De set van lo

Gestart door lo, oktober 14, 2009, 13:51:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

lo

Stand van zaken tot nu toe:

Rond een uur of 12 vanmiddag is de accuphase e-450 aangezet. Inmiddels al diverse CD's er doorheen geskipt.
Klank is fris en helder, met een erg mooi en gecontroleerd laag. Sound stage is Breed, er komen redelijk wat instrumenten buiten de speakers, en behoorlijk diep. Dit wijkt niet zo heel erg veel af van de PM14 echter het staat meer los van elkaar. Veel meer microdetail. Klankkasten blijven doorklinken en sterven niet voortijdig uit. Zang in een ruimte met echo is geweldig. Kracht en dynamiek lijken te zijn toegenomen echter moet dit nog met de goede CD's uitproberen. Tot zover de eerste indrukken :-D :-D :-D Genieten :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

Citaat van: lo op december 01, 2009, 19:01:02
Edwin,

Kun jij bij jou versterker met banaanpluggen werken? Bij de e-450 kennelijk niet. Zou wel handig zijn om om te pluggen van de PM14 naar de e-450 :lol: Een ander alternatief is tijdelijk spades aan de speakerdraad zetten, echter de diameter van de centrale pin in de speakerterminal op de e-450 is behoorlijk aan de maat (dik). Het zijn wel overmaatse speakerterminals zeg :yes:. Kunnen een heleboel van mijn 4 kwadraat mm kabeltjes in :-D

Ik hoor het wel

groet,

lo

PS je hebt PM


Je PM heb ik inmiddels beantwoord .


En je vraag , ook op de E-408 kun je geen banaan stekkers kwijt .

Dat was ook voor mij een probleem omdat ik op de oude PM14mk2 ki ook speakerkabels gebruikte met banaanpluggen .
Ik stopte de banaanpluggen jaren lang overdwars in die grote gaten die bedoeld zijn voor blanke draad , dus haaks in de klemmen .
Dat gaat prima , zo heb ik uiteindelijk 3.5 jaar geluisterd .

Een half jaar terug heb ik mijn banaanpluggen uiteindelijk toch vervangen voor die bekende WBT spades met die 2 inbusboutjes erin , ook aan de speakerzijde zelf de pluggen vervangen door WBT spades .

Dus van volledig banaanpluggen naar volledig WBT spades .

En je vraagt je vast af of je dat kan horen omdat het kontakt nu veel beter is dan met banaan , ik hoor het verschil wel al is het maar weinig .
Ik heb nu het best mogelijke kontakt wat mogelijk is , die WBT spades zijn de beste die er te koop zijn , ze raken ook nooit los omdat ze een speciaal klemsysteem hebben , het kontakt inklem vlak bestaat uit 2 verschillende lagen met speciale konstruktie waardoor er een soort veerspaning met hoge druk ontstaat .

Normale standaard spades moet je niet kopen of monteren omdat die deze konstruktie niet hebben en daardoor vaak loskomen en je om de haverklap je speakerklemmen weer aan kan draaien omdat ze steeds weer loskomen .
Dit is helaas een bekend probleem in de hifi .



Groeten  EDWIN  B

lo

Citaat van: HiFi gek op december 01, 2009, 22:31:27

Je PM heb ik inmiddels beantwoord .


En je vraag , ook op de E-408 kun je geen banaan stekkers kwijt .

Dat was ook voor mij een probleem omdat ik op de oude PM14mk2 ki ook speakerkabels gebruikte met banaanpluggen .
Ik stopte de banaanpluggen jaren lang overdwars in die grote gaten die bedoeld zijn voor blanke draad , dus haaks in de klemmen .
Dat gaat prima , zo heb ik uiteindelijk 3.5 jaar geluisterd .

Een half jaar terug heb ik mijn banaanpluggen uiteindelijk toch vervangen voor die bekende WBT spades met die 2 inbusboutjes erin , ook aan de speakerzijde zelf de pluggen vervangen door WBT spades .

Dus van volledig banaanpluggen naar volledig WBT spades .

En je vraagt je vast af of je dat kan horen omdat het kontakt nu veel beter is dan met banaan , ik hoor het verschil wel al is het maar weinig .
Ik heb nu het best mogelijke kontakt wat mogelijk is , die WBT spades zijn de beste die er te koop zijn , ze raken ook nooit los omdat ze een speciaal klemsysteem hebben , het kontakt inklem vlak bestaat uit 2 verschillende lagen met speciale konstruktie waardoor er een soort veerspaning met hoge druk ontstaat .

Normale standaard spades moet je niet kopen of monteren omdat die deze konstruktie niet hebben en daardoor vaak loskomen en je om de haverklap je speakerklemmen weer aan kan draaien omdat ze steeds weer loskomen .
Dit is helaas een bekend probleem in de hifi .



Groeten  EDWIN  B

Hoi Edwin,

Ik had he pm gezien.
Gek dat jij standaard met banaan pluggen draaide :-) Ik stop het liefst gewoon de blanke draad er in. Dat is volgens mij het beste contact. Spades zou ik dus nu tijdelijk willen gebruiken om te kunnen wisselen tussen beide amps :yes:. Ik begrijp uit jou uitleg dat dat in ieder geval mogelijk is. Dank je :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

Citaat van: lo op december 01, 2009, 19:10:26
Stand van zaken tot nu toe:

Rond een uur of 12 vanmiddag is de accuphase e-450 aangezet. Inmiddels al diverse CD's er doorheen geskipt.
Klank is fris en helder, met een erg mooi en gecontroleerd laag. Sound stage is Breed, er komen redelijk wat instrumenten buiten de speakers, en behoorlijk diep. Dit wijkt niet zo heel erg veel af van de PM14 echter het staat meer los van elkaar. Veel meer microdetail. Klankkasten blijven doorklinken en sterven niet voortijdig uit. Zang in een ruimte met echo is geweldig. Kracht en dynamiek lijken te zijn toegenomen echter moet dit nog met de goede CD's uitproberen. Tot zover de eerste indrukken :-D :-D :-D Genieten :yes:

groet,

lo


Vergeet vooral niet dat de versterker nog moet inspelen , de klank gaat nog aanzienlijk beter worden zul je gaan merken .
Als je morgen weer gaat luisteren op de 2de dag zul je een duidelijke toename merken in het gehele geluidsbeeld , mits je hem 24 uur per dag laat inspelen .


Veel luisterplezier maar .



Groeten  EDWIN  B

lo

Citaat van: HiFi gek op december 01, 2009, 22:51:33

Vergeet vooral niet dat de versterker nog moet inspelen , de klank gaat nog aanzienlijk beter worden zul je gaan merken .
Als je morgen weer gaat luisteren op de 2de dag zul je een duidelijke toename merken in het gehele geluidsbeeld , mits je hem 24 uur per dag laat inspelen .


Veel luisterplezier maar .



Groeten  EDWIN  B

Ga zometeen te kooi, en de versterker staat nu op de tuner zachtjes te spelen. Wat opvalt is dat er een erg gedetaileerd en realistisch geluidsbeeld ontstaat. Zojuist naar de film "transporter 2" gekeken waarin op enig moment een scene is waarbij in een auto (de audi dacht ik) de gordels werden aan gedaan. Het gieren van de gordel in zijn bovenste bevestiging tijdens uit trekken klonk precies zoals het is :-D
Het belooft wat :-D :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

MadVillain

Ooit eens, later als ik groot ben ga ik ook aan de Accuphase  8-)

Hoe lang mag je hem aan de tand voelen?

lo

Citaat van: MadVillain op december 01, 2009, 23:27:58
Ooit eens, later als ik groot ben ga ik ook aan de Accuphase  8-)

Hoe lang mag je hem aan de tand voelen?

Ben je nu klein dan :-D
Ik mag hem tot volgende week dinsdag houden :yes: en dan, ja dan :? Wie weet :wink:

Groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

MadVillain

Met de jaren ook alleen maar kleiner :P


En is hij al een beetje ingespeeld? En is er al verschil te merken tussen de 1e paar uur en nu?

lo

Citaat van: MadVillain op december 02, 2009, 11:14:38
Met de jaren ook alleen maar kleiner :P


En is hij al een beetje ingespeeld? En is er al verschil te merken tussen de 1e paar uur en nu?

Tsja, dat krijg je van ouder worden hè :-D
Hij wordt inderdaad al wat losser volgens mij. Nog even naar "Rosini" zitten luisteren op een volume van zeg maar 10 voor 12 en dat heeft absoluut geen last  van compressie oid. De gehele stage blijft netjes overeind in de goede verhoudingen, erg dynamisch en met behoud van microdetail. Ook Roger Waters amused to death nog even er in gehad. Het honden geblaf is nog realistischer en verfijnder. Nr 8, het nummer met de voorbij trekkende arreslee, begint met het kappen van een ............. boom zegt iedereen. Nou volgens mij is dat het kappen van een ijswak. Je hoort de ijs splinters "zingen" als ze neer vallen op het gladde ijs. Ik hoor ook dat hij na een aantal slagen een slag maakt die tussen de 50cm en 1 mtr verder naar links is. Ik heb het hier al met meerdere mensen over gehad maar iedereen blijft bij kappen boom. Ben ik gek of horen zij het niet goed :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

MadVillain

Hmmm, qua geluid kan ik me het wel indenken dat het juist het kappen van ijs is. Ik vond het al een beetje klinken als nep hout.
Maar die details qua vallen ed, waren mij nog niet opgevallen.

Kan ook zijn dat de sets van die andere mensen gewoon niet goed genoeg zijn om die details te laten horen dat het ijs is.

HiFi gek

Citaat van: lo op december 02, 2009, 13:31:47
Nr 8, het nummer met de voorbij trekkende arreslee, begint met het kappen van een ............. boom zegt iedereen. Nou volgens mij is dat het kappen van een ijswak. Je hoort de ijs splinters "zingen" als ze neer vallen op het gladde ijs. Ik hoor ook dat hij na een aantal slagen een slag maakt die tussen de 50cm en 1 mtr verder naar links is. Ik heb het hier al met meerdere mensen over gehad maar iedereen blijft bij kappen boom. Ben ik gek of horen zij het niet goed :-D

groet,

lo


Roger Waters - Amused to Death



Ik hoor ook heel duidelijk de ijssplinters neervallen .

Klap 1 , 2 , 3 , 4,  vinden exact tussen de speakers plaats en zijn helder van klank , de splinters vallen iets naar rechts uit het midden .
Klap 5 en 6 zijn iets uit het midden naar het linkerkanaal en zijn dof van klank , de splinters vallen ook iets naar links uit het midden .
Klap 7 , 8 , 9  komen weer exact uit het midden maar zijn ook dof van klank en de splinters vallen naar rechts iets uit het midden + dat ik nu de splinters hoger in het geluidsbeeld hoor vallen .
Klap 10 komt uit het rechter kanaal iets uit het midden en is ook dof van klank , de splinters vallen ook iets naar rechts uit het midden + dat de splinters ook hoog in het geluidsbeeld vallen .



Zo hoor ik het thuis .



Groeten  EDWIN  B

lo

Citaat van: HiFi gek op december 02, 2009, 17:54:54

Roger Waters - Amused to Death



Ik hoor ook heel duidelijk de ijssplinters neervallen .

Klap 1 , 2 , 3 , 4,  vinden exact tussen de speakers plaats en zijn helder van klank , de splinters vallen iets naar rechts uit het midden .
Klap 5 en 6 zijn iets uit het midden naar het linkerkanaal en zijn dof van klank , de splinters vallen ook iets naar links uit het midden .
Klap 7 , 8 , 9  komen weer exact uit het midden maar zijn ook dof van klank en de splinters vallen naar rechts iets uit het midden + dat ik nu de splinters hoger in het geluidsbeeld hoor vallen .
Klap 10 komt uit het rechter kanaal iets uit het midden en is ook dof van klank , de splinters vallen ook iets naar rechts uit het midden + dat de splinters ook hoog in het geluidsbeeld vallen .



Zo hoor ik het thuis .



Groeten  EDWIN  B

Edwin, fantastisch :yes: dat jij hetzelfde waarneemt als ik. Ik was al bang dat er iets met mij mis was :-D. Hoor jij ook de ijs splinters feitelijk een "zingend"geluid maken na neer komen? Met de accuphase hoor ik dat erg duidelijk :yes: notworthy

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Roland65

en dat allemaal na 1 nachtje vorst :wink:
Marantz SR7001, CD6002, DV6500, CD52MKIISE, SD52, SONY STR 420, BNS Jubilee
RA-sub Model1
Mission M35, M30, M3c2
MIT analoge Interlink
Oehlbach Blue nf113 digitale interlink
Canare 4s8
Philips SL400i Streamium
Sony dvd recorder RDR-HX520

Mexicaanse Hond


WimPeu

Citaat van: HiFi gek op december 02, 2009, 17:54:54

Roger Waters - Amused to Death



Ik hoor ook heel duidelijk de ijssplinters neervallen .

Klap 1 , 2 , 3 , 4,  vinden exact tussen de speakers plaats en zijn helder van klank , de splinters vallen iets naar rechts uit het midden .
Klap 5 en 6 zijn iets uit het midden naar het linkerkanaal en zijn dof van klank , de splinters vallen ook iets naar links uit het midden .
Klap 7 , 8 , 9  komen weer exact uit het midden maar zijn ook dof van klank en de splinters vallen naar rechts iets uit het midden + dat ik nu de splinters hoger in het geluidsbeeld hoor vallen .
Klap 10 komt uit het rechter kanaal iets uit het midden en is ook dof van klank , de splinters vallen ook iets naar rechts uit het midden + dat de splinters ook hoog in het geluidsbeeld vallen .



Zo hoor ik het thuis .



Groeten  EDWIN  B

Met mijn Denon hoor ik de klappen niet eens  :wink:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES