De set van lo

Gestart door lo, oktober 14, 2009, 13:51:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

WilliamB

Zo te lezen was het vandaag weer erg genieten bij Leo.
En ja, een erg mooie set, waar je jaloers van wordt.
notworthy
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

drees62

Citaat van: xander32 op mei 18, 2012, 19:29:12
Zo, weer back home na een middagje huize Lo.
Allereerst wil ik Lo bedanken voor het gastvrije ontvangst, waarbij wij ook nog eens in de watten werden gelegd aangaande een natje en een droogje. Naast het genieten van de prachtige set ook veel zitten kletsen en ouwhoeren.

En ik was dus behoorlijk onder de indruk van de set, hetgeen deze er neerzette;
een in mijn beleving groot en realistisch podium, prachtige klanken, een zeer scherp (3D) stereobeeld (blindelings de verschillende vocalen/stemmen/instrumenten kunnen aanwijzen en er gevoelsmatig omheen kunnen lopen) en een enorme dynamiek! Bij een aantal klassieke stukken werd ik haast bang van het "koper-geweld", zo natuurlijk en zo`n dynamiek. De ruimte was voor een groot gedeelte acoustisch aangepakt, hetgeen direct duidelijk werd zo gauw je de ruimte betrat (aan de hand van metingen een specifiek acoustisch plafond geplaatst).

Een enig mogelijk verbeterpunt aan de set is een deeltje van het laag; daar steekt een staande golf soms z`n kop op. Maar voorst een jaloersmakende set :yes:.


Resume: ik heb genoten!

Edit: ik vergeet maar zo Drees62 te bedanken voor het plezierige gezelschap ... bij dezen!!!

Haha, laat ik daar dan maar mee beginnen, was weer leuk om elkaar te zien en bij te praten!  :yes:

Voor wat betreft Leo zijn set heeft Xander mij al grotendeels het gras voor de voeten weg gemaaid maar ik zal toch nog proberen één en ander toe te voegen. Opvallend is natuurlijk direkt bij binnenkomst het grote verschil in de akoestisch behandelde woonkamer (plafond) en de onbehandelde gang en keuken. Dat zijn dan ineens galmbakken (alles is natuurlijk relatief  :wink:)
De set is allereerst ook een lust voor het oog in een inrichting die mij persoonlijk erg aansprak. "Less is more" zullen we maar zeggen, maar dan uiterst smaakvol met prachtige moderne accenten zonder dat het steriel wordt.
Dan de klanken van de Accuphase/Dynaudio combinatie. Dit is zoals stereo bedoeld is, wat een plaatsing, wat een detail en vooral wat een muzikaliteit. Hier ervaar je heel goed wat een dedicated stereoversterker/CD-speler allemaal in zijn mars heeft.

M.b.t. het staande golven probleem (-pje) moet ik Xander even corrigeren, dit is natuurlijk geen verbeterpunt voor/van de set maar heeft puur met de ruimte te maken. Volgens de afmetingen zou deze staande golf op (door mij berekend) ongeveer 33 Hz vervelend doen, meten was helaas niet mogelijk omdat de versterker zo'n beetje aard- en nagelvast in het prachtige rack stond. Dat hebben we dus maar zo gelaten  :lol:

Leo en familie, bedankt voor de uiterst gastvrije ontvangst en de erg leuke middag! Behalve de muziek waren ook de gesprekken zeer de moeite waard! Naast onze passie voor muziek bleken we diverse andere gemeenschappelijke overeenkomsten te hebben waarover we uitvoerig hebben gesproken.
Hopelijk tot ziens in Twente, je (jullie) zijn heel erg welkom!

WimPeu

Hij zou de speakers niet in dat 'nisje' moeten hebben...
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

@Drees62: goede nuancering, de staande golf betreft een ruimte probleem en niet 1 van de set.
@Lo: wanneer je een x naar Drees62 wil, is het allicht een goede optie om eerst mij aan te doen - ik kan dan door rijden naar huize Drees. Daarmee is de belasting voor jou allicht een stuk(je) kleiner.

lo

Het is idd een erg gezellige middag geworden, lekker muziek geluisterd en veel gekletst over van alles en nog wat. Audio genieten op topnivo!!
Ik vond het erg leuk om jullie een keer bij mij te ontvangen en wil jullie danken voor de gezelligheid en de leuke reacties. Sander, bedankt voor je aanbod. Ik ga jullie zeker en vast nog een keer bezoeken  :yes:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81


lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81


lo

 :no:
Heb besloten dat alles blijft zoals het is. Ik vind het prima zo :yes:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

cz79

Jij bent ook echt snel tevreden  :evil:

Marantz 81

Ok het is ook wel een duur Tunertje  :yes: ik heb al maanden geen tuner meer  :no:

lo

Citaat van: cz79 op mei 20, 2012, 21:53:46
Jij bent ook echt snel tevreden  :evil:

:schater: :schater:

Citaat van: Marantz 81 op mei 20, 2012, 22:03:46
Ok het is ook wel een duur Tunertje  :yes: ik heb al maanden geen tuner meer  :no:

Yep, en in deze tijden van lastenverzwaringen kan bruin het niet meer trekken :no: :-P

Tsja..... 1-tje kopen hè..... zo'n tunertje. Ik houd het mee in de gaten voor je :yes:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

Nee voorlopig nog geen tuner van dat geld heb ik al andere dingen van gekocht, mis hem ook niet echt  byebye

JohnWx

niet eens RDS of een klokje om te zien hoe laat het is als hij uit staat

prul :-P


en de verkoper is ook niet sterk
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Vandaag weer eens een gezellige luistermiddag gehad met marantz81.
Op zijn vraag of ik in de toekomst nog eea wil veranderen was mijn antwoord..... :no:
Voorlopig houd ik het zo, ben heel erg tevreden met de huidige situatie en muzikale beleving  :yes:

Genieten met hoofdletter G  :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.