De set van lo

Gestart door lo, oktober 14, 2009, 13:51:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

lo

Citaat van: Roland65 op december 02, 2009, 19:14:44
en dat allemaal na 1 nachtje vorst :wink:

Hier vriest het al :-D bij jullie?

Citaat van: WimPeu op december 02, 2009, 19:21:49
Met mijn Denon hoor ik de klappen niet eens  :wink:

Klappen moet je toch horen :wink:. Misschien niet de geode CD :-D Of erger nog verstopte oortjes :angel:



groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Gisteren na aankomst accuphase nog een foto'tje gemaakt.
Het ziet er nu ongeveer zo uit. Vind het zelf wel aardig "smoelen" zeg maar :-D

groet,

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Inmiddels staat de accuphase e-450 twee dagen bij me binnen. Vandaag nog twee sets banaanstekers gehaald om makkelijk te kunnen wisselen tussen de e-450 en de PM14. Kan de banaanstekers niet bij de e-450 gebruiken, ik moet ze namelijk op de plaats van de speaker draad plaatsen om dat accuphase geen banaansteker mogelijkheid heeft, om dat deze dan het chassis bijna raken en ik niet het risico op kortsluitng wil lopen :no:
Wat zijn tot nu toe de verschillen tussen beide versterkers?
Ik moet zeggen de verschillen zijn, nu nog?, niet zo groot als ik verwacht en gehoopt had.
De e-450 is een stuk dynamischer dat wel maar dat wordt je alleen maar gewaar op de wat hogere volumes.
Hij heeft ook meer kracht en controle, maar niet dat ik zeg "man wat een verschil".
Helderheid en microdetailering zijn lichtjes beter. Reproductie van authentiek geluid, voor zover dat objectief is te beoordelen, vind ik wel een grote stap voorwaarts :yes: Stereo beeld en diepte zit imo geen verschil :no:

Conclusie tot op dit moment:

De accuphase is op diverse aspecten beter dan de PM14. Zijn de verschillen groot? NEE nu nog niet in ieder geval :no:
Is de verandering tussen de e-450 en de PM14 significant beter op dit moment. Volgens mij niet hoe graag ik dat ook zou willen :|
Ik heb samen met mijn vrouw geluisterd en die vind de PM14 beter. Maar die vind ze ook mooier :-D dus objectiviteit is misschien niet 100% :no:
Van de andere kant zegt ze over het algemeen eerlijk wat ze hoort en daar van vindt

Feit is dat ik lekker verder ga met luisteren :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

Citaat van: lo op december 02, 2009, 20:13:17
Gisteren na aankomst accuphase nog een foto'tje gemaakt.
Het ziet er nu ongeveer zo uit. Vind het zelf wel aardig "smoelen" zeg maar :-D

groet,

lo




Mooi audiorack heb je gemaakt , zo te zien heb je je laten inspiereren door de :  Creaktiv - Big Reference .


Wees aan de ene kant ook maar blij dat je geen groot verschil waarneemt tussen de Marantz en de Accuphase , dat zou je een hoop aanschaf geld besparen .

Misschien moet die nog goed loskomen met inspelen , je zou eens kunnen bellen met Paul Hattink van de importeur HIFINE hoe lang die E-450 ongeveer nodig heeft om in te spelen .

Mijn eigen versterker was destijds tijdens de aan huis demo een volledig ingespeeld demo exemplaar van de importeur .
Bij mij waren de verschillen groot genoeg om hem aan te schaffen , vooral de dynamische kracht sprak mij aan .



Groeten  EDWIN  B



Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

Wat vind je van de klankkleur van de Accuphase t.o.v. de Marantz ?

Klinkt de Accuphase bij jou ook warmer van klankkleur en sprankelender ?



Groeten  EDWIN  B

lo

Citaat van: HiFi gek op december 03, 2009, 17:49:01

Mooi audiorack heb je gemaakt , zo te zien heb je je laten inspiereren door de :  Creaktiv - Big Reference .


Wees aan de ene kant ook maar blij dat je geen groot verschil waarneemt tussen de Marantz en de Accuphase , dat zou je een hoop aanschaf geld besparen .

Misschien moet die nog goed loskomen met inspelen , je zou eens kunnen bellen met Paul Hattink van de importeur HIFINE hoe lang die E-450 ongeveer nodig heeft om in te spelen .

Mijn eigen versterker was destijds tijdens de aan huis demo een volledig ingespeeld demo exemplaar van de importeur .
Bij mij waren de verschillen groot genoeg om hem aan te schaffen , vooral de dynamische kracht sprak mij aan .



Groeten  EDWIN  B



Groeten  EDWIN  B

Hoi Edwin,

Best een mooi rekkie hè :-D. Ik heb vooraf wel een aantal audiomeubels bekeken maar welke dat waren weet ik niet meer. Ik had hem al gemaakt toen ik de eerste marantz "range" set nog had. Die zijn minder diep en was toen een 3 poots meubel. Naderhande met de "premium lijn" een 4 poter van gemaakt om dat de speakerterminals van de PM 14 precies in t midden zitten. De componetplanken zijn op diverse hoogtes instelbaar afh van component hoogte zonder dat er iets aan de totaal maat (en glazen panelen) wijzigt

Ik hoop dat hij nog iets meer bij trekt mbt verschil in geluid tov PM14 :-D Hij is wel krachtiger en dynamischer, getest met opera van Rosini op oorlogsnivo :evil:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Citaat van: HiFi gek op december 03, 2009, 17:53:41
Wat vind je van de klankkleur van de Accuphase t.o.v. de Marantz ?

Klinkt de Accuphase bij jou ook warmer van klankkleur en sprankelender ?



Groeten  EDWIN  B

De accuphase klinkt niet persé warmer vind ik. Hij klinkt enorm precies en authentiek, voorzover dat objectief te beoordelen is. Hij is licht sprankelender (wat een woord hè :-D) dan de PM14. Betere resolutie misschien? Op volume wordt de afstand groter, feitelijk ook logisch om dat dan alle microdetails en dynamiek tot uiting komen. Feit is natuurlijk ook dat ik een totaal andere speaker heb dan jij. De dynaudio's staan bekend om ingetogenheid, precizie en authenticiteit. Hierdoor trekken de totale combinaties vaak niet in eerste instantie de aandacht om dat het niet "spetterend" is. Maar geven op termijn de meeste luister vreugde.
De accuphase is absoluut de betere versterker, echter had ik het verschil met de PM14 groter verwacht nopompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

mars

Citaat van: lo op december 03, 2009, 18:57:45
De accuphase klinkt niet persé warmer vind ik. Hij klinkt enorm precies en authentiek, voorzover dat objectief te beoordelen is. Hij is licht sprankelender (wat een woord hè :-D) dan de PM14. Betere resolutie misschien? Op volume wordt de afstand groter, feitelijk ook logisch om dat dan alle microdetails en dynamiek tot uiting komen. Feit is natuurlijk ook dat ik een totaal andere speaker heb dan jij. De dynaudio's staan bekend om ingetogenheid, precizie en authenticiteit. Hierdoor trekken de totale combinaties vaak niet in eerste instantie de aandacht om dat het niet "spetterend" is. Maar geven op termijn de meeste luister vreugde.
De accuphase is absoluut de betere versterker, echter had ik het verschil met de PM14 groter verwacht nopompom

groet,

lo


OI

Met veel plezier ben ik dit topic aan het volgen,

Ik vind het het echter wel oke dat het verschil niet AL te groot is.

We praten ivm die pm-14 wel over een top product van Marantz,  ik zou het namelijk een schande vinden als Marantz niet in de buurt zou komen van een top merk als Accuphase.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Martin

JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

lo

Citaat van: Martin op december 04, 2009, 10:35:36
Mooie foto hoor  :yes:

Thanks :-D

Citaat van: mars op december 04, 2009, 08:13:41

OI

Met veel plezier ben ik dit topic aan het volgen,

Ik vind het het echter wel oke dat het verschil niet AL te groot is.

We praten ivm die pm-14 wel over een top product van Marantz,  ik zou het namelijk een schande vinden als Marantz niet in de buurt zou komen van een top merk als Accuphase.

OI Mars :-D Leuk dat je eea met veel plezier volgt. Het is ook plezierig om hier eea neer te schrijven :yes:
Marantz maakt inderdaad mooie producten daar hoeven we niet aan te twijfelen. Daar komt nog eens bij dat ze erg ver mee kunnen komen :-D Erg plezierig pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

Citaat van: lo op december 03, 2009, 18:57:45
De accuphase klinkt niet persé warmer vind ik. Hij klinkt enorm precies en authentiek, voorzover dat objectief te beoordelen is. Hij is licht sprankelender (wat een woord hè :-D) dan de PM14. Betere resolutie misschien? Op volume wordt de afstand groter, feitelijk ook logisch om dat dan alle microdetails en dynamiek tot uiting komen. Feit is natuurlijk ook dat ik een totaal andere speaker heb dan jij. De dynaudio's staan bekend om ingetogenheid, precizie en authenticiteit. Hierdoor trekken de totale combinaties vaak niet in eerste instantie de aandacht om dat het niet "spetterend" is. Maar geven op termijn de meeste luister vreugde.
De accuphase is absoluut de betere versterker, echter had ik het verschil met de PM14 groter verwacht nopompom

groet,

lo


Mijn eigen vergelijk met de PM14mk2 ki en de Accuphase E-408 was trouwens met andere boxen en andere cd speler en andere kabels .

Ik had toen als boxen de B&W - Nautilus 804
De cd speler was de : Marantz - SA11S1
Een rampzalig audiorack van blik
Veel simpelere bekabeling dan mijn huidige kabels
Geen netfilter zoals mijn huidige PS audio maar een eenvoudige HMS - Energia
Alle tweaks van Fritz de With had ik toen nog niet

Kortom een totaal andere situatie dan mijn huidige situatie .
Ik zou ook totaal niet weten hoe een vergelijkingtest in mijn huidige situatie zou uitpakken .
Ik zou er trouwens wel erg benieuwd naar zijn wat mijn conclusie nu zou wezen met mijn huidige set na alle veranderingen .
Misschien reageerde de Accuphase E-408 erg gunstig op de oude B&W boxen , ik heb eigenlijk ook nog nooit een andere versterker dan mijn E-408 op mijn huidige Focal boxen gehad .

Dus met andere worden al mijn bevindingen met betrekking tot het vergelijk tussen beide versterkers destijds was in een totaal andere set samenstelling dan mijn huidige , heb daarom ook totaal geen idee wat de PM14mk2 ki op dit moment zou presteren in mijn set .





Groeten  EDWIN  B

joep

#116
Hi Lo. Ook ik ben aan het overwegen om een andere set aan te schaffen. Wat ik hier lees heb ik ook een beetje als je naar een nieuwe versterker luistert. Natuurlijk wil je dat de nieuwe een verbetering is. Maar als hij je niet 100% kan overtuigen wat dan? Dan kijk je nog en goed naar de prijs en wat ge er voor krijgt. Een E-450 kost zo'n 6800 euro. Daar gaat een eventuele inruil of verkoop van de oude versterker van af. Dus laten we zeggen dat je in een gunstig geval er een 5400 euro op tafel moet komen voor de nieuwe versterker de jouwe is. 5400 euro voor een verschil dat toch maar moeilijk te ontdekken is. Ik zit te denken aan de aanschaf van een Classé set. Versterker plus cd speler. De versterker CAP 2100 6000 euro plus CDp102 4460 euro maakt 10.500 euro. Ruil ik mijn oude spullen is en stel ik maak er 2500 euro voor dan moet ik nog altijd 8000 euro op tafel leggen. Er is zeker een verschil en misschien wel een verbetering maar hoeveel verbetering mag je verwachten voor 5400 of 8000 euro?

Lees verder over mijn luxe probleem op http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,3514.120.html

drees62

Volgens mij is dit de zoveelste variant van the TNT FleXy Table:

http://www.tnt-audio.com/clinica/flexye.html

Mooi gedaan Lo, vooral met dat glas erin. Ik zit er aan te denken om in de kerstvakantie ook een variant ervan te gaan bouwen. Succes met je luistertest, ben benieuwd wat het gaat worden!

Citaat van: lo op december 03, 2009, 18:45:23
Hoi Edwin,

Best een mooi rekkie hè :-D. Ik heb vooraf wel een aantal audiomeubels bekeken maar welke dat waren weet ik niet meer. Ik had hem al gemaakt toen ik de eerste marantz "range" set nog had. Die zijn minder diep en was toen een 3 poots meubel. Naderhande met de "premium lijn" een 4 poter van gemaakt om dat de speakerterminals van de PM 14 precies in t midden zitten. De componetplanken zijn op diverse hoogtes instelbaar afh van component hoogte zonder dat er iets aan de totaal maat (en glazen panelen) wijzigt

Ik hoop dat hij nog iets meer bij trekt mbt verschil in geluid tov PM14 :-D Hij is wel krachtiger en dynamischer, getest met opera van Rosini op oorlogsnivo :evil:

groet,

lo

lo

#118
Citaat van: drees62 op december 04, 2009, 18:05:36
Volgens mij is dit de zoveelste variant van the TNT FleXy Table:

http://www.tnt-audio.com/clinica/flexye.html

Mooi gedaan Lo, vooral met dat glas erin. Ik zit er aan te denken om in de kerstvakantie ook een variant ervan te gaan bouwen. Succes met je luistertest, ben benieuwd wat het gaat worden!


Hey, dat was hem inderdaad :yes:. Daar komt mijn oorspronkelijke inspiratie vandaan. Ik had bedacht om de 3e poot aan de achterzijde te houden en dus 2 voor. Boven en onderplaat iets groter tbv glazen panelen (zoals ik al ergens gemeld heb, laten maken bij jonbloed&zn in Tilburg) De component panelen aan de achterkant korter waardoor ik een soort van U-profiel, ook van MDF overigens, kon plaatsen tussen de boven- en onderplaat om mijn kabels netjes uit het zicht op te bergen. elaas is dit komen ter vervallen bij de overgang naar de PM14 omdat die dieper was dan mijn eerste PM7000 en de speaker terminals zitten in het midden :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Citaat van: HiFi gek op december 04, 2009, 14:20:51

Mijn eigen vergelijk met de PM14mk2 ki en de Accuphase E-408 was trouwens met andere boxen en andere cd speler en andere kabels .

Ik had toen als boxen de B&W - Nautilus 804
De cd speler was de : Marantz - SA11S1
Een rampzalig audiorack van blik
Veel simpelere bekabeling dan mijn huidige kabels
Geen netfilter zoals mijn huidige PS audio maar een eenvoudige HMS - Energia
Alle tweaks van Fritz de With had ik toen nog niet

Kortom een totaal andere situatie dan mijn huidige situatie .
Ik zou ook totaal niet weten hoe een vergelijkingtest in mijn huidige situatie zou uitpakken .
Ik zou er trouwens wel erg benieuwd naar zijn wat mijn conclusie nu zou wezen met mijn huidige set na alle veranderingen .
Misschien reageerde de Accuphase E-408 erg gunstig op de oude B&W boxen , ik heb eigenlijk ook nog nooit een andere versterker dan mijn E-408 op mijn huidige Focal boxen gehad .

Dus met andere worden al mijn bevindingen met betrekking tot het vergelijk tussen beide versterkers destijds was in een totaal andere set samenstelling dan mijn huidige , heb daarom ook totaal geen idee wat de PM14mk2 ki op dit moment zou presteren in mijn set .





Groeten  EDWIN  B

Hoi Edwin,

Zou nog wel eens mooi zijn hè de vergelijking maken in jou set tussen de accuphase e-408 en de PM14mk2KI. Misschien dat ik de mijne nog eens onder de arm pak en naar jou toe kom dan weten we het gelijk :yes:
Wordt vervolgd  :evil:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.