De set van lo

Gestart door lo, oktober 14, 2009, 13:51:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

lo

#1335
 :yes:

We zitten nu TV te kijken, en zoals jullie weten gaat het geluid van de TV dan altijd uit en loopt dat over mijn set. Ook de speakers in de keuken aan en dat was in de kamer gewoon een rare gewaarwording. Het geluid van uit de keuken wordt versterkt en vertraagd door de galm aldaar en mengde zich met het geluid van de kamer  violent1. Speakers in de keuken maar snel uitgezet. Verrassend vond ik het wel :-D

(edit, r-etje toegevoegd)
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

Mooi dat de andere Dynaudio,s weer in de keuken staan  pompom



Anders gewoon ook even zo,n plafonnetje in de keuken  :angel:  clown1

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op december 10, 2011, 08:16:06
Mooi dat de andere Dynaudio,s weer in de keuken staan  pompom



Anders gewoon ook even zo,n plafonnetje in de keuken  :angel:  clown1


Triest voor in een keuken daar horen een paar mooie monitoren te hangen van Dyn. bv 52se  :angel:




misschien wil iemand wel ruilen met een lichte bijbetaling  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81


lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WilliamB

Ik ga morgen, uuuuuhhhh ik bedoel straks luisteren bij Leo.
Ben erg benieuwd, en heb er zin in  hello

Zal later een verslag schrijven.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Marantz 81

Veel plezier vandaag ,ben benieuwd naar het verslag  :-)

WimPeu

Citaat van: wbrands op januari 14, 2012, 00:52:12
Ik ga morgen, uuuuuhhhh ik bedoel straks luisteren bij Leo.
Ben erg benieuwd, en heb er zin in  hello

Zal later een verslag schrijven.

Ga ik dit jaar ook nog doen...veel plezier. Die Accu set is een "One in a million..."  notworthy
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

Volgens mij rammelen de dakpannen momenteel  clown1

lo

Zowww.... net terug van het goed leggen der pannen.... :schater: :schater:

Was weer erg gezellig vanmiddag met eigenlijk maar 1 nadeel: het was weer tekort
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

Citaat van: lo op november 30, 2011, 19:07:33
Staat nog een occasie T-1000 bij Alpha audio in Antwerpen. Weet niet wat ie moet kosten...... weet ook niet of ik het wil weten..... :-D

Ben je nog geweest ?

lo

Nee nog niet, moet er eigenlijk toch nog eens een keer gaan kijken, niet voor die T1000 trouwens hoor of hij moet erg goedkoop zijn.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WilliamB

Gisteren ben ik bij Leo geweest voor een luisterbezoek.

Kwam aanrijden en zag Leo al in de bank zitten, met een dikke smile.
Eenmaal binnen merkte ik gelijk dat Leo de akoestiek goed had aangepakt.
Een speciaal akoestisch plafond op advies van Toine Dingemans.
Het verschil was erg groot toen Leo mij meenam, naar de keuken.
Ja, dat was pas echt een verschil, hier galmde het geluid, in de huiskamer was het goed gedempt.

De geluidsinstallatie ziet er SUPER MOOI uit in zijn nieuwe audio meubel.
Erg indrukwekkend die Accuphase, en zijn Dynaudio.

Maar eerst een lekker bakkie koffie....

Wat mij gelijk opviel was dat het geluid bij een zeer laag volume, erg goed was.
Het laag was goed hoorbaar en het totale geluid was goed in balans.

Ik had cd`s meegenomen van "Secret Garden, Loreena Mckennitt, George Michel en Norah Jones.
Wouw, wat een geluid, dit was echt genieten en zat daar met een smile van oor tot oor.
De instumenten en zang kwamen geheel los van de luidsprekers. En als ik mijn ogen dicht deed, zou ik zweren dat Norah gewoon in de huiskamer aan het zingen was.
Ja, zei Leo: "zo hoort het".

Wat mij ook opviel was dat het geluid, en vooral het laag, anders klinkt als ik achterover dan voor op de punt van de bank ging zitten.
Achterover klonk het laag (een stuk dikker), maar absoluut niet storend.

Leo liet mij ook een cd horen, van Roger Waters "Amused to Death". Hier was zelf het suround geluid goed hoorbaar.
Geluid was ook links en rechts te horen waar geen luidsprekers waren, vreemd maar erg mooi.

Verder hebben we die middag over van alles en nog wat gebabbeld en was het tijd om huiswaarts te keren. Helaas altijd weer te kort!

Leo bedankt voor je gastvrijheid, en tot over twee weken bij mij samen met Arjan.

Groet,

William

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

lo

We hebben ook nog een aantal nummers van de Dali CD beluisterd en natuurlijk niet te vergeten Ulla Meinecke met oa "Die Tänzerin" bijzonder dynamische song om het zo maar eens te zeggen.
Met verbazing zat je te luisteren naar het bijzonder precieze stereobeeld en met name dat de "leadzanger of zangeres" gewoon perfect in het midden staat.

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WilliamB

Klopt helemaal, ben weer een ervaring rijker.
De CD " Roger Waters "Amused to Death"heb ik besteld.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3