Kiezen.... zucht......

Gestart door themaestro, april 14, 2021, 22:21:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Samro

In elk geval is de PM8006 nagenoeg gelijk aan de PM8005 volgens testen die ik  gelezen heb hier en daar. De 8005 is wat ouder, en daarvan is de phonotrap slecht ivg met  de 8006! IK had er daarom een losse phono bij.  Mijn 8005 is nog steeds te  koop op dit forum.

SB_Marantz

#16
Citaat van: Vinyl_Fuchs op april 16, 2021, 18:08:12
Ik merk dit overal: Philips, Bosch, Siemens en zelfs in mindere mate Miele. Rest nog de marketingnaam, maar staan allang niet voor kwaliteit. Wegwerpmaatschappij: "Zum Kotzen".

Goh Roy, Deze uit 1959 draait nog steeds......... notworthy
F kapje er af anders zie je de buisjes niet.


Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Vinyl_Fuchs

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

themaestro

Citaat van: Maus op april 15, 2021, 23:02:35
Neehoor, maar misschien eerst eens doen wat ik voorstel. De modellen waarover het gaat zijn op de behuizing na identiek.
Is dat zo? Ik meen te weten dat de Pearl Lite wel identiek is met de 7004 maar niet met de nieuwere 8006.
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

Maus

Citaat van: Vinyl_Fuchs op april 16, 2021, 18:08:12
Ik merk dit overal: Philips, Bosch, Siemens en zelfs in mindere mate Miele. Rest nog de marketingnaam, maar staan allang niet voor kwaliteit. Wegwerpmaatschappij: "Zum Kotzen".

Ik zie Miele juist weer een stap in de goede richting maken.

Maar vergeet niet dat 'de consument' allemaal snufjes en appjes wilt, en dan voor dezelfde prijs.

themaestro

Ik kom hier nog niet zo lang maar het verbaast me zo veel kritiek over Marantz op een Marantz liefhebbers forum aan te treffen. Zelfs dat er laatdunkend over een Ken Ishiwata wordt gedaan. Tuurlijk is zijn inbreng flinke marketing geweest en hebben ze daar bij Marantz wellicht het maximale uit willen halen. Maar de KI uitvoeringen hebben toch aantoonbare en hoorbare verbeteringen voortgebracht, en dat viel niet alleen hier te lezen.
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

Maus

Citaat van: themaestro op april 17, 2021, 23:42:41
Ik kom hier nog niet zo lang maar het verbaast me zo veel kritiek over Marantz op een Marantz liefhebbers forum aan te treffen.

Omdat de laatste jaren vooral lapperdepoepie spul geproduceerd word. Je kunt het gewoon vergelijken met allerlei andere merken, alleen het merk is nog verschillend.

NB

Citaat van: themaestro op april 17, 2021, 23:42:41
Ik kom hier nog niet zo lang maar het verbaast me zo veel kritiek over Marantz op een Marantz liefhebbers forum aan te treffen. Zelfs dat er laatdunkend over een Ken Ishiwata wordt gedaan. Tuurlijk is zijn inbreng flinke marketing geweest en hebben ze daar bij Marantz wellicht het maximale uit willen halen. Maar de KI uitvoeringen hebben toch aantoonbare en hoorbare verbeteringen voortgebracht, en dat viel niet alleen hier te lezen.



Dat verbaast mij ook.  :yes:
Ik ben erg tevreden over mijn  laatste 2 Marantz versterkers.
De 6004 die nu in mijn slaapvertrek staat is erg veel gebruikt en toch flink wat jaartjes oud. Werkt nog als een nieuwe.
PM 80 ook ooit gehad, die sneuvelde vrij vlot.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

CBdicX

#23
Ik heb altijd erg veel verschil gehoord tussen diverse versterkers.

Dat verschil wat ik hoorde kwam wel bij mij van de rechterkant kant, de kant waar mijn  vrouw zit.
En zien deed ik het ook, op de bankrekening.  :-D


Kies wat je mooi vind, binnen een merk maakt het allemaal niet veel uit tenzij je af en toe het oor op de versterker legt, dan zal je een versterker uit de budget lijn heel licht horen brommen, een duurdere meestal niet.
(ook horen brommen vanaf de luisterplek is zeker mogelijk)

En ik zeg bewust meestal !

Ik ben de trotse bezitter geweest van een McIntosh MA9000, zo'n ding van rond de 50 KG waar je gemiddeld gezien 30 gewoon goede versterkers voor kunt kopen, en brommen dat dat kreng deed, gewoon hoorbaar op 2 meter afstand  :-o
Terug geweest naar Audio Service, nieuwe trafo erin, en want denk je, nog steeds brommen.
Zelfs de monteur zij bij het terug geven, nou, ik denk niet dat het wat uitmaakt..............

Ik had nog een Denon PMA520 staan (180,00 euro !!!!!!!!) die aangesloten, en die was muisstil.
(Travo brom heb ik sowieso binnen Marantz en Denon nooit gehoord !! )

Het bedrag wat er neergelegd moet worden is een vorm van jezelf tevreden stellen.
Je verwacht (ook ik) dat zodra je een prijs grens over gaat dat het dan wel beter moet zijn.
Dat is dus absoluut niet het geval in de audio wereld, ook qua geluid zitten ze allemaal in die zelfde vijver te vissen.
De versterkers zijn uit ontwikkeld (de receivers nog niet) dus dan word het marketing en op gevoel van de koper spelen, en dat geld voor ieder merk.

Koop waar je je prettig bij voelt wat betreft merk, design of marketing verhaal, stel een budget vast en ga daar dan ietsje overheen, dan zal je zien dat die versterker het beste klinkt  :-D

NB

Ik heb het met de Audiolab 6000A meegemaakt. Die bromde zo erg dat ie stond te rammelen op de kast.
Ook hierom  teruggestuurd en weer voor een Marantz gekozen.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

JohnWx

Citaat van: Nb op april 20, 2021, 10:30:12
Ik heb het met de Audiolab 6000A meegemaakt. Die bromde zo erg dat ie stond te rammelen op de kast.
Ook hierom  teruggestuurd en weer voor een Marantz gekozen.
Dan was die niet helemaal goed ben ik bang en was er wat mee



https://hifi.nl/artikel/28941/Review-Audiolab-6000A-goed-klinkend-budgetvriendelijk-regelcentrum.html
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CBdicX

Citaat van: John Wx op april 20, 2021, 10:45:49
Dan was die niet helemaal goed ben ik bang en was er wat mee



https://hifi.nl/artikel/28941/Review-Audiolab-6000A-goed-klinkend-budgetvriendelijk-regelcentrum.html

Denk dat niet helemaal goed  wel vaker voorkomt, en gaat voorkomen, helaas.
Eindcontrole met een stickertje met OK erop is het wel voor de meeste merken tegenwoordig.
Dat een audio apparaat een "burn in" periode krijgt is denk ik anno 202x zo goed als 0, of een merk wil geen retour geklooi, dan zal er wat beter gecontroleerd worden zoals met grote zware subwoofers.

Maar het andere handzame spul, OK  :-D

JohnWx

Citaat van: CBdicX op april 20, 2021, 11:10:18
Denk dat niet helemaal goed  wel vaker voorkomt, en gaat voorkomen, helaas.
Eindcontrole met een stickertje met OK erop is het wel voor de meeste merken tegenwoordig.
Dat een audio apparaat een "burn in" periode krijgt is denk ik anno 202x zo goed als 0, of een merk wil geen retour geklooi, dan zal er wat beter gecontroleerd worden zoals met grote zware subwoofers.

Maar het andere handzame spul, OK  :-D

OK

:-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CBdicX


NB

Citaat van: John Wx op april 20, 2021, 10:45:49
Dan was die niet helemaal goed ben ik bang en was er wat mee


Na anderhalve week nieuw uit de doos. :-o
Na uitzetten en na 10 minuten aanzetten was het weg, maar ik vertrouwde het niet meer.
Het geluid en de bediening vond ik ook niet echt prettig.
Met een Rotel eindversterker heb ik het ook eens gehad.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.