug zie dat Jan de Jeu de eloquence 250i op de zelfde speakers als die ik heb reviewde, dus dat was een leuk vergelijk met wat hij concludeerde)

Nee de ''eloquence 250i liet mijn speakers zingen en dingen doen , die ik alleen eerder had gehoort toen ik de ''audio valve predator'' als versterking in mijn set had zitten.
Ik moet dit nuanceren de ''audio valve'' kwam af en toe enigzins in de buurt.
Dit is wel bijzonder omdat de ''audio valve predator'' een volbloed hybride is met buizen voorversterker en torren eindversterker( Ik heb deze amp elders op dit forum al eens belicht)
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

lo

Citaat van: mars op december 04, 2009, 19:56:17
oi LO

Yep dat heb ik zeker :yes:.

( even wat uitleggen)
Ik woon als ''sloeber'' :wink: in een ''best'' wel chique wijk in Den Haag( laat Marco maar praten) , en ik heb hier in de wijk allemaal geloofsgenoten gevonden en die hebben het ( laten we het fijntjes zeggen) financieel nogal makkelijk.

Ik heb trouwens zo vaak leen en ''probeer dat eens'' versterkers in huis , dat ik die niet eens allemaal ga belichten.
Zo gebeurde het dat ik samen met een overbuurman op versterker jacht ben geweest voor hem , en uit eindelijk ging hij voor de perreaux eloquence 250i.
Ik heb deze amp een avond op mijn mc-sytems m3 gehad en we kwamen tot de conclusie dat mijn huidige amp ( marantz pm82) veeeeeeeeeel beter was  clown1 hahahaha .
( in de music emotion van een paar maanden terug zie dat Jan de Jeu de eloquence 250i op de zelfde speakers als die ik heb reviewde, dus dat was een leuk vergelijk met wat hij concludeerde

Nee de ''eloquence 250i liet mijn speakers zingen en dingen doen , die ik alleen eerder had gehoort toen ik de ''audio valve predator'' als versterking in mijn set had zitten.
Ik moet dit nuanceren de ''audio valve'' kwam af en toe enigzins in de buurt.
Dit is wel bijzonder omdat de ''audio valve predator'' een volbloed hybride is met buizen voorversterker en torren eindversterker( Ik heb deze amp elders op dit forum al eens belicht)

Hey mars,

notworthy notworthy notworthy
Jij, neus, boter :-D Da's wel erg handig dat je in deze situatie zit en natuurlijk voor ons dat je een geweldige vraagbaak bent met echte ervaringen pompom
Kun je toevallig ook iets zeggen over de eloquence 250i in vergelijk tot de accuphase e-450?
Dat zou voor mij perfect zijn :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

mars

Citaat van: lo op december 04, 2009, 20:11:28
Hey mars,

notworthy notworthy notworthy
Jij, neus, boter :-D Da's wel erg handig dat je in deze situatie zit en natuurlijk voor ons dat je een geweldige vraagbaak bent met echte ervaringen pompom
Kun je toevallig ook iets zeggen over de eloquence 250i in vergelijk tot de accuphase e-450?
Dat zou voor mij perfect zijn :-D

groet,

lo



Oi LOLO


Klopt daardoor zit die neus van mij af en toe zo vol met boter , dat wil je niet weten.
En dan heb ik het maar niet over de kilos'''room'' boter op m'n kop :wink:.


Maar  je noemt met ''accuphase'' precies een merk op waar ik zelf als gebruiker (bijna) geen ervaring mee heb.
Ik heb alleen vroeger de e205 in bezit gehad( die me trouwens prima beviel).

Maar  wat dit merk betreft  in mijn kennisen kring drie mensen die accuphase hebben , maar allemaal niet het nieuwste .
Hoewel eentje heeft een voor en eindversteker, uit de top en duurste lijn van accuphase van 12 jaar oud, op een set (nieuwe) revel speakers en dit is idd wel van een bijzondere klasse hoor.
En wat ik af en toe in een winkel of een showtje van dit merk, spreekt mij in iedergeval zeer zeker ( ook) aan.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

lo

Vandaag nog eens op mijn gemakje op luisternivo :evil: de accuphase e-450 zitten beleven. De verschillen met de PM14 worden groter. Het gemak waarmee hij op hogere volumes presteerd is indrukwekkend. De dynamiek wordt, ik wil het niet zeggen want straks moet ik hem kopen :-D, fenomenaal. Hij is snel, allert, puntig zonder scherp te worden, krachtig, dynamisch, detailrijk, muziekaal. Jeetje hoe moet dat nou :angel:. Geen hoofdpijn gekregen of luister moe geworden, mijn oren zijn niet dicht geslagen zoals tijdens de demo van "onze Ken" met de KI pearls. Misschien is het suggestie maar de afstand wordt groter tot de PM14. Misschien is het wel zo dat je de werkelijke karakteristieke verschillen pas na een tijdje gaat herkennen, zoals bijv. met een goed glas wijn :angel:. Ik begin me te realiseren dat ik niet meer geheel objectief beoordeel. Jandorie toch hoe moet dat nou redface :-D

Tussen haakjes () Ik heb de eerste luistersessie gedaan in de hifi zaak met een e-350 en volgens mij een accuphase dp500 CD spelert op dynaudio contour s3.4, dezelfde als de mijne dus. Een CD van circle percussion met de grote kodo drums was daar nog indrukwekkender. Vragen vragen vragen wat moet ik er mee :|

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Citaat van: mars op december 04, 2009, 20:37:14


Oi LOLO


Klopt daardoor zit die neus van mij af en toe zo vol met boter , dat wil je niet weten.
En dan heb ik het maar niet over de kilos'''room'' boter op m'n kop :wink:.


Maar  je noemt met ''accuphase'' precies een merk op waar ik zelf als gebruiker (bijna) geen ervaring mee heb.
Ik heb alleen vroeger de e205 in bezit gehad( die me trouwens prima beviel).

Maar  wat dit merk betreft  in mijn kennisen kring drie mensen die accuphase hebben , maar allemaal niet het nieuwste .
Hoewel eentje heeft een voor en eindversteker, uit de top en duurste lijn van accuphase van 12 jaar oud, op een set (nieuwe) revel speakers en dit is idd wel van een bijzondere klasse hoor.
En wat ik af en toe in een winkel of een showtje van dit merk, spreekt mij in iedergeval zeer zeker ( ook) aan.

Niet snutten hè, wordt het zo'n drek zooi :-D :evil:

THX voor je antwoordt, voorlopig ben ik nog accuphase minded. Had trouwens laatst nog wel contact gehad met de aanbieder van oa de eloquence 250i. Heeele mooi prijs, maar ja dan niet uitproberen hè :cry:. Dan misschien toch maar iets meer uitgeven maar zeker zijn van je zaak :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

mars

Citaat van: lo op december 04, 2009, 20:50:13
Niet snutten hè, wordt het zo'n drek zooi :-D :evil:

THX voor je antwoordt, voorlopig ben ik nog accuphase minded. Had trouwens laatst nog wel contact gehad met de aanbieder van oa de eloquence 250i. Heeele mooi prijs, maar ja dan niet uitproberen hè :cry:. Dan misschien toch maar iets meer uitgeven maar zeker zijn van je zaak :-D

groet,

lo


Oi

ja bullshit vind ik dat, als je zo'n kostbaar item niet thuis uit mag proberen.
Ook niet met onderpand?
Mijn buur kocht hem gelijk, omdat hij er zelf een particulier geregeld had om thuis te luisteren.

En ik denk idd dat de accuphase nu een beetje ''los'' begint te komen. ( ik geloof er niet in maar ik weet dat het zo is en ik hoor het ook).
Ik denk als je langer naar de accuphase hebt geluisterd en dan terug gaat naar de marantz, je het verschil plostklaps wel heel groot gaat vinden.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

lo

Citaat van: mars op december 04, 2009, 20:57:04

En ik denk idd dat de accuphase nu een beetje ''los'' begint te komen. ( ik geloof er niet in maar ik weet dat het zo is en ik hoor het ook).
Ik denk als je langer naar de accuphase hebt geluisterd en dan terug gaat naar de marantz, je het verschil plostklaps wel heel groot gaat vinden.

Dat is wel een gevaar hè :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

dat is het al  :wink:  weet nog wel dat ik eerst zo,n simpele magnat versterker had in de auto en toen een DLS Reference versterker  :-o

als je het je eigen kan veroorloven en overtuigd bent van de meerwaarde gewoon kopen  pompom

HiFi gek

#130
Citaat van: mars op december 04, 2009, 20:57:04

Oi


Ik denk als je langer naar de accuphase hebt geluisterd en dan terug gaat naar de marantz, je het verschil plostklaps wel heel groot gaat vinden.


Als je na een lange tijd naar de E-450 hebt geluisterd wanneer hij ook 100% is ingespeeld en je gaat dan terug naar de Marantz , dan zal dat in het begin wel even slikken zijn .
Maar dat is maar voor even is mijn ervaring , je bent na een paar dagen weer volledig gewent aan de Marantz en dan klinkt die niet meer zo slecht omdat je die dan weer gewent bent .
Je went erg snel aan het geluid na een verandering of verbetering , na een paar dagen ervaar je een verbetering al als normaal en valt het eigenlijk niet eens meer echt op dat je die verbetering hebt gerealiseerd .

Mijn eigen Accuphase E-408 klonk op alle vlakken aanzienlijk beter dan mijn oude PM14mk2 ki .
De E-408 was al volledig ingespeeld door de importeur omdat het een demo versterker was .
Toen hij weer terug ging naar de dealer was het even flink slikken toen ik de Marantz weer aansloot , ik heb toen dacht ik van ellende 2 weken geen muziek meer gedraaid .
Toen ik daar weer mee begon viel het mij vooral op dat de slechtere Marantz weer erg snel vertrouwd klonk , voordat ik het wist miste ik de Accuphase totaal niet meer .
Maar in mijn gedachte was ik natuurlijk niet vergeten dat er wel degelijk een groot verschil was tussen beide versterkers .
Toen ik een half jaar later besloot om mijn bestaande set in zijn geheel flink op te gaan waarderen tot een echte high end set heb ik mijn eerste stap uiteindelijk toch gezet en heb na een half jaar uiteindelijk toch de Accuphase gekocht .
Niet omdat de Marantz zo slecht was , daar was ik allang weer aan gewent , en dat vond ik toen weer schitterend klinken , ik miste de Accuphase al lang niet meer ( de gewenning ) .

Eigenlijk kan ik over alles in mijn set hetzelfde zeggen als wat ik hierboven beschreef .
Mijn Focal's zijn een enorme stap beter dan mijn vorige B&W boxen , toen de demo Focal's destijds weer terug gingen naar de dealer was ik in notime weer gewent aan de slechte B&W boxen .
Toch heb ik ze gekocht terwijl ik weet dat je het betere geluidsbeeld na een paar weken als vanzelfsprekend ervaard en het eigenlijk heel gewoon bent gaan vinden .

Als andere mensen voor het eerst bij mij komen luisteren weten ze niet wat ze meemaken , dat hebben de meeste zelden gehoord .
Het zijn fijne komplimenten om te krijgen hoor , maar ik hoor er niets bijzonders meer aan omdat ik er iedere dag naar luisterd .

Dat is het grote gevaar erachter met al dat opwaarderen , je wilt steeds weer een stap hoger omdat je de vorige opwaardering al weer zo snel als normaal ervaard dat het niet meer opvalt .




Groeten  EDWIN  B  

HiFi gek

Citaat van: lo op december 04, 2009, 18:46:31
Hoi Edwin,

Zou nog wel eens mooi zijn hè de vergelijking maken in jou set tussen de accuphase e-408 en de PM14mk2KI. Misschien dat ik de mijne nog eens onder de arm pak en naar jou toe kom dan weten we het gelijk :yes:
Wordt vervolgd  :evil:

groet,

lo


Zo'n aanbod sla ik natuurlijk never nooit niet af , zou ik geweldig vinden .  :yes:

Laat het maar horen als je er zin in hebt .



Groeten  EDWIN  B

lo

Citaat van: Marantz 81 op december 04, 2009, 22:24:08
dat is het al  :wink:  weet nog wel dat ik eerst zo,n simpele magnat versterker had in de auto en toen een DLS Reference versterker  :-o

als je het je eigen kan veroorloven en overtuigd bent van de meerwaarde gewoon kopen  pompom

Zo denk ik er inderdaad over :-D Het punt is dat ik misschien nog wel verder wil gaan, maar dat moet ik nog maar niet uitleggen HLP :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

mars

Citaat van: HiFi gek op december 05, 2009, 00:26:33

Zo'n aanbod sla ik natuurlijk never nooit niet af , zou ik geweldig vinden .  :yes:

Laat het maar horen als je er zin in hebt .



Groeten  EDWIN  B

oi

yeps ben benieuwd!!!
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

lo

Hoi Edwin,

Je hebt gelijk alles went. Toch geniet ik nu nog net zo van mijn set als na iedere "opwaardering", gelukkig maar. Ik ben en blijf eigenlijk altijd tevreden. Waarom dan toch opwaarderen hè. Tsja, muziek, muziek luisteren en mijn set zijn door de jaren heen uitgegroeid van een hobby naar een passie (maar dat hoef ik jou niet uit te leggen denk ik :-D) Een hobby mag geld kosten een passie misschien iets meer clown1. Feit is dat ik, net als jij, binnen een aantal randvoorwaarden de maximale prestatie zoeken HB. Toen ik de SA-7 pas had aangeschaft heb ik heel erg veel geluisterd, op een gegeven moment zoveel dat ik moe werd van mezelf om de drang om alles in de muziek te herkennen en te benoemen. Ik heb inderdaad toen ook een aantal weken niet meer geluisterd. Daarna leek alles nog veel mooier en ben ik meer ontspannen gaan luisteren, gelukkig maar. Ook nu wil ik graag verbeteren tov mijn huidige nivo, ik heb er ook geld voor over, maar als ik nu iets verander moet het ook significant beter worden al kost het dan uiteindelijk misschien nog iets meer :angel: Als ik nu wijzig moet het niet zo zijn dat ik over een jaar of 3 a 4 weer de behoefte krijg om de zaak rigoreus om te gooien.

Tav luister sessie PM14 bij jou, dat is in principe afgesproken. Op dit moment nog druk met de e-450, die in principe aankomende dinsdag weer terug gaat :cry:. Ik heb nog wel een aantal overwegingen die ik nog met de betreffende hifi zaak moet bespreken. 1 daarvan is: Toen ik bij hun was heb ik geluisterd naar de e-350 met volgens mijn een dp500 als cd speler op de s3.4 van dynaudio. Ik moet zeggen dat daar in eerste instantie de verschillen tussen accuphase en marantz groter leken dan ik nu in de huidige configuratie waarneem. En dat wil ik graag snappen en misschien ook nog wel thuis vaststellen :-D Maar nu loop ik vooruit op de zaken die alleen nog maar in mijn hoofd zitten. Mocht het uiteindelijk allemaal rap gaan kan het wel eens zijn dat ik rap met de PM14 bij jou sta :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.