Bowers en Wilkins 702S3

Gestart door RHK, april 20, 2024, 10:08:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

RHK

Na een aantal jaren met de Klipsch RP-260F te hebben gespeeld, wilde ik eens wat anders en een upgrade. Ik had deze speakers ooit op MP gekocht, dus de aanschafprijs was niet zo hoog. Deze speakers waren wit gewrapped en ik had ze na de aanschaf van de B&W's via MP na een dag al verkocht aan een liefhebber. In eerste instantie ging mijn belangstelling uit naar de Dali Rubicon 8. Ik wilde een grotere speaker met meer bereik, omdat ik ook wat meer naar stereo ging luisteren naast mijn HT hobby. Met mn audiomakker wezen luisteren naar deze Rubicons, daarnaast stonden de B&W 702S3 speakers. Verschillende nummers geluisterd en daarbij geswitched tussen deze 2 merken. Allebei onwijs goed, maar de B&W's gaven ons toch iets meer beleving in de weergave. Mijn voorkeur ging uiteindelijk onverwacht naar de 702S3. In prijs verschilden ze onderling niet, totdat ik na wat internetspeuren tot de ontdekking kwam dat de 702S3 behoorlijk goedkoper werd aangeboden, vanwege een demoset. Dat maakte de keus nog makkelijker en dus deze speakers aangeschaft in de kleur wit. Ondanks dat deze speakers tijdens de luistersessie overtuigden, is het toch spannend hoe deze torens thuis gaan klinken. Ik wist dat er wel wat vermogen nodig was om deze speakers aan te sturen. M'n Rotel eindbak heeft daar genoeg vermogen voor. Plaatsing geen probleem, deze speakers vereisen geen exacte plaatsing vanaf de muur vanwege het nieuwe ontwerp van de baspoort aan de onderzijde. Dus ik kon ze gewoon nabij de muur plaatsen. Het speakerfront met doek eraf gelaten (middelgrijs), staat toch effe mooier, het oog wil ook wat. Aangesloten en via Tidal verschillende nummers geluisterd. Onwijs, wat een detail en ruimtelijke beleving. Bruce Springsteen stond als het ware met een podium in mn huiskamer en ik zat denkbeeldig vooraan. Ook ED Sheeran laat de aanslagen op zn gitaarsnaren prachtig horen. De stereoweergave deed ik op mn AV7706 op pure direkt en alleen via de 2 speakers zonder sub. Dit omdat ik het gehele bereik van deze speakers wilde benutten. De combinatie Marantz/Rotel en B&W blijkt bij mij een geweldige samenstelling te zijn. Via Youtube Music wordt de beleving compleet met beeld. Over weergave van de films hoef ik weinig te zeggen, na inmeting met Audyssey en wat finetuning de film Maverick met Tom Cruise opgezet en je vliegt mee :-D . Resumè, geen spijt van en blij  mee. En oh ja, Mn Dali Atmos speakers stonden als Dolby Enabled op de Klipschen. Met wat huisvlijt heb ik daarvoor een oplossing gemaakt, zodat ze boven op de speakers achter de tweeter passen.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

NB

Ziet er goed uit. Netjes die oplossing voor de atmos speakers.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

WilliamB

Mooie upgrade, en netjes gemaakt  HB
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Marvin

Goed verhaal hoor, leuk ook om je Atmos oplossing te zien!

ArjenAH

#4
Klinkt goed! leuk dat je zo enthousiast bent.
Arcam SA30
Focal's Chora 826
Sub SVS SB-1000 Pro
Marantz CD6007
Sonos soundbar
2 X Sonos play 5
2 x  Sonos One
Koptelefoon Audeze LCD X
Koptelefoon versterker FIIO K9 AKM
Roon server Nucleus