De set van lo

Gestart door lo, oktober 14, 2009, 13:51:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Marantz 81

veel luisterplezier met Accuphase  :-)

ligt natuurlijk ook aan de speakers ,maar de laagweergave bij edwin is zo indrukwekkend en kernachtig  :kwijl:

lo

Citaat van: Marantz 81 op november 28, 2009, 20:28:14
veel luisterplezier met Accuphase  :-)

ligt natuurlijk ook aan de speakers ,maar de laagweergave bij edwin is zo indrukwekkend en kernachtig  :kwijl:

Dank je :-D

De Focal electra 1037 BE is inderdaad een andere speaker dan de S3.4. Edwin heeft het voordeel dat hij zijn speakers een behoorlijk eind uit de muur kan zetten. Dat kan ik ook maar dan wordt het waarschijnlijk een eengezins woning ipv een gezinswoning, en dat willen we niet :no:
Verder moet je ruimte natuurlijk met een groot woofer oppervlak om kunnen, ofwel ruimte afmetingen en akoestiek. Ik heb ooit eens de dynaudio s5.4 binnen gehad met 2x20cm woofer en dit was te veel van het goede :yes:. Vandaar dat ik bij de configuratie van de s3.4 wil blijven. Zoals ik laatst elders omschreef zou ik nog wel eens voor de dynaudio confidence C2 willen gaan. Waarschijnlijk wordt deze lijn binnen nu en een aantal jaar vervangen :kwijl:. Als ik een versterker upgrade wil doen moet ie hier in de toekomst dus ook mee om kunnen :evil:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Citaat van: HiFi gek op november 28, 2009, 17:27:29

Of de Marantz MA9-S2 /SC7-S2 combinatie beter zal zijn dan de E-450 betwijfel ik , het zal wel volledig anders klinken , vooral qua klankkleur .
Zo zullen beide merken hun aspecten op een bepaald punt in de weergave leggen , wat voor hun ontwerp filosofie staat  .
Dan is het aan de luisteraar wat zijn voorkeur heeft .
In deze prijsklasse kom je geen grote verbeteringen meer tegen , die zijn vaak nog maar subtiel te noemen , het wordt dan eerder die genoemde klankkleur die beslissend gaat worden .



Groeten  EDWIN  B


Edwin,

Zijn de geintegreerde versterkers van accuphase zo goed dat je kunt betwijfelen of de marantz reference voor en eind versterkers beter zijn? Ik weet wel dat het bij viceadmiraal (Fritz) werkelijk geweldig klonk. Detail, helderheid, dynamiek, kracht, stereo beeld breedte en diepte (hier was ik echt van onder de indruk). De speakers spelen natuurlijk ook een belangrijke rol maar ik denk dat stereobeeld toch het meest wordt bepaald door het materiaal voor de speakers en de speaker plaatsing. Of zit ik er compleet naast :|

Heb jij thuis ook zo'n stereobeeld? 8-)

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

Gaaf om jullie ervaringen te lezen betreft al deze, met recht, high-end hardware, welke voor velen van ons buiten het bereik liggen. Zelf hoop ik ook nog een keer zo `n set ergens te kunnen beluisteren :yes:.


Sander.

lo

Citaat van: xander32 op november 29, 2009, 20:11:03
Gaaf om jullie ervaringen te lezen betreft al deze, met recht, high-end hardware, welke voor velen van ons buiten het bereik liggen. Zelf hoop ik ook nog een keer zo `n set ergens te kunnen beluisteren :yes:.


Sander.

De mogelijkheden binnen de forum leden worden rap groter zoals je ziet.  :yes:
Er is ongetwijfeld iemand bij wie je eens op de koffie of thee kunt gaan :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

Citaat van: xander32 op november 29, 2009, 20:11:03
Gaaf om jullie ervaringen te lezen betreft al deze, met recht, high-end hardware, welke voor velen van ons buiten het bereik liggen. Zelf hoop ik ook nog een keer zo `n set ergens te kunnen beluisteren :yes:.


Sander.

nou de set die jezelf hebt is ook niet misselijk anders  :wink:  als je dat aan stereo geluid had uitgegeven had je al een heeel eind op weg geweest naar een high end set geweest  :-)

HiFi gek

#51
Citaat van: lo op november 29, 2009, 19:53:52

Edwin,

Zijn de geintegreerde versterkers van accuphase zo goed dat je kunt betwijfelen of de marantz reference voor en eind versterkers beter zijn? Ik weet wel dat het bij viceadmiraal (Fritz) werkelijk geweldig klonk. Detail, helderheid, dynamiek, kracht, stereo beeld breedte en diepte (hier was ik echt van onder de indruk). De speakers spelen natuurlijk ook een belangrijke rol maar ik denk dat stereobeeld toch het meest wordt bepaald door het materiaal voor de speakers en de speaker plaatsing. Of zit ik er compleet naast :|

Heb jij thuis ook zo'n stereobeeld? 8-)

groet,

lo


LO


Of de marantz MA9-S2 / SC7-S2 beter of slechter zijn kan ik niet zeggen omdat ik het simpelweg nooit uitgetest hebt .
Accuphase behoort tot de absolute wereldtop , Marantz helaas niet .
De geïntegreerde Accuphase versterkers behoren in hun klasse ook tot de wereldtop .
Zoals ik al vermelde heeft een Accuphase een veel mooiere en aangenamere klankkleur dan Marantz , lees warmer en sprankelender  , maar daar moet je dan ook van houden of juist niet .
Een Marantz klinkt killer qua klankkleur .


Wat Fritz zijn set betreft .
Fritz is vele jaren bezig geweest om het zo ver te krijgen als het nu is , vergis je niet in zijn Siltech bekabeling .
Ik heb even de Siltech prijslijst erbij gepakt , ik durf het bedrag niet te vermelden achter Fritz zijn rug om , maar het bedrag is echt werkelijk ongekend hoog , veel duurder zelfs dan mijn eigen komplete set .
Dan heeft hij ook nog eens alles getweakt tot het uiterste .
IK wil hiermee zeggen dat je je eigen set beter maar niet met zijn set kunt gaan vergelijken , er zullen in heel Nederland maar weinig mensen zijn die zoveel te besteden hebben .

En toch ben ik zelf apetrots dat Fritz over mijn set zegt dat ik het heel goed voor elkaar hebt .
Als ik er de juiste Siltech kabels aan hangt kan ik volgens Fritz zijn zeggen zijn set erg dicht benaderen .
Laatst nam Fritz een Siltech interlink uit de Signature G6 klasse mee naar mij toe om uit te proberen op mijn set , we waren allebij zeer entousiast over de kwaliteiten die mijn set toen liet horen .

Nu schat ik dat ik op ongeveer 75 a 80 % van Fritz af zit .

Mijn Focal's + de SA7-S1 + de Accuphase E-408 hebben het zeker in zich om uit te groeien tot een top systeem volgens Fritz .
Het hangt er dus in sterke mate van af hoe ver ik wil gaan met de bekabeling , erg ver kan ik je melden .
Dat gaat helaas nog wel een aantal jaren duren vrees ik , de door mij gewenste Siltech kabels zijn erg duur .
Gelukkig heb ik de netsnoeren sinds vorig jaar al voor elkaar , 2 maal Siltech Ruby Hill G6 (satt versie ) .
Nu als eerste die interlink van 2400 euro kopen en de speakerkabels koop ik tweedehands omdat die ruim 8.000 euro kosten in 2 maal 2.50 meter .
Daarna nog experimenteren met ontkoppelaars van het bekende HARMONIX .


DAN KAN OOK IK ZEGGEN DAT IK EINDELIJK KLAAR BEN , WORDT OOK WEL EENS TIJD OOK ZEG .



Groeten  EDWIN  B

xander32

Citaat van: Marantz 81 op november 29, 2009, 20:35:21
nou de set die jezelf hebt is ook niet misselijk anders  :wink:  als je dat aan stereo geluid had uitgegeven had je al een heeel eind op weg geweest naar een high end set geweest  :-)
Ik weet `t, dat hebben wij ook in overweging genomen. Uiteindelijk toch voor de ht-set gegaan daar wij ook enorm van een film kunnen genieten :yes:.

En nu weer on-topic, Lo excuses voor `t vervuilen van jouw topic :lol:.

Sander.

lo

Citaat van: xander32 op november 29, 2009, 21:24:30
Ik weet `t, dat hebben wij ook in overweging genomen. Uiteindelijk toch voor de ht-set gegaan daar wij ook enorm van een film kunnen genieten :yes:.

En nu weer on-topic, Lo excuses voor `t vervuilen van jouw topic :lol:.

Sander.

No problem hoor met zijn allen gaan we gewoon recht door (de goede kant op dus) :-D :-D :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

#54
Verdorie, net een heel verhaal als reactie op Edwin zitten typen, is het als sneeuw voor de zon verdwenen :cry:

Edwin,

Fritz zijn "setje" is inderdaad van uitzonderlijke klasse wat het gevolg is van zijn toewijding op diverse vlakken. Belangrijkste motivator voor hem zal ongetwijfeld de 1 op 1 reproductie van zijn muziek opnames zijn. En tsja dan is het logisch dat je er iets meer eurotjes in stopt. :-D

Ik wil kijken of accuphase ook mijn setje meer richting de set van Fritz kan krijgen. Naast de eisen die ik al omschreef moet het vooral muzikaal, niet scherp en authentiek (volgens mij erg lastig vast te stellen) worden / zijn.
Dus de verwachtingen zijn hoog gespannen. De verbeteringen moeten in ieder geval significant zijn anders is het de investering niet waard :no:

Mbt kabels en de andere tweaks houdt ik me nog even in eerst dit maar eens afronden, het kan uiteindelijk alleen maar beter worden notworthy

Oh ja nog even op je opmerking terug komen dat je misschien ooit nog wel eens klaar denkt te zijn met je set.
Ik ben bang dat er hier nog wel een aantal inventieve geesten aanwezig zijn die je verbeterdrang dan weer tot het uiterste weten te tergen :evil: :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

Lo

De winst die je zal gaan maken met de E-450 zal waarschijnlijk nog iets groter zijn dan de winst die ik al maakte met mijn E-408 .

De E-450 is namelijk de verbeterde opvolger van mijn E-408 zoals ik al vertelde in een vorig bericht .


Ik ben heel erg benieuwd naar jouw mening , wanneer kan je de versterker ophalen ?




Groeten  EDWIN  B


lo

Citaat van: HiFi gek op november 29, 2009, 21:53:56
Lo

De winst die je zal gaan maken met de E-450 zal waarschijnlijk nog iets groter zijn dan de winst die ik al maakte met mijn E-408 .

De E-450 is namelijk de verbeterde opvolger van mijn E-408 zoals ik al vertelde in een vorig bericht .


Ik ben heel erg benieuwd naar jouw mening , wanneer kan je de versterker ophalen ?




Groeten  EDWIN  B



Ze komen hem dinsdag brengen. Tis een nieuwe want men had geen demo staan :-D
Zit wel een nadeel aan dat ie nog ingespeeld moet worden :| Maar als ie lang genoeg mag blijven staan vind ik dat geen straf  :-D

Als ik met ingang van woensdag slecht bereikbaar ben verontschuldig ik me daar alvast voor :wink:
Ik heb er zin in

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

MadVillain

Ben alweer benieuwd hoe je de accuphase gaat bevallen :D

Marantz 81

ik denk zo goed dat die hem gaat kopen  :-D

cheese

ben ik bang voor........ violent1 violent1 violent1


gr kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge