De set van lo

Gestart door lo, oktober 14, 2009, 13:51:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

lo

Citaat van: xander32 op november 02, 2011, 20:25:47
Citaat van: lo op november 02, 2011, 18:34:56
Vandaag Joep op de koffie gehad. Lekker een middagje muziek geluisterd onder het ouwehoeren door notworthy
Zoals gewoonlijk kom je met Joep geen gespreksstof te kort, het was weer gezellig.
En, heeft J O E P jou kunnen ompraten (lees: wanneer ga je de speakers inruilen  :-D)?


Sander.

:-o :no: :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

Je zou wel gek zijn ook om die prachtige zuilen weg te doen  nonono pompom

Kan niet wachten om je set weer te beluisteren binnenkort ,en zeer benieuwd naar het plafond  notworthy

joep

Een bezoekje aan Lo is altijd de moeite waard. Voor mij is het regelmatig bezoeken van de betere sets een referentie naar mijn eigen set. Let wel, of je komt met beide benen op de grond te staan of je leert je eigen set pas echt waarderen.

Marantz 81

#1293
Ben al div malen bij leo geweest ik heb nooit iets wat ik beter vindt of fijner om naar te luisteren gehoord  :-)

Ik weet wat men eigen set kan weergeven en daarover heb ik eigenlijk niet veel beter te wensen  :yes:

De set van frits is ook uitzonderlijk en was ik wel van onder de indruk ,maar ik wil van de muziek genieten en niet alleen maar met opname,s bezig zijn  :wink: als het een hele goede opname is en ik de muziek ook goed vindt dan is het pas genieten  pompom een hoop High end  :roll: sets zijn mij te klinisch toen ik de sa11s1 ging kopen stond er een paar Marten speakers van 26.000 setje en konden mij niet bekoren  :gaap:

lo

#1294
 redface

Dank jullie....... notworthy
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

Gisteren afgereisd naar huize Lo net na 11.00 uur gearriveerd,werdt hartelijk ontvangen door Leo die met een grote lach  :-D in de deuropening stond

Eerst ff een bakkie gedaan en naar het resultaat van de verbouwing en nieuwe inrichting gekeken heel erg mooi en strak geworden , keuze van het nieuwe vloerkleed loopt nog  :-)

Nadat we nog even hebben zitten praten ,maar eens gaan luisteren naar Emma shapplin -Etterna  kan echt genadeloos uithalen met haar stem en zitten ook leuke effecten in , DO-DO beluisterd wat volgens mij Leo ook wel erg mooi vondt  :-) Enigma-A Posteriori ,tussendoor nog koffie en aantal cd,s van Leo ,Faithless-to all new arrivals en was het tijd om eens wat te gaan eten ,niet op de bank  nonono maar in de galm  :-P keuken

Na een volle maag weer verder luisteren Dido-no angel ,Toto nog diverse cd,s van leo waaronder Stonhedge 4 en weet de naam niet meer maar was met een kerkorgel

De weergave van zijn set heb ik al eerder uitgebreid beschreven ,maar wat opviel is dat het nu nog beter klinkt in het mid / hoog en stereo beeld ,bij sommige cd,s is er wel een staande golf in het laag waarneembaar echt storend is het niet zoals bij stonehedge 4 maar zoveel afgrond laag zit in een normale opname niet en daarbij hou ik daar wel van het is echt ongeloofelijk hoeveel gecontroleerd laag 2 van die 17 cm drivers kunnen produceren  :-o 

Verder vindt ik de weegave echt ongekend snelheid kracht en dynamiek ,zelfs de kleinste details zijn zo goed waarneembaar die thuis net waarneembaar zijn van het allerdiepste laag tot hoog staat het als een huis ook op hele hoge volume,s en het kan hard  :-o bij sommige nummers raak ik gewoon in soort trance echt leo wat jij hebt staan is iets bijzonders  byebye

xander32

Mooi verslag, ben eigenlijk ook wel erg benieuwd :angel:.

Betreft de beschreven snelheid; dat is een kenmerk die vaak wordt toegedicht aan Dynaudio.
Een staande golf heb ik hier ook; een piek tussen de 60 en 70 Hz. Echter valt deze tijdens het luisteren niet/nauwelijks op. Deze kwam naar boven toen ik een aantal sweeps liet lopen om te horen wat de set in de nieuwe ruimte doet.


Sander.

WimPeu

Mooi enthousiast omschreven Arjan....  Ik moet ook echt komend jaar naar Leo..... frusty 
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Leo Lux heeft mij nog nooit gevraagd in deze moeilijke tijden en de donkere die komen  :cry:

Heb hem altijd gesteunt in zijn moeilijke tijden met die Polen in zijn huis of het goed zou komen



:-D :-D :-D :-D :-D :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WilliamB

#1299
Erg enthousiast verslag,kan bijna niet wachten.
Tot januari, en later bij mij. HB
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marantz 81


lo

Staat nog een occasie T-1000 bij Alpha audio in Antwerpen. Weet niet wat ie moet kosten...... weet ook niet of ik het wil weten..... :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

Zal niet misselijk zijn  :wink: