De set van lo

Gestart door lo, oktober 14, 2009, 13:51:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

lo

Ja kan ik al wel een beetje.
Er zijn drie dingen opvallend:

1 Als de keukendeur openstaat en je skipt naar een ander nummer dan hoor je, op het moment dat het geluid stopt, de keuken nog nagalmen echt waar :yes: (plafond in de kamer werkt dus perfect en dit is weer een bevestiging dat ik het ook in de keuken had moeten laten aanleggen)
2 Ik hoor meer kleine details met een grotere definitie en betere plaats positionering. Nog breder stereobeeld met meer "ruimte" tussen instrumenten en performers.
3 Ik denk dat ik nu een "laag" probleem heb. Bij een aantal nummers kan het laag niet weg en lijkt te gaan stuiteren tussen de wanden en krijgt daardoor een enorme boost. (ik hoop dat ik dit een beetje heb kunnen verduidelijken)

Op mijn gemakje verder luisteren, de kamer is nog niet klaar want d'r moeten nog overgordijnen in (alhoewel in between stof dempt ook niet veel) en d'r komt nog een dik tapijt onder de salontafeltjes.
Ik neem de tijd en ga eea definitief benoemen als de kamer klaar is en ik weer een aantal maanden heb geluisterd.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

#1171
Interresant  :yes:  dat laagprobleem komt natuurlijk door de dynaudio,s die veels te veel laag produceren  :schater: clown1 onzin natuurlijk maar idd zolang het nog niet geheel af is blijft het moeilijk te zeggen ,denk dat die gordijnen wel helpen wat ik toen ook op soundscapes heb gelezen is dat het met name grote harde vlakke stukken zijn waardoor je daar last van kunt hebben bijvoorbeeld een schilderij op de muur breekt dan alweer ,indien het blijft kun je het beste Basstraps plaatsen  :yes:

Succes en weer lekker genieten  pompom

WilliamB

Hallo Leo,

Leuk om te lezen dat je al zo ver bent,Ben wel erg benieuwd hoe je het laag oplost.
Ik denk wel dat het goed komt, als je de rest hebt ingericht.  HB
Misschien is de optie van Marantz 81 een goed idee.




Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

WimPeu

Ruimte helemaal akoestisch aangepakt en dan een laag probleem :-o. Hoe kan dat nou leo?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

joep

Denk dat de afstand tussen muur waar de box staat en tegenoverliggende muur te klein is. Hoe lager de toon hoe langer de golf. Dit i.c.m. de boxen. Had het advies al gegeven voor een andere opstelling. Maar daar was Lo het niet mee eens zijn. Gelukkig heb ik met zijn vrouw al over andere boxen gesproken. Stoken in een goed huwelijk noemen ze dat, maar dat was echt niet de bedoeling hoor.

lo

Citaat van: WimPeu op oktober 09, 2011, 10:02:30
Ruimte helemaal akoestisch aangepakt en dan een laag probleem :-o. Hoe kan dat nou leo?

Dat moet ik eens op mijn gemakkie uitzoeken :yes:
Plafond zou een overdadige bas goed moeten absorberen, maar goed hoe dat allemaal precies werkt weet ik ook niet. Het lijkt een soort van resonantie.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Citaat van: joep op oktober 09, 2011, 10:10:33
Denk dat de afstand tussen muur waar de box staat en tegenoverliggende muur te klein is. Hoe lager de toon hoe langer de golf. Dit i.c.m. de boxen. Had het advies al gegeven voor een andere opstelling. Maar daar was Lo het niet mee eens zijn. Gelukkig heb ik met zijn vrouw al over andere boxen gesproken. Stoken in een goed huwelijk noemen ze dat, maar dat was echt niet de bedoeling hoor.

Zou idd een staande golf kunnen zijn. Andere opstelling was en is niet aan de orde, het blijft een woonkamer (een hele mooie nu trouwens) en geen luisterstudio. Mijn vrouw kan nog al wat hebben hoor dus die verhouding verstoor je niet zomaar :wink: Zoals ik al heb aangegeven eerst de kamer helemaal afmaken, een hele tijd weer luisteren en als ik me er dan nog aan stoor misschien Toine Dingemans (soundscapes)  nog een keer inscakelen. Heb met hem destijds ook al overlegd om als alles klaar zou zijn misschien nog een keer een akoestische meting te doen om te bekijken of, en hoe groot dan, er nog problemen zouden zijn. Mogelijk is het met simpele dingen te verbeteren, maar goed ik begin met stap 1 van mijn stappenplan en da's lekker luisteren pompom pompom
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

Indien het mogelijk is zou ik je speakers nog een 10 cm verder de kamer inzetten  :yes:

lo

Kan ik nog wel eens proberen, echter wordt geen permanente oplossing gezien de rechterspeaker dan bijna bovenop de kachel staat. Beetje warmte is niet erg maar overal waar te voor staat nonono :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WilliamB

Citaat van: Marantz 81 op oktober 09, 2011, 13:23:50
Indien het mogelijk is zou ik je speakers nog een 10 cm verder de kamer inzetten  :yes:

Werkte bij mij ook, weet je nog.
Maar ja, een een luidspreker die zijn kookpunt bereikt !!!!
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Marantz 81

Volgens mij is die al aan het schuiven  :-D want hij is weer offline

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xander32

Citaat van: WimPeu op oktober 09, 2011, 10:02:30
Ruimte helemaal akoestisch aangepakt en dan een laag probleem :-o. Hoe kan dat nou leo?
Idd.  :roll:.

Jouw ruimte is toch door een deskundige geheel nagemeten en op basis van de meetgegevens is er een advies geformuleerd? En vervolgens aan de hand daarvan ben jij tot het specifieke plafond gekomen ¿ Strange.

Maar indien het door een deskundige is uitgevoerd zal deze m.i. zelf ook niet tevreden (moeten) zijn met het resultaat en met een aanpassing (moeten) komen :wink:.


Sander.

Marvin

Je kan natuurlijk meten tot je een ons weegt, maar de interactie van de luidsprekers ten opzichte van de ruimte moet wel helemaal kloppen. Komt wel goed Lo..!

xander32

Citaat van: marvin op oktober 09, 2011, 14:44:25
Je kan natuurlijk meten tot je een ons weegt, maar de interactie van de luidsprekers ten opzichte van de ruimte moet wel helemaal kloppen. Komt wel goed Lo..!

:yes:


Sander.