De set van lo

Gestart door lo, oktober 14, 2009, 13:51:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Marvin

Er zit trouwens wel een foutje in mijn beredenering, maar die corrigeer ik zo wel.
Moet nu even naar buiten, ligt een boot voor de deur.
Maar de poort even afsluiten met een paar geitenwollen sokken is een zeer goedkope tweak die best een invloed kan hebben.

still life

Citaat van: lo op oktober 09, 2011, 16:33:11
Citaat van: marvin op oktober 09, 2011, 16:30:59
Dat betekend niet dat er onder 35hz geen geluid meer uit de speakers komt.
Poort frequentie, dan begint de poort pas zijn ding te doen op die 28hz, wat dus inhoud dat hij het laag aanzet op een half octaaf onder je afval frequentie.
Een boost dus.

Poort dicht lassen dus :-P

volproppen met ouwe (verbouwings) vodden..  :evil:

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

lo

Citaat van: marvin op oktober 09, 2011, 16:35:28
Er zit trouwens wel een foutje in mijn beredenering, maar die corrigeer ik zo wel.
Moet nu even naar buiten, ligt een boot voor de deur.
Maar de poort even afsluiten met een paar geitenwollen sokken is een zeer goedkope tweak die best een invloed kan hebben.

Wel een beetje op je werk blijven letten hè, en zorgen dat ze je niet wakker hoeven te toeteren.
Ik heb trouwens de bijgeleverde schuimrubber proppen in de poorten zitten, had ik voorheen ook al.
Zal nog eens kijken wat er gebeurd als ik die er weer uithaal, moet in principe nog erger worden dan denk ik.
Alweer een testje bedacht en een reden om muziek te luisteren pompom
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Citaat van: still life op oktober 09, 2011, 16:36:06
volproppen met ouwe (verbouwings) vodden..  :evil:

:no: zijn allemaal al met de kliko mee gegaan violent1 :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marvin

Als die er al inzitten gaat mijn pleidooi op in de ruimte......  :-D

lo

Welk foutje had je nu bedacht in je beredenering? of was dat het?
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marvin

Ik moet de boeken even induiken, geloof dat het geen half octaaf is. Minder denk ik, deze materie heb ik iets te lang geleden tot me genomen. En het is iets waar ik gewoon m'n best voor voor moet doen, een foutje is er zo ingeslopen en het zou wel fijn zijn als er in dit soort beredeneringen geen fouten aanwezig zijn.




Iphone4

drees62

#1207
Citaat van: xander32 op oktober 09, 2011, 16:32:39
Citaat van: lo op oktober 09, 2011, 16:28:44
Heb geen Rel.......... :-D
I know - reaggerde op de post van Andre :wink:.

Sander.

Ook zonder de REL had ik hier een probleem. Hoewel de Ushers dat volgens de specs idd niet aankunnen had ik een flinke boost bij 37 Hz. De roommodes zorgen hiervoor helaas. Met sub (in juiste fase) en alle andere maatregelen is het zo goed als opgelost. Denk dat als je gaat meten bij Leo er idd een forse piek op 32 Hz ontstaat, maar ook rond de 70 Hz kan een probleem zitten.

lo

#1208
Ik wil trouwens bij deze iedereen bedanken bij wie ik in mijn hifi loze periode ben mogen gaan luisteren om in ieder geval niet helemaal af te hoeven kicken  pompom
Joep, marantz81, stadiumIII, whisper.nl, wbrands. Jullie weten dat je allemaal weer welkom bent bij mij om eea te komen aanschouwen en te beluisteren.  :yes:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Whisper.nl

Citaat van: lo op oktober 09, 2011, 20:23:23
Ik wil trouwens bij deze iedereen bedanken bij wie ik in mijn hifi loze periode ben mogen gaan luisteren om in ieder geval niet helemaal af te hoeven kicken  pompom
Joep, marantz81, stadiumIII, whisper.nl, wbrands. Jullie weten dat je allemaal weer welkom bent bij mij om eea te komen aanschouwen en te beluisteren.  :yes:

Hoi Lo,

Ik zal zekers gebruik maken van je aanbod  :-D

Groet Whisper

ps een paar nieuwe luister cd's mee en weer genieten, genieten enz.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

WilliamB

Citaat van: lo op oktober 09, 2011, 20:23:23
Ik wil trouwens bij deze iedereen bedanken bij wie ik in mijn hifi loze periode ben mogen gaan luisteren om in ieder geval niet helemaal af te hoeven kicken  pompom
Joep, marantz81, stadiumIII, whisper.nl, wbrands. Jullie weten dat je allemaal weer welkom bent bij mij om eea te komen aanschouwen en te beluisteren.  :yes:
Graag gedaan Leo,was ook erg leerzaam bij mij.
Kom zeker een keer bij je luisteren.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Marantz 81

Graag gedaan  :-) mooi dat je nu weer van je eigen set kan genieten  pompom

Tot over een tijdje  byebye 

lo

Vandaag zijn de interieur mensen weer terug geweest om de zaken verder af te werken. Kasten zijn nu helemaal compleet en mijn "hifi kast" is weer volledig ingericht. Vind het er zelf heel erg mooi uit zien. Benieuwd wat jullie er van vinden :-D

Foto is trouwens vanavond gemaakt en door flitslicht niet zo mooi natuurlijk, je ziet wel mijn twee wandlampjes "schijnen"

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

mountainbiker

Wanner is in godsnaam die verbouwing een keer klaar?
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Marantz 81