De set van lo

Gestart door lo, oktober 14, 2009, 13:51:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

still life

neemt niet weg dat het duidelijk een laagprobleem in de setup signaleert  :angel:

al dikwijls geschreven hier: de meeste mixen vallen redelijk af onder 80Hz, 40Hz is uitzonderlijk
dwz: bij die mixen heb je dus weinig problemen  :wink:

maar je hebt andere, waar het laag eerder rechtlijnig op staat,
als er dan bvb klappen op de floortoms komen => geheid een staande golf  :evil:

met mijn SR'ken klinkt dat allemaal retestrak..   redface

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

joep

Toen Leo bij mij te gast was afgelopen woensdag had hij de zilveren ronde boosdoeners bij. Op mijn set was er echter geen spoor van het probleem terug te vinden. Ik denk dan ook dat (mede door het feit dat ik de Accuphase alsnog boven iedere verdenking stel) de luidsprekers de hoofdschuldige zijn in deze. Het mag ook nooit zo zijn dat zulke enorme fijne apparatuur niet tot zijn volle bloei kan komen. En omdat het streng toespreken van de luidsprekens niet veel zal helpen zullen ze toch te zijner tijd de wacht moeten worden aangezegd.

lo

Is inderdaad een heel erg groot verschil tussen jou set en de mijne. Zoals ik al meer heb aangegeven vind ik de bass in jou set heel erg mager, los van het feit dat er wel behoorlijk wat vermogen in de speakers wordt gepompt. Bij mij klinkt het direct een heel stuk voller, net als bij veel sets die ik inmiddels gehoord heb. Tsja wat de oorzaak precies zal zijn en wat nu het dichts bij het origineel ligt...... ? Maakt in feite ook niet uit in mijn beeld het gaat erom wat je persoonlijke smaak is en waar je voorkeur naar uit gaat. Afwijkingen daarop moet je proberen te adresseren en, als je dat al wilt, iets aan doen :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Cornelis1921

#1248
 8-) stupid
Je bedoeld de Contours de wacht aanzeggen, Joep? Dat zal Leo wel niet zo'n fijne suggestie vinden, is het niet, Leo?
Kamer acoustisch op orde maar de luidsprekers laten het afweten. Ik dacht dat problemen van de laagafwikkeling voornamelijk een fenomeen is wat men bij monitors tegenkomt. Zoals bij mij, zelfs gebruik van de toonregeling ondervangt dat probleem maar gedeeltelijk. Speakers zijn volgens mij OK, maar de productie en (geluids)techniek heeft zitten slapen bij de opname en 'post-production' van bepaalde albums. Het vervangen van luidsprekers om die reden is onnodig kostbaar en daarom al onwenselijk.
Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marvin

#1249
Een teveel laag probleem is geen probleem...  :-D

Liever wat aangezet dan een magere weergave.

xander32

Citaat van: marvin op oktober 15, 2011, 08:44:34
Een teveel laag probleem is geen probleem...  :-D

Liever wat aangezet dan een magere weergave.
Het kan een probleem worden wanneer het niet past bij de voorkeur van de ts., deze kan op den duur zorgdragen voor irritaties. Voordat er irritatie ontstaat, dient hetgeen eerst te worden gecontsateerd, en gelabeld worden als zijnde ongewenst. Dat stadium is m.i. nu reeds gepasseerd. Hoe het zich verder zal ontwikkelen zal afhangen van het vermogen van de ts. om zijn gewoonte/voorkeur bij te stellen ...


Sander.

joep

#1251
Citaat van: Cornelis1921 op oktober 15, 2011, 03:04:35
8-) stupid
Je bedoeld de Contours de wacht aanzeggen, Joep? Dat zal Leo wel niet zo'n fijne suggestie vinden, is het niet, Leo?
Kamer acoustisch op orde maar de luidsprekers laten het afweten. Ik dacht dat problemen van de laagafwikkeling voornamelijk een fenomeen is wat men bij monitors tegenkomt. Zoals bij mij, zelfs gebruik van de toonregeling ondervangt dat probleem maar gedeeltelijk. Speakers zijn volgens mij OK, maar de productie en (geluids)techniek heeft zitten slapen bij de opname en 'post-production' van bepaalde albums. Het vervangen van luidsprekers om die reden is onnodig kostbaar en daarom al onwenselijk.
Groet, Cor.

De Contours de wacht aanzeggen? Nee dat doe ik niet. Wat er wel of niet gaat gebeuren, daar is Leo zelf echt oud en wijs genoeg voor. En dat "de productie en (geluids)techniek heeft zitten slapen bij de opname en 'post-production' van bepaalde albums" is ook niet waar. We spreken hier over het beste wat Fritz ooit in elkaar heeft geknutseld.
Het enige wat ik zeg is dat als Leo een verbetering aan zou willen brengen het de luidsprekers zijn die vervangen zouden moeten worden. Maar dat is toch logisch met een Accuphase 450 en 700 als elektronica.

Maar het brengt me wel terug naar de vooral vroeger veel gehoorde uitspraak: Het bedrag wat je aan de elektronica besteed moet je ook aan de luidsprekers besteden. Persoonlijk vind ik het een straffe uitspraak maar ben het er gedeeltelijk wel mee eens. Zeker daar luidsprekers vaak als sluitpost worden gebruikt maar dan heb ik het echt niet over de set van Leo. Maar e.e.a. blijft natuurlijk altijd een kwestie van matchen.

Marvin

Akoestiek en luidsprekers zijn dé factoren die het geluid maken, de rest is bijzaak.  :angel:

xander32

Citaat van: marvin op oktober 15, 2011, 09:21:41
Akoestiek en luidsprekers zijn dé factoren die het geluid maken, de rest is bijzaak.  :angel:
:-)

Die bijzaak zou ik willen omschrijven als voorkeuren, gewenning en psychologie.


Sander.

WimPeu

Volgens mij hebben Leo en Joep ondanks dat ze beiden een boven gemiddelde set hebben allebei ook een totaal ander referentie als het om opnames gaat die goed klinken. Ik neig ook meer naar de zeer lage bass weergave. Ik heb ook wel sets gehoord waar jaren aan gesleuteld is en op papier een perfecte weergever zou moeten zijn van hoe de artiest het allemaal bedoeld heeft maar ik werd er niet warm of koud van.

Wel grappig om te lezen trouwens hoor......duizenden €'s sets en toch...het kan beter....never ending story....
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marvin

Nu staat hier ook niet voor 2 dubbeltjes, maar tevreden ben ik al tijden.  hello

WimPeu

Citaat van: marvin op oktober 15, 2011, 09:38:40
Nu staat hier ook niet voor 2 dubbeltjes, maar tevreden ben ik al tijdenhello

Een zeldzaam goed in de hifi wereld.... Moet ook niet natuurlijk. De nieuwe (betere) modellen moeten aan de man gebracht worden. Een s2 die stukken beter klinkt dan een S1....minimale investeringen van de fabrikant die maximale rendementen voor de aandeelhouders moeten opleveren.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marvin

Ik weet het, ben een gezegend mens...
Of stokdoof, dat kan natuurlijk ook....  :schater:

Marantz 81

Er gaat denk ook niks boven smaak , ben div malen bij leo wezen luisteren en vindt die laagweergave juist erg goed vol en krachtig zonder de rest van het tonen gebied te versmeren  :-)

en wat is dan aangezet ? ik vindt dat bij leo niet het geval zelf vindt ik juist dat een hoop speakers daarin tekort schieten dat ze wel erg goed klinken maar geen punch hebben

De vraag is ook of je nog kan herrineren hoe het voor de verbouwing precies klonk omdat je ook gewend raakt aan dingen  :yes: denk eerst maar eens de gordijnen ophangen en vloerkleed  :-D


xander32

#1259
Citaat van: marvin op oktober 15, 2011, 09:47:20
Ik weet het, ben een gezegend mens...
Of stokdoof, dat kan natuurlijk ook....  :schater:

:-D

Voorts kan ik mij ook helemaal vinden hetgeen Wim aangeeft: verkoop-strategieën versus onze psyche (lees: hebbe, hebbe, hebbe ...) en ons referentiekader.

Maar feit blijft dat Leo er een prachtige set heeft staan waar bij menigeen de mond zal openvallen als die z`n kunnen mag tonen :yes:. Resume; Leo is gewoon een verwend kreng  :wink:.


Sander.