Nieuw hier ...een 1060 owner uit belgenland

Gestart door De 1060er, mei 10, 2021, 11:44:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

De 1060er

Hallo iedereen, net dit forum ontdekt...

Heb dit weekeinde een retro marantz 1060 aangeschaft om mn technics platenspeler nog ns te gebruiken. Speelt best goed op kleine philips speakers (geen etiketje meer), ook ergens uit vervlogen tijden.

Om dit kleine ampke in orde te krijgen zoek ik nog n selectorknop...nu is t ene van één of ander koffiezetapparaat. Uiteraard tegen betaling. Misschien zijn er gelijkaardige marantz modellen met zelfde knopje??
Dank voor alle hulp.
Grt uit belgenland

Marvin

Welkom..!
Deze oplossing met het knopje van een koffiezetapparaat vraagt uiteraard om foto's. [emoji16]
Er zal hier vast wel iemand aanwezig zijn die je de juiste kant op kan sturen, of wellicht nog ergens een juiste knop heeft liggen.

lieven

#2
Citaat van: De 1060er op mei 10, 2021, 11:44:59
Hallo iedereen, net dit forum ontdekt...

Heb dit weekeinde een retro marantz 1060 aangeschaft om mn technics platenspeler nog ns te gebruiken. Speelt best goed op kleine philips speakers (geen etiketje meer), ook ergens uit vervlogen tijden.

Om dit kleine ampke in orde te krijgen zoek ik nog n selectorknop...nu is t ene van één of ander koffiezetapparaat. Uiteraard tegen betaling. Misschien zijn er gelijkaardige marantz modellen met zelfde knopje??
Dank voor alle hulp.
Grt uit belgenland
ik ga eens kijken heb ooit eens knoppen van een marantz 1090 gehaald omdat alles kapot verroest en printplaten in twee waren.

edit: knoppen van de marantz zijn al volledig ergens anders gebruikt. Heb enkel nog sony knoppen

Vinyl_Fuchs

#3
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

De 1060er

Thx voor jullie reacties!! De zoektocht gaat verder de selectorknop van n 1060 is blijkbaar dezelfde dan van een 1030...

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM