De set van lo

Gestart door lo, oktober 14, 2009, 13:51:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Cornelis1921

Mooi verhaal, Leo. Keep on the music streaming... and spinning ...of course. notworthy byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Zep

Citaat van: lo op juli 13, 2017, 13:28:01
Wat me wel opvalt is de erg wisselende kwaliteit van de aangeboden muziek, soms klinkt het gewoon als bagger en is het niet om aan te horen. Dan snel even overschakelen naar mijn opgeslagen CD's op de Vault, een verademing in meerdere gevallen  :-D

Goed te lezen, Leo  HB
Wat de kwaliteit betreft zou je eens een keer Tidal kunnen proberen maar ik denk dat binnen niet al te lange tijd iedere provider standaard in cd kwaliteit en misschien  wel hi-res gaat aanbieden. Zelfs Spotify komt er binnenkort mee. In combinatie met de juiste dac zal de cd nog meer gaan verdwijnen.
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

xander32

Thx voor de uitgebreide reply Lo. Jouw eerste bevindingen heb je na een aantal maanden dus niet hoeven bij te stellen.

lo

Citaat van: Zep op juli 13, 2017, 19:31:33
Goed te lezen, Leo  HB
Wat de kwaliteit betreft zou je eens een keer Tidal kunnen proberen maar ik denk dat binnen niet al te lange tijd iedere provider standaard in cd kwaliteit en misschien  wel hi-res gaat aanbieden. Zelfs Spotify komt er binnenkort mee. In combinatie met de juiste dac zal de cd nog meer gaan verdwijnen.
Ben benieuwd Jurgen, dat gaat beslist veel schelen, een must eigenlijk naar mijn idee.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Citaat van: xander32 op juli 13, 2017, 20:33:18
Thx voor de uitgebreide reply Lo. Jouw eerste bevindingen heb je na een aantal maanden dus niet hoeven bij te stellen.

Nee eigenlijk niet. Ik heb in het begin serieuze luister proeven gedaan waarvan de bevindingen nog steeds actueel zijn.
Ik vraag me wel eens af of ik, misschien wel meerderen hier op het forum, niet te kritisch zijn voor wat betreft de kwaliteit van de muziekweergave. Maar als ik dan in mijn nieuwe situatie naar muziek van Spotyfi moet luisteren die kwalitatief niet om aan te horen is dan gaat de zoektocht toch heel rap verder. :schater:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Brutus

Spotify heeft soms erg grote verschillen zitten in wat ze streamen (of de bron die ze daar voor gebruiken).
Ik vind Spotify lekker als ik achter de laptop zit en met andere dingen bezig ben (zoals nu) en je aandacht ergens anders op gefocust is.

Daarbij is het, zoals jij ook al schreef, ideaal om eens nieuwe muziek op te zoeken. Maar een goed album zal ik nog steeds op cd kopen.

Twijfel of er zoveel verschil zit tussen de Node 2 die vanaf de NAS streamt direct naar de versterker of dat hier dan nog een externe DAC tussen moet??
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

#2076
Betreft de Spotify Premium kwaliteit ben ik over het algemeen goed tevreden. En ja, soms zit er een mindere opname tussen, maar die zitten er ook in mijn (gerippte) (sa)cd collectie ...

En ja, indien een audiofiel enkel zijn twee referentie tingel tangel sacd's spint, iedere keer weer wanneer die 'serieus gaat luisteren', dan heb je de kans dat je de realiteit gaat verliezen, dat er een onrealistische verwachting gaat ontstaan.

Bovenstaande passage heeft overigens geen enkele relatie met de gastheer van dit draadje :-D.


Citaat van: Brutus op juli 14, 2017, 00:37:00
Spotify heeft soms erg grote verschillen zitten in wat ze streamen (of de bron die ze daar voor gebruiken).
Ik vind Spotify lekker als ik achter de laptop zit en met andere dingen bezig ben (zoals nu) en je aandacht ergens anders op gefocust is.

Daarbij is het, zoals jij ook al schreef, ideaal om eens nieuwe muziek op te zoeken. Maar een goed album zal ik nog steeds op cd kopen.

Twijfel of er zoveel verschil zit tussen de Node 2 die vanaf de NAS streamt direct naar de versterker of dat hier dan nog een externe DAC tussen moet??

Matt

Kan aan mijn set liggen of aan mijn oren of de akoestiek waarin de set staat.  :angel:
Ik hoor geen verschil tussen tidal hifi of spotify premium. Tidal hifi is wel dubbel zo duur en ik luisterde naar veel albums die niet eens beschikbaar waren in "cd" kwaliteit. Daar bovenop kwam ook nog eens dat spotify veel makkelijker werkt dan Tidal.

Over de node2 ben ik wel heel tevreden, en ja ik ben er van overtuigd dat er met een andere DAC nog winst valt te boeken.
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Brutus

maar welke dac, wat ik tot voor kort als een serieuze dac beschouwde werd onlangs de meerdere personen afgekraakt als een dac zonder hoorbaar verschil. De meerwaarde in een externe dac vinden lijkt mij extreem lastig.
Tenzij je antuurlijk al een cd-speler hebt die je als dac kunt inzetten zoals Leo, dat maakt het een stuk makkelijker.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Matt

Citaat van: Brutus op juli 15, 2017, 23:32:52
maar welke dac, wat ik tot voor kort als een serieuze dac beschouwde werd onlangs de meerdere personen afgekraakt als een dac zonder hoorbaar verschil. De meerwaarde in een externe dac vinden lijkt mij extreem lastig.
Tenzij je antuurlijk al een cd-speler hebt die je als dac kunt inzetten zoals Leo, dat maakt het een stuk makkelijker.

Denk dat dit ook voor een deel persoonlijk is, ook afhankelijk wel component je al gebruikt.
Er zullen altijd mensen zijn die wel een verschil waarnemen en daar tegenover staat dan terug een groep mensen die geen verschil waarneemt. Zelfde verhaal bij zoveel onderdelen in deze hobby.
Dus zelf luisteren en oordelen lijkt mij aangewezen :) Hoor je verschillen moet je die enkel afwegen tegenover de investering,...  :-D


Ik zou de Arcam Rdac en Chord 2qute wel eens willen testen. Van de Arcam heb ik al veel positiefs gehoord, zeker voor die prijs. Terwijl de 2qute meer dan dubbel zo duur is, vraag mij dan ook af of die zoveel beter is :)
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

lo

Citaat van: Matt op juli 16, 2017, 09:29:01
Denk dat dit ook voor een deel persoonlijk is, ook afhankelijk wel component je al gebruikt.
Er zullen altijd mensen zijn die wel een verschil waarnemen en daar tegenover staat dan terug een groep mensen die geen verschil waarneemt. Zelfde verhaal bij zoveel onderdelen in deze hobby.
Dus zelf luisteren en oordelen lijkt mij aangewezen :) Hoor je verschillen moet je die enkel afwegen tegenover de investering,...  :-D

:gp:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Brutus

Citaat van: Matt op juli 16, 2017, 09:29:01
Denk dat dit ook voor een deel persoonlijk is, ook afhankelijk wel component je al gebruikt.
Er zullen altijd mensen zijn die wel een verschil waarnemen en daar tegenover staat dan terug een groep mensen die geen verschil waarneemt. Zelfde verhaal bij zoveel onderdelen in deze hobby.
Dus zelf luisteren en oordelen lijkt mij aangewezen :) Hoor je verschillen moet je die enkel afwegen tegenover de investering,...  :-D


Ik zou de Arcam Rdac en Chord 2qute wel eens willen testen. Van de Arcam heb ik al veel positiefs gehoord, zeker voor die prijs. Terwijl de 2qute meer dan dubbel zo duur is, vraag mij dan ook af of die zoveel beter is :)

Denk dat je daar gelijk in hebt Matt, maar ik vind Chord echt belachelijk duur met die Gameboy achtige DAC's.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Matt

Citaat van: Brutus op juli 16, 2017, 15:01:17
Denk dat je daar gelijk in hebt Matt, maar ik vind Chord echt belachelijk duur met die Gameboy achtige DAC's.

Momenteel is dit de enige die ik eens heb kunnen beluisteren. Verschillen waren positief voor de Chord. Enkel de aankoopprijs,...
Toch is het sindsdien voor mij wel duidelijk dat een losse DAC een betere uitkomst kan geven, staat enkel de investering er tegenover.
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Zep

Citaat van: Matt op juli 16, 2017, 17:48:34
Toch is het sindsdien voor mij wel duidelijk dat een losse DAC een betere uitkomst kan geven, staat enkel de investering er tegenover.

Is zeker waar, moet wel zeggen dat ik nog steeds zeer tevreden ben met de dac in mijn Onkyo.
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Matt

Citaat van: Zep op juli 16, 2017, 18:07:51
Is zeker waar, moet wel zeggen dat ik nog steeds zeer tevreden ben met de dac in mijn Onkyo.

Ik ben ook tevreden van de node2  :yes:
Maar het kan beter, dat kan het altijd  :angel:
Hier thuis, weet ik niet of het de investering waard is. Ik denk dat ik het geld beter spendeer in de akoestiek.
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."