De set van lo

Gestart door lo, oktober 14, 2009, 13:51:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Zoldar

hoe ver zit je van de speakers zelf vandaan?
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

lo

Met m'n oren op ongeveer 3.6 mtr.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Musicman

Lekker bezig Lo?  :yes:

Zover ik weet, geven speakers vaak de mooiste (stereo) weergave, als de speakers zo'n 2,40-2,50mtr uit elkaar staan. (van "hart tot hart" gemeten).
Speakers moeten ook rondom kunnen "ademen", maar helaas is helaas niet altijd mogelijk.
Volgens mij staan ze bij jou goed...... :|

Persoonlijk zou ik niet teveel afwijken van wat de "handleiding" voorschrijft.
Van dat startpunt heb je volgens mij genoeg speling om bekijken wat jijzelf het beste voor jouw geluid, kamer en oren vindt.

Succes!!
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

WilliamB

Citaat van: lo op februari 17, 2012, 19:00:51
Vandaag de speakers nog eens 10cm verder van de "voorwand" af gezet. Stonden met de achterkant op 77cm van de muur. Hmmmmm...... geen grote verschillen meer tov 67cm dus weer lekker terug gezet. Binnenkort weer eens gaan experimenteren met indraaien. (Ze staan nu precies recht met een heel mooi, precies en wijds stereo beeld. Voordien had ik ze ook ingedraaid)
Kan het dan nog beter ?
Blijf het volgen.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

jrm


lo

Citaat van: Musicman op februari 17, 2012, 21:00:30
Lekker bezig Lo?  :yes:

Zover ik weet, geven speakers vaak de mooiste (stereo) weergave, als de speakers zo'n 2,40-2,50mtr uit elkaar staan. (van "hart tot hart" gemeten).
Speakers moeten ook rondom kunnen "ademen", maar helaas is helaas niet altijd mogelijk.
Volgens mij staan ze bij jou goed...... :|

Persoonlijk zou ik niet teveel afwijken van wat de "handleiding" voorschrijft.
Van dat startpunt heb je volgens mij genoeg speling om bekijken wat jijzelf het beste voor jouw geluid, kamer en oren vindt.

Succes!!

Dank je. De speakers staan zo'n 2.5 mtr uit elkaar dus da's een mooie maat tov de luister afstand. Volgens de handleiding moeten ze op minimaal 50cm uit de muur staan. Had ze op 57 van voorwand en 73 van zijwanden, nu op 67 van voorwand en nog steeds 73 van zijwanden. Is in mijn optiek een hele verbetering door de verandering van 57 naar 67 :yes:

Citaat van: wbrands op februari 18, 2012, 00:38:29
Kan het dan nog beter ?
Blijf het volgen.

Ja kan ik zeggen :-D

Citaat van: jrm op februari 18, 2012, 11:52:51
stupid

:-D  :yes:

Maar d'r zit nog meer in volgens mij. Moet nog, zoals ik al aangaf, weer gaan experimenteren met indraaien. Heb onlangs de testCD van mutrox besteld en dit is wel een aardige CD om eea mee te testen :yes:. Staat geen muziek op maar diverse testsignalen in diverse variaties. Handig CD-tje, hebben we vandaag ook vastgesteld bij mijn bezoek aan marantz81.

Ik moet ook nog eens gaan experimenteren met diverse interlinks en mogelijk speakerkabel. Ook hier denk ik, in mijn optiek en voor mijn gehoor, nog winst mee te kunnen behalen. Dus het verhaal is nog niet teneinde.
Wel belangrijk is om deze "veranderingen" niet te snel achter elkaar te testen. Gewoon op je gemakje iets veranderen, een weekje of wat naar luisteren, nog eens terug naar de oude situatie, ook weer eens een tijdje naar luisteren en dan conclusies trekken. Hierdoor zit je niet op het "vinken touw" om iets persé wel of niet te horen, nee gewoon muziek luisteren en genieten en relaxed besluiten wat het beste klinkt.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

cz79

Zo is ook de allerbeste manier om tot een besluit te komen, gewoon één verandering en dan de komende periode rustig luisteren of het beter is dat datgeen wat je daarvoor had.

Whisper.nl

Hoi Lo,

Voor mijn gevoel valt er niet veel meer te verbeteren.

Het klinkt al als een klasse apart.

Ben dan ook heel benieuwt wat de volgende verbetering zou kunnen zijn.

Een andere ls ? een andere interlink.  ?

Ik wacht het in spanning af.

GRoet Whisper

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

lo

Dank jullie mannen. Ik moet zeggen ben ook erg benieuwd maar ik wil die "test" toch nog wel eens doen  :yes: Zal mogelijk nog wel even duren hoor, maar we hebben de tijd hè  :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WilliamB

Inderdaad, lekker rustig aan.

Wil je een keer wat interlinks wil uitproberen, dan kan je mij interlink wel een weekje lenen.
Kijk maar wat je wilt.

Heb net de test cd besteld. :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

jrm

Citaat van: lo op februari 18, 2012, 18:51:41

Wel belangrijk is om deze "veranderingen" niet te snel achter elkaar te testen. Gewoon op je gemakje iets veranderen, een weekje of wat naar luisteren, nog eens terug naar de oude situatie, ook weer eens een tijdje naar luisteren en dan conclusies trekken. Hierdoor zit je niet op het "vinken touw" om iets persé wel of niet te horen, nee gewoon muziek luisteren en genieten en relaxed besluiten wat het beste klinkt.

:yes: :yes:

Heel goed Leo, rustig aan, één voor één aanpassing doen en niet te snel veranderen!

lo

Gisteren de "14th edition van STS" even mee gekregen van Joep om te beluisteren. Nummer 1 en 5 hebben extreem veel laag en d'r zijn nog een aantal andere nummers waarin overdadig laag aanwezig is. Ik moet zeggen dat het nu, met de speakers dus op 67cm van de voorwand, eigenlijk erg goed te doen is. Het is nog steeds een geweldige bak met laag, maar volledig onder controle zonder de van te voren aanwezige "resonantie". Ik mag het wel, dus conclusie die ik mag trekken is dat er eigenlijk geen probleem meer is. Vind deze CD eigenlijk een stuk beter dan de "13th". Nu nog de vraag of ik er ook 1-tje ga bestellen bij Fritz :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

cz79

En ik vond de 13e editie al zo goed, ik ga binnenkort wel even langs bij Fritz

joep



O ligt de 14e bij jou. En ik maar zoeken.

WilliamB

Mooi om te horen, dat er geen problemen meer zijn.

Veel luisterplezier.  HB
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3