De set van lo

Gestart door lo, oktober 14, 2009, 13:51:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

xander32

Goed bezig Leo, welkom in 2017  notworthy.
Toch wel 'n champagne kleurige?

:-D


Citaat van: lo op maart 03, 2017, 17:13:14
Vandaag de Bleusound vault2 opgehaald.
Over een aantal weken installeren, als mijn kpn alles in één pakket functioneel is.
Daarna begint het grote ontdekken van de streaming diensten en wereld...  :-D

Rob46

 pompom pompom pompom Top. Gefeliciteerd! Prachtige componenten van Bluesound  :yes:

lo

#1967
Thanks guys!

Tis een zwarte geworden, de andere optie was een witte en dat past minder 'goed' in mijn audio meubel.
Lijkt me wel leuk om het www te gaan ontdekken tav muziek aanbod via spotify, in eerste instantie. (mijn vrouw heeft daar ook een grote rol in gehad :-D) Daarnaast wil ik de eventuele voordelen van een 'nas' wel eens uitproberen en het lijkt me leuk om eventueel meegebrachte muziek op CD of stick, tijdens een m&g, te kunnen rippen en op te slaan zodat ik dit nadien nog eens terug kan beluisteren.  :yes:

Ik zal ongetwijfeld nog wel een aantal keren jullie hulp inroepen op het moment ik met vragen zit waar ikzelf niet uit kom. Wordt nog wat.... :schater:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

bert50

Vraag maar raak Leo goede keuze gemaakt [emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

joep

#1969
Gefeliciteerd met de Bluesound vault2 Leo, en vele uurtjes luistergenot!

sjoek

Citaat van: joep op maart 03, 2017, 20:16:33
Gefeliciteerd met de Bleusound vault2 Leo, en vele uurtjes luistergenot!

:gp: +1  pompom
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

WilliamB

Citaat van: lo op maart 03, 2017, 17:13:14
Vandaag de Bleusound vault2 opgehaald.
Over een aantal weken installeren, als mijn kpn alles in één pakket functioneel is.
Daarna begint het grote ontdekken van de streaming diensten en wereld...  :-D
Goed bezig Leo  :yes: gefeliciteerd met je aankoop.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Cornelis1921

Toppie, Leo, en nu maar lekker struinen en luisteren. :yes: pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

pameijer

Ik ben benieuwd hoe die gaat bevallen! Ik gok dat het apparaat een hele flinke marge voor de fabrikant en dealers oplevert maar dat voor de klant het gebruiksgemak ook erg groot is. Goeie aankoop dus voor iedereen  HB.

Kun je de Vault ook als gewoon CD-speler gebruiken? Ben dan benieuwd hoe die zich verhoudt tot je DP700  :roll:
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

lo

Ben ook benieuwd Paul.
Ik denk ook dat er een flinke marge op dit soort apparaten zit, op heel het hifi gebeuren in de breedste zin van het woord wel denk ik. Gelukkig heb ik de Vault tegen een mooie prijs kunnen kopen, dus ik schat dat 50% van de marge mij ten deel is gevallen  :-D

Ik heb het met de verkoper inderdaad gehad of deze mogelijkheid aanwezig is. Volgens hem niet. Mbt de verhouding in kwaliteit tussen een CD beluisteren via de DP700 of een geripte versie van die zelfde CD via de Vault, denk ik dat ik de uitkomst al weet. Hoe groot het verschil zal zijn ga ik aan den lijve ondervinden.
Wat dat betreft denk ik dat het inzetten van de Vault tijdens bijv. een feestje of een gezellig samen zijn met gasten de ideale situatie is. Serieus muziek luisteren en daarvan genieten zal denk ik de meeste tijd via de DP700 gebeuren. Daarnaast ligt er zometeen een wereld van muziek aan mijn voeten via spotify... dat wordt een leuke ontdekkingstocht en ik denk dat de kwaliteit dan in eerste instantie nog niet zo heel erg telt.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

Gaat de Vault zijn kunnen over diens eigen interne dac of over die van de DP700 laten horen?

pameijer

Citaat van: lo op maart 04, 2017, 21:53:54
Ik heb het met de verkoper inderdaad gehad of deze mogelijkheid aanwezig is. Volgens hem niet.

Wel erg raar eigenlijk. NAD/Bluesound maken een apparaat met CD-loopwerk, DAC en alle uitgangen maar je kunt geen CD afspelen? Of het nou een technische, of marketingtechnische reden is, ik ben het er niet mee eens  :-P.

Spotify is echt leuk, je kunt grasduinen door muziek, hun radiofeature is top en ze hebben gewoon erg veel muziek. Ik heb Spotify al toen je nog met een proxy moest doen alsof je een Zweed of Engelsman was, en maak er al die jaren met veel plezier gebruik van.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Rob46

Citaat van: xander32 op maart 04, 2017, 22:31:47
Gaat de Vault zijn kunnen over diens eigen interne dac of over die van de DP700 laten horen?

De DAC van de Vault (Bluesound) is goed, maar de audio(muziek) liefhebber zal snel uitwijken naar een externe DAC. Ik heb de Vault via de DAC40 zijn kunsten laten vertonen, en dat was erg mooi. Ook de DAC van de DP57 doet het erg goed. Bluesound kan inmiddels ook MQA verwerken, hoewel ik over MQA wisselende ervaringen hoor. De een vindt het een verbetering ten opzichte van FLAC, de ander ervaart weinig verschil tussen MQA en een goede FLAC opname. Ook ik ben benieuwd naar jouw ervaringen Lo! Op voorhand nogmaals heel veel plezier met de Bluesound!

xander32

... de vraag stelde ik, omdat ik benieuwd ben of Leo een verschil gaat horen, indien flac vanaf de Vault via de dac van de Accu, of een cd via diezelfde Accu  :roll:.

Citaat van: Rob46 op maart 05, 2017, 08:51:46
De DAC van de Vault (Bluesound) is goed, maar de audio(muziek) liefhebber zal snel uitwijken naar een externe DAC. Ik heb de Vault via de DAC40 zijn kunsten laten vertonen, en dat was erg mooi. Ook de DAC van de DP57 doet het erg goed. Bluesound kan inmiddels ook MQA verwerken, hoewel ik over MQA wisselende ervaringen hoor. De een vindt het een verbetering ten opzichte van FLAC, de ander ervaart weinig verschil tussen MQA en een goede FLAC opname. Ook ik ben benieuwd naar jouw ervaringen Lo! Op voorhand nogmaals heel veel plezier met de Bluesound!

Rob46

Ja en? Ik gaf alleen maar mijn ervaring betreffende de Vault in combi met een andere DAC....