De set van lo

Gestart door lo, oktober 14, 2009, 13:51:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

lo

Jouw laatste opmerking is denk ik de verstandigste met de grootste invloed cq winst.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Matt

Citaat van: lo op juli 16, 2017, 23:17:28
Jouw laatste opmerking is denk ik de verstandigste met de grootste invloed cq winst.
Denk ik ook  :yes:
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Stadium III

Leo hoe bevallen de cd's ?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xander32

Je ziet of hoort hem niet meer; helemaal into the FdW cd's  :yes:

Rob46

Ik ga deze cd's nu ook eens luisteren  :wink:

lo

Citaat van: xander32 op november 29, 2017, 22:02:11
Je ziet of hoort hem niet meer; helemaal into the FdW cd's  :yes:

:schater: :schater:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Citaat van: Rob46 op november 29, 2017, 22:21:58
Ik ga deze cd's nu ook eens luisteren  :wink:

Geniet ervan. HB
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Morgen even tijd maken om mijn bevindingen te vertellen.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

... heb ze aan m'n buurman gegeven, die is er echt super blij mee  pompom: in 2018 mede dankzij FdW geen/minder kersenrovers in zijn boom.


😜

Citaat van: Rob46 op november 29, 2017, 22:21:58
Ik ga deze cd's nu ook eens luisteren  :wink:

lo

#2095
Citaat van: lo op november 29, 2017, 23:17:45
Morgen even tijd maken om mijn bevindingen te vertellen.


Afgelopen zondag de twee KI pearl lite CD's, uitgereikt door Marantz tijdens de Mega M&G van afgelopen 19 november, opgehaald bij StadiumIII. Leuk om weer even met Rob en zijn vrouw bij te kletsen, was eigenlijk alweer veel te lang geleden.

En wat zijn het voor CD's?
Zijn eigenlijk best wel te pruimen om het zo maar eens te zeggen. Bekende nummers van bekende artiesten zwaar overgoten met een Jazz sausje. Niet verwonderlijk, de uitvoerende artiest is Judith Nijland, een niet onverdienstelijke jazz zangeres van Nederlandse bodem die de nummers met een eigen invulling op eigenwijze vertolkt. Je moet natuurlijk geen aversie tegen dit genre hebben, gelukkig ben ik niet kieskeurig en 'lust' eigenlijk alles.... :-D
Je kunt duidelijk de invloed van STS digital horen, bij sommige nummers worden instrumenten iets luider weergegeven om hier de aandacht op te vestigen. In mijn ogen niet doen, als je een instrument eruit wil lichten laat dan dit instrument in een solo stukje zijn kunstje doen. Echter is de opzet hier natuurlijk een andere, kun je dit soort highlights waarnemen of niet op jouw setje. Bij een Marantz set natuurlijk wel...  HB
Vind ik de CD's van een uitmuntende (opname)kwaliteit en klinken ze als "high end" CD's. Eigenlijk niet in mijn oren, zoals ik al zei zijn ze niet slecht maar om een voorbeeld te geven vind ik de muziek die bijv. op de Dali CD's staat veel beter klinken en vind ik die van een ander nivo. Onlangs een aantal CD bestanden toegestuurd gekregen, van Bert50, van Focal CD's. CD nr 5 met Oleta Adams, met het nummer Everything must change, is in mijn oren zoveel beter uitgevoerd en op CD gezet. Wat dat betreft vind ik dit soort CD's eigenlijk altijd hoogwaardige muziek van goede en vaak verrassende artiesten bevatten.
Kortom, leuke CD's mits je van dit genre houdt, leuk om binnen de collectie te hebben.

THX Rob!
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Cornelis1921

 :gp: Bedankt voor het heldere en leesbare stukje leesvoer, Leo. notworthy Nu weet ik ineens wat ik heb weggeven. :cry: :-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jowa

Citaat van: Cornelis1921 op november 30, 2017, 13:14:06
:gp: Bedankt voor het heldere en leesbare stukje leesvoer, Leo. notworthy Nu weet ik ineens wat ik heb weggeven. :cry: :-)

Als je via PM je adres mail, stuur ik ze naar je op. Ze zijn nl niet mijn cup-of-tea...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

bert50

Zijn goed opgenomen cd's van Focal Leo zitten lekkere nummers tussen [emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

Cornelis1921

Citaat van: jowa op november 30, 2017, 15:43:38
Als je via PM je adres mail, stuur ik ze naar je op. Ze zijn nl niet mijn cup-of-tea...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Doe ik Joost: Alvast hartelijk dank voor deze geste. :yes: notworthy byebye :gp:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *