De set van lo

Gestart door lo, oktober 14, 2009, 13:51:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

bert50

Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

cz79

Weggehaald? Was het zo schokkend? nopompom

Whisper.nl

#1442
Citaat van: lo op januari 23, 2012, 20:17:37
Leuke dag gehad vandaag, veel geluisterd, veel bij gepraat, zelfs nog een nieuwe "wave" getest  :schater:
Ben benieuwd naar de verhalen van die mannen hier  :yes:

De reis
Was zekers een leuke dag. Wat minder voor CZ79 want de treinverbinding liep niet optimaal.
Om half elf CZ 79 opgepikt bij het centraal station.
Hierdoor kwamen we een drie kwartier later aan dan was afgesproken.
Ik hoefde in ieder geval geen muziek in de auto aan te zetten.
Gespreksstof genoeg.  :schater:

Eenmaal aangekomen
Binnen gekomen zaten Lo en JRM al lekker te luisteren naar een stukje sfeer muziek.
Lekker plaats genomen op de bank met een prachtig uitzicht naar de set van Lo.
Zie handtekening van Lo voor de diverse hardware.

Luisteren
Zoveel muziek geluisterd dat ik echt niet durf te zeggen welke schitterende cd's voorbij zijn gekomen.
Welke wel een mooie indruk op mij heeft gemaakt was het nummer met alt-sax.
Het een en ander wordt zo strak weergegeven dat je het aanblazen van sax tot in de detail wordt weergegeven. Werkelijk prachtig.

De zelfde muziekstukken op verschillende manieren weergegeven
Ook een leuke luistersessie was die van een aantal verschillende opnamens van het zelfde muziekstuk.
Werd de ene opname vlak bevonden was de ander weer een hele goede weergaven met een hele mooie stage ,veel meer details en betere stereo spreiding.

Baspoortpluggen
Tussendoor nog de test met en zonder doppen in de baspoort.
Met: Resultaat was dat de muziek meer om de speakers bleef hangen.
Zonder doppen kwam alles weer lekker los van de speakers en was de volle bas in volle sterkte weer aanwezig. Voor sommige onder ons die stevige bas liefhebbers een genot om te horen voor anderen misschien een beetje teveel van al het moois wat ten gehore werd gebracht.

The new wave.
Gingen ze bij mij op en neer (zoals de Mazda mannetjes).
Deze keer werd er geluisterd of de bas meer of minder werd door naar voren of naar achteren te gaan zitten.
Naar achteren meer bas en minder mooi om te horen. Naar voren minder bas maar het totaal beeld werd mooier neergezet. 

Een beetje als volgt. http://www.youtube.com/watch?v=pW91p966k1c&feature=related

Muziek
Leul om mee te maken dat er door zoveel mensen en zoveel soorten aan mooie muziek wordt gemaakt.
We hebben volgens mij een wereldreis gemaakt door muziekland.
Zuidamerica, Spaanse muziek, Celtic, Natuurlijk een stukje fijne Jazz.
Soul, Chinees harp. enz. enz.

Thuisreis
JRM schrok zich een hoedje toe ie op zijn klokje keek :yes: de tijd was weer omgevlogen.
(nog een beetje op tijd bij je afspraak kunnen komen JRM ?)
De cd's weer bijmekaar gezocht en huiswaards gegaan.

Lo het was weer een uitstekende M&G en heb er erg van genoten.

Heel erg bedankt voor je ontvangst en gastvrijheid.

Tot de volgende keer maar weer.

Groet Whisper  byebye






De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Exxar

Nice. Jullie hebben blijkbaar een leuke dag achter de rug hello

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

pietjepc

Mooi dat jullie een leuke dag hebben gehad.  pompom  Had eigenlijk ook niet anders verwacht. Hoop dat JRM nog een beetje op tijd was voor zijn bestuursvergadering :-D
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

lo

Ben bang dat dat kantje boord is geworden, een teken dat ie het toch wel heel gezellig heeft gehad hier.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

cz79

#1448
Komt 'ie,

Na een moeizame start met het OV, uiteindelijk na een dikke 2.5 uur aangekomen in Ede-Wageningen en ben daar opgepikt door Whisper, ik had Lo al gebeld dat we iets later zouden zijn omdat ik dikke vertraging met de trein had.
Aangekomen bij Lo werden we hartelijk ontvangen in zijn 'verbouwde' woning, JRM was reeds aanwezig. Ik was nog nooit eerder bij Lo geweest maar direct viel het op dat de inrichting zeer keurig, strak en gezellig is, je hebt het mooi voor elkaar, Lo!

Onder het genot van een bakje koffie EVEN bijgepraat (ik heb me heel erg ingehouden vandaag clown1) en toen zijn we muziek gaan luisteren  en al gelijk bij de eerste tonen valt het op wat een schitterende combinatie Lo heeft, Accuphase met Dynaudio hello
Alle muziek komt er met het grootste 'gemak' uit en na heel wat werelddelen muzikaal te hebben rondgereisd is duidelijk dat de set van Lo nergens een zeer mooi muzikaal plaatje kan neerzetten, laidback, transparant en dynamisch zijn toch wel de herinneringen aan deze fantastische combi.

We hebben inderdaad ook weer even geoefend met een nieuwe wave, aangezien ik niet de enige ben met een staande golf 'issue', moetsen we toch even proberen om wat meer naar voren te gaan zitten om te luisteren of de bas zich iets gedeisder wist te houden en dat deed die.....

De bas is zogezegd bij sommige nummers/muziek iets aan de stevige kant, maar hier heb ik het met Lo over gehad en we zijn het beiden eens dat het een compromis is om in je woonkamer toch optimaal resultaat te behalen zonder de woonkamer te verbouwen tot een studio met bijbehorende panelen etc.
Gelukkig wordt de rest van de muziek zo ontzettend mooi weergegeven dat bij die paar nummers waar de bas iets 'te' is, je dat best voor lief kunt nemen.

Young Sun Nah, Yello, Hugh Masekela, John Campbell, Illinois Jacquet, I Muvrini, Eva Cassidy, Jiang Xiao-Qing etc etc het was weer een zeer muzikale en gezellige middag met kwik, kwek en kwak, en we hebben allemaal erg genoten van alle muziek en de set van Lo.

@Lo: Hartelijk bedankt voor je gastvrijheid, gezelligheid en de lunch, ik vond het leuk om je weer een keer te ontmoeten en om eindelijk je set eens te zien, complimenten ook met je huis en inrichting...Echt heel mooi

@Whisper: Bedankt voor de gezelligheid en de lift, was me weer een waar genoegen. Het nummer wat jij bedoelt met die sax is Illinois Jacquet - Harlem Nocturne

@JRM: Uiteraard ook erg leuk om jou weer eens te zien, ik hoop dat je succes hebt in februari. Zie PM



Marantz 81

Leuke en boeiende omschrijvingen van een gezzelige muzikale dag  pompom leo heeft het er maar druk mee deze week  :-D


JohnWx

oooooooohhhh  CZ79 gaat weer Dynaudioen  HLP
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81

Als je het eenmaal gehoord hebt wil je niet anders meer  :-D

jrm

Zo, ik ben net thuis van mijn bestuursvergadering.

Ja, ik heb het ruim op tijd gehaald :-D ik mocht op de A58 130 dus die 140 km/uur viel niet op  8-)

Ik zal morgen mijn verslag doen, want ik ben nu een beetje schor aan het worden.... :gaap:

WilliamB

Ik heb weer genoten van jullie verslagen.  Dat het bij Leo genieten is weet ik, ben er namelijk vorige week ook geweest. notworthy

Gr.William
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

cz79

Citaat van: John Wx op januari 23, 2012, 23:20:08
oooooooohhhh  CZ79 gaat weer Dynaudioen  HLP
Zeker niet, ik blijf PMC'en pompom hello