De set van lo

Gestart door lo, oktober 14, 2009, 13:51:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

lo

Vandaag is mijn plafond weer onderhanden genomen door de man die het van akoestische coating gaat voorzien. De naden, aansluitranden tegen de muren en de schroefgaten zijn helemaal netjes weggewerkt. Hij moet 135km rijden om bij mij te komen. Schilder is buiten en inmiddels ook binnen de gestucte muren aan het "voorlijmen". Eigenlijk kan ik stellen dat het van een leien dakje loopt.  pompom
Maar eerlijk is braaf, van ons mag het morgen klaar zijn. Ik schat dat het nog een week of drie duurt voordat de keuken weer helemaal "up and running" is en onze oude meubelen weer in de kamer staan.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

Zo gaat lekker ,vindt het nog snel gaan hoor  :yes: gezien hoeveel werk er nog verzet moet worden  :-)

wanneer komt de Finising touch van je plafond  hello

succes  byebye

lo

Citaat van: Marantz 81 op juni 14, 2011, 23:35:57
wanneer komt de Finising touch van je plafond  hello

succes  byebye

Deze week moet het klaar zijn  :yes:
zou het liefs zo mijn set erin zetten maar dat moet nog even wachten violent1
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Whisper.nl

Citaat van: lo op juni 14, 2011, 23:54:35
Zou het liefs zo mijn set erin zetten maar dat moet nog even wachten violent1

Hi Lo,

Hier kan ik me best iets bij voorstellen.
Zat al te balen toen de CD speler voor reperatie weg moest.
Kon ik mijn favo cd tjes niet afspelen.
Was ik goed uit m'n hum.

Maar dat is maar voor een paar dagen.
Jij kijkt nu al een aantal weken tegen de verbouwing aan.

Veel sterkte gewenst in deze moeilijke tijd.

Groet Whisper

Ps Een troost er komt wat zeeeeeer moois voor terug.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Marantz 81

Ja je geduld zal nog op de proef moeten worden gesteld  nopompom  violent1

nou ja zaterdag kun je weer naar een paar echte Dynaudio,s luisteren  :-D

een voordeel het plafond kan nu wel heel lang inspelen  clown1 mooi dat het bijna klaar is  :yes:

lo

Citaat van: Whisper.nl op juni 15, 2011, 13:14:42
Hi Lo,

Hier kan ik me best iets bij voorstellen.
Zat al te balen toen de CD speler voor reperatie weg moest.
Kon ik mijn favo cd tjes niet afspelen.
Was ik goed uit m'n hum.

Maar dat is maar voor een paar dagen.
Jij kijkt nu al een aantal weken tegen de verbouwing aan.

Veel sterkte gewenst in deze moeilijke tijd.

Groet Whisper

Ps Een troost er komt wat zeeeeeer moois voor terug.

Thx, nog effe doorbijten HLP

Citaat van: Marantz 81 op juni 15, 2011, 20:05:55
Ja je geduld zal nog op de proef moeten worden gesteld  nopompom  violent1

nou ja zaterdag kun je weer naar een paar echte Dynaudio,s luisteren  :-D

een voordeel het plafond kan nu wel heel lang inspelen  clown1 mooi dat het bijna klaar is  :yes:

Idd, zaterdag weer effe lekker genieten pompom

Plafond inspelen.  HLP 't moet niet gekker worden  :schater:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

joep



En laat je die dixi nog in de tuin staan, of had je die alleen gehuurd omdat je wist dat ik kwam.

Marantz 81


lo

Werkt goed dat ding hè :-D, en ze komen "gratis" leeg en schoonmaken iedere week.  pompom
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Maurice

Citaat van: lo op juni 15, 2011, 21:31:30
Werkt goed dat ding hè :-D, en ze komen "gratis" leeg en schoonmaken iedere week.  pompom
:schater:

Heb niet teruggelezen, maar ziet er groots uit wat je doet met het plafond!
Al die moeite voor alleen dit, of kwam dit goed uit om gelijk akoestisch wat te doen?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

lo

Yep kwam goed uit. Ik had een "latten plafond" met 2cm ruimte daar tussen met daarboven een cm of 5 ruimte. Daarnaast overal "schoon metselwerk" dus een kamer die relatief zacht was. We zijn nu het hele huis aan het renoveren en alle plafonds moesten er uit, en alle muren gestuct. Ik zag natuurlijk een geweldig probleem op me af komen in onze nieuwe situatie tav akoestiek. Vandaar dus voor een akoestisch plafond gekozen in de woonkamer ipv een gestuct plafond. De hoofdreden van het akoestisch plafond is dus niet mijn stereo set maar een combinatie met akoestische verbetering voor een prettig leef klimaat. Ik zei vorige week tegen mijn vrouw dat ik al spijt heb dat we het ook niet in de keuken hebben laten doen.  violent1

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Maurice

Hoe wordt het akoestisch plafond verder afgewerkt?
Want ik neem aan dat je niet zo tegen die gaatjes en naden blijft kijken?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

lo

#1017
Wordt een akoestische coating tegen aan gespoten. Wordt in 3 spuitgangen visueel gesloten gemaakt. Ik heb een aantal monsters van een gespoten plafond en als je die tegen het ligt aan houdt kun je er op de plaats van de gaten nog gewoon door heen kijken. Visueel gesloten...... in werkelijkheid een "open" plafond.

http://www.gyproc.nl/gyproc/pdf/Ri-Acoustic%20Folder%20brochure.pdf

edit: ligt liggen lag gelegen. violent1 moet natuurlijk licht zijn pompom
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Maurice

Citaat van: lo op juni 15, 2011, 21:55:25
Wordt een akoestische coating tegen aan gespoten. Wordt in 3 spuitgangen visueel gesloten gemaakt. Ik heb een aantal monsters van een gespoten plafond en als je die tegen het ligt aan houdt kun je er op de plaats van de gaten nog gewoon door heen kijken. Visueel gesloten...... in werkelijkheid een "open" plafond.

http://www.gyproc.nl/gyproc/pdf/Ri-Acoustic%20Folder%20brochure.pdf
Ben erg benieuwd hoe dit gaat bevallen. Indien klaar dan wil ik zeker een keer komen luisteren  :yes:
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.