De set van lo

Gestart door lo, oktober 14, 2009, 13:51:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

xander32

Citaat van: lo op oktober 11, 2011, 20:23:19
Vandaag zijn de interieur mensen weer terug geweest om de zaken verder af te werken. Kasten zijn nu helemaal compleet en mijn "hifi kast" is weer volledig ingericht. Vind het er zelf heel erg mooi uit zien. Benieuwd wat jullie er van vinden :-D

Foto is trouwens vanavond gemaakt en door flitslicht niet zo mooi natuurlijk, je ziet wel mijn twee wandlampjes "schijnen"


Strak hoor, hulde :yes:.


Sander.

Totofan

Het ziet er strak uit, waar heb je speakerkabel gelaten/weggewerkt :-P

Groet Marcel
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Whisper.nl

Het is een prachtige compositie geworden.  chapeau.  hello

Ik weet niet of het jou smaak is maar een mooi chinees tapijt op de vloer ??

Groet Whisper.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Cornelis1921

 byebye :yes: notworthy 8-)
Leo, het is letterlijk en figuurlijk een plaatje. En klinkt bovendien hoogstwaarschijnlijk ook nog als een klok. Wat zijn het toch een geweldige speaker, de Contour. Nog nooit gehoord, maar behorende qua prestaties tot de top. Leo, veel luister- en woonplezier toegewenst.
Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

lo

Dank aan allen voor de leuke reacties.
Ik er inmiddels alweer een behoorlijk aantal CD's doorheen gedraait en ik kan met een gerust hart melden dat ik er tav muzikale beleving, nu al, op vooruit ben gegaan tov de oude situaltie en dit zonder gordijnen en vloerkleed. (En nee wordt geen chinees kleedje Hans :schater:)
Ik heb wel de schuimrubber stoppen uit de reflexpoorte verwijdert en in mijn beleving knapt het midden gebied daarvan op in de zin van een warmere en kleurrijker geheel. Heel erg opvallend vind ik nog steeds de winst in plaatspositie van de performers en istrumenten. Alles staat nog tastbaarder en met meer ruimte daar tussen bij mij binnen. Het lijkt zelfs mogelijk om overal tussendoor te lopen of er omheen. Was in de oude situatie ook al maar nu explicieter zonder in te leveren op muziklaliteit in mijn oren. Ik heb nog wel steeds een "overheersende bass" bij bepaalde nummers, maar in weze niet meer dan ik in het verleden had. Het kan storend zijn maar heeft ook zijn charme. Maar goed zoals ik al heb aangegeven moet ik hier nog eens wat moeite voor doen om te analyseren wat de oorzaak is en of ik er wat aan kan en wil doen.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

pietjepc

Ziet er errrug mooi uit en ik ben blij om te lezen dat het niet voor niets is geweest :wink:
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

lo

Citaat van: Totofan op oktober 12, 2011, 19:04:09
Het ziet er strak uit, waar heb je speakerkabel gelaten/weggewerkt :-P

Groet Marcel

Ja, dat zou je wel eens willen weten hè :-D
De kabel naar mijn rechter speaker komt onder uit de kast en loopt achter mijn stekkerblok langs de plint naar mijn speaker. Zie je bijna niet, op de foto niet en in het echt ook niet.
De kabels van mijn stekkerblok, drie stuks, gaan direct onder de kast de kast in naar het stopcontact en mijn componenten. Achter de kast in de muur heb ik in de voorbereidings fase tijdens de verbouwing aansluitingen en leidingen laten frezen voor twee maal speaker snoer (1 duimse pijp voor de speakerdraad voor mijn linkse speaker en een drie kwarts pijp voor de speaker draden voor mijn speakers in de keuken) verder zit er een antenne doos en twee 220V stopcontacten elke op een apparte groep. Mijn stereo stekkerblok zit op 1 groep de rest van de apparaten zit op de andere groep middels een gamma stekkerblok wat achter in de kast ligt. Het LS snoer voor mijn linker speaker gaat dus door de duimse pijp naar de meterkast en die zit toevallig achter mijn linker speaker. Gaatje door de plint en muur en voila pompom
Ik heb er dus wel rekening mee gehouden dat als ik een LS snoer up-grade zou willen doen naar een dikker kabel dat dit dus mogelijk is om die door de pijp heen te krijgen :yes:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Totofan

Mooi man daar heb je echt goed over nagedacht, en nogmaals het ziet er strak uit.

Groet Marcel
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Sparky

Citaat van: lo op oktober 11, 2011, 20:23:19
Vandaag zijn de interieur mensen weer terug geweest om de zaken verder af te werken. Kasten zijn nu helemaal compleet en mijn "hifi kast" is weer volledig ingericht. Vind het er zelf heel erg mooi uit zien. Benieuwd wat jullie er van vinden :-D


Twee woorden: erg mooi  :yes: notworthy

jowa

Citaat van: lo op oktober 11, 2011, 20:23:19
Vandaag zijn de interieur mensen weer terug geweest om de zaken verder af te werken. Kasten zijn nu helemaal compleet en mijn "hifi kast" is weer volledig ingericht. Vind het er zelf heel erg mooi uit zien. Benieuwd wat jullie er van vinden :-D

Foto is trouwens vanavond gemaakt en door flitslicht niet zo mooi natuurlijk, je ziet wel mijn twee wandlampjes "schijnen"



Erg mooi zo  :kwijl:, alleen jammer van dat stuk hout naast je set. O nee, wacht da's je super stekkerdoos  :wink:

bramdg

VERY NICE !!!!

Is dat een zwevend audiokast ?  :-D

Je voelt je weer op wolken zweven zeker als je muziek speelt  pompom
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Cornelis1921

 byebye :yes:
Citaat van: lo op oktober 13, 2011, 14:20:59
Dank aan allen voor de leuke reacties.
Ik er inmiddels alweer een behoorlijk aantal CD's doorheen gedraait en ik kan met een gerust hart melden dat ik er tav muzikale beleving, nu al, op vooruit ben gegaan tov de oude situaltie en dit zonder gordijnen en vloerkleed. (En nee wordt geen chinees kleedje Hans :schater:)
Ik heb wel de schuimrubber stoppen uit de reflexpoorte verwijdert en in mijn beleving knapt het midden gebied daarvan op in de zin van een warmere en kleurrijker geheel. Heel erg opvallend vind ik nog steeds de winst in plaatspositie van de performers en istrumenten. Alles staat nog tastbaarder en met meer ruimte daar tussen bij mij binnen. Het lijkt zelfs mogelijk om overal tussendoor te lopen of er omheen. Was in de oude situatie ook al maar nu explicieter zonder in te leveren op muziklaliteit in mijn oren. Ik heb nog wel steeds een "overheersende bass" bij bepaalde nummers, maar in weze niet meer dan ik in het verleden had. Het kan storend zijn maar heeft ook zijn charme. Maar goed zoals ik al heb aangegeven moet ik hier nog eens wat moeite voor doen om te analyseren wat de oorzaak is en of ik er wat aan kan en wil doen.
Leo, dat van een overheersende, misschien ook wat onzuivere, bas, dat ken ik ook bij het beluisteren van bepaalde schijfjes. Niet veel aan te doen, zegt meer over de kwaliteit van de downmix dan van de kwaliteit van de set/speakers m.n. Leo, jammer voor ons -  perfectie heet niet voor niets perfectie te zijn.
Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Sparky

#1244
Citaat van: Cornelis1921 op oktober 14, 2011, 02:51:34
byebye :yes:
Citaat van: lo op oktober 13, 2011, 14:20:59
Dank aan allen voor de leuke reacties.
Ik er inmiddels alweer een behoorlijk aantal CD's doorheen gedraait en ik kan met een gerust hart melden dat ik er tav muzikale beleving, nu al, op vooruit ben gegaan tov de oude situaltie en dit zonder gordijnen en vloerkleed. (En nee wordt geen chinees kleedje Hans :schater:)
Ik heb wel de schuimrubber stoppen uit de reflexpoorte verwijdert en in mijn beleving knapt het midden gebied daarvan op in de zin van een warmere en kleurrijker geheel. Heel erg opvallend vind ik nog steeds de winst in plaatspositie van de performers en istrumenten. Alles staat nog tastbaarder en met meer ruimte daar tussen bij mij binnen. Het lijkt zelfs mogelijk om overal tussendoor te lopen of er omheen. Was in de oude situatie ook al maar nu explicieter zonder in te leveren op muziklaliteit in mijn oren. Ik heb nog wel steeds een "overheersende bass" bij bepaalde nummers, maar in weze niet meer dan ik in het verleden had. Het kan storend zijn maar heeft ook zijn charme. Maar goed zoals ik al heb aangegeven moet ik hier nog eens wat moeite voor doen om te analyseren wat de oorzaak is en of ik er wat aan kan en wil doen.
Leo, dat van een overheersende, misschien ook wat onzuivere, bas, dat ken ik ook bij het beluisteren van bepaalde schijfjes. Niet veel aan te doen, zegt meer over de kwaliteit van de downmix dan van de kwaliteit van de set/speakers m.n. Leo, jammer voor ons -  perfectie heet niet voor niets perfectie te zijn.
Groetjes, Cor.

Helemaal mee eens  :yes: notworthy
Bij een aantal cd's maak ik dankbaar gebruik van de toonregeling van de versterker (positief labelen noemen ze deze benadering). Bij andere cd's die goed opgenomen en gemixed zijn is de toonregeling totaal niet nodig.