De set van lo

Gestart door lo, oktober 14, 2009, 13:51:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

jowa

Mooie verslagen, leuk om te lezen dat iedereen lekker heeft genoten van die mooie set  pompom

cz79

Beste Jowi, ik wil mezelf niet uitnodigen maar ik ben werkelijk heel benieuwd naar jou set, wanneer hou jij een M&G?

jrm

Eindelijk was de dag aangebroken dat ik de set van Lo aan de tand mocht gaan voelen... 8-)

Ruim op tijd stapte ik in mijn vervoermiddel en via wat omwegen (op mijn route zijn er altijd wel een paar wegen of belangrijke kruispunten opgebroken!) reed ik eindelijk op wat men in Nederland snelwegen noemt (100 km op een vijfbaansweg!?), na een uurtje rijden even de benen gestrekt, het vervoermiddel wat te drinken gegeven en hup weer een uurtje verder rijden.

Na een kleine 2 uur rijden kom ik in een zeer fraai straatje aan de rand van een dorp, met inderdaad weilanden aan de ene zijde en mooie huizen aan de anderzijde. Potverdorie wat woont onze forumgenoot Lo mooi!

Lo zag ik door de ramen al glimlachend (heerlijk die lach verdween niet van zijn gezicht!) op de bank zitten. Na binnenkomst direct zijn zeer fraaie interieur bekeken en ook ervaren het verschil van 'galm' in de woonkamer en keuken. Het is dat we allemaal de werkzaamheden vorig jaar konden volgen op het forum, maar als je (zoals ik nu) voor de eerste keer binnenkomt zie je niets vreemds of anders aan het plafond. Echter wat het met het praten en muziek doet dat merk je duidelijk.

Cz79 en whisper hadden Lo al gebeld dat ze wat later zouden komen (cz79 en treinen ofzo), dus mocht ik even alleen met Lo genieten van zijn fantastische set, niet voordat ik direct een heerlijk kopje koffie voorgeschoteld kreeg met een grote gevulde koek (die brabantse gastvrijheid is toch wel top!).

Lo stelde voor om direct met mijn eigen muziek te beginnen en ik koos nr. 4 van Brothers in arms van de Dire Straits (geremasterde versie, welke overigens goed klinkt m.i.) oftewel Your latest trick, het nummer begint met een trompet en wordt overgenomen door een saxofoon. Direct vallen alle instrumenten op zijn plaats en het koper van de trompet en sax komen op je af, gruwelijk gewoon. Het laag is ook duidelijk aanwezig bij Lo, maar dit is meestal niet hinderlijk, maar daarover later meer.

Ondertussen praatte Lo en ik over van alles en zoals Lo het ook al eerder verwoorde bij een ander bezoek, je kent elkaar alleen van het forum, maar als je bij elkaar op bezoek komt dan lijkt het alsof je elkaar al jaren kent. Het is gewoon heerlijk om het gezelschap van Lo te mogen ervaren.

Na een klein uurtje kwamen cz79 en whisper ook binnen en werden ook direct achter een kopje koffie met gevulde koek gezet. Hans gaf aan Lo (wij hebben niet aan de apparatuur gezeten, dat is voorbehouden aan den Lo zelf en terecht) de Marantz cd nr.14, hier kwam duidelijk de kracht van de set naar voren, maar ook een (te) grote portie laag. Op deze cd werd onder andere ook het nummer gedraaid van Eva Cassidy en plots kreeg ik een barstende koppijn precies achter mijn oren. Ik zat weliswaar niet op de 'sweetspot'  maar iets rechts daarvan. Dit werd veroorzaakt door het vele laag, maar het was niet constant laag maar pulserend. Steeds 'speldeprikkend laag' voelde ik als een pijnlijk druk op mijn oren.  :-o

Met Lo had ik daarvoor al gezegd dat zowel bij hem als bij mij (en bij al degenen die geen eigen geluidsgrot heeft...) het altijd een compromis blijft met je mede huisgenoten hoe e.e.a. opgesteld staat. Indien de bank een stukje naar voren gezet kan worden dan is het 'laag' een stuk mooier, maar de baspoorten dichtzetten gaat ten koste van detail, diepte en breedheid van het geluid. Dus niet doen Lo,  :no:

Via de diverse muziekstijlen en test cd's kwamen er ook veel drums voorbij, ik had een cd van Drums United (van Lucas van Merwijk) bij me en liet het nummer  Udu et Tama en Douze horen van de cd "world of rhythm", hierop spelen zij op vazen uit Afrika (Ik dacht uit Senegal).

Na de 'lunchbreak' een heerlijke broodmaaltijd met ook in de keuken het geluid van Clannad over de zeer fraaie dynaudio speakers die in de keuken staan(!) zijn we verder gegaan met het beluisteren van de v/d pol test cd, de sts versie en de 2 originelen. We begonnen met Yello – Capri Calling, nr. 16 op de v/d pol cd deze klonk een beetje rommelig (stereobeeld was vertekend) en mat, op de sts versie (nr. 13) was het een stuk aangenamer, meer diepte fraaier hoog en laag, maar het stereo beeld was vertekend (vermoedelijk doordat deze direct is overgenomen van de v/d pol cd), daarna het origineel (nr. 6) in de cd lade en ten opzichte van de sts versie was het net iets minder qua hoog en laag, maar het setereo beeld was vele malen beter. In het begin namelijk gaan de synthesizer geluidjes duidelijk van de en speaker over naar de andere speaker en weer terug. Bij de 2 test cd's gingen deze van de ene speaker naar het midden en weer terug.

Bij de tweede nummer, het nummer Fanfarra (Cabua-Le-Le) van Sergio Mendes op de cd Brasileiro komen veel braziliaanse drums in voor en een fluitje, op de v/d pol cd was het totaalbeeld weer 'warrig' en het fluitje was oud en dof, bij de sts cd waren de drums beter te volgen en het fluitje klonk heel nieuw, op het origineel waren de drums minder aangezet (vond ik iets minder dan bij sts) en het fluitje klonk als een goed gebruikt fluitje en was dus weer beter van klank (let wel dit zijn mijn belevenissen zoals ik het hoorde, dat hoeft dus niet te betekenen dat cz79, whisper of Lo dat ook zo ervaren!).

Na deze 'test' gingen wij gauw weer over naar het beluisteren van elkaars cd's, inderdaad kwam er van alles voorbij. Ik liet daarbij ook nog de cd horen van Marc Broussard – S.O.S.: Save our Soul met name nummer 3: Harry Hippie kon whisper wel waarderen (dit naar aanleiding van zijn soulbetoging eergisteren op het forum).

Na ook nog even zui-amerikaans beluisterd te hebben van Alejandro Fernandez – A corazón abierto, kwam ik tot mijn verbazing er achter dat het al half 5 was en ik om hald zes in Den Haag op een vergadering gewenst was. Oeps, dat gaf dus wel aan hoe gezellig het was!  :yes:

Door een beetje snel door te rijden en het feit dat je op de A58 nu 130 km mag rijden (op een 2-baansweg nota bene...) was ik op tijd in Den Haag.

Cz79 en whisper bedankt voor de aanwezigheid en Lo bedankt voor de fantastische ontvangst en gezelligheid. Het was zeer de moeite waard om wat langer in het vervoermiddel te zitten en naar de fantastische set van Lo te luisteren.

Bedankt,  notworthy

cz79

Jemig, ik dacht dat ik kon schrijven maar ik moet mijn meerdere hier erkennen........

Mooi geschreven hoor JRM, het was zeker gezellig en wat ik ook al zei, Lo heeft het allemaal dik voor elkaar met zijn woning/inrichting en set.

Ik vond het ook supergezellig en die CD van Drums United heb ik gelijk besteld,  pompom pompom pompom

joep

Citaat van: jrm op januari 24, 2012, 11:32:45
(en bij al degenen die geen eigen geluidsgrot heeft...)

Ja we zijn hier in het zuiden niet allemaal holbewoners hoor. Die tijd ligt al lang achter ons.

lo

 :-D

We zijn best "bij de tijds" hè Joep. :yes:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WilliamB

Erg mooi geschreven jrm.

Ik herken de sfeer en de gastvrijheid, ook ik heb na het beluisteren van Leo zijn SET diverse CD`s besteld.
Leo kan trots zijn op het SET. notworthy

Gr.William
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

jrm

Citaat van: cz79 op januari 24, 2012, 11:43:08
Ik vond het ook supergezellig en die CD van Drums United heb ik gelijk besteld,  pompom pompom pompom

Veel plezier met de cd!

jrm

Citaat van: joep op januari 24, 2012, 11:54:02
Citaat van: jrm op januari 24, 2012, 11:32:45
(en bij al degenen die geen eigen geluidsgrot heeft...)

Ja we zijn hier in het zuiden niet allemaal holbewoners hoor. Die tijd ligt al lang achter ons.

:schater:

jrm

Citaat van: wbrands op januari 24, 2012, 12:05:25
Erg mooi geschreven jrm.

Ik herken de sfeer en de gastvrijheid, ook ik heb na het beluisteren van Leo zijn SET diverse CD`s besteld.
Leo kan trots zijn op het SET. notworthy

Gr.William

:yes:

Jammer dat je ook niet bij mij om de hoek woont, maar wie weet als ik weer een keer die kant op moet...

WilliamB

Dat lijkt mij erg leuk jrm.
Stuur maar een keer een PM, met een aantal datum`s

Gr.William
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

lo

Leuke verslagen gemaakt mannen.... pompom
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

#1467
Citaat van: John Wx op januari 23, 2012, 23:20:08
oooooooohhhh  CZ79 gaat weer Dynaudioen  HLP
Citaat van: Marantz 81 op januari 23, 2012, 23:22:01
Als je het eenmaal gehoord hebt wil je niet anders meer  :-D
Misschien kan jij i.v.m. bass-issue ruilen met CZ79 ?


:-D

cz79

Zeker niet! PMC rules! en Dynaudio is ook wel aardig inderdaad , maar als ze beter hadden gekeken bij PMC dan was het een echte mooie luidspreker geworden clown1

Marantz 81

Uitgebreid verslag Jrm  :-)  leuk om te lezen  :yes: