Repareren PM15S1 of aanschaf nieuwe PM ?

Gestart door jjv, mei 10, 2021, 11:56:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NB

Citaat van: John Wx op mei 11, 2021, 14:05:18
Je hebt voor en tegen op elk forum

Maar hier zijn er mensen die moderne versterkers afkraken en via de backdoor van pm je een oude/vintage proberen aan te smeren.
Ik schrijf me (nog) niet uit, maar  ben hier voorlopig klaar. De groeten  byebye en misschien tot later ooit.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Marantz 81

#16
Ik had een PM15S2 waarvan het rechterkanaal het niet dee, als de versterker koud was.
Eenmaal op temperatuur en het volume even flink opschroeven en daarna weer lager, dee die het daarna prima  :-)
Heb toen gebeld naar audio service in elst, hun gaven aan dat het 150 tot 250 euro zou gaan kosten om het te verhelpen en hij sowieso moest worden doorgesoldeerd, heb hem toen verkocht voor een lage prijs en kuren erbij vermeld.

Hierna een nieuwe Cambridge CXA80 gekocht, prima versterker niks mis mee, maar die kreeg mijn Dynaudio Excite X38 echt niet aan het zingen  :no: niet genoeg vermogen waardoor een vlak en futloos geluid met weinig dynamiek  :?  hierna en weer een 2e hands PM15S2 gekocht  8-) 

Als je nu weer een vergelijkbare versterker wil kopen, moet je wel tussen de 2000 en 3000 euro rekenen.

RHK

Citaat van: Nb op mei 11, 2021, 16:12:31
Maar hier zijn er mensen die moderne versterkers afkraken en via de backdoor van pm je een oude/vintage proberen aan te smeren.
Ik schrijf me (nog) niet uit, maar  ben hier voorlopig klaar. De groeten  byebye en misschien tot later ooit.

Ik ben wel blij met mn  nieuwe AV7706! Toch weer een Marantz. Ik zie wel hoelang ie meegaat of hoelang ik hem laat staan. Ik zit wel eens op een ander forum, daar vind je ook tegengestelde meningen en ook weer enthiousastelingen. Zal niet veel uitmaken denk ik. Maar ok, jouw keuze is er effe klaar mee, dat kan.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

#18
Citaat van: Nb op mei 11, 2021, 16:12:31
Maar hier zijn er mensen die moderne versterkers afkraken en via de backdoor van pm je een oude/vintage proberen aan te smeren.
Ik schrijf me (nog) niet uit, maar  ben hier voorlopig klaar. De groeten  byebye en misschien tot later ooit.

Ik niet hoor, ik doe niet aan oud/gebruikt spul, slechte ervaring mee.
Ik kraak niets af, heb alleen een mening dat het niet veel uit maakt of je 500 of +5000 aan een versterker uit geeft, of je moet op uiterlijk vallen zoals ik deed met een McIntosh MA5000.
Maar geluid verschil, nee echt niet, alhoewel, mijn PMA520 was muisstil en de Mcintosh (15.000 euro) bromde !!!!
  :-o

TurboMarco

Ik ben vorig jaar nog bij audioservice in Elst geweest en zag dat het magazijn vol stond met apparatuur ,het overgrote deel daarvan was niet ouder dan 6 jaar , op mijn vraag hoe degelijk het moderne spul is werd al snel duidelijk dat na 5 jaar duidelijke sporen van slijtage / defecten te zien zijn.

Goed hun hebben daar genoeg werk aan en dat zegt eigenlijk genoeg.

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

CBdicX

Citaat van: TurboMarco op mei 11, 2021, 17:57:16
Ik ben vorig jaar nog bij audioservice in Elst geweest en zag dat het magazijn vol stond met apparatuur ,het overgrote deel daarvan was niet ouder dan 6 jaar , op mijn vraag hoe degelijk het moderne spul is werd al snel duidelijk dat na 5 jaar duidelijke sporen van slijtage / defecten te zien zijn.

Goed hun hebben daar genoeg werk aan en dat zegt eigenlijk genoeg.

Ja, dit is het "end of life" verhaal.

RHK

Citaat van: TurboMarco op mei 11, 2021, 17:57:16
Ik ben vorig jaar nog bij audioservice in Elst geweest en zag dat het magazijn vol stond met apparatuur ,het overgrote deel daarvan was niet ouder dan 6 jaar , op mijn vraag hoe degelijk het moderne spul is werd al snel duidelijk dat na 5 jaar duidelijke sporen van slijtage / defecten te zien zijn.

Goed hun hebben daar genoeg werk aan en dat zegt eigenlijk genoeg.

Dan heb ik een SR7008 uit een hele goede bouwserie, is 8 jaar en speelt nog als een lier.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Paul

#22
Heb voor mijn vriendin bij Foka een Onkyo stereo receiver nieuw uit de doos met 24 maanden garantie voor 135 euro gekocht, het nieuwere model was net uit.

Mocht deze na 2 jaar defect raken dan wordt het tijd voor een ander.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

TurboMarco

Citaat van: RHK op mei 11, 2021, 19:35:54
Dan heb ik een SR7008 uit een hele goede bouwserie, is 8 jaar en speelt nog als een lier.
Je moet er ook een beetje geluk mee hebben , mijn ht hok is uit 2003 en is 2x ter reparatie aangeboden geweest waarvan 1x door toedoen van de verkopende partij die onkundig met het apparaat omgegaan is.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: Paul op mei 11, 2021, 19:53:03
Heb voor mijn vriendin bij Foka een Onkyo stereo receiver nieuw uit de doos met 24 maanden garantie voor 135 euro gekocht, het nieuwere model was net uit.

Mocht deze na 2 jaar defect raken dan wordt het tijd voor een ander.
Dan heb je nog steeds een erg lage afschrijving.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

#27
Citaat van: sonsan op mei 10, 2021, 21:36:08
Dat probleem had ik exact hetzelfde met mijn SR7007. Blijkt een vaker voorkomend probleem te zijn wat eenvoudig te herstellen is door het vervangen van de volume (rotary)  encoder.
Ik had de receiver gebracht naar de officiƫle Marantz reparateur: https://www.audioservice.nl

Zie ook:
https://marantzforum.nl/forum/index.php?topic=15535.msg300709#msg300709

De versterker waar het om gaat staat inmiddels op den tafel.
Niets vervangen ,maar gewoon reinigen zoals het hoort.

Verder enorm veel slechte soldeerverbindingen en elk bord gaat er uit voor controle en herstel.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

i2Paq

Daar kan Elst een puntje aan zuigen!  notworthy

De speelt straks zo weer 14 jaar.

Heel verstandig deze reparatie  :-)
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

SB_Marantz

Gisteren eindtrap nummer 1 en de lijn trap afgemaakt en weer gemonteerd.

Na het weer monteren van een eindtrap zag ik dat de bias tot 2 a 3 mV opliep.
Beetje erg laag.
Uiteraard even strak afgeregeld.
Resterende borden komen nog aan bod.

Ook na elke handeling even testen.
Dit om te voorkomen dat als er iets niet lekker zit je direct weet waar het zit.

Tevens een full power test met een sinus En square wave.
Met de sinus mat ik 40 Vac wat 100 Watt is.

De rotary encoder werkt nog steeds perfect na de SB behandeling.



Verstuurd vanaf mijn POT-LX1 met Tapatalk

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM