Marantz/Denon sluit pact met de Duivel

Gestart door The Good Son, september 21, 2020, 21:03:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Vinyl_Fuchs

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

The Good Son

Voor vragen en vertaling kun je gerust een beroep doen op Vinyl Fuchs.
Die kan, als reserve Duitser, alles feilloos voor jullie Übersetzen  :-D

Vinyl_Fuchs

Bij ons in het dialekt worden de Duitsers aangeduid als Pruuse. Wat net zo incorrect is als wanneer Duitser spreken van Holländer.
Bekende uitspraak bij ons, wanneer we in de grensregio onder voet gelopen worden door Duitsers: "Waat zuus se: Pruuse" (wat zie je, alleen maar Duitsers)
Ik heb echter net als met Vlamingen graag met hen te doen.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

The Good Son

"Ik heb echter net als met Vlamingen graag met hen te doen"

Eens!
Ik heb begin jaren 90 een jaartje in België gewoont en heb dat als zeer prettig ervaren.
Nu alweer bijna 15 jaar in Duitsland en ook dat bevalt goed, maar dan weer om andere redenen.


pameijer

Mooi merk Teufel, ik hou wel van hun wat afwijkende en vaak voorop lopende aanpak. Heb er toen ik nog op zoek was naar speakers wel naar gekeken maar niet geluisterd nog.

Ik lees trouwens niet dat D&M ook Teufel gaat gebruiken voor hun demo's..
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

The Good Son

Citaat van: pameijer op september 22, 2020, 09:26:22
Mooi merk Teufel, ik hou wel van hun wat afwijkende en vaak voorop lopende aanpak. Heb er toen ik nog op zoek was naar speakers wel naar gekeken maar niet geluisterd nog.

Ik lees trouwens niet dat D&M ook Teufel gaat gebruiken voor hun demo's..

Maar je ziet steeds vaker dat fabrikanten, van luidsprekers en versterkers, de handen in 1 slaan.
Bij Teufel op de website staat al jaren een lijst met verschillende versterkers, die volgens hun goed matchen met hun speaker aanbod.
Op zich een prima service, maar denk niet dat mensen zoals hier op het forum, de doelgroep daarvoor is.

Dat je Teufel luidsprekers 8 weken thuis mag uitproberen en evt retour mag sturen zonder enige kosten, vind ik geweldig. Daar mogen andere fabrikanten, zeker in de duurdere klasse, wel een voorbeeld aan nemen.