De set van lo

Gestart door lo, oktober 14, 2009, 13:51:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Rob46

... de vraag stelde ik, omdat ik benieuwd ben of Leo een verschil gaat horen, indien flac vanaf de Vault via de dac van de Accu, of een cd via diezelfde Accu 

deze vraag?

Gaat de Vault zijn kunnen over diens eigen interne dac of over die van de DP700 laten horen?

xander32

Weet ik Rob, maar ik vond mijn eerste reply onvoldoende helder, daarom mijn aanvulling met daarin mijn bedoeling. Niet meer, niet minder  :-).

Citaat van: Rob46 op maart 05, 2017, 14:39:11
Ja en? Ik gaf alleen maar mijn ervaring betreffende de Vault in combi met een andere DAC....

lo

@Rob46

Met wat voor kabeltje had jij de Vault op de DAC van jouw CD speler aangesloten?
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Rob46

Ik had er in eerste instantie een eenvoudig standaard instapper coax kabelke tussen. Mocht je HiRes gaan luisteren een must, omdat simpelweg de Toslink niet tot 192 Hz gaat. Dat wil niet zeggen dat je een toslink kabelke kan proberen, het is maar net wat je zelf mooi vindt klinken. Later heb ik er een fraaie TaraLabs coax tussen gedaan. Dit vind ik een erg mooie digitale verbinding maken. Enfin, in kabelland is ook veel te koop en wordt ook veel van gevonden.......Audioquest is ook populair.....

Ik wil de taralabs best naar je opsturen, kan je lekker freubelen en proberen?

lo

Ik wil idd gewoon een coaxkabel er tussen zetten, daar ik al wel eens vernomen heb dat een optische aansluiting niet persé beter is. Op de DP700 zit ook nog een HS-link, weet jij wat dat voor aansluiting is? Zit deze aansluiting ook op jouw CD speler?

Ik wil in principe niet te veel geld meer uitgeven aan zo'n coaxkabel omdat ik al een Audioquest RCA interlink heb gekocht. Het is meer dat ik deze mogelijkheid in eerste instantie gewoon eens wil testen. Heb jij een groot verschil geconstateerd tussen de eenvoudige standaard instapper en de Taralabs?
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

Digi coax (spdif) geniet steevast de voorkeur boven een optische aansluiting (toslink).


Citaat van: lo op maart 06, 2017, 20:24:02
Ik wil idd gewoon een coaxkabel er tussen zetten, daar ik al wel eens vernomen heb dat een optische aansluiting niet persé beter is. Op de DP700 zit ook nog een HS-link, weet jij wat dat voor aansluiting is? Zit deze aansluiting ook op jouw CD speler?

Ik wil in principe niet te veel geld meer uitgeven aan zo'n coaxkabel omdat ik al een Audioquest RCA interlink heb gekocht. Het is meer dat ik deze mogelijkheid in eerste instantie gewoon eens wil testen. Heb jij een groot verschil geconstateerd tussen de eenvoudige standaard instapper en de Taralabs?

lo

Kijk, een bevestiging van datgene wat mij bijstond.  HB

Ik lees zojuist dat de HS-link een aansluiting is voor een RJ-45 connector met als omschrijving voor de kabel "dedicated HS-link cable" wat dat ook in mag houden. Dan zou je de speler gewoon met een netwerkkabel kunnen aansluiten op een bron?
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

#1987
Die aansluiting ken ik niet, kan er niets zinnigs over zeggen  :no:.
Overigens heb ik tot op heden nauwelijks verschil ervaren tussen een optische kabel en een digi coax, evenmin tussen de verschillende digi coax kabels onderling.

Citaat van: lo op maart 06, 2017, 20:32:19
Kijk, een bevestiging van datgene wat mij bijstond.  HB

Ik lees zojuist dat de HS-link een aansluiting is voor een RJ-45 connector met als omschrijving voor de kabel "dedicated HS-link cable" wat dat ook in mag houden. Dan zou je de speler gewoon met een netwerkkabel kunnen aansluiten op een bron?

Rob46

#1988
Nauwelijks verschil is verschil. Persoonlijk ervaar ik wel verschil tussen de verschillende kabels. Men zegt: 'kabelmanagement zal met je set mee moeten groeien' om het beste uit de set te kunnen halen. Maar ja, dat is wat men zegt. Ik heb zelf bijvoorbeeld de ervaring dat duurdere luidsprekerkabels niet per definitie beter moet zijn. Het is maar net wat je zelf het beste vindt klinken. De enige manier om hier achter te komen is om dit te proberen. Het kan nooit kwaad......hoewel ....€€€€.... :wink:

xander32

Klopt, ga het zelf ontdekken.

Voor de goede orde;
zeker wel heb ik verschillen ervaren tussen kabels (netsnoeren, ic's, ls snoeren en zelfs netwerkkabels  :-o), maar zoals aangegeven heb ik nog geen/nauwelijks verschil mogen ervaren tussen verschillende spdif kabels (coax en optisch).

xander32

... indien je optisch wil proberen; Viablue H-Flex. Deze kost een paar tientjes en het is een degelijke kabel met goed passende connectoren, die zijn essentieel bij vooral ook een optische kabel heb ik mij laten vertellen.

Daarnaast geloof ik ook wel in synergie betreft bekabeling, dat dit de kwaliteit ten goede komt. Wellicht ook iets om rekening mee te houden.

Rob46


lo

#1992
Inmiddels een instap digitale coax interlink, de forest, van Audioquest gekocht. Naast deze forest heb ik vorige week ook de Red river RCA interlink aangeschaft. Over synergie gesproken....  :-D

Als volgende week mijn alles in één pakket fuctioneel is kan ik naar harte lust gaan streamen van spotify en de NAS in de Vault. Ik kan rechtstreeks vanuit de Vault naar mijn versterker, gebruik makend van de DAC van de Vault, of via mijn DP700 naar mijn versterker en zodoende gebruik maken van de DAC in de DP700. Daarnaast nog CD's via de DP700. Eea moet ik allemaal beluisteren en beoordelen...  :-D Ik ga het nog druk krijgen de komende tijd... HB
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Om eea compleet en makkelijk benaderbaar te maken ben ik nu nog op zoek naar een tablet. Ik weet het kan ook via mijn smartphone bediend worden, echter hebben we de wens uitgesproken om een tablet te kopen zodat we die ook voor diverse andere doeleinden kunnen gebruiken.
Gezien het feit dat zowel ik als mijn vrouw een Samsung telefoon hebben gaat de voorkeur uit naar een Samsung tablet. Een gegadigde is de Samsung Galaxy Tab S2
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

sjoek

Citaat van: lo op maart 07, 2017, 18:48:17
Om eea compleet en makkelijk benaderbaar te maken ben ik nu nog op zoek naar een tablet. Ik weet het kan ook via mijn smartphone bediend worden, echter hebben we de wens uitgesproken om een tablet te kopen zodat we die ook voor diverse andere doeleinden kunnen gebruiken.
Gezien het feit dat zowel ik als mijn vrouw een Samsung telefoon hebben gaat de voorkeur uit naar een Samsung tablet. Een gegadigde is de Samsung Galaxy Tab S2

Als ik advies mag geven.... ik ben vanwege de beperkingen die door apple opgelegd worden geen ios apparaten fan. Ben zelf ook al dik 7 jaar in het bezit van android op de telefoon. En heb zelf ook vanaf de eerste tablet samsung gehad.

Sinds een jaar in het bezit van een ipad mini 2. En ik moet zeggen dat voor het algehele internetten, zo nu en dan youtube filmpje kijken/streamen, als afstandsbediening voor de heos en voor mijn raspberry. De ipad mij beter voldoet dan een samsung.  Ik denk dat dit vooral komt doordat apple hun apparaten beter ondersteunt dan samsung.

( wil je meer met je tablet zoals films vanaf een nas kijken, dingen downloaden of dergelijke ga dan altijd voor android. Dit is een heel gedoe werkend te krijgen.)
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.