De set van lo

Gestart door lo, oktober 14, 2009, 13:51:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

WilliamB

#1890
Voor het laag hoef je bij jou geen vloerkleed te leggen. Heb nog maar wijzig set's beluisterd die zo laag gaan. HB
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

RoGEK

Citaat van: WilliamB op juli 15, 2014, 23:43:44
Voor het laag hoef je bij jou geen vloerkleed te leggen. Heb nog maar wijzig set's beluisterd die zo laag gaan. HB

:wink:
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

Zoldar

Citaat van: lo op juli 15, 2014, 23:06:47
Onder op de voet van de speaker en ter hoogte van de deurklink heb ik kleine rubberachtige dempertjes geplakt. M'n vrouw en kinderen die "gooien" niet met de deur, ingepeperd hè  :wink:, en bij visite openen we de deur eigenlijk altijd zelf. Tot op dit moment is het eigenlijk nog nooit mis gegaan.  HB

Ik zat me zojuist onder de douche wel te bedenken dat we het vloerkleed, wat destijds bij het ontwerp van de inrichting bedacht is, misschien toch nog maar eens moeten aanschaffen. Kan toch weer iets extra's brengen tav de bas denk ik. Alleen dan zie je weer een heel stuk minder van onze prachtige houten vloer..... tsja overwegingen en keuzes hè.

Ah gelukkig. Zou zonde zijn van die mooie speakers. Ik heb ze hier thuis ook goed getraind.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

joep

Jij stond onder de douche en dacht opeens he een vloerkleed.  :angel: :angel: :angel:

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

thanatos

Gaat je zeker helpen een goed vloerkleed. Wat ik kan zien op de foto is toch wel een hard akoestiek.

Veel laag is niet altijd een indicatie van goede weergave kan ik uit eigen ervaring melden  :-D

Mooie set!

pameijer

Ik ga zo ook maar eens douchen  clown1
Wat een fotootje al niet teweeg brengt op dit forum en in huize Lo  pompom
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

lo

Citaat van: thanatos op juli 16, 2014, 12:47:10
Gaat je zeker helpen een goed vloerkleed. Wat ik kan zien op de foto is toch wel een hard akoestiek.

Veel laag is niet altijd een indicatie van goede weergave kan ik uit eigen ervaring melden  :-D

Mooie set!

Maarrrrrr..... ik heb wel een zacht plafond  :yes:
Nee, klopt ik heb ook een bas boost bij een bepaalde frequentie en daar doet mijn plafond niets aan af  :no:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Citaat van: pameijer op juli 16, 2014, 12:55:39
Ik ga zo ook maar eens douchen  clown1
Wat een fotootje al niet teweeg brengt op dit forum en in huize Lo  pompom

:-D :schater:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

Citaat van: lo op juli 15, 2014, 23:06:47
Onder op de voet van de speaker en ter hoogte van de deurklink heb ik kleine rubberachtige dempertjes geplakt. M'n vrouw en kinderen die "gooien" niet met de deur, ingepeperd hè  :wink:, en bij visite openen we de deur eigenlijk altijd zelf. Tot op dit moment is het eigenlijk nog nooit mis gegaan.  HB

Ik zat me zojuist onder de douche wel te bedenken dat we het vloerkleed, wat destijds bij het ontwerp van de inrichting bedacht is, misschien toch nog maar eens moeten aanschaffen. Kan toch weer iets extra's brengen tav de bas denk ik. Alleen dan zie je weer een heel stuk minder van onze prachtige houten vloer..... tsja overwegingen en keuzes hè.
... een vloerkleed zal niets/weinig met de bass doen is mijn ervaring. Om bass te temperen is grof geschut nodig in de vorm van basstraps. Of een AM2.0  :angel:.

xander32

.... pssst .... er staat een SR8002 in de markt, die bezit EQ en DSP, effectief bij bass problemen :wink:. Ik wil dan wel jouw, onderwijl verouderde, Accu versterker voor een mooi prijsje overnemen, zodat je budget hebt voor die pracht receiver :yes:.

lo

 :schater: :schater:
Het lonkt wel hè...... :-P
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

pameijer

Citaat van: xander32 op juli 16, 2014, 18:35:06
.... pssst .... er staat een SR8002 in de markt, die bezit EQ en DSP, effectief bij bass problemen :wink:. Ik wil dan wel jouw, onderwijl verouderde, Accu versterker voor een mooi prijsje overnemen, zodat je budget hebt voor die pracht receiver :yes:.

Mee eens. Gezien Lo's leeftijd zijn zijn oren nu de zwakke schakel in de keten. Alles op elkaar afstemmen qua kwaliteit  is het beste, de SR8002 is een prima match voor zijn oren. De Accu kan je dan aan hunkerende forumgenoten overdoen  :angel:.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

WilliamB

Ha ha, kijk bezorgde forumgenoten  clown1
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3