Ik luister of kijk nu naar (oud en vertrouwd onderwerp) Part 2

Gestart door WimPeu, april 30, 2010, 18:32:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Cornelis1921

#2910
 :wink:
Citaat van: xander32 op augustus 19, 2011, 08:10:17
Citaat van: Cornelis1921 op augustus 18, 2011, 08:06:09
Gelukkig voor jou dat je hebt ontdekt dat de wereld van muziek meer bestaat dan uit Rammstein enzo.
Ik denk dat jij de polifony en ander middeleeuwse en renaissance muziek wel kan waarderen. Precies het tegenovergestelde van wat er nu dagelijks bij jou uit de luidsprekers komt. Zoeken onder 'oude muziek' of 'Early Music'. Sander, succes en veel (luister)genoegen.
Gr. Cor.

:lol:

Even ingrijpen, hier dreigt een onjuist beeld van mij te ontstaan  :-P. Ik heb een achtergrond in de muziek, heb m`n diploma`s A t/m D op trombone en euphonium, van jongs af aan deel uit gemaakt van vele muziekgezelschappen en daardoor een brede muzieksmaak kunnen ontwikkelen. Ik draaide altijd al klassiek, behalve zang, dat trok mij minder. Maar nog niet zolang geleden bij Theo een aantal koor-werken gehoord (russisch) welke toch echt een heel mooi sfeervol (geluids-) beeld gaven :yes:.

Maar Rammstein en ook andere "sfeervolle herrie" kan ik ook zeer zeker genieten HB.


Sander.
Dit is een typisch gevalletje van iemand "serieus" bij de beer hebben. Sorry, Sander, zal het niet meer doen.
Groetjes van Cor. P.S. Sander, je bent toch niet boos, hè?
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *


Marantz 81


xander32

Citaat van: Cornelis1921 op augustus 19, 2011, 09:54:16
:wink:
Citaat van: xander32 op augustus 19, 2011, 08:10:17
Citaat van: Cornelis1921 op augustus 18, 2011, 08:06:09
Gelukkig voor jou dat je hebt ontdekt dat de wereld van muziek meer bestaat dan uit Rammstein enzo.
Ik denk dat jij de polifony en ander middeleeuwse en renaissance muziek wel kan waarderen. Precies het tegenovergestelde van wat er nu dagelijks bij jou uit de luidsprekers komt. Zoeken onder 'oude muziek' of 'Early Music'. Sander, succes en veel (luister)genoegen.
Gr. Cor.

:lol:

Even ingrijpen, hier dreigt een onjuist beeld van mij te ontstaan  :-P. Ik heb een achtergrond in de muziek, heb m`n diploma`s A t/m D op trombone en euphonium, van jongs af aan deel uit gemaakt van vele muziekgezelschappen en daardoor een brede muzieksmaak kunnen ontwikkelen. Ik draaide altijd al klassiek, behalve zang, dat trok mij minder. Maar nog niet zolang geleden bij Theo een aantal koor-werken gehoord (russisch) welke toch echt een heel mooi sfeervol (geluids-) beeld gaven :yes:.

Maar Rammstein en ook andere "sfeervolle herrie" kan ik ook zeer zeker genieten HB.


Sander.
Dit is een typisch gevalletje van iemand "serieus" bij de beer hebben. Sorry, Sander, zal het niet meer doen.
Groetjes van Cor. P.S. Sander, je bent toch niet boos, hè?












:-D Nee joh, zo steek ik niet in elkaar. Zou wel een heel triest persoon zijn als ik daar over zou vallen :-).


Sander.

Cornelis1921

#2914
 :-) :-) :-) :-) :-)
Voor Sander: 'Awake' van Dream Theater.
Oja Sander, ik kan de wat ongepolijstere muziek zoals Rammstein, grunge, stoner etc. ook waarderen...onbekend maakt onbemind.
Wat vind jij mooi als om klassiek gaat? Dat is vaak ook "gepolijst", in die zin dat improvisatie(s), eigen interpretatie en invloeden van het moment zoveel mogelijk dienen geëlimineerd te worden: getrouwheid aan de notentekst en de intentie van de componist staan voorop.
Gr. Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marvin

 pompom 1000 berchten Cor, tijd voor een rondje met het hondje ofzo.... Get a life!!  :-D

xander32

Citaat van: Cornelis1921 op augustus 20, 2011, 14:00:08
:-) :-) :-) :-) :-)
Voor Sander: 'Awake' van Dream Theater.
Oja Sander, ik kan de wat ongepolijstere muziek zoals Rammstein, grunge, stoner etc. ook waarderen...onbekend maakt onbemind.
Wat vind jij mooi als om klassiek gaat? Dat is vaak ook "gepolijst", in die zin dat improvisatie(s), eigen interpretatie en invloeden van het moment zoveel mogelijk dienen geëlimineerd te worden: getrouwheid aan de notentekst en de intentie van de componist staan voorop.
Gr. Cor.
Hier ook weer russich, d.w.z. de rusische componisten; Tsjaikovski, Stravinsky en Smetana (Tsjechisch). Zij vertellen middels hun composities de prachtigste verhalen en kunnen een orkest heerlijk tekeer laten gaat (grootst, bombastisch) maar ook heel klein en breekbaar laten spelen.

Sander.

Cornelis1921

 :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :-) :-) :-) :-) :-)
De Russen en de Tjechen hebben eveneens mijn muzikale hart gestolen. Alleen van Smetana heb ik maar enkele uitvoeringen van Ma Vlást en een CD met zijn strijkkwartetten. Van Tchaikowsky en Strawinky heb ik veel meer, wat ik ook regelmatig beluister. Ook Dvorák vind ik prachtig, vooral de laatste vier symfoniën en zijn oratoria.
Dus eigenlijk delen wij ook het één en ander qua muzikale smaak. Intimiteit, breekbaarheid en bombast kom je bij heel wat symfoniekers tegen. Al kennis genomen van Bruckner en Mahler?
Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *



Marvin

Jeugd van tegenwoordig, Lowlands op Nederland3....  notworthy

Cornelis1921

 :-) :-) :-) :-) :-)+
Bartok: Duke Bluebeard's Castle/ solisten/ Bournemouth Symphony Orchestra o.l.v. Marin Alsop (Naxos). Een meesterwerk dat je beroerd en ontroerd tot in je diepste vezels. Dirigente Alsop doet wonderen op deze CD van het budget-label Naxos. Niet alleen de solisten blinken uit, het gehele ensemble presteren op het toppen van hun kunnen en daar voorbij. Welk één ontwikkeling heeft dit orkest doorgemaakt o.l.v. van deze 'determined american' dirigente. Niet alleen respectabele orkestenbouwer, maar ook nog een begenadigd vertolker van barok tot hedendaags.
Hiervoor iets ruigers: The Best of the Doors CD1.
Ook 'Awake' van Dream Theater kwam vanavond uit de speakers.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marvin

Ik kan je Nederland3 aanraden Cor, tot half7 Lowlands.
Erg goed!

Cornelis1921

#2923
 notworthy
Marvin, thnx. Ik zat even te kijken op de site van de Crafty Azumi,  2weg transmissielijnspeakers voor €599,= p.p. Geen geld voor zoiets. Maarja, alle waar naar zijn geld, al zijn ze Chinees. Van Andel, bij mij in Leiden, is ook dealer. Maargoed, ik kreeg al de waarschuwing van een goede vriend, dat als ik de Harbeths zou inruilen tegen Azumis, dat ik daar op den duur spijt van zou krijgen.
O.K. Marvin, nu over naar Nederland 3.
Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

 :-) :-) :-) :-) :-) Now, for something completely diffirent: Genesis: 'Live'. Voor een prikkie te koop, overal. Een van de betere live-albums uit de zeventiger jaren. Is nooit in de modernste 'state of the art' remasteringen uitgebracht i.c.m. met een nieuwe mix. Geeft niet klinkt nog perfect in DER-kwalteit, Genesis is niet meer, wat overblijft zijn de conserven van rijk muzikaal bestaan al dan niet solo. Al heeft Phil Collins aangegeven t.o.s. van zijn dochter, dat hij eigenlijk niet van muziek houdt*: rare vogel die P.C.! (*bron: Radio Veronica)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *