De set van lo

Gestart door lo, oktober 14, 2009, 13:51:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

bert50

Leo je zou ook eens naar je units moeten kijken in je 3.4 die kunnen ook aangedraaid worden na een paar jaar is mijn ervaring

Verstuurd vanaf mijn SM-T520 met Tapatalk

Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

lo

Citaat van: bert50 op januari 03, 2017, 14:15:03
Leo je zou ook eens naar je units moeten kijken in je 3.4 die kunnen ook aangedraaid worden na een paar jaar is mijn ervaring

Verstuurd vanaf mijn SM-T520 met Tapatalk

Zal eens kijken Bert, kan me haast niet voorstellen eigenlijk. De terminals zaten trouwens niet los in de kast, maar de speakerdraad redelijk los in de terminals.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Zoals verwacht, de units zitten keurig vast  :-D

Bij welke speakers heb jij dat ervaren?
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

bert50

De C2 Leo na een jaar kon ik ze aandraaien


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

lo

Met wat kracht zetten kon ik de boutjes van de units ook verder aandraaien, het boutje 'knakte' dan eerst even. Bij mij zit er tussen de metalen frontplaat en de kastconstructie een 6mm dikke rubberen 'pakking' om vibratie doorgifte vanuit de frontplaat richting kast te verminderen. Kan het niet zo zijn dat een dergelijk soort constructie, tegen gaan vibraties, ook in de C2's aanwezig is? Ik kan me nauwelijks voorstellen dat de boutjes van de units bij dynaudio loslopen  :no:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WilliamB

Citaat van: bert50 op januari 03, 2017, 14:15:03
Leo je zou ook eens naar je units moeten kijken in je 3.4 die kunnen ook aangedraaid worden na een paar jaar is mijn ervaring

Verstuurd vanaf mijn SM-T520 met Tapatalk
Wat was het idee om deze te controleren ? Was het geluid een stuk slechter, of zo maar een keer controleren ?
Blijf het een eng idee vinden. Zeker als het boutje bij Leo eerst knakte voor dat je deze verder kan draaien.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

lo

Boutje 'knakte' bij wijze van spreken, je kent dat wel als iets vast zit en je wilt het verder vast of losdraaien dat het boutje of bout dan eerst even een iets grotere weerstand heeft tegen verdraaien en dan eigenlijk door die weerstand heen 'knakt'..... :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

erik62

Lo,

Niet meer laten " kraken "  nonono nonono

Gr,
Erik

xander32

Citaat van: lo op januari 05, 2017, 10:28:52
Boutje 'knakte' bij wijze van spreken, je kent dat wel als iets vast zit en je wilt het verder vast of losdraaien dat het boutje of bout dan eerst even een iets grotere weerstand heeft tegen verdraaien en dan eigenlijk door die weerstand heen 'knakt'..... :-D

Citaat van: erik62 op januari 08, 2017, 10:04:03
Lo,

Niet meer laten " kraken "  nonono nonono

Gr,
Erik


:gp:


Ik begin er (voorlopig) niet aan. Al is er juist bij relatief grote units op den duur de kans, dat deze nazakken en de boutjes ietwat loskomen ...

lo

Gisteren Joep nog even op de koffie gehad. Altijd gezellig als hij langs komt, weer geanimeerde gesprekken  HB
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Rob46


joep

Kon ook nu weer de koffie de volle vijf sterren toekennen.

Maar alle gekheid op een stokje. Heb besloten wat socialer op het platform rond te springen.
Dus M&G kom maar op. Zowel bij mij als op een ander. Maar wees er wel op bedacht dat wanneer je mij uitnodigd er altijd een kans bestaat dat ik Lo meeneem.

xander32

Ik kom graag een keer bij jou luisteren  :yes:.

Citaat van: joep op januari 28, 2017, 10:21:02
Kon ook nu weer de koffie de volle vijf sterren toekennen.

Maar alle gekheid op een stokje. Heb besloten wat socialer op het platform rond te springen.
Dus M&G kom maar op. Zowel bij mij als op een ander. Maar wees er wel op bedacht dat wanneer je mij uitnodigd er altijd een kans bestaat dat ik Lo meeneem.

lo

Vandaag de Bleusound vault2 opgehaald.
Over een aantal weken installeren, als mijn kpn alles in één pakket functioneel is.
Daarna begint het grote ontdekken van de streaming diensten en wereld...  :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Brutus

Goede keuze Lo, daar ga je geen spijt van krijgen  hello
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20