Ik luister of kijk nu naar (oud en vertrouwd onderwerp) Part 2

Gestart door WimPeu, april 30, 2010, 18:32:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.



Cornelis1921

 :yes:
Citaat van: Audiotic op september 30, 2011, 16:52:05
Nirvana's Nevermind, remastered 96/24 download
Grunge, en geweldig goed opgenomen, wat een feest!!

Overigens ben ik er nu ook achter waarom 44.1/16 minder klinkt: alsof de muziek "over zand loopt", grainy, net als een hoge ISO foto: grofkorreliger.
Ik denk dat dat ook is wat een mooie vinyl ook zo mooi maakt, die "korreligheid" is eruit, net als bij DVD-Audio en SACD.
Dat is de reden waarom de rescensent van What HiFi? de SA8003 "...a touch to polite..." vond. De SA8003 strijkt die korreligheid enigzins eruit. Storend als je voor 'raw and true' gaat, maar voor een vintagebezitter zoals ik is het soms wel prettig, dat opgepoetste. Al moet gezegd worden dat echt slechte (re)mastersters ook bij de 8003 genadeloos door de mand vallen.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

 :-) :-) :-) :-) :-)
Uit de Mendelssohn/Abbado*
-box: CD 1 (o.a. symfonie nr. 1 en de ouverture 'De Hebriden'); nu: CD 2 symfonie nr. 2 'Lobgesang'.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marantz 81

@Xander  haha  :-D  ach ja je hoort het wel vaker luister jij naar ABBA , maar interreseert me vrij weinig is echt goede muziek of je het nu mooi vindt of niet

Nu ff lekker wakker worden met een zomer,s muziekje  pompom


http://www.youtube.com/watch?v=5xbq9_UAOhU

xander32

Citaat van: Marantz 81 op oktober 01, 2011, 08:51:45
@Xander  haha  :-D  ach ja je hoort het wel vaker luister jij naar ABBA , maar interreseert me vrij weinig is echt goede muziek of je het nu mooi vindt of niet
Nu ff lekker wakker worden met een zomer,s muziekje  pompom


http://www.youtube.com/watch?v=5xbq9_UAOhU
:-D

Heb je helemaal goed joh. An sich niets mis met ABBA: zij hebben echt ongelofelijk veel hits gescoord.

Sander.

Audiotic

Citaat van: WimPeu op september 30, 2011, 17:50:06
Citaat van: Audiotic op september 30, 2011, 16:52:05
Nirvana's Nevermind, remastered 96/24 download
Grunge, en geweldig goed opgenomen, wat een feest!!

Overigens ben ik er nu ook achter waarom 44.1/16 minder klinkt: alsof de muziek "over zand loopt", grainy, net als een hoge ISO foto: grofkorreliger.
Ik denk dat dat ook is wat een mooie vinyl ook zo mooi maakt, die "korreligheid" is eruit, net als bij DVD-Audio en SACD.

:-o Denk dan dat die 9004 niet zo goed is als men beweerd...als ie van normale red book cd's een korrelig geluid maakt... Alles kan maar deze ervaring die jij omschrijft is wel weer een geheel nieuwe kijk op de zaken... HLP
De 9004 is juist geweldig! Legt de vinger op de zere plek, is genadeloos. DVD-A's en SACD's klinken als de hires downloads, een asfalt weg voor de muziek ipv een grindpad dat 44.1/16 is. Mijn DAC* is bijna, maar net niet helemaal, zo goed als de 9004, en laat hetzelfde verschil horen.

*: Slimdevices Transporter.
Overigens: alle kabels zijn hetzelfde, alles Siltech MXT New York, daar komt dus geen verschil van.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Zoldar

Citaat van: Audiotic op oktober 01, 2011, 14:24:59
Citaat van: WimPeu op september 30, 2011, 17:50:06
Citaat van: Audiotic op september 30, 2011, 16:52:05
Nirvana's Nevermind, remastered 96/24 download
Grunge, en geweldig goed opgenomen, wat een feest!!

Overigens ben ik er nu ook achter waarom 44.1/16 minder klinkt: alsof de muziek "over zand loopt", grainy, net als een hoge ISO foto: grofkorreliger.
Ik denk dat dat ook is wat een mooie vinyl ook zo mooi maakt, die "korreligheid" is eruit, net als bij DVD-Audio en SACD.

:-o Denk dan dat die 9004 niet zo goed is als men beweerd...als ie van normale red book cd's een korrelig geluid maakt... Alles kan maar deze ervaring die jij omschrijft is wel weer een geheel nieuwe kijk op de zaken... HLP
De 9004 is juist geweldig! Legt de vinger op de zere plek, is genadeloos. DVD-A's en SACD's klinken als de hires downloads, een asfalt weg voor de muziek ipv een grindpad dat 44.1/16 is. Mijn DAC* is bijna, maar net niet helemaal, zo goed als de 9004, en laat hetzelfde verschil horen.

*: Slimdevices Transporter.
Overigens: alle kabels zijn hetzelfde, alles Siltech MXT New York, daar komt dus geen verschil van.

Same here: De Moon 300D Dac met high rez bestanden en de Arezzo platenspeler laten vaak horen waar de CD ophoud.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

WimPeu

Hans Theessink – Jedermann Remixed, The Soundtrack



Bron:  http://www.bluesmagazine.nl
Tekst: Eric Campfens

Van Hans Theessink kan van alles worden gezegd, maar dat hij makkelijk in een hokje laat plaatsen is er niet bij. De bluesman uit Enschede, die al weer vele jaren in Oostenrijk woont, is een hardwerkende en wereldwijd zeer gewaardeerde muzikant en hij is niet bang om zo nu en dan eens een bijzonder project op te pakken. En precies zo'n project is "Jedermann". Dit stuk, dat gebaseerd is op het middeleeuws Nederlandse verhaal van Elckerlyc, is voor het eerst in 1911 opgevoerd in het Berlijnse Zirkus Schumann en wordt sinds 1920 jaarlijks gespeeld tijdens de Salzburger Festspielen.
 
Dit jaar kreeg Theessink de eer de muziek hiervoor te verzorgen. De cd "Jedermann Remixed – The Soundtrack" is de verzameling van nummers, die tijdens het spel werden opgevoerd. Naast eigen composities speelt Theessink ook songs van o.m. de Rolling Stones, Tom Waits en Nick Lowe. Het verhaal gaat over de rijke Jedermann, die plotseling oog in oog komt te staan met de dood. Op zijn laatste reis mag hij iedereen en alles meenemen, maar gaandeweg wordt hij door zijn bediende en zijn vrienden verlaten. Uiteindelijk verliest hij ook zijn geld. Uiteindelijk wordt door het GoEd en de Hoop zijn ziel gereinigd voordat hij in zijn graf afdaalt. Omdat blues nauw verwant is met de dood en de duivel vond regisseur Hans Rossacher het op zijn plaats het stuk nu eens aan de hand van de blues te vertellen en hij wist zijn vriend Hans Theessink te overreden hiervoor zorg te dragen. Omdat hij gebonden was aan het verhaal speelt Theessink nu nummers die hij anders nooit zou gebruiken.

Het album begint met "Way Down In The Hole" en de heel diep gezongen Johnny Cash-klassieker "The Man Comes Around" als de dood op zoek gaat naar Jedermann.
Dan ontmoeten we Jedermann in "No Expectations" en Bo Diddley's "I'm A Man" wordt de laatste reis aanvaard. Het dilemma God/Duivel wordt nog aangetipt in "Satan, Your Kingdom Must Come Down". Uiteindelijk ontmoet Jedermann de dood in "Cuckoo", een eigen compositie van Theessink, die al verscheen op zijn cd "Call Me". Dit lied heeft een diep in de Mississippi Delta gedrenkte atmosfeer.De reis wordt aanvaard in "Ready For The Ride" en voert via o.m. "Mother's Advice" en Hank Williams' "The Angel Of Death" en de
klassieker "Sinner Man" naar het symbolische "People Get Ready". Na "Sympathy For The Devil", dat een typische Theessink behandeling krijgt is het album – en daarmee Jedermanns leven – ten einde met "Games People Play".
 
Hans Theessink is er in geslaagd het aloude Elckerlyc-verhaal op passende wijze van muziek te voorzien door gebruik te maken van bestaande en nieuwe composities. Met het verhaal van Jedermann is het achterhoofd is het een zeer intensief en prachtig album geworden.

Website artiest: http://www.theessink.com
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Cornelis1921

 :-) :-) :-) :-) :-)
Mendelssohn/Abbado-box CD 3: symfonie nr. 3 op. 56 "Schotse" en 3 ouverturen, waaronder "Ruy Blas" op. 95.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Niber

Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Cornelis1921

 :-) :-) :-) :-) :-)
Eindelijk bij CD nr. 5 van de Mendelssohn/Abbado-box aangekomen. Symfonien nrs. 4 "Italiaanse" en 5 "Reformatie" plus de "Ouverture voor Blaasinstrumenten" op. 24.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#3239
 :-) :-) :-) :-) :-)
Uit de 7CDbox "Stravinsky conducts Stravinsky - The Ballets" CD 3, met o.a. "Les Noces", "Renard" en "Histoire du Soldat". Prachtige, 'benchmark', uitvoeringen op het toenmalige CBS-label, dat in 1990 door SONY is ingelijfd.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *