De set van lo

Gestart door lo, oktober 14, 2009, 13:51:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

lo

Citaat van: MadVillain op november 30, 2009, 22:59:41
sorry dat ik jou topic vervuil maar ik vind het wel passen.

zelf moet ik de pm95 in klasse a stand een half uur laten opwarmen anders klinkt het echt te plat. daarna gaat het losjes en breder klinken.

maar om hem in klasse a 24/7 an te laten is in stroomverbuik erg duur :-(

Geldt dat ook als hij geen bronsignaal krijgt?
Als dat zo is dan is dat jammer ja, maar niets aan te doen :no:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Op dit moment in afwachting van de "demo-accuphase" :-D
Nog even tijd gevonden om wat foto's te schieten van mijn "audiofiele" hulp stereo meubel. Bij deze wil ik jullie daar over berichten.

1e foto geeft een gedetaileerd overzicht van de gelamineerde totaal constructie van verbinding bovenblad middels dempende hout consoles naar de van speciaal hout vervaardigde base-plates :-D Eea is zorgvuldig geselecteerd op interne demping en zoals jullie begrijpen ben ik hierbij niet over 1 nacht ijs gegaan. :no:. Het bovenblad is ook gelamineerd opgebouwd om de trillingen van mijn TV toestel, wat hier dus op komt, vlekkeloos te dempen naar de rest van de set.

2e foto geeft een totaal overzicht van hoe het totaal komt te staan excl TV en accuphase

3e foto geeft nog een mooie kijk op de "gebronsde high-end schroeven" die gebruikt zijn om eea met elkaar te verbinden. De schroeven zijn ook weer geselecteerd op legerings samenstelling :-D

Zoals ik al aangaf zijn kosten nog moeite gespaard om de accuphase netjes te ontvangen.
By the way bestellingen kunnen via PM aan mij worden doorgegeven, ik verwacht natuurlijk een storm loop.
De onderste kast heb ik ook gemaakt maar hier was ik zo mee klaar. Dat is ook te zien denk ik :-D

groet,

lo





Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

BernHardN

schitterend, je vak als meubelmaker gemist zie ik..........

Mexicaanse Hond

Nu nog een bijpassende audiofiele stoel met hetzelfde compromisloze ontwerp en afwerkingsniveau... :-D

Vlearmoes

Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

lo

Mijn hartelijke dank voor alle lovende kritieken op mijn "meubeltje". De accuphase e-450 is inmiddels aangesloten en staat te spelen. Voorals nog  :-D :-D :-D :-D :-D :-D :kwijl: :kwijl:

Nu weer gauw luisteren :evil:

groet,

lo

PS bestellingen voor meubel kunne geplaatst worden :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

BernHardN


Dennis E36

#82
Die Accuphase zal zeker wel lekker klinken! Hij kost ook een paar stuivers..... clown1

Maargoed...de PM14 is ook nog wel wat waard...al is het in verhouding niet veel :schater:
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

HiFi gek

Citaat van: Marantz 81 op november 30, 2009, 19:51:27
als het goed is is dat idd de versterker van edwin  :-)  echt een prachtig ding

toen ik de eerste keer bij edwin was toen gingen we even kijken naar de versterker en toen zette hij die wijzertjes aan (stonden uit) en vondt dat echt super mooi  :kwijl: :yes:

wat ook een beetje vreemd was dat er loudness opzit  :roll:

ik zoek nog financiele steun :lol: voor een accuphase  notworthy



Nee , dat is de mijne niet .
De foto is van de opvolger van de mijne , ik heb de oude E-408 .
Op de foto staat de huidige E-450 , kijk maar eens goed dan kun je 450 zien staan .

De E-408 en E-450 zien er precies hetzelfde uit voor zover ik weet , vandaar de vergissing om ze door elkaar te halen .



Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

Citaat van: lo op november 30, 2009, 21:42:02
Om in te spelen laat ik de versterker 24uur/dag muziek maken :yes:. Dit zal na een dag of 4 in orde zijn denk ik. Vervolgens zal hij zodra wij wakker zijn weer aan het werk moeten. Bij ons speelt er altijd muziek. Het zij CD of tuner of TV maar altijd.  :-D De spanning gaat nooit van de apparaten en de on/of schakelaars staan altijd op on :yes:
De temperatuur meter van mijn PM 14 staat nooit links (koud) in het venstertje :no:

Je moet je spullen een beetje vertroetelen en ze het niet koud laten krijgen :angel:

groet,

lo


Bij mij staat zowel de SA7-S1 als de E-408 ook 24 uur per dag aan .

Dit doe ik al meer dan 1 jaar inmiddels , en op aanraden van , je raad het vast al : Fritz de With .

De apparatuur is zodoende kontinu op bedrijfs temperatuur en leverd dus altijd direct maximale prestaties daardoor .
Als ik alles uitzet en de volgende dag alles weer aan dan schrik ik me rot van de teruggang in het geluid , het duurd dan ongeveer weer een volle dag voor de apparatuur weer 100% op klank is gekomen .
Om die reden zou ik dus nooit maximale prestaties hebben wanneer ik alles na het luisteren uitzet i.v.m . die genoemde volle dag noodzakelijk opwarmen .

Het klinkt wat vreemd misschien , maar ik hoor de verschillen duidelijk .



Groeten  EDWIN  B

Marantz 81

ah ok  :-)

ik zet mijn apparatuur ook gewoon uit als ik niet luister ,zet het wel een half uur voordat ik ga luisteren aan  :yes:

de SA7001KI heeft vandaag wel weer 10 uur staan in te spelen met alles aan op laag niveau

HiFi gek

Citaat van: MadVillain op november 30, 2009, 22:59:41
sorry dat ik jou topic vervuil maar ik vind het wel passen.

zelf moet ik de pm95 in klasse a stand een half uur laten opwarmen anders klinkt het echt te plat. daarna gaat het losjes en breder klinken.

maar om hem in klasse a 24/7 an te laten is in stroomverbuik erg duur :-(


Moet je niet aan beginnen met een klasse A versterker , de boel wordt zo heet inwendig dat het niet bevoordelijk meer is + de stroom rekening zou schrikbarend hoog zijn aan het einde van het jaar .

Mijn versterker verbruikt maar iets van 24 watt in ruststand en is geen klasse A , dan kan het wel .



Groeten  EDWIN  B

lo

Citaat van: Mexicaanse Hond op december 01, 2009, 10:50:27
Nu nog een bijpassende audiofiele stoel met hetzelfde compromisloze ontwerp en afwerkingsniveau... :-D

Heb ik hoor kijk maar :-D
Hij zit fantastisch. Je krijgt de ultieme muziek beleving. AB op een stokje. Alleen moeilijk loskomen als ie je goed vast heeft :schater:

groet,

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Citaat van: BernHardN op december 01, 2009, 14:07:32
heb al 1 gevonden



Verdorie waar heb je die zosnel gevonden :? :-D
Als ik dat geweten had, dan had ik me al die moeite niet hoeven doen :no:. Nachten wakker gelegen van het ontwerp :schater:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

#89
Edwin,

Kun jij bij jou versterker met banaanpluggen werken? Bij de e-450 kennelijk niet. Zou wel handig zijn om om te pluggen van de PM14 naar de e-450 :lol: Een ander alternatief is tijdelijk spades aan de speakerdraad zetten, echter de diameter van de centrale pin in de speakerterminal op de e-450 is behoorlijk aan de maat (dik). Het zijn wel overmaatse speakerterminals zeg :yes:. Kunnen een heleboel van mijn 4 kwadraat mm kabeltjes in :-D

Ik hoor het wel

groet,

lo

PS je hebt PM
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.