De set van lo

Gestart door lo, oktober 14, 2009, 13:51:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

xander32

Ach, betreft de Dyn`s moet ik eerlijk toegeven dat de nieuwe 260 en 340 m`n interesse hebben, wil deze dit jaar graag gaan beluisteren :yes:.

cz79

PMC is ook een mooi merk  notworthy

Whisper.nl

#1502
Citaat van: cz79 op januari 25, 2012, 15:51:14
Citaat van: Whisper.nl op januari 25, 2012, 13:28:37
Citaat van: cz79 op januari 24, 2012, 22:08:29
Citaat van: lo op januari 24, 2012, 21:46:39
Je was idd ook opvallend stil... :schater:

Toen ik je set voor het eerst hoorde werd ik stil omdat het toch redelijk dicht in de buurt van de PMC's komt en dat is opzich best een prestatie voor een merk als Din..Dien...Dynaudio. clown1

Diegene die stil waren JRM & Whisper.  :yes:
Met volle aandacht genieten van de mooie set van Lo.

Met hier en daar een stoorzender op de achtergrond.  :schater: :schater:

groet Whisper  byebye

Zo kan 'ie wel weer, Whisper

Wie de schoen past ........................................

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79

 :schater: :schater: :schater:

Een voordeel, als ik er ben dan vallen er nooit ongemakkelijke stiltes :angel:

lo

Citaat van: xander32 op januari 25, 2012, 19:39:32
Ach, betreft de Dyn`s moet ik eerlijk toegeven dat de nieuwe 260 en 340 m`n interesse hebben, wil deze dit jaar graag gaan beluisteren :yes:.

Hele mooie speakers hoor, ben heel erg benieuwd wanneer je ze een keer wil gaan beluisteren en wat je oordeel wordt.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

Citaat van: lo op januari 25, 2012, 20:14:20
Citaat van: xander32 op januari 25, 2012, 19:39:32
Ach, betreft de Dyn`s moet ik eerlijk toegeven dat de nieuwe 260 en 340 m`n interesse hebben, wil deze dit jaar graag gaan beluisteren :yes:.

Hele mooie speakers hoor, ben heel erg benieuwd wanneer je ze een keer wil gaan beluisteren en wat je oordeel wordt.

Ik denk dat hij overstag gaat  :yes: :-D pompom

lo

Ik vraag me trouwens af of de huidige contour lijn nog een keer een up-grade of een totale vervanging krijgt. Iemand een idee? Misschien de importeur, Edwin Vlieger, of dynaudio nog eens contacten.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

#1507
Mijn speakers 10cm verder van de "voorwand"  afgezet. Staan nu met de achterkant op 67 van de muur en met de baffle op 100cm d'r vanaf. De staande golf is substantieel vermindert en er is ook nagenoeg geen verschil meer in "bas beleving" als ik op mijn normale plek zit of een cm of 50 vooruit ga zitten. Ik ga dit een tijdje laten staan en dan nog eens wat verschuiven en indraaien, kijken wat dat nog meer oplevert. Het midden en hoog lijken door deze move ook gewonnen te hebben. Wordt dus nog vervolgd.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WilliamB

Fijn dat je geen verschil meer hoort, als je voor of achter in de bank gaat zitten.  pompom
Ben benieuwd of er starks nog verschil is, in geluid als je deze iets indraaid.

Succes verder, en geniet ze. :yes:

Gr.William
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

cz79

Super zo zie je maar weer wat een paar centimeter voor verschil kan maken

Whisper.nl

Citaat van: cz79 op februari 06, 2012, 19:26:03
Super zo zie je maar weer wat een paar centimeter voor verschil kan maken

shit no wave any more  8-)

Groet Whisper  byebye

Ps en iets breder zetten Lo ??
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

lo

Citaat van: Whisper.nl op februari 06, 2012, 19:46:49
Ps en iets breder zetten Lo ??

Dat zal niet gaan, je weet dat de rechter speaker vlak naast de kachel staat deze komt er dan bijna bovenop te staan en da's niet goed. Ik denk trouwens dat het in zijn geheel niet beter is om ze breder neer te zetten, dan komen ze toch weer dichter bij de zijwanden. Nu heb ik een "goede" luister driehoek
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Whisper.nl

Citaat van: lo op februari 06, 2012, 20:15:27
Citaat van: Whisper.nl op februari 06, 2012, 19:46:49
Ps en iets breder zetten Lo ??

Dat zal niet gaan, je weet dat de rechter speaker vlak naast de kachel staat deze komt er dan bijna bovenop te staan en da's niet goed. Ik denk trouwens dat het in zijn geheel niet beter is om ze breder neer te zetten, dan komen ze toch weer dichter bij de zijwanden. Nu heb ik een "goede" luister driehoek

Ok Lo, Helder,

Heel veel geniet momenten gewenst.

Overbodige info :-)  bij mij staan ze 2,70 meter breed en de "sweetspot"  op 2,70 meter.
Dus een mooie driehoek.

Groet Whisper


De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79

In  principe wordt meestal aangeraden om de luisterafstand net iets groter te houden dan de onderlinge afstand tussen de luidsprekers

viceadmiraal61

Kijk wat Lo nodig heeft is een bass trap...om het te veel aan laag te temmen...en de 14e edition is de
test case.....we nemen 2 poofjes  van stof ,en plaats die achter de luidspreker....of we nemen een dikke
riool buis 18 cm in door snee..we boren daar heel veel gaten in,en stoppen hem vol met oude kleding ect..
goed koop en weg die boembas.. lengte tot aan het van vloer tot aan plafond.