De set van lo

Gestart door lo, oktober 14, 2009, 13:51:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

jowa

Het was gister zeker geslaagd  :yes:
Bij binnenkomst door Leo gelijk voorzien van een lekker kopje koffie en daarvan genietend de zeer mooie set bewonderd.
De muziek (Clannad) stond aan via de Bluesound Vault2 en dat klonk voortreffelijk. Ik kan heel goed begrijpen dat veel mensen voor de Bluesound oplossing gaan.

Tussen het bijpraten ook nog muziek beluisterd, zoals meestal gaat dat laatste toch een soort van tussendoor. Het sociale aspect voert gelukkig de boventoon  :-D.

Ik had eigen muziek mee genomen op een USB-stick, daarvan herkende de Bluesound alles behalve de dsf-files.
De andere muziek, waaronder Radiohead klonk erg lekker. Het laatste album blijft wel apart gemixt en dat hoor je ook op de set van Leo.

Vervolgens de SACD versie van het album F.E.A.R. van Marillion in de Accuphase en, wow, dit klinkt wel erg goed.
Ondanks het iets aangezette laag door de opstelling van de Contours (is al meer over geschreven door Leo) klonk dit erg fijn. Het voor mij zo herkenbare signatuur van Dynaudio, zitten nl ook in mijn Xanadu's, gaf de opname een bepaald gevoel van dat het plaatje wat je hoort klopt.

Nog veel meer geluisterd en bijgepraat en genoten van de befaamde Brabantse worstenbroodjes  :kwijl: en lekkere bakjes koffie.

De tijd vloog en voordat ik het wist moest ik al weer op huis aan.

Ik kan heel goed begrijpen dat je vindt dat je set af is. De laaste toevoeging in de vorm van de Bluesound geeft echt veel meerwaarde (gemak van streamen), maar die DP-700 is toch wel uitzonderlijk goed.

Leo, bedankt voor je gastvrijheid en het laten genieten van je set.



Rob46

 :gp: :yes: Weer een geslaagde M&G!! En die DP700, tja (Enrich Life Through Technology; Accuphase) is echt mjammie  :kwijl: :wink:

joep



Jip, Lo heeft de stap genomen.

joep

Tijd voor een voorlopig tussenrapport Lo?
Over het verschil tussen cd en de Bleusound, tussen de dac van de Accubak en de Bleusound?
Of hoor je helemaal geen verschil...

xander32

Citaat van: joep op april 19, 2017, 10:08:38
Tijd voor een voorlopig tussenrapport Lo?
Over het verschil tussen cd en de Bleusound, tussen de dac van de Accubak en de Bleusound?
Of hoor je helemaal geen verschil...

:gp:

@lo erg benieuwd ben ik wat een maandje streamen jou heeft gebracht :yes:.

WimPeu

Leo aan het streamen?  :-o Heb ik even gemist. Leuk man dat je ook de stap hebt gemaakt. pompom Ken de Bluesound niet maar schijnt een fijne streamer te zijn.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

Citaat van: joep op april 19, 2017, 10:08:38
Tijd voor een voorlopig tussenrapport Lo?
Over het verschil tussen cd en de Bleusound, tussen de dac van de Accubak en de Bleusound?
Of hoor je helemaal geen verschil...

Ga ik binnenkort even voor zitten.

Citaat van: WimPeu op april 23, 2017, 07:50:21
Leo aan het streamen?  :-o Heb ik even gemist. Leuk man dat je ook de stap hebt gemaakt. pompom Ken de Bluesound niet maar schijnt een fijne streamer te zijn.

Haha... ja Wim, ik kon het niet langer tegenhouden...  :schater: :schater:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

... we horen jouw relaas zaterdag wel, toch?

Citaat van: lo op april 23, 2017, 22:21:44
Ga ik binnenkort even voor zitten.

Haha... ja Wim, ik kon het niet langer tegenhouden...  :schater: :schater:

lo

Naar aanleiding van de vraag van Sander (Xander32) of het draaien van zilveren schijfjes op de DP700 is overgenomen door het gemak van streamen,

Gedeeltelijk wel ja...

Het gemak waarmee je een 'plaatje draait' is enorm. Middels spotify is van nagenoeg elke artiest wel iets te vinden, erg handig zijn ook de playlists die je tevoorschijn kunt toveren of worden aangeboden op basis van je zoek/luister historie. 's Avonds nog even voor het naar bed gaan een plaatje luisteren, of even checken hoe of de muziek klinkt van medeforumers die zij presenteren in het topic 'ik kijk of luister naar'. Of tijdens een feestje leuke muziek streamen zonder dat er muzikale stiltes vallen omdat je vergeten bent de CD te wisselen. Een erg mooie aanvulling dus. Wat me wel opvalt is de erg wisselende kwaliteit van de aangeboden muziek, soms klinkt het gewoon als bagger en is het niet om aan te horen. Dan snel even overschakelen naar mijn opgeslagen CD's op de Vault, een verademing in meerdere gevallen  :-D

Dat is dus zeer zeker een meerwaarde van de Bluesound Vault, het kunnen streamen van je eigen muziek collectie op het moment dat je daar even zin in hebt, al is het maar een paar minuten bijv. tijdens een reclameblok op TV. Makkelijk, makkelijk..... makkelijk.

Hoe klinkt de Bluesound Vault in vergelijking met mijn DP700....
Opgeslagen muziek beluisteren via de Vault klinkt erg mooi. Zilveren, of gouden, schijfjes beluisteren via de DP700 klinken fantastisch en is toch een nivo beter evenals de opgeslagen muziek op de Vault maar dan afgespeeld via de dac van de DP700 (gelijkwaardig). Ik ervaar meer 'ruimte, galm, finesse, kleur, rust', nog steeds erg mooi dus die DP700 notworthy
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Brutus

Mooi verslag Leo. Bedieningsgemak van de software/app van Bluesound is gewoon heel erg goed en duidelijk en daar wordt je blij van.

Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

sjoek

Mooi verslag inderdaad... zo zie je maar cd en streaming kan prima naast elkaar bestaan.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

joep

Mijn antwoord nog ontvangen gisteren?

Rob46

#2067
Citaat van: lo op juli 13, 2017, 13:28:01
Naar aanleiding van de vraag van Sander (Xander32) of het draaien van zilveren schijfjes op de DP700 is overgenomen door het gemak van streamen,

Gedeeltelijk wel ja...

Het gemak waarmee je een 'plaatje draait' is enorm. Middels spotify is van nagenoeg elke artiest wel iets te vinden, erg handig zijn ook de playlists die je tevoorschijn kunt toveren of worden aangeboden op basis van je zoek/luister historie. 's Avonds nog even voor het naar bed gaan een plaatje luisteren, of even checken hoe of de muziek klinkt van medeforumers die zij presenteren in het topic 'ik kijk of luister naar'. Of tijdens een feestje leuke muziek streamen zonder dat er muzikale stiltes vallen omdat je vergeten bent de CD te wisselen. Een erg mooie aanvulling dus. Wat me wel opvalt is de erg wisselende kwaliteit van de aangeboden muziek, soms klinkt het gewoon als bagger en is het niet om aan te horen. Dan snel even overschakelen naar mijn opgeslagen CD's op de Vault, een verademing in meerdere gevallen  :-D

Dat is dus zeer zeker een meerwaarde van de Bluesound Vault, het kunnen streamen van je eigen muziek collectie op het moment dat je daar even zin in hebt, al is het maar een paar minuten bijv. tijdens een reclameblok op TV. Makkelijk, makkelijk..... makkelijk.

Hoe klinkt de Bluesound Vault in vergelijking met mijn DP700....
Opgeslagen muziek beluisteren via de Vault klinkt erg mooi. Zilveren, of gouden, schijfjes beluisteren via de DP700 klinken fantastisch en is toch een nivo beter evenals de opgeslagen muziek op de Vault maar dan afgespeeld via de dac van de DP700 (gelijkwaardig). Ik ervaar meer 'ruimte, galm, finesse, kleur, rust', nog steeds erg mooi dus die DP700 notworthy

Stiekum wist ik de 'uitslag' al van jouw test Leo. Toen de DP57 hier nog stond had ik dezelfde ervaring, de schijfjes klonken echt een stuk beter in detail en ruimtelijkheid. Nu met de Aurender in combinatie met Tidal streamingsdienst en hun Master sectie zijn de verschillen wel een stuk kleiner geworden. Toch......

Ik ben al geruime tijd (weer) op zoek naar een Accuphase SACD of CD speler. Ik wil deze er toch naast hebben.

lo

Citaat van: Rob46 op juli 13, 2017, 15:07:43
Stiekum wist ik de 'uitslag' al van jouw test Leo. Toen de DP57 hier nog stond had ik dezelfde ervaring, de schijfjes klonken echt een stuk beter in detail en ruimtelijkheid. Nu met de Aurender in combinatie met Tidal streamingsdienst en hun Master sectie zijn de verschillen wel een stuk kleiner geworden. Toch......

Ik ben al geruime tijd (weer) op zoek naar een Accuphase SACD of CD speler. Ik wil deze er toch naast hebben.

:-D
Jou laatste opmerking kan ik dus helemaal volgen. Succes met de zoektocht naar een mooie speler. Persoonlijk zou ik dan toch voor een SACD speler gaan denk ik, als je dan toch weer gaat investeren moet ook die optie er maar gewoon bij zitten.  notworthy
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.