De set van lo

Gestart door lo, oktober 14, 2009, 13:51:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

drees62

Citaat van: Marantz 81 op oktober 09, 2011, 13:23:50
Indien het mogelijk is zou ik je speakers nog een 10 cm verder de kamer inzetten  :yes:

Hoi Leo,

Balen dat het (voorlopig) zo uitpakt. Probeer ook nog eens de speakers iets naar achteren te schuiven, ook al is het maar 10 cm. De kunst is om je mooie Dyn's zo te plaatsen dat je geen last hebt van de bult van de staande golf.
Waarschijnlijk zijn de akoestische waarden van je kamer nu dusdanig veranderd dat ook de sinusbewegingen van de staande golf zich anders gedragen en zit je nu net in een bult.

PS: ik heb het toch goed dat Toine (nog) niet bij je is wezen meten maar dat je met de tekeningen onder de arm bij hem bent geweest?

lo

Klopt,

Toine heeft geen eerste meting bij me gedaan om dat dit niet zinnig was van wege het feit dat alles maar dan ook alles nog ging veranderen. Ben inderdaad met mijn bouwtekening en foto's van de bestaande situatie, onder de arm bij hem op de kofie geweest en op basis daarvan heeft hij een aantal mogelijkheden geschetst die voor mij mogelijk passend konden zijn. Hier heb ik dus het ri-acoustic plafond uit gekozen wat voor mij het meeste op zou leveren en op vele plaatsen wordt toegepast zoals schouburgen, vergaderruimtes, muziekinstellingen etc. wordt gebruikt. Is 1 van de plafonds met de "beste" dempingskarakteristiek. Zijn opmerking was dat er misschien nog kleine aanpassingen aan de "voorwand" uitgevoerd zouden moeten worden maar dat dit met een meting achteraf, als alles klaar is, vastgesteld zou moeten worden. Maar zoals gezegd eerst de kamer helemaal compleet maken en idd zoals de diverse voorstellen al waren, nog eens met mijn speakers schuiven en bekijken wat dan het resultaat wordt. Als 1 en ander dan nog niet naar mijn tevredenheid is dan neem ik nog een keer contact met Toine. Misschien toch even iets recht zetten. Het is niet zo dat ik nu een MAJOR laag probleem heb hoor, het is alleen hoorbaar bij een zeer beperkt aantal nummers, waarschijnlijk 1 en dezelfde frequentie.

En ik ben er idd van overtuigt dat het goed komt :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

still life

Citaat van: lo op oktober 09, 2011, 15:43:33Het is niet zo dat ik nu een MAJOR laag probleem heb hoor, het is alleen hoorbaar bij een zeer beperkt aantal nummers, waarschijnlijk 1 en dezelfde frequentie.En ik ben er idd van overtuigt dat het goed komt :-D

good ol' 40Hz peak..  :evil:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

lo

Zal hem meteen vragen te vertrekken....en nooit meer terug te komen :schater: :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

still life

maar dat bereik wil je niet missen.. enkel wat temperen..  :angel:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

joep

Citaat van: lo op oktober 09, 2011, 15:48:47
Zal hem meteen vragen te vertrekken....en nooit meer terug te komen :schater: :-D

Hebben jullie het over mij?

drees62

Citaat van: still life op oktober 09, 2011, 15:46:19
Citaat van: lo op oktober 09, 2011, 15:43:33Het is niet zo dat ik nu een MAJOR laag probleem heb hoor, het is alleen hoorbaar bij een zeer beperkt aantal nummers, waarschijnlijk 1 en dezelfde frequentie.En ik ben er idd van overtuigt dat het goed komt :-D

good ol' 40Hz peak..  :evil:

Je kunt het ook uitrekenen waar het probleem zit:

lengte van je kamer x 2/snelheid geluid (343 m/s)
bijv. 4,60 x 2 = 9,20. Dit gedeeld op 343 is 37,3 Hz

Daar zat dus mijn probleem  :wink: :-D

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Citaat van: drees62 op oktober 09, 2011, 16:06:22
Je kunt het ook uitrekenen waar het probleem zit:

lengte van je kamer x 2/snelheid geluid (343 m/s)
bijv. 4,60 x 2 = 9,20. Dit gedeeld op 343 is 37,3 Hz

Daar zat dus mijn probleem  :wink: :-D

In mijn geval zou dat worden:

5.25x2=10.50
343/10.50= 32.7 Hz

En mijn speakers gaan maar tot 35 Hz :-o
Heb wel eens ergens gelezen dat de poortfrequentie bij 28 Hz ligt, maar wat dat inhoudt?
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

Citaat van: drees62 op oktober 09, 2011, 16:06:22
Citaat van: still life op oktober 09, 2011, 15:46:19
Citaat van: lo op oktober 09, 2011, 15:43:33Het is niet zo dat ik nu een MAJOR laag probleem heb hoor, het is alleen hoorbaar bij een zeer beperkt aantal nummers, waarschijnlijk 1 en dezelfde frequentie.En ik ben er idd van overtuigt dat het goed komt :-D

good ol' 40Hz peak..  :evil:

Je kunt het ook uitrekenen waar het probleem zit:

lengte van je kamer x 2/snelheid geluid (343 m/s)
bijv. 4,60 x 2 = 9,20. Dit gedeeld op 343 is 37,3 Hz

Daar zat dus mijn probleem  :wink: :-D
Deze is gemakkelijk te tackelen; gewoon de Rel uit laten staan :wink: (de Ushers halen betreffende frequentie niet).


Sander.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marvin

Dat betekend niet dat er onder 35hz geen geluid meer uit de speakers komt.
Poort frequentie, dan begint de poort pas zijn ding te doen op die 28hz, wat dus inhoud dat hij het laag aanzet op een half octaaf onder je afval frequentie.
Een boost dus.

xander32


lo

Citaat van: marvin op oktober 09, 2011, 16:30:59
Dat betekend niet dat er onder 35hz geen geluid meer uit de speakers komt.
Poort frequentie, dan begint de poort pas zijn ding te doen op die 28hz, wat dus inhoud dat hij het laag aanzet op een half octaaf onder je afval frequentie.
Een boost dus.

Poort dicht lassen dus :-P
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.