Ik luister of kijk nu naar (oud en vertrouwd onderwerp) Part 2

Gestart door WimPeu, april 30, 2010, 18:32:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Mexicaanse Hond

Citaat van: Cornelis1921 op mei 10, 2011, 04:27:06
:-) Miles Davis, samen met multi-intrumentalist/ componist/ producer Marcus Miller: TUTU. (Warner Bros, 1986)
Ta-da, ta-da-da-da-da-da-dum. (Zo begint 'ie toch?) Geweldig album van Marcus Miller.  :wink:
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Cornelis1921

 :yes: Inderdaad, en een geweldig album is het 'all the way'. (Sorry, mij engelse hand schoot even uit!)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Mexicaanse Hond

#1577
Van het begin tot het eind.  :wink:

Ik ga ff een tukkie doen. Doe jij het licht uit straks? Later!  byebye
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

 :-) Alquin, een verzamelaar uit de serie '50 jaar nederpop - classic bands'. Leuke CD met muziek die ik, vroeger op LP had. Kon kiezen tussen de twee compilaties (oude remastering, duurder) of twee verzamelaartjes (nieuwere mastering, voordeliger). Heb dus gekozen voor het laatste, incl. enige doublures. Heb ook het, klassieke, album 'Nobody can wait forever'. De rest is of minder interessant of te duur voor mijn portemonnai. Goed, van muziek genieten hoeft niet (zo) te zijn: èn ook muziek-koopjes c.q -pareltjes  struinen (exc. les mots) is één der aangenamere bezigheden. - Happy hunting!  BTW, Hein Mars: samen met Bert Ruijter (o.a. Focus en Earth & Fire), de betere bassisten toendertijd. Ferdinand Bakker was toen het gitaristiek equivalent van Jan Akkerman, alleen minder veelzijdig. Doch in de setting van eerst Alquin en later The Meteors kwam hij uitstekend tot zijn recht, Alquin is vernoemd naar de toenmalige Delftse studentensociëteit Alkuin. We spreken nu over de beginjaren 70 van de vorige eeuw.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Mexicaanse Hond

Nou, slapen gaat niet. Dan maar A secret wish van Propaganda.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Cornelis1921

 :yes: Voor diegenen die niet vertrouwd zijn met muziek van Alquin: symfonische gitaarrock van eigen bodem; net zo lekker als spruitjes en boerenkool waar de vorst overheen is geweest.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Mexicaanse Hond

Citaat van: Cornelis1921 op mei 10, 2011, 05:48:03
:yes: Voor diegenen die niet vertrouwd zijn met muziek van Alquin: symfonische gitaarrock van eigen bodem; net zo lekker als spruitjes en boerenkool waar de vorst overheen is geweest.
Altijd lekker, ook bij dit weer.  :yes:
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Cornelis1921

 hello Hoi Harry! Propaganda: electronische Krautrock. Neem ik aan. Huisvrien J. heeft ook het één en ander van deze band o.a. het bovengenoemde. Vind ik zelf ook goed, maar je kan niet alles kopen, maar wel streamen.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Mexicaanse Hond

Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Cornelis1921

 :yes: :yes: :yes: Aster Aweke-Ebo: met een minimale middelen en op een piepklein Canadees label het beste album uit je carrière produceren. Geweldig lekkere muziek, waar je zelfs tegen je zin in blij en vrolijk van wordt. Aster forever!!!
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Mexicaanse Hond

Lekkere muziek, Cor. Ze houden het tempo er lekker in die band van Aster.  HB
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Cornelis1921

 :yes: :yes: Met dank aan Matti Poels, die Aster als één van de eersten op Nederlandse - publieke - (VPRO)radio liet horen. Daar wordt je gewoon stil van...  Lang gezocht, uiteindelijk bij toeval (2ehands) kunnen kopen bij Plato, Leiden. Afro-pop op zijn allerbest: Edison/Grammy waardig.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

 :-) :-) :-) Yewah Libane, het 8:05 durende hoogtepunt van Ebo. Kippevel in extremo. Wat een muziek, wat een plaat en wat een zangeres, die, bijna, al haar muziek en teksten zelf schrijft. Een goddelijk en zeldzaam talent. De parel van Ethiopië., omdat parel mooier is dan diamant.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Mexicaanse Hond

Ik heb het album even van Usenet gehaald en ik ben het nu aan het luisteren. Klinkt heel lekker, hoor.  :yes:
Goed stel oren, goed stel luidsprekers