De set van lo

Gestart door lo, oktober 14, 2009, 13:51:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Cornelis1921

Citaat van: Cornelis1921 op november 30, 2017, 15:54:58
Doe ik Joost: Alvast hartelijk dank voor deze geste. :yes: notworthy byebye :gp:
Joost: PM!
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

lo

Ik ga mijn mening over de KI pearl lite CD's bijstellen. Vanavond nogmaals de CD's beluisterd, nu op een wat hoger volume, vrouw is werken dus dan kan het.  :-D
Naast het feit dat zo nu en dan een instrument wordt 'uitgelicht', zoals ik al aangaf, wordt er ook meer dan voldoende aandacht besteed aan deze instrumenten door ze af en toe een aparte hoofdrol te geven. Eigenlijk wel mooi gedaan vind ik. Daarnaast is er een zeer mooie diepte, naast een breed toneel, in het geluidsbeeld waarneembaar met Judith losjes op de voorgrond.

Conclusie nogmaals, erg leuke CD's waarvan ik me voor kan stellen dat Marantz ze als 'test CD's' gebruikt.

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Cornelis1921

#2102
Ja Leo, ze gaan bij Marantz niet over één nacht ijs bij het produceren van hun testmateriaal. Daarom is het ook zo leuk dat zij ons, als bezoekers, op een speciale wijze een "blik" in hun keuken laten werpen. Nu ik binnenkort Joost zijn exemplaren bij mij in de bus kan verwachten, ga ik er dan ook eens goed voor zitten. Het fenomeen testplaat en test CD is mij volkomen onbekend. Maar laat mij graag verrassen. :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

lo

Heel goed Cor, mooi dat Joost ze naar je toe stuurt, hopelijk kun ook jij je mening bijstellen.
Misschien is de benaming 'test CD' een te beladen begrip, bekijk en beluister ze gewoon als een leuke CD.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Rob46

Mee eens Leo. Ik deel jouw mening dat het prima opnames zijn, en als de genre bij je past, dan heb je er twee cd's bij waar kwalitatief mooie muziek op staat.

Rob46

Doet mij eraan helpen herinneren dat ik nog een cd van Aangenaam Klassiek 2017 moet bestellen. Voor een tientje weer een schijfje met mooie klassieke toppers er bij.........

Cornelis1921

Citaat van: Rob46 op november 30, 2017, 21:44:31
Doet mij eraan helpen herinneren dat ik nog een cd van Aangenaam Klassiek 2017 moet bestellen. Voor een tientje weer een schijfje met mooie klassieke toppers er bij.........
TWEE schijfjes en een waarde-cheque van EUR 5,00, Rob. Je doet jezelf alweer tekort. :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Ik heb er eentje geluisterd en de opnamekwaliteit is prima, daar kan geen twijfel over bestaan. Maar het genre spreekt mij minder aan. En dat geeft enkel wat weer over mijn smaak, mijn persoonlijke voorkeur. Is het jouw smaak, dan heb je er vast twee mooie cd's aan.

sjoek

Helemaal met bovenstaande berichten eens. Persoonlijk vind ik dit heerlijke muziek voor de afwisseling wanneer ik even rustig luisteren wil.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

lo

Vandaag is Jurgen (zep) te gast geweest. Weer erg gezellig geweest. Veel geluisterd, veel verschillende muziek gehoord, veel gekletst, erg veel gekletst... : :-D Moeten we vaker doen!!

Kleinschalige M&G's... een aanrader!
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Paul

Goed om te lezen Leo. Altijd leuk.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

xander32

Dat doen jullie goed; nog steeds Leo on tour 👍🏻.

Citaat van: lo op december 02, 2017, 18:24:20
Vandaag is Jurgen (zep) te gast geweest. Weer erg gezellig geweest. Veel geluisterd, veel verschillende muziek gehoord, veel gekletst, erg veel gekletst... : :-D Moeten we vaker doen!!

Kleinschalige M&G's... een aanrader!

Rob46

De M&G's gaan erg goed op dit forum! Heel erg goed  :yes:

bert50

[emoji106][emoji106][emoji106][emoji106][emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

Zep

Gisteren, voor het eerst, na uitnodiging op bezoek geweest in huize Leo. Afstand zo'n 45 minuutjes dus dat was goed te doen,

En wow, wat woon jij prachtig Leo....wat een mooi huis en wat een mooi landelijk uitzicht! Ook bij binnenkomst kreeg ik een warm gevoel qua sfeer en inrichting....heel stijlvol en rustgevend vond ik het. Eigenlijk voelde ik me meteen thuis ;-)
Over het interieur gesproken: een speciaal plafond tbv de audio heeft Leo laten ophangen waarvan hij mij nog een staaltje liet zien en welke techniek er achter zit. Je ziet er zo eigenlijk niets van maar ik hoorde al gauw dat er geen galm in de huiskamer hing en merkte het ook aan ons stemgeluid. Wat mij betreft vind ik daardoor een gesprek al aangenamer klinken ;-)
Voeg daarbij de vloer met een echt houten toplaag en je hebt een ideale omgeving voor de muziek!

Nu ben ik zelfs voor Brabantse gewoontes enorm verwend geweest met heerlijke kopjes echte Nespresso en een verse appelflap, geflankeerd met stukjes chocolade in een schaaltje. Eens goed kijken hoe Leo al de kabels door de muren heen heeft weggewerkt, zelfs tot aan de keuken toe waar met alle luxe ook nog een setje Dynaudio speakers staan. Dus ga je in de keuken wat lekker eten of koken dan even via de Accuphase de speakers overschakelen en voila....de muziek gaat daar gewoon verder! Nee, ik huize Leo stopt de muziek nooit, gaat gewoon altijd door!

Dus ook tijdens de lunch, lekker soepje en een bord vol heerlijke worst en saucijzenbroodjes (net vers gehaald)...ik ben echt helemaal volgestopt door Leo, pfff ;-)

Wat ik nog wil vertellen, voordat ik over mijn indruk van Leo's set begin, is dat we samen echt fijne gesprekken hebben gehad die veel verder gingen dan audio alleen. Dat je zo via een audio forum mensen leert kennen waarmee je op persoonlijk vlak meer deelt dan enkel de muziek. Dat deel is voor mij heel waardevol en waardeer ik enorm, niet dat het hoeft maar wel heel bijzonder wanneer het er toch is. Soms kom je mensen tegen waarmee je meer kunt delen dan enkel oppervlakkigheden...heel mooi.

Nou, over tot de muziek;

Ik ga heel snel af op mijn eerste indruk en wat me meteen opviel was dat het stereo beeld van Leo breed en diep is. Met mijn ogen dicht kwam het geluid ver buiten de Dynaudio's, zowel van voor naar achter en links naar rechts. Nogmaals met gesloten ogen kon ik de speakers niet aanwijzen. Wat me ook snel opviel was dat de set 2 eigenschappen combineert die je niet snel hoort. Aan de ene kant hoorde ik een schoon en zuiver geluid met veel detail maar aan de andere kant ook een aangename warmte. Potver....dat klinkt echt heel aangenaam zo, een helder geluid maar ook weer lekker vol!
Dat betekent dus ook dat het laag lekker aanwezig is, voor mij zeker een extra dimensie om het geluid ook in je borstkas te kunnen voelen! Maar nu ben ik allergisch voor een flubber laag en die was gelukkig niet aanwezig, nee een mooi strak afgetekend laag waarbinnen de verschillende laagjes mooi te horen waren...top! Volgens Leo op hogere volumes toch heel af en toe een staande golf maar volgens mij ontkomt bijna geen enkele set daaraan aangezien bepaalde opnames gewoon teveel laag hebben toegevoegd. Denk herkenbaar bij veel mensen.
Al met al, met mijn gevoelige oren, heel aangename sound waar je absoluut niet bang hoeft te zijn naar luistervermoeidheid. De dikke Accuphase versterker is toch wel heel gaaf hoor....en de Accuphase cd-player is wel heel bijzonder. De filosofie van Leo om kwalitatieve waardevaste componenten aan te schaffen welke niet de volgende maand weer in prijs gezakt zijn kan ik zeer goed volgen. Gewoon 1 keer goed investeren en nooit meer druk maken....dat geeft ook een rust.
Nou, dat Leo ook helemaal bij de tijd is wordt wel duidelijk met zijn nieuwe Vault, via Spotify en interne HDD streamt Leo er vol op los met zijn tablet....het gemak die je daarmee ervaart is bij hem helemaal duidelijk geworden ;-)
Toch laat Leo de muziek vooral via de DAC van zijn Acuphase lopen wat ik goed begrijp want tijdens het schakelen tussen de DAC's viel me al snel het verschil in geluidskwaliteit op. Via de Accuphase werd er toch een doekje afgetrokken en klonk het meteen meer open en helder, echt duidelijk waarneembaar.

Sja, wat moet ik zeggen....denk niet dat je snel iets kunt verbeteren Leo, heel saai voor jou eigenlijk haha. Slechts alleen nog genieten van de muziek, maar dat zal dan toch weer iedere dag lukken!

Hartelijk dank Leo voor de leuke dag, ik denk toch dat we het eens in de zoveel tijd moeten herhalen....leuke club zo bij elkaar op het forum!
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*