Ik luister of kijk nu naar (oud en vertrouwd onderwerp) Part 2

Gestart door WimPeu, april 30, 2010, 18:32:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.


Niber

Citaat van: xander32 op maart 15, 2011, 20:34:19


Een vette aanrader :yes:.


Sander.
Heb ze live gezien in Vera en toen album aangeschaft.
Vocal en Beautyproof (de eerste twee nummers) helemaal grijs gedraaid, heerlijk ingetogen sfeertje.  notworthy
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Willi@m

Beetje te late post  :gaap: maar gister de avond afgesloten met Kate Bush en een baco  :angel:

Sommige nummers zijn echt zo mooi  byebye
Marantz PM5003 - Marantz CD5003 - Rega Planar 3 - Rogers LS3A - Rel Quake MKII

Cornelis1921

 8-) Genesis, veel Genesis. Nu: Selling England by the Pound. Er is op internetfora en op Amazon.de heel veel info te vinden over masteringen, remastingen en mixages van de diverse edities, inclusief de individuele gevallen - vooral als 't gaat om de geluidskwaliteit. Veel, heel veel. Doch het belangrijkste, de muziek, wordt ook niet overgeslagen.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Dex


Mexicaanse Hond

He, die elpee heb ik vroeger ook gehad of geleend en opgenomen. Geen idee waar die gebleven is of waarop ik 'm heb opgenomen, tape of cassette.
Leuk om 'm zo weer eens te horen. Inderdaad erg mooi.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Dex

Citaat van: f.luisteraar op maart 18, 2011, 07:41:57
He, die elpee heb ik vroeger ook gehad of geleend en opgenomen. Geen idee waar die gebleven is of waarop ik 'm heb opgenomen, tape of cassette.
Leuk om 'm zo weer eens te horen. Inderdaad erg mooi.
Bij mij staat die elpee veilig opgeslagen tussen de andere 250 elpees en epees. :-D
Binnenkort maar eens gaan kijken voor een phono voortrap.......de speler heb ik al jaren. (Sharp) Optonica RP3500  :yes:

JohnWx

Citaat van: Dex op maart 18, 2011, 08:09:00
Bij mij staat die elpee veilig opgeslagen tussen de andere 250 elpees en epees. :-D
Binnenkort maar eens gaan kijken voor een phono voortrap.......de speler heb ik al jaren. (Sharp) Optonica RP3500  :yes:

mooi ding

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.


bramdg

Citaat van: joep op maart 18, 2011, 17:50:47


Damn zie Carly Simon erzo uit (destijds, jaren 80 zeker ? zo aan de cover te zien van dit album) :kwijl:  :kwijl:  :kwijl:  jammie  :-D

Ken haar eigenlijk juist maar maar van het nummer met Mick Jagger (you're so vain) maar had nog nooit geen foto van haar gezien (erg)
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

joep



fastenyourseatbelt Brandg!

Je hebt nog een hoop te leren jongen!


bramdg

Citaat van: joep op maart 18, 2011, 18:42:06


Een hele hoop.

:roll: toinjjjk  HLP

Juist even wat wikip opgezocht / youtube materie bekeken enzo  :-o

ik was respectievelijk 1 en 6  jaar oud als Playing Possum en Torch uitkwam ....heb heel zeker iets gemist toen  :|
kon toen ook nog niet zwemmen hé  :-D
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

joep

#1168
http://www.youtube.com/watch?v=mQZmCJUSC6g&feature=player_embedded



Of Mick Jagger (you're so vain) was is nu nog een discussie volgen mij was het Warren Beatty of Kris Kristofferson, Cat Stevens, James Taylor of David Geffen.
Hoe vaak was ze ook alweer getrouwd?


http://www.carlysimon.com/vain/vain.html

http://www.newser.com/story/81877/carly-simons-youre-so-vain-is-about.html

bramdg

#1169
Mega kippelvel-live-versie (had ze ook al juist gezien op YT)

Mick is toch wel erg goed te horen in het koortje hé ? niet. (in de originele versie hé)

Maar blijkbaar gaat het over, voor/over wie ze het eigenlijk zingt ...Beatty, Jagger, Geffen, ......
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Cultuur-Televisie/259295/Carly-Simon-onthult-over-wie-Youre-So-Vain-gaat.htm?rss=true


Btw hopelijk heb je destijds de "LP Playing Possum" toch mooi in zen beschermsleeve gelaten, anders zou die er nu toch wel erg dirty uitzien  :-D   frusty  violent1


PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart